Mi w ogóle w 24,75 najlepiej brzmi max 56 (bez względu na strój i nie zagłębiając się w to czy w danej obniżonej tonacji to będzie stroić czy nie - chodzi o samo brzmienie). 59-60 już brzmi gorzej, a 62 to już w ogóle. Korzystając z blokowanych kluczy robiłem próby raz jedną i za chwilę drugą. Pewnie na tym forum uznacie mnie za wariata...ale z drugiej strony chłopaki z Mastodona do A używają obecnie 60 na gibolach.
Też tak czasami stroję, dokładnie jak oni. Ten taki śmiszny standard A bez 6-tej struny. Da się, ale brzmi to i funkcjonuje tak specyficznie, że "tylko do specjalnych zastosowań" i "handle with caution"
Ja sobie już innego "A" nie wyobrażam
Znowu weźmiecie mnie za wariata, ale kwinty na najniższych strunach w drop A przestały mi się podobać (nawet na barytonach z "jasnymi" drewnami i BKP). Wszystko inne spoko, tylko nie kwinta. Musiałem się mocno pilnować, aby używać ich tylko w kilku odpowiednich miejscach (nie nadużywać) i mnie to męczyło, stąd strój bez niskich kwint
Jak się złapie oktawę (przy układzie palców właśnie jak przy kwincie) w tym A brzmi to wystarczająco mocno, takie jakby "alternatywne powerchordy". Dodatkowo brzmienie jest fajne takie hmm złowieszcze i "zgniłe". Do tego można w chuj pojebanych akordów i melodii wymyślać.
Oprócz tego Zakk Wylde dużo używał takich strojów, w jednym numerze Tool (Prison Sex), Alter Bridge (Broken Wings), Periphery (Bad Things), Sikth podobnie robi tylko właśnie że obie struny są w Gis i wszyscy na 6stkach a niektórzy nawet na Gibolach