Autor Wątek: MOTO-MOTO, czyli czym się lansujecie oraz czym lansować byście się chcieli  (Przeczytany 326474 razy)

Offline Orange

  • Moderator Giełdy
  • Wiadomości: 1 029
  • Loża Szyderców
Czołgiem jeździłem.
Ale teraz wolę tak:




Po delikutasnym nadgarstku wnioskuje, ze filmik osobisty. Czyli Laguarrrr dalej jezdzi :P

Offline Duży Czarny Kogut

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 74
Trzeba przyznać, że tego silnika 1.6 (Hyunday/Kia) praktycznie nie czuć i nie słychać na biegu jałowym. Jeszcze teraz wyszedł nowszy co ma inne fazy. Dla mnie orgazmy po codziennym jeżdżeniu dieslem.
Trochę na za wysokie obroty wchodzi przy automatycznej zmianie biegów, w rejony gdzie to już jest bez sensu. I te dźwięki już wtedy nie za ciekawe.
Motor daje radę nawet przy tak sporym aucie jak Optima, tylko trochę taka schizofrenia charakteru auta. Duże, to wypadałoby, żeby to był kanapowóz. A zawieszenie sztywne. Opony balon. Zrobiłbym co najmniej odwrotnie. Dynamika na zadowalającym poziomie. Katalogowo coś 8 z hakiem do 100km/h, ale na stoperze, i to własnoręcznie obsługiwanym (telefon), jeszcze siódemkę zauważyłem przenosząc wzrok z prędkościomierza, któryż otóż już tę prędkość osiągnął.

Co do nieproporcjonalnych mocy, to te współczesne silniki mają coraz większą wydajność, precyzję wykonania, technologię. A że może im się coś stać, to... chyba nawet powinno;)

Offline Tadeo

  • Pr0
  • Wiadomości: 625
  • Sie gra sie ma
    • Fraktale
Troche boje sie tych malych silnikow (1.6 wielgi nie jest)  uturbionych z nieproporcjonlana moca (moje 1.6 ma 110 kucy bez turba), ze cos im sie stanie bolesnego i kosztownego. Niby kto dzisiaj milionowe przebiegi robi, jednak nowego auta nie kupie ze wzgledu na spadek wartosci w momencie wyjazdu z salonu. Wiec jednak chcialbym zeby te 100, czy 150k zrobil nie rozsypujac sie (zanim do tego przebiegu dojade kilkuletnim autem)

Ta moc wygląda na nieproporcjonalną dopóki się nie weźmie pod uwagę, że kiedyś(20 lat temu) blok silnika był żeliwny, teraz na ogół jest aluminiowy.

Aluminium ma ponad 2x lepszą przewodność cieplną niż żelazo, dzięki czemu taki silnik termicznie daje radę nawet przy małych pojemnościach.

Kołnierze cylindrów nadal robi się ze stali, więc nie jest tak że z tego powodu silniki miałyby być mniej trwałe.

Inna rzecz że ponad 65% zużycia silnika dzieje się przy zimnym rozruchu - do tego chcesz mieć mały silnik i cienki olej żeby jak najszybciej mieć smarowanie.

NATOMIAST z uwagi na większą szczelność współczesnych silników elementy typu wtryskiwacze muszą być wykonane lepiej (i drożej - zwłaszcza w dieslach), a że to jest jedna z tych rzeczy co psuje się po okesie gwarancyjnym, producenci nie przejmują się jak kosztowna wymiana tego będzie.

Dodatkowo jest taka głupia moda lansowana przez producentów na to, żeby wymieniać olej w coraz dłuższych interwałach typu 20tys km w benzynie. Oleje się przez lata zrobiły mniej lepkie, a nie jakoś istotnie trwalsze - nie na tyle w każdym razie żeby zalecać takie interwały.

Offline Sphincter

  • Gaduła
  • Wiadomości: 139
Ja u mnie w 2.0 280KM zmieniam co 10 000km. Jak silnik był nowy to zmieniłem dodatkowo po 3k.

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 067
Troche boje sie tych malych silnikow (1.6 wielgi nie jest)  uturbionych z nieproporcjonlana moca (moje 1.6 ma 110 kucy bez turba), ze cos im sie stanie bolesnego i kosztownego. Niby kto dzisiaj milionowe przebiegi robi, jednak nowego auta nie kupie ze wzgledu na spadek wartosci w momencie wyjazdu z salonu. Wiec jednak chcialbym zeby te 100, czy 150k zrobil nie rozsypujac sie (zanim do tego przebiegu dojade kilkuletnim autem)

Ta moc wygląda na nieproporcjonalną dopóki się nie weźmie pod uwagę, że kiedyś(20 lat temu) blok silnika był żeliwny, teraz na ogół jest aluminiowy.

