Autor Wątek: Mikrofon i cały jego zestaw.  (Przeczytany 14180 razy)

Offline danati

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 44
Mikrofon i cały jego zestaw.
« 04 Lip, 2012, 17:21:46 »
Zamierzam zakupić takie małe domowe studio, do tworzenia muzyki ( coś w rodzaju dance ) Wokal i klawisze .
 Komputer posiadam Apple MacBook pro 17, program zamierzam zakupić Logic Studio.
Jestem zielony w temacie, dlatego trochę ciężko to idzie. Zabieram się teraz do wybrania mikrofonu i z nim związanych rzeczy.
Po przeczytaniu artykułów nasuwa się wniosek że do Nagrywania wokali w domu
lepiej jest zakupić mikrofon ,,pojemnościowy”.
Pierwsze pytanie jakie nasuwa mi się to czy istnieją mikrofony bezprzewodowe  pojemnościowe ?

Drugą kwestią jest sposób zasilania mikrofonów, a dokładnie ich źródła zasilania. 

Mikrofony dynamiczne nie wymagają własnego zasilania zatem temat skończony.
W przypadku  mikrofonów pojemnościowych  wyczytałem że;
-pojawia się zasilanie phantom; 
W Wikipedii pisze że;

Zasilanie phantom (zwykle oznaczane jako P48 lub 48V) jest to metoda zasilania napięciem stałym urządzeń audio. Energia jest przesyłana za pomocą kabla mikrofonowego tymi samymi żyłami, którymi przesyłany jest sygnał. Najczęściej stosowane do zbiorowego zasilania mikrofonów pojemnościowych, ale też czasami aktywnych DI-box'ów i innych urządzeń. Źródłami zasilania są najczęściej miksery i przedwzmacniacze mikrofonowe.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasilanie_Phantom

Niektóre mikrofony posiadają dodatkowo zasilanie bateryjne, co już jest dla mnie mniej zrozumiałe, bo nie wiem czy chodzi o bezprzewodowe mikrofony, czy jeszcze dodatek do przewodowego zasilania....


Rozumuję że zasilane idzie przez kabel,  ( co trochę odbiera mi nadzieje możliwości istnienia bezprzewodowych mikrofonów, ale może jest jakieś rozwiązanie  )
Natomiast Źródłami zasilania są najczęściej miksery i przedwzmacniacze mikrofonowe.

Czyli podzieliłem to na dwie grupy;

-przedwzmacniacze mikrofonowe

-Mikser

- a nie istnieje karta dźwięku która by sobie poradziła ?



Mikseru nie planowałem zakupu,  bo nie chciałem zbyt wiele urządzeń. Ale teraz opcja ta powróciła na nowo bo; przedwzmacniacze mikrofonowe, wyczytałem  na stronie;
http://interaudio.pl/mikser-czy-przedwzmacniacz-mikrofonowy/
że Urządzenia tego typu są z reguły drogie w zakupie, używane w studio nagraniowych i generalnie dla nich są dedykowane. Mikser, który posiada więcej możliwości konfiguracyjnych   dysponować również dobrej klasy mikrofonem oraz profesjonalną kartą muzyczną z wyższej półki cenowej.

1-
No i teraz zapytuje się czy jest jakiś mikser bardzo mały i profesjonalny? Jaki byście mi poradzili ?

Przypominam też pytania;
2-
 czy istnieją mikrofony bezprzewodowe  pojemnościowe ? Jeśli tak proszę o link.

3-

Czy jest jakiś mikser od razu w sobie z kartą dźwiękową ?

4-
właściwie pogubiłem się bo myślałem że karta dźwiękowa służy też jako mikser, w sensie podłączenia kilku urządzeń do komputera, planowałem zakup; Apogee Duet 2

http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface

no ale teraz zastanawiam się czy miksera nie da się od razu podłączyć do komputera i tym samym uniknąć zakupu karty dźwiękowej?

Nazywał by się taki mikser ,, mikserem z wbudowanym interfejsem audio”.
No i poszukałem coś takiego;
Ale znalazłem jakiegoś olbrzyma w cenie 2958 zł

http://www.nokaut.pl/instrumenty-muzyczne/yamaha-mg-206c-usb-mikser.html

Czy ja punkt 4, w ogóle dobrze rozumuję?

Dziękuje za wszelkie opinie.



P.S..


Znalazłem 2 ciekawe urządzenia; przedwzmacniacze mikrofonowe- ( ale czy mogłyby posłużyć one również do wyeliminowania potrzeby zakupu karty dźwiękowej, miksera itp.  ?


RME Quadmic  -1 890 zł
http://www.musicandmore.pl/studio/przedwzmacniacze-mikrofonowe/sortuj.cena.malej%C4%85co/produkt.4516.RME-Quadmic-/

KORG TP2- 2 499 zł
http://www.musicandmore.pl/studio/przedwzmacniacze-mikrofonowe/sortuj.cena.malej%C4%85co/produkt.7966.KORG-TP2/



Poniżej znalazłem też ciekawe urządzenie M-Audio ProFire 610 - Cena: 1169 zł

które pisze że jest to
-interfejs,
-na pokładzie znajdują się 2 wysokiej jakości przedwzmacniacze mikrofonowe XLR/TRS ,
- i  elastyczny pokładowy mikser

http://www.djshop.pl/k5,studio/i4158,maudio,m-audio-profire-610.html
« Ostatnia zmiana: 04 Lip, 2012, 17:41:17 wysłana przez danati »

Offline zerotolerance

  • Pr0
  • Wiadomości: 586
  • Biegnę ci wpierdolić.
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #1 04 Lip, 2012, 17:47:11 »
Co by Ci tu mądrego napisać... Faktycznie mało wiesz chłopie :P ale każdy od czegoś zaczynał. A więc:

1. To czego potrzebujesz to interface do nagrywania z preampem mikrofonowym (lub kilkoma, zależnie od potrzeb). Gdzie takie coś dostać? Np. tutaj: http://www.thomann.de/pl/interfejsy_audio.html - do wyboru do koloru. Wisi też kilka u nas na giełdzie, ja np sprzedaje swój: http://forum.sevenstring.pl/sprzedam/%28sz%29-tc-electronic-impact-twin/ -kryptoreklama huehue :D Najpopularniejszymi interface'ami są oczywiście te na USB, ze względu na łatwość podłączenia (każdy komp ma USB). Lepszymi interface'ami są jednak te używające złącza FireWire - mniejsze opóźnienia i mniejsze zużycie procesora podczas nagrywania. Do niech jednak potrzebujesz mieć w komputerze złącze FireFire (najlepiej oparte na chipsecie Texas Instruments).

