No więc zaczynamy FAQ dotyczący sprowadzania sprzętu z USA
Ad. 1 - Zakładamy konto na eBay (oczywiście jeżeli chcemy kupować na aukcjach). O ile się dobrze orientuję, to obecnie konto założone na eBay.pl jest ważne we wszystkich serwisach tej firmy więc nie powinno być żadnego problemu.
Ad. 2 - Zakładamy konto na PayPal.com. Tutaj przyda się karta kredytowa z możliwością realizowania płatności przez internet (popularna Visa Electron da rady o ile ma dodatkowe trzy cyfry na odwrocie karty).
Ad. 3 - Zakładamy konto na shipsmartusa.com. W ten sposób powinniśmy ominąć problem ludzi, którzy do Polski wysyłać nie chcą
Ad. 4 - Jako shipping adress we właściwościach konta eBay wpisujemy:
Ship Smart Inc. wasze nazwisko
69 LeFante Way
Bayonne NJ 07002
United States
Ad. 5 - Po weryfikacji i zaktywizowaniu wszystkich kont możemy rozpocząć zakupy
Ad. 6 - Po wygraniu aukcji/zakupieniu czegoś w sklepie internetowym płacimy PayPal'em i jako adres wysyłki podajemy to co w shipping adress.
Ad. 7 - Na stronie shipsmart wypełniamy formularz zlecenia. Jako nadawcę i odbiorcę wpisujemy swój adres w Polsce. Zabawa jest oczywiście z wartością celną. Ja przy gitarach deklaruję ok. 50$ i jeszcze mi nie naliczyli cła
Należy też zwrócić uwagę na masę i wymiary paczki. W przypadku paczek dosyć lekkich ale o znacznych gabarytach waga gabarytowa może być naprawdę spora co odbije się na kosztach wysyłki :?
Ad. 8 - Po otrzymaniu na maila informacji o otrzymaniu przez shipsmart paczki w stanach płacimy kartą za przesyłkę i za 5-7 dni dostajemy upragniony przez nas sprzęt
Co do shipsmart - raz przy wysyłaniu mniejszej paczki strasznie długo czekałem na potwierdzenie od nich. W rezultacie wysłałem do nich maila z pytaniem co się dzieje i za pół godziny dostałem odpowiedź że paczka już jest
Widać z tego, że mniejsze przedmioty mogą być "przeoczone" i trzeba się o nie upomnieć.
To chyba tyle
Życzę udanych zakupów