Aluminium ma ponad 2x lepszą przewodność cieplną niż żelazo, dzięki czemu taki silnik termicznie daje radę nawet przy małych pojemnościach.

Kołnierze cylindrów nadal robi się ze stali, więc nie jest tak że z tego powodu silniki miałyby być mniej trwałe.

Inna rzecz że ponad 65% zużycia silnika dzieje się przy zimnym rozruchu - do tego chcesz mieć mały silnik i cienki olej żeby jak najszybciej mieć smarowanie.

NATOMIAST z uwagi na większą szczelność współczesnych silników elementy typu wtryskiwacze muszą być wykonane lepiej (i drożej - zwłaszcza w dieslach), a że to jest jedna z tych rzeczy co psuje się po okesie gwarancyjnym, producenci nie przejmują się jak kosztowna wymiana tego będzie.

Dodatkowo jest taka głupia moda lansowana przez producentów na to, żeby wymieniać olej w coraz dłuższych interwałach typu 20tys km w benzynie. Oleje się przez lata zrobiły mniej lepkie, a nie jakoś istotnie trwalsze - nie na tyle w każdym razie żeby zalecać takie interwały.

Nie ma nic lepszego niż żeliwny blok silnika. Mikroporowatość zapewnia lepsze smarowanie, jest sztywniejszy i dużo więcej zniesie niż amelinium. Przykład- 2JZ od Toyoty ze wszystkimi odmianami, RB25 i RB26 od Nissana raz stare widlaste musclecary z lat 70-80 i początku 90'. Tylko tam były pojemności od 2.5 litra w górę.
Teraz silniki są projektowane na okolice 200 tysięcy kilometrów, bo producentom nie opłaca się już robić aut wieczystych.

Tak, mnie też przeraża to żyłowanie silników w autach niczym w rajdówkach na pół sezonu.
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline Tadeo

  • Pr0
  • Wiadomości: 625
  • Sie gra sie ma
    • Fraktale
Nie ma nic lepszego niż żeliwny blok silnika. Mikroporowatość zapewnia lepsze smarowanie, jest sztywniejszy i dużo więcej zniesie niż amelinium.

Toż mówię przecież że ściany cylindra robi się nadal stalowe - masz wtedy zalety o której mówisz. Najbardziej trące o siebie elementy to nadal stal-stal.

Sztywność samego bloku ma niewielkie znaczenie. Dużo ważniejsze jest równe rozprowadzenie/odprowadzenie  ciepła i nieprzekraczanie określonej temperatury, a z tym aluminium obiektywnie radzi sobie lepiej. Dość powiedzieć że współczesne silniki generalnie pracują w wyższych temperaturach - coś, co życie bloku żeliwnego skróciłoby istotnie.

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Dodatkowo jest taka głupia moda lansowana przez producentów na to, żeby wymieniać olej w coraz dłuższych interwałach typu 20tys km w benzynie. Oleje się przez lata zrobiły mniej lepkie, a nie jakoś istotnie trwalsze - nie na tyle w każdym razie żeby zalecać takie interwały.
Kurwa, w nowym Sprinterze wymiana zalecana jest, UWAGA, co 60 tys! No przecież za to to już powinno się wsadzać ludzi z Mercedesa do pierdla. Nie ma mowy, żeby ten silnik przeżył więcej niż 250 tys przy takim interwale, a najdłuższą rozszerzoną gwarancję możesz mieć na 240 tys.
Tymczasem mój pierwszy Sprinter - głowica umarła przy 1,2 mln bo olej był zmieniany co 10 - 15 tys, a że był to 1.8 Kompressor z gazem to wyjarało mu zawór. Dół był nietknięty. Drugi ma 360 tys najechane, olej co 10 tys i żadnych śladów zużycia. Bangla jak nowy. Z Jaguarem to samo. Wszyscy jęczą jaki ten diesel chujowy a tu 160 tys przejechane, olej czyściutki, tylko zmieniany też co 10 tys i nigdy auto nie dostaje w pizdę na zimnym silniku.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 970
Może ktoś z nas w tym roku zobaczy. Polecam cały kanał:

Paczki z głów!

Offline Mother Puncher

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 490
  • It is useless, to resist.
Kupiłem se OPLA

Spoiler

Hehe

Astra G Bertone. Proszę o zadawanie pytań.
Ogrywam wiosła na jutubie i się tego nie wstydzę. Mam konta na wszystkich forach.

Offline nikt

  • Jeń Lebany
  • Administrator
  • Wiadomości: 4 252
Czy już zacząłeś żałować że jest czarne? Czy z tych co nie myją? ;)
"Government is not the solution to our problem; government IS the problem." Ronald Reagan

Offline Mother Puncher

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 490
  • It is useless, to resist.
Czy już zacząłeś żałować że jest czarne? Czy z tych co nie myją? ;)

Na szczęście ciągle leje. Ale obawiam się, że zamiast na chleb to będę wolał na myjnie wydać.
Ogrywam wiosła na jutubie i się tego nie wstydzę. Mam konta na wszystkich forach.