Tutaj pragnę nadmienić, że niestety nie opędzisz się samym mikserem (takim, który nie ma podłączenia do kompa) bez specjalnego zewnętrznego interface'u, gdyż opóźnienia pomiędzy tym co się dzieje na żywo, a tym co się dzieje na kompie po prostu nie dadzą Ci normalnie pracować.


2. Tak jak napisałeś, mikrofony dynamiczne nie potrzebują zewnętrznego zasilania, słusznie również zauważyłeś, że mikrofony pojemnościowe potrzebują zasilania +48V (PHANTOM). Zasilanie ich odbywa się poprzez podanie prądu przez zwykły kabel mikrofonowy (po prostu włączasz odpowiednią funkcję w miskerze lub interface'ie) lub poprzez zastosowanie baterii. Uwaga, mikrofony pojemnościowe, które mają baterię NIE SĄ mikrofonami bezprzewodowymi, one po prostu nie potrzebują zasilania PHANTOM. Jeżeli nie mamy w interface'ie zasilania PHANTOM i nie planujemy go mieć, a chcemy mieć mikrofon pojemnościowy, należy zaopatrzyć się w taki z niezależnym zasilaniem (bateryjnym).

3. Przy zakupie interface'u cała praca odbywa się w DAWie. Co to jest DAW? Odsyłam tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_audio_workstation Najpopularniejszymi DAWami są: Cubase, Logic Pro, Cakewalk SONAR... itp itd

Jak cię dalej będzie coś męczyło pisz, może coś pomogę.
« Ostatnia zmiana: 04 Lip, 2012, 17:49:01 wysłana przez zerotolerance »

Offline danati

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 44
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #2 04 Lip, 2012, 18:25:28 »
Jestem pod wielkim wrażeniem Zerotolerance. Bardzo dziekuje za cenne informacje. Nie myślałem że na forum znajdę kolejną tak życzliwą osobę `;)





1. To czego potrzebujesz to interface do nagrywania z preampem mikrofonowym (lub kilkoma, zależnie od potrzeb). Gdzie takie coś dostać? Np. tutaj: http://www.thomann.de/pl/interfejsy_audio.html - do wyboru do koloru.
,,,,,,,,,, Lepszymi interface'ami są jednak te używające złącza FireWire - mniejsze opóźnienia i mniejsze zużycie procesora podczas nagrywania. Do niech jednak potrzebujesz mieć w komputerze złącze FireFire (najlepiej oparte na chipsecie Texas Instruments).

Tutaj pragnę nadmienić, że niestety nie opędzisz się samym mikserem (takim, który nie ma podłączenia do kompa) bez specjalnego zewnętrznego interface'u, gdyż opóźnienia pomiędzy tym co się dzieje na żywo, a tym co się dzieje na kompie po prostu nie dadzą Ci normalnie pracować.



W moim MacBooku posiadam FireWire 800 port (up to 800 Mbps) a oto dokładna specyfikacja;

http://support.apple.com/kb/SP621

Na szybkości przekazu między urządzeniami mi bardzo zależy bo mam zamiar mojemu wokalowi dodawać wiele efektów w czasie rzeczywistym, nagrywać wszystko, itd., o czym wspominam w osobnym wątku; [  w nieco innych bardzo ważnych tematach dla mnie, dlatego proszę o zerknięcie ( dziękuję ) ]
http://forum.sevenstring.pl/software/wycena-niezbednych-programow-itp-dla-studia-domowego/new/#new

 Rozumuję że „preamp mikrofonowy”, nazwałeś też „mikserem” bo chodzi o to samo. No i zaproponowałeś abym dokupił też  specjalny zewnętrzny interface.
Zatem układanka się zmienia i chyba będę musiał zrezygnować z zakupu Apogee Duet 2
http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface
ale proszę  Zerotolerance, podaj mi dokładny link ( cena nie istotna )
„preamp-u mikrofonowego” ( mikser ),
jak i 
-specjalny zewnętrzny interface.

Wiem że to zbyt wielka wygoda z mej strony, ale mnie zajęło by to wieki a i tak bym źle wybrał. Proszę doradź mi, bo wieki zajmie mi teoretyczna nauka, a chciałbym się uczyć już w praktyce grając, nagrywając i śpiewając. :)









2. Tak jak napisałeś, mikrofony dynamiczne nie potrzebują zewnętrznego zasilania, słusznie również zauważyłeś, że mikrofony pojemnościowe potrzebują zasilania +48V (PHANTOM). Zasilanie ich odbywa się poprzez podanie prądu przez zwykły kabel mikrofonowy (po prostu włączasz odpowiednią funkcję w miskerze lub interface'ie) lub poprzez zastosowanie baterii. Uwaga, mikrofony pojemnościowe, które mają baterię NIE SĄ mikrofonami bezprzewodowymi, one po prostu nie potrzebują zasilania PHANTOM. Jeżeli nie mamy w interface'ie zasilania PHANTOM i nie planujemy go mieć, a chcemy mieć mikrofon pojemnościowy, należy zaopatrzyć się w taki z niezależnym zasilaniem (bateryjnym).


Zatem powinienem raz i na zawsze zapomnieć o możliwości posiadania  w mym studiu mikrofonu bezprzewodowego? ( myślałem że droższy zakup, poradzi sobie z tą możliwością, bo miło było by wykorzystać bezprzewodowy mikrofon do celów innych ) Spotkałem się  z opinią że można posiadać bez-przewód, no ale jeśli napiszesz że nie da się zatem zapomnę i nie wracam do tematu.


Jeszcze raz dziękuje  Zerotolerance.


PS.

