No i się stało. Skusiłem się na Kempera. zamiar był taki, żeby go wziąć przetestować i jak się nie spodoba to zwrócić do Thomanna.
Po dzisiejszej próbie mogę stwierdzić, że nie wróci do Thomanna, ba, zasłużył nawet na torbę (trzeba będzie się uśmiechnąć do HESU).
Ale po kolei.
Jeśli chodzi o moje zabawki cyfrowe to zacząłem z grubej rury (nie licząc ZOOMa Gcośtam(LOL) i VST z kompa) bo kupiłem sobie Fractal Axe Ultra.
Sprzęt był zajebisty, brzmiał zawodowo, efekty mistrzostwo, wykonanie mistrzostwo. Ale Fractal ma minus, zamiast grać to sobie siedziałem i robiłem presety a następnie poprawiałem presety. I tak co chwilę, niestety.
Sprzedałem Axe'a i w dealu dostałem PODa HD500. W dużym skrócie - OD RAZU SŁYCHAĆ I CZUĆ jeśli chodzi o sound, że jest to sprzęt 3-5 razy tańszy niż Kemper/Fractal.
A Kemper, takie na szybko spostrzeżenia:
- wykonanie, bardzo solidne. Co prawda mniej solidne niż Fractal ale też nie mogę powiedzieć, że wygląda na mniej niż kosztuje.
- interface, mega intuicyjny, wszystko do ogarniecia bez instrukcji, zaprogramowanie midi i połączenie z kontrolerem zajęło mi jakieś 5 minut.
- waga i rozmiar - zajebistość, waży to mniej niż mały pies a i mniejsze niż średniej wielkości prosiaczek.
- prostota na tylnym panelu, ładnie wszystko zorganizowane i przejrzyste
- przekazywanie danych na pendrive - na razie nie mam zdania, działa, o tyle
- tuner - działa i to nawet zgrabnie (mały plusik za osobne diody do tunera, które działają również wtedy kiedy nie masz włączonego tunera na wyświetlaczu)
- bramka szumów, również działa i jest całkiem spoko.
no i najważniejsze:
Brzmienie - podczas próby grałem na trzech presetach, połączone do ALTO TS115A:
- 5150 Keith'a Merrowa (Hi-gain)
- EVH 5150 III Crunch
- EVH 5150 III Clean
Na Skervesenie 7 z BKP Warpigs (drop A), wszytstkie brzmiały naprawdę dobrze i potężnie, selektywnie. Responsywność brzmienia jest genialna, dynamika tak samo - nie jestem w stanie stwierdzić czy gorsza/lepsza/taka sama jak we Fractalu ale dla mnie jest po prostu czad. A wszelkie poprawki w brzmieniu kręcisz gałkami jak we wzmakach - SUPER, wszystko zajmuje dosłownie kilka sekund.
Następnie podłączyłem swojego 7680 z BKP Painkiller (drop G) i nagle wyszedl największy minus/plus Kempera. Higainowe presety przestały nagle gadać, praktycznie były żałosne. Najwidoczniej profile są bardzo wrażliwe na to, jaka gitara była użyta podczas etapu "Refine" (a także w jakim stroju jest gitara) i gitary w niskim stroju i niezbyt pasującym brzmieniu do oryginału po prostu nie gadają. Wniosek - trzeba robić presety pod swoje wiosła, szczególnie jak się ma nisko strojone wiosełka. No ale w sumie to żaden minus
Więcej wniosków napiszę później bo w czwartek będziemy profilować wzmaki z moimi gitarami.
Na szybko wnioski co do ALTO TS115A
szału nie ma ale za te pieniądze stosunek jakość/cena jest oszałamiająca. Perkman dzisiaj narzekał, że jest za głośne.