Autor Wątek: ELEVEN RACK USERS - Porady, Pomysły, Presety  (Przeczytany 236696 razy)

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
Reloop Ampire D720 , mam, polecam działa i ma zapas mocy.

http://www.reloop.com.pl/produkt,567

w dobrej cenie można teraz łyknąć

http://www.djshop.pl/i6195,reloop,reloop-ampire-d720.html

Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
Nie wiem jak w tej wersji, ale w XTi te pokrętła służą, żeby z cyfrowego dsp wydobyć wiele ciekawych zabawek (Ykowanie wejść, softwarowy bridge, eq, limiter). Tu pewnie jest nie inaczej.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 744
I już się fajnie zaczyna robić.
Paczki z głów!

Offline Przychlast

  • Pr0
  • Wiadomości: 822
Na 6s.pl jest velocity wystawiony.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 744
Przepraszam, nie mogę znaleźć.
Paczki z głów!

Offline Przychlast

  • Pr0
  • Wiadomości: 822
No ja też szukałem, coś mi się pojebało, srry ;/ :facepalm:


Offline matisq

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 147
  • Gadaj z dupą to Cię osra
    • My Youtube
Jakiego sterownika używacie do 11R?

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Póki co tylko pedałos ekspresjos Boss FV-500L. Działa sprawnie, nie mam zastrzeżeń. Jeśli chodzi o sterownik, to planuję zainwestować w Voodoo-Lab Ground Control Pro.

Offline lolo3d

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
FCB1010 + 11PROM
- mix your style -

Offline matisq

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 147
  • Gadaj z dupą to Cię osra
    • My Youtube
A mi się zdaje że fajny by był Rocktron Midi Mate + jakiś exp pedał. Tylko że i tak mnie teraz nie stać na 11R :/

Offline Rectifier

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 94
Odnosnie presetow, to na razie zostawilem:

5150 666.tfx
Mark Morton LOG.tfx
80s Wylde.tfx
Bogner Ubershal2.tfx
Bogner UBERSHALL.tfx
DOOM METAL.tfx
DC Modern.tfx

Kupa higainowych presetow ma dziwnie duzo brudow (jak na skrzynke tej klasy). Dodatkowo w niektore  zawieraja denerwujacy "gwizd" (sprawdzone na roznych gitarach i okablowaniu).
Duza poprawe daje skrecenie impedancji wejscia w dol do 22k Ohm - zmienia to nieznacznie lub wcale brzmienie, ale cos za cos. W kazdym badz razie warte zachodu.

Mam grata od paru dni i wyluskalem jak na razie pare (subiektywnych):

PLUSOW
1. Jakosc efektow (przestery mnie nie satysfakcjonuja - mimo to najlepsze jakie ukrecam z moich prockow)
2. Obudowa wyglada calkiem solidnie.
3. Dobrej jakosci elektronika (zasilacz niezupelnie).

MINUSOW
1. Bramka szumow jest kiepska - wyraznie nie radzi sobie przy wiekszych gainach - drastycznie=nienaturalnie zcina/skraca dzwiek. Wiaze sie to prawdopodobnie z duzym poziomem kompresji dzwieku, ale przy cyfrowce nie powinno to byc az tak trudne do ogarniecia przez "jakis tam" algorytm . Zastanawia i dziwi mnie, ze nikt na to nie zwrocil uwagi.
2. Nie rozumiem tez jak w urzadzeniu takiej (sredniej) klasy nie ma plynnego (bez przerwy w dzwieku, a nawet lepiej z nakladka wylaczanego presetu na kolejny) przechodzenia pomiedzy presetami. Dla mnie jest oczywiste, ze w gratach "na scene" cos takiego byc musi. O dziwo kupa sprzetu nie ma takiej opcji, a na dodatek niektore
"oferuja" konkretna dziure w dzwieku (przerwa na piffo?). Ilus tam specjalistow pracuje od lat nad tego typu efektami i od lat powielaja w kolko ten sam blad - rozwala mnie to.
3. Wyjscie 1(lewego kanalu - niezbalansowane) na froncie to moze i pozyteczne rozwiazanie pod warunkiem ze jest "zkopiowane " i wyprowadzone tez i na tyl razem z reszta we/wy, a tutaj chyba o tym zapomnieli, albo lubia
jak im sie dodatkowe kable kiwaja na przodzie ;-P  Sa tez wyjscia XLR na tyle wiec to marginesowa sprawa.
4. Galy do regulacji (vol i scroll - OK) sa skrajnie nieergonomiczne - ale za to kolor zmienic moga jak trzeba (nie jarze komu to, chyba ze na prezent) - pelny wypas hehe.
5. Za malo fektow zaladowali jak na poczatek (nie mam EP).
6. True-Z na wejsciu to raczej lipa niz cos nadzwyczajnego (poza zwroceniem uwagi potencjalnego nabywcy oczywiscie).