Znalazłem ciekawe urządzenie, ale czy ma ono więcej funkcji w sobie bym nie musiał posiadac wielu róznych urządzeń?
Roland SonicCell - moduł-syntezator wraz z interfejsem audio USB/MIDI,-cena 3100 -PLN

http://www.thomann.de/pl/roland_soniccell.htm
« Ostatnia zmiana: 04 Lip, 2012, 18:38:41 wysłana przez danati »

Offline zerotolerance

  • Pr0
  • Wiadomości: 586
  • Biegnę ci wpierdolić.
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #3 04 Lip, 2012, 19:57:45 »
W moim MacBooku posiadam FireWire 800 port (up to 800 Mbps) a oto dokładna specyfikacja;
http://support.apple.com/kb/SP621
Na szybkości przekazu między urządzeniami mi bardzo zależy bo mam zamiar mojemu wokalowi dodawać wiele efektów w czasie rzeczywistym, nagrywać wszystko, itd., o czym wspominam w osobnym wątku; [

Myślę, że możesz spokojnie celować w interface FireWire, bo jeżeli twój wewnętrzny port FireWire nie jest oparty na Texas Instruments, możesz dokupić sobie zewnętrzny na ExpressCard (twój Mac posiada takie złącze) z w/w chipsetem (Texas Instruments).

Cytuj
Rozumuję że „preamp mikrofonowy”, nazwałeś też „mikserem” bo chodzi o to samo. No i zaproponowałeś abym dokupił też  specjalny zewnętrzny interface.
(...)
ale proszę  Zerotolerance, podaj mi dokładny link ( cena nie istotna )
„preamp-u mikrofonowego” ( mikser ),
jak i 
-specjalny zewnętrzny interface.

Tutaj kilka przykładów interfaceów opartych o złącze FireWire z preampami mikrofonowymi:
http://www.thomann.de/pl/tc_electronic_impact_twin.htm
http://www.thomann.de/pl/maudio_profire_610.htm

Te interfacey posiadają po 2 preampy mikrofonowe, więc nie potrzebujesz żadnego zewnętrznego preampu aby mikrofony działały, po prostu wpinasz mikrofon bezpośrednio. Dodatkowo posiadają także zasilanie PHANTOM, więc nie potrzebujesz mikrofonów pojemnościowych z zew. zasilaniem (bateriami).

Jako (jeszcze) użytkownik Impact Twina, mogę nagrywać na raz bezpośrednio 4 ścieżki analogowe, czyli np z 2 mikrofonów na raz + jakieś dwa urządzenia mono wpięte w line in lub ewentualnie jedno stereo + dodatkowo "nagrywanie" poprzez midi. Innymi słowy, w kompie zapisuje się do 5 ścieżek w jednym czasie na raz.



Oczywiście istnieją interface'y z większą ilością wejść/wyjść i preampów mikrofonowych, np:
http://www.thomann.de/pl/presonus_firestudio.htm lub
http://www.thomann.de/pl/maudio_profire_2626.htm

W przypadku wyżej wymienionych interface'ów możesz nagrywać do 8 (!) ścieżek na komputerze jednocześnie.

Tutaj kilka przykładów mixerów (z wbudowanym interfacem) z preampami mikrofonowymi na FireWire:

http://www.thomann.de/pl/yamaha_n8.htm
http://www.thomann.de/pl/alesis_multimix_16_firewire.htm

W przypadku mikserów masz duże pole do popisu jeżeli chodzi o zewnętrzną analogową regulację ustawień na wejściu i w sumie chyba tylko tyle plusów takiego rozwiązania. Wielkim minusem takiego rozwiązania (przynajmniej w moim przypadku) jest nagrywanie tylko dwóch ścieżek mono (lub jednej stereo) na komputerze na raz pomimo dużej ilości preampów mikrofonowych. Co to oznacza? Ano oznacza to to, że pomimo, że masz podpiętych np 8 mikrofonów do komputera nie zgra się 8 oddzielnych ścieżek, tylko 2 zmiksowane z pozostałych ośmiu. Wszystko jest cacy dopóki nagrywasz tylko dwie rzeczy, możesz to sobie potem spokojnie obrobić na kompie. Jeżeli jednak chcesz nagrać kilka rzeczy, musisz wybierać co będzie oddzielnie, a co zgra się razem na jedną ścieżkę.

Prawdopodobnie istnieją takie mixery, które zapisują na komputerze więcej niż 2 ścieżki na raz, ja jednak chwilowo takich nie znajduję.

Tutaj przykłady zwykłych mikserów, których nia da się bezpośredni podłaczyć do komputera i trzeba dodatkowego interfaceu:
http://www.thomann.de/pl/soundcraft_mfx_8.htm

Cytuj
Zatem układanka się zmienia i chyba będę musiał zrezygnować z zakupu Apogee Duet 2
http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface
To zależy tylko i wyłącznie od Twoich preferencji i tego co napisałem wyżej. Z tego co widzę to ten Apogee może nagrywać do 2 ścieżek na raz, więc, jeżeli chcesz nagrywać na raz tylko 2 rzeczy ( w sensie 2 ścieżki mono, na jeden wokal a na drugiej np gitara) to Ci wystarczy.


Cytuj
Zatem powinienem raz i na zawsze zapomnieć o możliwości posiadania  w mym studiu mikrofonu bezprzewodowego? ( myślałem że droższy zakup, poradzi sobie z tą możliwością, bo miło było by wykorzystać bezprzewodowy mikrofon do celów innych ) Spotkałem się  z opinią że można posiadać bez-przewód, no ale jeśli napiszesz że nie da się zatem zapomnę i nie wracam do tematu.

Tego nie napisałem. Nie wiem czy takie mikrofony istnieją czy nie, odsyłam do google. Napisałem, że należy rozróżniać pewne pojęcia, w tym przypadku, że bateria w mikrofonie nie równa się mikrofon bezprzewodowy.

