To chyba oczywiste, że dużo zależy od tego jak ustawisz mikrofon względem kolumny/głośnika/membrany.
Ola ustawia w specyficzny sposób, łapie dużo góry, tak mu to pasuje, pamiętajmy że sound jaki uzyskuje jest 'do miksu'. to nie jest 100% gotowy dźwięk a my chyba w tym wątku cały czas mylimy dwie kwestie - brzmienie do miksu i do kręcenia w miksie oraz brzmienie rigu na żywo...
Przecież do reampu jeszcze trzeba uwzględnić jak brzmi DI, przecież pupa w badylu (pomijam już czy aktyw pasyw ale konkretne modele i siła i charakter ich sygnału wyjściowego), drewno, preamp na nakim nagrane - to wszystko generuje nam składowe charakterystyki sygnału DI, więc jeszcze może być tak, że wpuszczam jeden DI i fajnie gada, a z drugim DI jest totalna kicha.
Fajnym porównaniem byłoby pokręcenie reampów prostego riffu z dobrego wiosła z dobrymi pupami i dobrą nagrywką sygnału. Na zasadzie: 1. baza - rig/preset 2. skorygowany rig/preset. Wtedy można wyciągać wnioski, bo udowodnienie, że coś nie gada fajnie jest proste, tylko nie ma to sensu bo nie posuwa do przodu tematu pt. jak fajnie reampować na Kemperze. To jest taki przykład pt. jak to może brzmieć niezbyt fajnie - i już wiemy że może.
@ sinquestsound, pisałem Ci, z bugery wyciskałeś 600% normy, albo znalazłeś na nią dobry sposób. Tutaj też tak można, tylko musisz ten sposób znaleść. Swój. Odpada Ci problem rigu na żywo, bo potrzebujesz tylko reampować - i pod tym kątem badaj temat. Pojedyńczy ślad jest tylko surowcem - efektem reampu, ale wkładasz to w miks i w miksie ma to gadać i ładnie siedzieć. Odsłuchiwanie śladu solo... no można, tylko i tak - gada to dopiero w miksie.