Lubie sie czepiac  :headbang:

 


Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
To i ja się poprzyczepiam, jeśli pozwolisz ;)

Kupa higainowych presetow ma dziwnie duzo brudow (jak na skrzynke tej klasy). Dodatkowo w niektore  zawieraja denerwujacy "gwizd" (sprawdzone na roznych gitarach i okablowaniu).
Duza poprawe daje skrecenie impedancji wejscia w dol do 22k Ohm - zmienia to nieznacznie lub wcale brzmienie, ale cos za cos. W kazdym badz razie warte zachodu.

Owszem, niektóre presety świszczą, ale przynajmniej jest to do opanowania EQ we wzmaku lub graficznym albo nawet rodzajem mikrofonu, czego nie mogę niestety powiedzieć o Line6... Impedancję mam cały czas na Auto i wszystko działa jak należy, choć jej zmiana faktycznie coś tam daje, ciekawa opcja dla naukowców.

Cytuj
3. Dobrej jakosci elektronika (zasilacz niezupelnie).

Zasilacz? Tzn. co konkretnie jest z nim nie tak?

Cytuj
1. Bramka szumow jest kiepska - wyraznie nie radzi sobie przy wiekszych gainach - drastycznie=nienaturalnie zcina/skraca dzwiek. Wiaze sie to prawdopodobnie z duzym poziomem kompresji dzwieku, ale przy cyfrowce nie powinno to byc az tak trudne do ogarniecia przez "jakis tam" algorytm . Zastanawia i dziwi mnie, ze nikt na to nie zwrocil uwagi.
2. Nie rozumiem tez jak w urzadzeniu takiej (sredniej) klasy nie ma plynnego (bez przerwy w dzwieku, a nawet lepiej z nakladka wylaczanego presetu na kolejny) przechodzenia pomiedzy presetami. Dla mnie jest oczywiste, ze w gratach "na scene" cos takiego byc musi. O dziwo kupa sprzetu nie ma takiej opcji, a na dodatek niektore
"oferuja" konkretna dziure w dzwieku (przerwa na piffo?). Ilus tam specjalistow pracuje od lat nad tego typu efektami i od lat powielaja w kolko ten sam blad - rozwala mnie to.

Bramka jak bramka, działa i nie przeszkadza, choć nie używam. Co do opóźnienia w przełączaniu presetów:

To nie jest opóźnienie tylko przerwa niestety. Ale w grze live nie ma to w zasadzie znaczenia, wystarczy się nauczyć kiedy ona występuje i nauczyć się przełączać kanały pod jej dyktando. Jakoś po kilkunastu koncertach na 11R jeszcze nikt mnie nie zaczepił tekstem "ej, gościu, wszystko cacy, tylko czemu masz przerwy gdy zmieniasz brzmienia?"

Cytuj
4. Galy do regulacji (vol i scroll - OK) sa skrajnie nieergonomiczne - ale za to kolor zmienic moga jak trzeba (nie jarze komu to, chyba ze na prezent) - pelny wypas hehe.

Nieergonomiczne? Masz fizyczne gały, które kręcą się jak normalne. Świecą się domyślnie na pomarańczowo, na czerwono po zmianie parametru, żeby dać Ci znać, że coś pokręciłeś - czego tu nie lubić?

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
Kurcze, od dłuższego czasu planowałem zrobić takie zestawienie "za" i "przeciw", ale kolega w dużej mierze mnie wyprzedził. Ograniczę się do skomentowania minusów:
1.Mam już trochę 11 i do tej pory nie ogarnąłem jej. Zarówno na końcówce mg jak i return wzmaków, nie udało mi się tak wyregulować bramki, żeby wyłapywała szumy, jednocześnie nie zjadając drastycznie wybrzmiewania. Zawsze kończyło się grzebaniem w presecie i sztucznym zmniejszaniu gejna. W przypadku gry direct problem nie występuje. Jestem tym bardziej w kijowej sytuacji, że mam nisko-wyjściowe pupy. Jak narazie bramka to dla mnie najsłabszy punkt 11R.

2. To nie powielanie błędu. Rozwiązanie jest od dawna znane. Jasne- można zmniejszyć czas przełączenia, ale nie wyeliminować. Ciągłość dźwięku co do ms mogą Ci zapewnić tylko 2 procki na jednym pokładzie.
Tak czy siak- da się z tym żyć ;)

3. Faktycznie głupia niedoróbka. Chcąc mieć wszystko ładnie opięte w zamkniętym kejsie, musisz zostawić tą szparę na kabel.