Cytuj
Znalazłem ciekawe urządzenie, ale czy ma ono więcej funkcji w sobie bym nie musiał posiadac wielu róznych urządzeń?
Roland SonicCell - moduł-syntezator wraz z interfejsem audio USB/MIDI,-cena 3100 -PLN

http://www.thomann.de/pl/roland_soniccell.htm

Nie wiem co to za wynalazek, ale obstawiam, że Ci się nie przyda :P

Offline danati

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 44
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #4 05 Lip, 2012, 10:23:15 »
Zrotolerance, co prawda ja staram się prócz samemu dokształcać, korzystam z różnych porad, forum,  w tym nawet studia nagrań, ale z racji że różni ludzie mają rożne opinie, a ja już chce zakupić sprzęt, zatem im więcej wypowiedzi tym jaśniej to widzę i mniej zrobię błędów przy zakupie.
Wiem że moich pytań jest zbyt wiele, i są zbyt ciężkie, ale jeśli chciałbyś poświęcić im trochę cennego czasu,  to byłbym Ci bardzo wdzięczny, ( oczywiście dziękuje wszystkim Forumowiczom za każdą opinie, i Tobie Amanita )

Teraz w tym wątku, Twoje wypowiedzi Zrotolerance są dla mnie niebywale cenne i to od nich w dużej mierze zależeć będzie dalszy mój kierunek, gdyż np. interfejs audio TC Electronic Impact Twin, bardzo mi się spodobał.

Zamiast zakupować M-Audio Profire 610 interfejs FireWire - za 1299.00 zł 
http://muzyczny.pl/131099_MAudio-Profire-610-interfejs-FireWire.html
Chyba wole dopłacić to 550 zł, i zakupić
TC Electronic Impact Twin; za 1.850 zł.

http://www.infomusic.pl/artykul/view/28396,tc_electronic_impact_twin_-_najnowszy_interfejs_audio,tc_electronic


Aby moje nie profesjonalne często błędne myśli mogły być jaśniej zrozumiałe, będę moim tematom ( zapytaniom ) dodawał cyferki.

Oto temat nr 1;



W poniższym artykule ;

http://www.infomusic.pl/artykul/view/28396,tc_electronic_impact_twin_-_najnowszy_interfejs_audio,tc_electronic

wyczytałem że;
Impact Twin umożliwia nagrywanie każdego rodzaju sygnału: liniowego, mikrofonowego, z napięciem phantom lub bez.
Zastanawiam się czy mogę podłączyć do niego również klawisze ?

Również w poniższym; M-AUDIO ProFire 610 
http://muzyczny.pl/131099_MAudio-Profire-610-interfejs-FireWire.html
wspomniano że;
Urządzenie posiada aż sześć wejść i dziesięć wyjść na różnych złączach, co daje możliwość podłączenia bardzo szerokiej palety instrumentów.  Zatem co zw przypadku próby podłączenia  klawiszy?


Jeśli nie da się, to czy istnieje takie urządzenie abym mógł podłączyć tylko mikrofon i klawisze ?




2- drugi temat to;




Cytat Zrotolerance ;
Myślę, że możesz spokojnie celować w interface FireWire, bo jeżeli twój wewnętrzny port FireWire nie jest oparty na Texas Instruments, możesz dokupić sobie zewnętrzny na ExpressCard (twój Mac posiada takie złącze) z w/w chipsetem (Texas Instruments).






Jeśli chodzi o połączenie za pomocą  „FireWire”, to rozumiem i tego tylko się będę trzymał bo na szybkości mi bardzo zależy, a i tak obawiam się że spóźnienia będą nieuniknione zwłaszcza z moimi efektami wokalowymi które w czasie rzeczywistym będę chciał nagrywać. Muszę te spóźnienia zredukować abym dał rade pracować, zatem mam nadzieje że to  FireWire mi pomoże.


Nie zrozumiałem natomiast zupełnie drugiej części powyższej  wypowiedzi, na temat  „Texas Instruments”,  „ExpressCard”, „z w/w chipsetem (Texas Instruments)”.
Skoro mój Mac posiada takie złącze, zatem jeśli tak radzisz, chciałbym z tego skorzystać.




3-
Pogubiłem się troche z różnicą pomiędzy;

-„preamp mikrofonowy”, który nazywam też „mikserem”

-a  zewnętrznym interfacem.

Mianowicie nie wiem po co mi interfejs skoro mikrofon podłączam do  preampa a  preamp do komputera ?




4-

[/quote]
Oczywiście istnieją interface'y z większą ilością wejść/wyjść i preampów mikrofonowych, np:
http://www.thomann.de/pl/presonus_firestudio.htm lub
http://www.thomann.de/pl/maudio_profire_2626.htm

W przypadku wyżej wymienionych interface'ów możesz nagrywać do 8 (!) ścieżek na komputerze jednocześnie.
[/quote]

Urządzenia powyższe wydają się być bardzo wielkie ( przeszkadza to wożenie ich w podróży ) no i ja jestem pewien że zawsze do mojego prywatnego studio będę potrzebował tylko 2 podłączenia, czyli;
1 mikrofon
1 klawisze
jeśli okaże się że wokal mój nie poradzi sobie np. z winy opóźnień itp., to jeszcze zakupie TC HELICON VOICELIVE Rack,

http://midi.pl/Naglosnienie-k16/Harmonizery-wokalne-k257/TC-HELICON-VOICELIVE-Rack-procesor-wokalowy-p12189.html
byłoby to trzecie połączenie-Chociaż wolałbym nie dokupować procesorów wokalowych, i mam nadzieje że programy komputerowe jak logic studio, poradzą sobie z tym.

5-
Tutaj rodzi się też pytanie trochę nie na temat, ale bardzo ważne bo może okazać się że równie do tego potrzebuje połączenia w urządzeniu o jakim może być mowa. Chodzi o kolumny ( monitory ) gdzie je podłączyć?

Mam 3 opcje i ze wszystkich będę chciał korzystać;

a\- kolumny komputerowe ( kino domowe ) jakie podłączam teraz do wyjścia audio w komputerze.

b\ - słuchawki.

C\ - kolumny typowe jakie każdy używa przy wierzy muzycznej ( mam  B&W ) podłącza się je typowymi kabelkami ,,+”, i ,,-”. Potrzebują one wzmacniacza lub sprzętu muzycznego z wzmacniaczem w środku.

6-


W rozmyślaniach nad tym co powinienem zakupić do mojego studia, pomogło mi poniższe wideo, na którym pewna pani pokazuje swój sprzęt, przystosowany dokładnie do moich celów, czyli ,,zabierania go w podróży”.

http://www.audiostacja.pl/index.php?le=produkty&pr=produkty&numer=829&kryterium=TC%20ELECTRONIC

-Zastanawiam się co to były za klawisze, bo wyglądały super ;)

-Komputer mam ten sam MacBook pro 17.