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 067
Czy kurwy pod remizami już się zabijają, o to która ma jechać?
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline Mother Puncher

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 490
  • It is useless, to resist.
Czy kurwy pod remizami już się zabijają, o to która ma jechać?

Nie zaprzeczam.
Ogrywam wiosła na jutubie i się tego nie wstydzę. Mam konta na wszystkich forach.

Offline october

  • Pr0
  • Wiadomości: 557
  • Oct.
Proszę o zadawanie pytań.

Jaki silnik?
Ile pali?
Oleju nie bierze?
Przebieg prawdziwy?
Serwisowany?
Który właściciel?
Bezwypadkowy?

Miałem kiedyś takiego czarnego Opla. 1,7DTI. Ten silnik potrafił spalić 3,5litra na 100km latem na trasie. Tak ekonomicznego auta już pewnie w życiu nie zaznam. Ekologia. Kuhfa mać.
007

Offline Mother Puncher

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 490
  • It is useless, to resist.
Proszę o zadawanie pytań.

Jaki silnik?
Ile pali?
Oleju nie bierze?
Przebieg prawdziwy?
Serwisowany?
Który właściciel?
Bezwypadkowy?

Miałem kiedyś takiego czarnego Opla. 1,7DTI. Ten silnik potrafił spalić 3,5litra na 100km latem na trasie. Tak ekonomicznego auta już pewnie w życiu nie zaznam. Ekologia. Kuhfa mać.

2.2 benzin
Jeszcze nie wiem, w trasie pewnie z 6,5-7, w mieście pokazuje mi 9
Nie stwierdziłem do tej pory
Nie wiem :D pewnie kręcony, ale jak dużo to pojęcia nie mam
Serwisowany
2 w PL
Dzwona nie stwierdziłem

Miałem kupić zwykłą Asterkę, ale jak popatrzyłem na ceny to już wolałem w podobnej kupić Bertonę :D
Ogrywam wiosła na jutubie i się tego nie wstydzę. Mam konta na wszystkich forach.

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 067
Czy kurwy pod remizami już się zabijają, o to która ma jechać?

Nie zaprzeczam.

Zazdro, ze Skodami tak się nie da :(
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline Mother Puncher

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 490
  • It is useless, to resist.
To kup RSa albo Felicie 1gen i będzie profit.
Ogrywam wiosła na jutubie i się tego nie wstydzę. Mam konta na wszystkich forach.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 970
Czy było palone?

Spoiler
Paczki z głów!

Offline Jesus

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
  • Djesus Chytrus
Ostatnio choruję na


albo


albooooo
return to monke

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 970
Kup którykolwiek, to się dopiero rozchorujesz :D
Paczki z głów!

Offline spacelord7

  • Pr0
  • Wiadomości: 791
W Hondzie się rolka sypła, więc pożyczyłem śkodę fabię kombi

KOMBI

KOM-BI

K-O-M-B-I

i

Gitara nie wchodzi do bagażnika ani wzdłuż ani w szerz. Mieści się po przekątnej zajmując cały bagażnik.
Co to ma być wogle ja się pytam? Do starego Civica zapakowaliśmy Kolumny, heady, wiosła, pedalboardy i jeszcze skrzynka piwa weszła...
Fabia tym samym dołączyła do katalogu aut na "F"*.

*żaden ford, żaden fiat, brońboże francuski, żaden faszystowski, żadna alFa i żadna fabia

« Ostatnia zmiana: 27 Cze, 2021, 23:09:59 wysłana przez spacelord7 »

Offline Orange

  • Moderator Giełdy
  • Wiadomości: 1 029
  • Loża Szyderców
Są tu jacyś mądrzy w skody?
Konkretnie yeti 2011 1.2 TSI DSG. Czy jest coś na ci muszę uważać przy zakupie? Z researchu mi wyszło że to jest 7 biegowa skrzynia z suchym sprzęgłem, wiem że Skoda wzywała 2gen na zmianę oleju lub wymianę skrzyni (7biegowy DSG nie wymienia się oleju bo jest hermetycznie zamknięty)
Spoiler
« Ostatnia zmiana: 30 Cze, 2021, 09:55:19 wysłana przez Orange »

Offline spacelord7

  • Pr0
  • Wiadomości: 791
sprawdź czy się gitary mieszczą do bagażnika...

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 067
Moja pani ma Fabię II i nie mieści się futerał, ale mam też Octavię III i tam futerał od takiego LP wchodzi wzdłuż z lekkim zapasem ;D
« Ostatnia zmiana: 30 Cze, 2021, 11:15:33 wysłana przez niedziak »
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline Orange

  • Moderator Giełdy
  • Wiadomości: 1 029
  • Loża Szyderców