4. Mnie robią dobrze. Fakt - te od parametrów są kapkę tandetne-lekkie-plastikowe. Volume i scroll są super.

5. Dla mnie to plus. Poważnie - jestem z typu ludzi, którzy muszą przesłuchać wszystkie możliwości zanim wybiorą odpowiedni. Chciałoby się więcej efektów stereo i tercjowy korektor 20-20.

6. True-Z w moim przypdku ma duży wpływ na brzmienie- po zmianie z auto na różne inne wartości - dość drastycznie zmienia się dynamika i sam sound.

Od siebie dodam jeszcze jeden olbrzymi minus: brak edytora "stand alone"! (pro tools #&$&@&@^!)

P.S. Zasilacz sieciowy wygląda dość minimalistycznie..c hoć gra i nie ma wpływu na brzmienie.
« Ostatnia zmiana: 12 Paź, 2011, 18:35:08 wysłana przez Donnie »

Offline matisq

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 147
  • Gadaj z dupą to Cię osra
    • My Youtube
Cytuj
Od siebie dodam jeszcze jeden olbrzymi minus: brak edytora "stand alone"! (pro tools #&$&@&@^!)

To znaczy że jak szukam brzmienia na próbie to nie mogę go szukać na 11R tylko muszę tachać ze sobą laptoka?
No jak tak to jest największy minus 11R dla koncertującego muzyka :/

Offline SakulK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 51
@matisq nie, można wszystko zrobić bez laptopa za pomocą panelu przedniego, ale jak chcesz z kompa coś edytować albo wgrywać presety to tylko pro tools

Offline matisq

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 147
  • Gadaj z dupą to Cię osra
    • My Youtube
A to nie problem jest :)
W POD X3 PRO też trzeba odpalić DAWa żeby Pod Farma jako VST załadować :)

Offline Rectifier

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 94
(...)Świecą się domyślnie na pomarańczowo, na czerwono po zmianie parametru, żeby dać Ci znać, że coś pokręciłeś - czego tu nie lubić?(...)

Wiem po co i jak sie swieca (szczerze watpie czy pomaga to w obsludze, zwlaszcza ze wszystko i tak jest na "telewizorze"). Ot taki bajer dla poczatkujacych. Nie trzymaja sie lapy i sprawiaja wrazenie ze za chwile sie rozpadna.
Za Donnie - Te od "vol" i "scroll" sa w porzadku.
Zeby trzymac temat, to odnosnie sposobu dzialania tych pokretel ustawione mam:
      > user options > knobdisplay/action
      > display: value   action: normal
 uzyskujac wyswietlanie ustawien w formie cyfr, a nie w formie graficznej. "Action: normal" umozliwia  bezposredni dostep do zadanej wartosci i jej zmiane - nie trzeba dokrecac pokretla do pozycji zapamietanej w presecie zeby moc ja zmienic (draznilo mnie to bardzo).
    Zasilacz to przetwornica SMPS (nie zeby to bylo cos zlego samo w sobie) z minimalna iloscia elementow filtrujaco/stabilizujacych - zastanawiam sie czy nie sieje jakis slyszalnych zaklocen ala ten poswist. Zmniejszenie tego poswistu w presecie poprzez zmniejszenie impedancji True-Z wejscia podpowiada mi, ze zaklocenie to byc moze pojawia sie w czesci analogowej ukladu przed prztwornikiem A/D......  Kiedys to zbadam  ;D
    Odnosnie przerwy przy przelaczaniu presetow - nie wiem ile prockow jest do tego potrzebne, ale wiem ze niektore urzadzenia nie maja z tym problemow, a sa urzadzeniami nizszej klasy i przedzialu cenowego.
    Nie mam nic przeciwko tej skrzynce (Mondomg, Donnie) - wrzucam moje spostrzezenia - moze komus w czyms pomoga, a moze otworza droge do wspolnego rozwiazywania/obchodzenia niektorych problems.   
        8)

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 744
Jako, że zakończyłem swój tour przez 674 presety :facepalm: - wypadałoby się podzielić. Są to:


W ostatniej sesji szczególnie rzuciły się mie na uszy: Lush big clean (ża je bioża), Mesa V i Shredder Cheese. Co by Wam jeszcze ułatwić zabawę - plik-link:
http://db.tt/AUwynamh.
Aunżoj!
Paczki z głów!