 
-Program nie wiem jaki posiada, ale ja planuje logic studio i szukam dodatków.

-Widać też że nie ma ona chyba karty dźwiękowej.

-Mikrofon nie wiem jaki posiada, ale proszę o doradzenie mi w wyborze ( jeśli mogę to ponawiam prośbę o ukazanie linku z nazwą i sklepem za co z góry dziękuje ).



[/quote]
Tego nie napisałem. Nie wiem czy takie mikrofony istnieją czy nie, odsyłam do google. Napisałem, że należy rozróżniać pewne pojęcia, w tym przypadku, że bateria w mikrofonie nie równa się mikrofon bezprzewodowy.
[/quote]


Zatem wciąż jeszcze nie zgasły we mnie myśli posiadania mikrofonu bezprzewodowego, dlatego przypominam pierwszy mój plan, tyle że mowa o  mikrofonie dynamicznym, no ale co tym sądzisz?

Co do mikrofonu to nie mam jeszcze pewności, bo od przewodowego, wolałbym bez-przewodowy, ( wykorzystał bym go przy okazji do innych celów ) jeśli nie ma ku temu przeszkód to np. ten;
SHURE PGX 24E/SM58-P6 SYSTEM BEZPRZEWODOWY – cena 1 616,00 zł
http://allegro.pl/shure-pgx-24e-sm58-p6-system-bezprzewodowy-wysylka-i2402809262.html

Poniżej nie wiem który z podanych trzech  wybrać;
http://www.riff.net.pl/?k=0&word=SHURE+PGX+24E&sub=Szukaj

Ale chyba wybiorę najdroższy;  SHURE PGX 24E/BETA58-R1-  1946,- zł
http://www.riff.net.pl/mikrofony-bezprzewodowe/shure-pgx-24e-beta58-r1

A teraz pozwolę sobie załączyć 2 filmiki z Youtube z mikrofonem tego typu;





« Ostatnia zmiana: 05 Lip, 2012, 17:17:59 wysłana przez danati »

Offline dan777

  • Gaduła
  • Wiadomości: 422
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #5 05 Lip, 2012, 12:47:28 »
Apple stworzyło FW i każdy produkt Apple ma doskonale działające złącza FW.
Pomijając kwestię że nawet w starych białych plastikowych macbookach sprzed 6 lat jest firewire 400.
Żadne karty nie są potrzebne.
Nagrywanie | Edycja | Mix | Mastering | Produkcja
http://www.aurorastudio.pl

Offline zerotolerance

  • Pr0
  • Wiadomości: 586
  • Biegnę ci wpierdolić.
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #6 05 Lip, 2012, 13:18:59 »
Cytuj
Zamiast zakupować M-Audio Profire 610 interfejs FireWire - za 1299.00 zł
http://muzyczny.pl/131099_MAudio-Profire-610-interfejs-FireWire.html
Chyba wole dopłacić to 550 zł, i zakupić
TC Electronic Impact Twin; za 1.850 zł.

Achtung kryptoreklama :D :
Spoiler

Co do twoich pytań:
1. Da się. I jeden i drugi interface który wymieniłeś wyżej Ci to umożliwia. Możesz nagrywać klawisze zarówno poprzez port MIDI jak i zwykły 2x jack audio. Z tego co piszesz zrozumiałem, że chcesz coś zmieniać "na żywca" więc pewnie to MIDI będzie twoim rozwiązaniem. Cała sprawa wyglądała by tak, że podłączył byś mikrofon do gniazda mikrofonowego a klawisz poprzez MIDI. Cały szkopuł tkwi w tym czy twoje klawisze obsługują MIDI.

2. Ja na Impact Twinie mam opóźnienia rzędu 1-2ms przy nagrywaniu, czasem trochę więcej. Co do drugiej kwestii, wewnątrz komputera kontrolerem FireWire steruje chipset. Nie wiem dlaczego, ale mądre głowy, które produkują Interface'y FireWire wymyśliły sobie, że ich sprzęt najlepiej działa z chipsetem Texas Instrumets i smutna prawda jest taka, że to prawda.

Teraz, musisz jakoś sprawdzić (nie wie jak bo nie znam się na Mac'ach) jaki chipset gdzieś tam w środku ma twój Mac. W Windowsie po prostu wchodzi się do menedżera urządzeń i w specyfikacji danego urządzenia, w tym przypadku FireWire, mam napisane jaki chipset siedzi w środku. Dalej, jeżeli nie masz FIreWire opartego na chipsecie Texas Instruments, możesz ratować się zewnętrzną kartą Express Card z takim chipsetem. Tak to wygląda: http://www.amazon.com/Syba-SD-EXPC34-2F-Chipset-400Mbps-ExpressCard/dp/B001JTWTB4

3. Interface jest Ci po to, że jak wepniesz się do wbudowanej karty dźwiękowej do kompa, będziesz miał opóźnienia rzędu 8 sekund (ja np takie mam jeżeli nie używam Impact Twina). Tak jak pisałem wyżej interface niweluje to do nawet 1-2 milisekund.

Tu masz przykład samego preampu mikrofonowego bez żadnego wyjścia komputerowego: http://www.thomann.de/pl/art_tube_mp.htm

4. Fakt, te urządzenia trochę zajmują. Jeżeli faktycznie jesteś pewny, że nie będziesz nagrywał więcej to nawet się w to nie zapuszczaj. Ja np takiego potrzebuję bo chcę zacząć w domowym zaciszu nagrywać perkusję na 7-8 ścieżek.

Jeżeli wokal i klawisze poprzez jack'i to zajmiesz 3 wejścia - 1 mikrofonowe i 2 liniowe, kanał lewy i prawy. Jeżeli klawisze przez Midi to zajmeisz wtedy tylko 1 wejście mikrofonowe, a klawisze przez wejście MIDI. Tak wygląda: http://mididrumfiles.com/content/wp-content/uploads/2010/03/MIDI2.gif

5. Opcja A i C odpada na starcie. Jeżeli już to jakieś studyjne zamknięte słuchawki lub monitory studyjne. Monitory studyjne: http://www.thomann.de/pl/aktywne_monitory_bliskiego_pola.html

6. Takie klawisze: http://www.soundonsound.com/sos/jun02/articles/midimanoxygen8.asp
Program to Logic Pro.
"Karta dźwiękowa" to TC Electronic Impact Twin. No bo można powiedzieć, że Interface to taka właśnie zewnętrzna karta dźwiękowa z małymi opóźnieniami.
Mikrofon kup taki na jaki Cię stać.

7. Tak jak pisałem wyżej, weź taki na jaki Cię stać.

Offline dan777

  • Gaduła
  • Wiadomości: 422
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #7 05 Lip, 2012, 17:34:59 »
Oj tam niedługo thunderbolt opanuje świat.
Nagrywanie | Edycja | Mix | Mastering | Produkcja
http://www.aurorastudio.pl

Offline danati

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 44
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #8 05 Lip, 2012, 18:39:03 »
Dziękuję Zerotolerance, Amanita i Dan777 .

Zerotolerance jest to dla mnie nieoceniona radość gdy widzę że odpisujesz mi na dokładnie każdy punkt, i to jeszcze zaznaczając o który punkt Chodzi ;)
Cieszę się też, bo i w tym wątku dołączył ze swą ogromną wiedzą Amanita ;) Dziękuję, bo dzięki Wam jestem bliższy decyzjom zakupu studyjka i wreszcie dotknięcie muzyki w realu ;) 

A teraz wybaczcie moje wypociny, i jakoś zrozumcie że to co chcę osiągnąć przechodzi przez drogę mojej niedoskonałości ;)




Pytanie nr. 1-


Cała sprawa wyglądała by tak, że podłączył byś mikrofon do gniazda mikrofonowego a klawisz poprzez MIDI. Cały szkopuł tkwi w tym czy twoje klawisze obsługują MIDI.

Wydaje się być najlepsze z możliwych spososbów, podłączania mikrofonu i klawiszy  do TC Electronic Impact Twin;
http://www.audiostacja.pl/index.php?le=produkty&pr=produkty&numer=829&kryterium=TC%20ELECTRONIC

Nasuwa mi się pytanie; Otóż wiem że;
-mikrofon podłączę do powyższego preampu mikrofonowego, dzięki czemu zdobędę zasilanie do mikrofonu

-a pramp z kolei podłączę do karty dźwiękowej,  dzięki czemu pozbędę się problemu rażących kilkusekundowych opóźnień,

-a kartę podłączę do komputera, dzięki czemu wszystko znajdzie się w jednym centrum obsługi, widoczne na ekranie, możliwości nagrywania, sterowania, itd.

Ale nie rozumiem, dlaczego klawisze mam podłączać do  preampu mikrofonowego, zamiast od razu do karty dźwiękowej ?
Czyżby klawisze również potrzebowały zasilania  ? ( byłoby to drugie zasilanie, bo zapewne klawisze są podłączone do prądu osobnym kablem )

A może chodzi o funkcje miksera, za pomocą którego  to pramp stanie się centrum przez które przechodzić będą wszystkie urządzenia, a ja w komputerze sterował będę sobie który instrument przyciszyć, wyłączyć itd. ( kiedyś  miałem mikser z nagrywarką i mniej więcej wiem w czym rzecz )
Pojęcia wówczas ,,ścieżki”, wiązały by się ze sterowaniem poszczególnego instrumentu w mikserze, a nie jak dotąd pojęcie ścieżki wiążę z syntezatorem jaki miałem kiedyś, w którym miałem wiele ścieżek i tam każdej z osobna wpisywałem dany dźwięk, głośność, efekty, itd.



2-


Tu masz przykład samego preampu mikrofonowego bez żadnego wyjścia komputerowego: http://www.thomann.de/pl/art_tube_mp.htm



Po tym pytaniu zastanowiłem się do czego w  końcu ja podłącze mojego  preampa mikrofonowego, bo jeśli do karty dźwiękowej,  a ona dopiero pójdzie do komputera, to po co mi  preamp mikrofonowy dający możliwość podłączenia do P.C. ?






3-


Ja na Impact Twinie mam opóźnienia rzędu 1-2ms przy nagrywaniu, czasem trochę więcej. Co do drugiej kwestii, wewnątrz komputera kontrolerem FireWire steruje chipset. Nie wiem dlaczego, ale mądre głowy, które produkują Interface'y FireWire wymyśliły sobie, że ich sprzęt najlepiej działa z chipsetem Texas Instrumets i smutna prawda jest taka, że to prawda.

Teraz, musisz jakoś sprawdzić (nie wie jak bo nie znam się na Mac'ach) jaki chipset gdzieś tam w środku ma twój Mac. W Windowsie po prostu wchodzi się do menedżera urządzeń i w specyfikacji danego urządzenia, w tym przypadku FireWire, mam napisane jaki chipset siedzi w środku. Dalej, jeżeli nie masz FIreWire opartego na chipsecie Texas Instruments, możesz ratować się zewnętrzną kartą Express Card z takim chipsetem. Tak to wygląda: http://www.amazon.com/Syba-SD-EXPC34-2F-Chipset-400Mbps-ExpressCard/dp/B001JTWTB4

Szukałem informacji w google i znalazłem w identycznym modelu jak ja następujące specyfikacje; ( ja mam tylko więcej GHZ, bo zamist 2,2 GHZ, ja w moim modelu mam 2.3, GHZ )
On the hardware front, the MacBook Pro 17 is equipped with Intel's most recent chipset generation—Sandy Bridge, particularly the HM65 chipset here.

http://www.notebookcheck.net/Review-Apple-MacBook-Pro-17-Early-2011-2-2-GHz-quad-core-glare-type-screen.50346.0.html







4-



Fakt, te urządzenia trochę zajmują. Jeżeli faktycznie jesteś pewny, że nie będziesz nagrywał więcej to nawet się w to nie zapuszczaj. Ja np takiego potrzebuję bo chcę zacząć w domowym zaciszu nagrywać perkusję na 7-8 ścieżek.