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
(...)Świecą się domyślnie na pomarańczowo, na czerwono po zmianie parametru, żeby dać Ci znać, że coś pokręciłeś - czego tu nie lubić?(...)

Wiem po co i jak sie swieca (szczerze watpie czy pomaga to w obsludze, zwlaszcza ze wszystko i tak jest na "telewizorze"). Ot taki bajer dla poczatkujacych.
...a potem nagle myslisz "kyusswa, jednak jest chujowo, wracam", a tu pizda blada, bo nie pamietasz jakie były ustawienia. Możesz oczywiście wrócić do sejwa, tylko co, kiedy chciałeś wrócić do ustawień tylko jednego parametru a 18 innych Ci pasuje? Kręcić od nowa?

Offline 13

  • Gaduła
  • Wiadomości: 481
  • אלהים
Pisałem już wyżej, ale powielana jest ta sama błędna informacja.
11R nie ma żadnych opóźnień, kiedy sterowany jest z kontrolera MIDI.
Opóźnienia występują jedynie kiedy kręci się gałką w celu zmiany presetu.

Zdrowy rozum jest rzeczą ze wszystkich na świecie najlepiej podzieloną, każdy bowiem sądzi, iż jest w nią tak dobrze zaopatrzony, iż nawet ci, których we wszystkim innym najtrudniej jest zadowolić, nie zwykli pragnąć go więcej niźli posiadają. Kartezjusz.

Offline Rectifier

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 94
Nie sprawdzilem jak reaguje poprzez midi, to prawda - nie pasuje mi jak dziala "z panelu", tak wiec zjawisko nadal istnieje  :D
Yony - masz racje, ale bez przesady, nie zdarza mi sie miec klopotow z powrotem do kilku ustawien wstecz. I tak po dokreceniu/dodaniu jednego efektu zapisuje caly preset jako nowy (bo zazwyczaj po jakims czasie moge ocenic czy mi to "gra" czy nie), a potem dalej krece jesli trzeba. Droga do ustawien poczatkowych wiedzie wlasnie poprzez skok do presetu "wyjsciowego" - tak jest w moim przypadku, i uwazam ze wiekszosci z Nas.

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Używasz Elevena live?

Offline lolo3d

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
Pisałem już wyżej, ale powielana jest ta sama błędna informacja.
11R nie ma żadnych opóźnień, kiedy sterowany jest z kontrolera MIDI.
Opóźnienia występują jedynie kiedy kręci się gałką w celu zmiany presetu.
A w momencie jak zmieniasz preset za pomocą kontrolera MIDI? :) Bo u mnie opóźnienie jest dokładnie takie jak w przypadku używania gałki. Co innego w obrębie jednego presetu - tutaj załączanie poszczególnych elementów ringu działa bezlatencyjnie. Wszystko to nie zmienia faktu, że w graniu to opóźnienie niespecjalnie przeszkadza...

 
- mix your style -

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
No to ja dorzucę trzecią wersję: Opóźnienie jest zarówno przy przełączaniu gałką jak i kontrolerem midi, jednak to z pedała jest znacznie-znacznie mniejsze. W zasadzie najszybciej przełączający się multi jaki miałem do tej pory. W przypadku gały jest dość spore- ale chyba taki był zamysł konstruktora (dzięki temu możesz sobie zrobić szybkiego scrolla przez presety a procek nie przełącza się jak głupi na każdym.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 744
Pany, mam dylemat. Kol. Lechu się nie obrazi (? ;)), jeśli ujawnię cześć naszej intymnej korespondencji nt. PA. On używa do Fraktala, ja - wiadomo. Ma Reloopa D720 i ile cyferek - tyle to ma watów. I gra mu już naprawdę głośno z potkiem przed połową skali i lekko ściszonym sygnałem wyjściowym z Axe. Czy jest więc sens inwestować w 720 watów wykorzystanych na 45%, czy kupić wersję 360W, którą też można zmostkować do mono i takie tam. W normalnym świecie odpowiedź byłaby prosta i logiczna  - a nie w gitarowo-audio-wizualnym...
Paczki z głów!

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
6263 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Lut, 2015, 11:03:10
wysłana przez Radek M
25 Odpowiedzi
26500 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Cze, 2011, 13:03:07
wysłana przez mondomg
919 Odpowiedzi
335092 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 08 Sty, 2024, 21:18:53
wysłana przez Zomballo
743 Odpowiedzi
299014 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Lis, 2023, 19:22:00
wysłana przez Skibodeptak
298 Odpowiedzi
196155 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Lis, 2023, 08:55:58
wysłana przez dari555