Jeżeli wokal i klawisze poprzez jack'i to zajmiesz 3 wejścia - 1 mikrofonowe i 2 liniowe, kanał lewy i prawy. Jeżeli klawisze przez Midi to zajmeisz wtedy tylko 1 wejście mikrofonowe, a klawisze przez wejście MIDI. Tak wygląda: http://mididrumfiles.com/content/wp-content/uploads/2010/03/MIDI2.gif


Zatem będę musiał kupić jakąś przejściówkę na ten powyższy kabel MIDI,  bo w mym MacBooku pro mam tylko takie wyjścia;

http://support.apple.com/kb/SP621

Dziękuję  Zrotolerance, że tak dokładnie planujesz moje połączenia.
Ja jestem zupełnie pewny że tylko będę nagrywał mikrofon, i klawisze, dlatego bardzo ważne jest abym dobrał sprzęt tylko na moje potrzeby, uzyskując najlepsze możliwości, a nie zakupował zbędnych wielkich rozmiarów ani płacił zbędnych pieniędzy.




5-

Tutaj rodzi się też pytanie trochę nie na temat, ale bardzo ważne bo może okazać się że równie do tego potrzebuje połączenia w urządzeniu o jakim może być mowa. Chodzi o kolumny ( monitory ) gdzie je podłączyć?

Mam 3 opcje i ze wszystkich będę chciał korzystać;

a\- kolumny komputerowe ( kino domowe ) jakie podłączam teraz do wyjścia audio w komputerze.

b\ - słuchawki.

C\ - kolumny typowe jakie każdy używa przy wierzy muzycznej ( mam B-Q ) podłącza się je typowymi kabelkami ,,+”, i ,,-”. Potrzebują one wzmacniacza lub sprzętu muzycznego z wzmacniaczem w środku.



Opcja A i C odpada na starcie. Jeżeli już to jakieś studyjne zamknięte słuchawki lub monitory studyjne. Monitory studyjne: http://www.thomann.de/pl/aktywne_monitory_bliskiego_pola.html


Teraz wszedłem w duże niejasności.
Zastanawiam się dlaczego zaproponowałeś mi  Monitory studyjne ? Jeśli dlatego że mają lepsze brzmienie bo np.  w bardziej naturalny sposób odtwarzają dźwięki, to wszystko jasne.
Ale  jeśli chodzi o sposób ich podłączania to zupełnie tutaj się nie znam.
Kiedyś syntezator i mikrofon miałem podłączony do wzmacniacza i mikseru, i dwie duże kolumny łatwo było podłączyć, ale teraz nic nie wiem do czego i jak mam podłączyć kolumny ?
Mam wiele dobrych kolumn w domu B&W.  Wolałbym w domu je nadal posiadać a do podróży zakupić słuchawki, i małe, komputerowe BOSE. np. bose Companion® 5
http://www.bose.pl/index.php?p=prod&id=26





6 -


6. Takie klawisze: http://www.soundonsound.com/sos/jun02/articles/midimanoxygen8.asp




Klawisze wyglądają super, ale ukazały się pewne hamulce, no i czy za cenę 119 funtów można spodziewać się dobrych rozwiązań? Wolał bym też Polski sklep.

Temat klawiszy jest tak skomplikowany, że bardzo proszę pozwólcie mi otworzyć osobny wątek.
Jest tutaj;

 http://forum.sevenstring.pl/hardware/jakie-klawisze/new/#new






7-




"Karta dźwiękowa" to TC Electronic Impact Twin. No bo można powiedzieć, że Interface to taka właśnie zewnętrzna karta dźwiękowa z małymi opóźnieniami.


Troszkę się pogubiłem. Zatem Electronic Impact Twin;
http://www.audiostacja.pl/index.php?le=produkty&pr=produkty&numer=829&kryterium=TC%20ELECTRONIC
jest;
-kartą dźwięku
-interfejsem
-mikserem
Ale potrzebuje dodatkowej innej karty dźwiękowej by załatać problem opóźnień.  Zatem dlaczego ta kobieta na filmie nie posiada dodatkowej karty dźwiękowej pomimo że śpiewa i gra?
http://www.tcelectronic.com/impacttwin.asp




8 -


Mikrofon kup taki na jaki Cię stać.

Tak jak pisałem wyżej, weź taki na jaki Cię stać.


Mnie jednak zatrzymał fakt że chciałbym mieć mikrofon bezprzewodowy, bo jest bez przewodów,
jeden z poniższych;
http://www.riff.net.pl/?k=0&word=SHURE+PGX+24E&sub=Szukaj
 ale też chciałbym mieć mikrofon pojemnościowy, aby jakość była wystarczająca. No i utknąłem prosząc o pomoc.





A teraz pozwólcie że wyrażę tylko kilka mych opinii już bez wrażliwych pytań :)


Apple stworzyło FW i każdy produkt Apple ma doskonale działające złącza FW.
Pomijając kwestię że nawet w starych białych plastikowych macbookach sprzed 6 lat jest firewire 400.
Żadne karty nie są potrzebne.
To miła wiadomość, zatem zbędne zakupy odpadają, a o firewire też się już naczytałem i nawet zewnętrzne dyski najlepiej tak podłączać, zatem i ja chciałbym wszystko podłączyć do  firewire. ( mam nadzieje że nie okaże się że jedno wyjście firewire w komputerze to za mało )






Program to Logic Pro.


Temat ten ciągnę w innym wątku, ale zapewne chodzi o to że  Logic Pro w App Store jest tańszy bo kosztuje 149€ ,
http://itunes.apple.com/pl/app/logic-pro/id459578486?mt=12

a pełny pakiet wielu dodatkowych programów nazywa się logic studio za 2 299,00 zł, .
http://store.apple.com/pl/product/MB795Z/A
Pakiet Logic Studio zawiera programy Logic Pro 9, MainStage 2, Soundtrack Pro 3 oraz obszerny zbiór instrumentów, efektów i pętli audio.

« Ostatnia zmiana: 05 Lip, 2012, 18:41:11 wysłana przez danati »

Offline zerotolerance

  • Pr0
  • Wiadomości: 586
  • Biegnę ci wpierdolić.
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #9 05 Lip, 2012, 20:45:42 »
Oj chopie chopie :D Tłumaczymy Ci a ty dalej nie do końca łapiesz o co w tym wszystkim kaman :D

Całe szczęście, że w miarę wykoncypowałem o co Ci mniej więcej chodzi. Ogólnie twoje połączenie będzie wyglądać tak:

Jakiś mikrofon (czy to bezprzewodowy lub przewodowy) -> Kabel XLR -> TC Electronic Impact Twin -> Kabel FireWire -> Mac Book

jakieś klawisze -> Kabel 2x Jack mono lub kabel midi -> TC Electronic Impact Twin (ten sam co wyżej, żeby nie wyglądało że potrzebuejsz dwóch) -> kabel Firwewire - MacBook

i nic więcej Ci kurwa nie potrzeba, uwierz mi. Impact jest wszystkim czego Ci potrzeba. Całe sterowanie tym wszystkim, efekty, pierdoły itp itd, suwaki od głośności wszystko znajduje się w Logicu. Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych preampów, przejściówek, suwaczków na mikserze i innego badziewia.

Nie musisz linkować mi Impacta bo mam go w domu i można powiedzieć, że znam go na wylot.

Lista czego potrzebujesz:
1. TC Electronic Impact Twin
2. Mikrofon (przewodowy lub nie)
3. Klawisze z wyjściem MIDI
4. Dobrej jakości kabel XLR sztuk 1, najlepiej z 10 metrów
5. Kabel MIDI sztuk 2 też najlepiej długi
6. Dobrej jakości kabel duży jack-duży jack mono sztuk 2 i ten też długi

Wykonać żołnierzu!

Offline danati

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 44
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #10 06 Lip, 2012, 10:08:07 »
Zerotolerance jest to dla mnie nieoceniona radość gdy widzę że odpisujesz mi na dokładnie każdy punkt, i to jeszcze zaznaczając o który punkt Chodzi ;)
Ostatnio trudniej było mi pozbierać myśli, bo  wiele nurtujących mnie pytań, pozostały bez odpowiedzi ( oczywiście to moja wina, bo pytania moje w oczach specjalistów w oczywisty sposób mogą okazać sie zbyt są nudnawe )
Przypominam jednak mą prośbę i Dziękuję tym którzy spełnią ją, bo znacznie ułatwia mi to realizowanie mych planów.


1-
Wątek ten nosi tytuł; „Mikrofon i cały jego zestaw”, lecz ja nadal nie wiem czy zmuszony jestem z rezygnować z mikrofonu bezprzewodowego na korzyść jakości wokalu? Ogólnie widomo jest że mikrofon pojemnościowy będzie lepszy do nagrywania wokali bo charakteryzuje się bardzo dużą dynamiką, szczegółowością dźwięków, głębią itd.,
Ale ja wolałbym mikrofon używać też do innych celów, co w przypadku bez przewodu byłoby wspaniałym rozwiązaniem. Teoretycznie zdawać by się mogło że nie istnieją bezprzewodowe mikrofony pojemnościowe, lecz chciałbym tego potwierdzenie, abym nie żałował że pominąłem jego zakup.
Po mych poszukiwaniach proszę co znalazłem;

MIKROFON BEZPRZEWODOWY POJEMNOŚCIOWY Z MIKROPORTEM NA KLIPS - Cena: 1 063,00 zł
http://www.superdyskoteka.pl/mikrofon-bezprzewodowy.html
Wiem że jest to mikrofon dziwaczny trochę, ale dowodzi prawdzie że jednak da się wyprodukować  bezprzewodowe mikrofony pojemnościowe.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś znalazł taki produkt w sklepie i podał do niego link bo na 99 % bym zakupił taki mikrofon ( cena do 3 000 zł )
Jeśli nie istnieje taki, ( typowy do wokalu ) to najbardziej podoba mi się;
SENNHEISER mikrofon dynamiczny bezprzewodowy EW 135 G2 - 2400.00 zł

http://www.netstore24.pl/index.php?products=product&prod_id=1580

Co o nim sądzicie, jako nagrywanie wokalu w studiu, dodawanie efektów wokalowi w czasie rzeczywistym, itd.



2-

Jeśli warto jest zrezygnowałem z Apogee Duet 2
http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface

na rzecz Electronic Impact Twin, to teraz wiedząc ze w obydwu przypadkach mamy do czynienia z kartami dźwiękowymi, prosiłbym o wytłumaczenie dlaczego taki wybór jest lepszy ? Dla mnie  Apogee Duet 2, jest mniejszy co znacznie ułatwia mi wożenie w podróży,  a cena jest podobna bo Apogee Duet 2 kosztuje 2 099,00 zł, a  Electronic Impact Twin  1.850 zł.



Na poniższej stronie wyczytałem że - Computer Connectivity - to USB 2.0 High Speed. Zatem brak FireWire  ?

http://apogeedigital.com/products/duet2.php

Natomiast w starszym modelu Duet, prawie o połowę tańszym i z mikrofonem, widzimy że  Computer Connectivity - to FireWire 400 .
A może ta szybkość przekazu pomiędzy USB a FireWire, jest niezauważalna, lub dla mnie zbędna ?
 


Dodano dnia 12 lipiec 2012
3-
Pewien mikrofon bardzo mi się podoba w mym planowanym studiu ( i do innych rzeczy ), Mikrofon ten nie jest „dynamiczny”, lecz problem w tym że jest on „bezprzewodowy”.

Sennheiser XSW 65 mikrofon bezprzewodowy, pojemnościowy - Cena - 1 699, PLN
http://www.sklepgama.pl/Sennheiser-XSW-65-mikrofon-bezprzewodowy-pojemnos%284,2842,4851%29.aspx
Jeśli znacsz jakieś lepsze bezprzewodowe pojemnościowe, to chętnie dopłacił bym. A może da się do nich dokładać przewód i odłączać go, jak w poniższym filmie ( na filmie mikrofon - podróbka )

« Ostatnia zmiana: 12 Lip, 2012, 17:57:01 wysłana przez danati »

Offline danati

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 44
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #11 14 Lip, 2012, 10:10:48 »
W tym stanie ciszy :) znalazłem jeszcze 2 bardzo ciekawe mikrofony bezprzewodowe :) Byłbym wdzięczny za opinie, czy warto sie na któryś z nich  skusić ;) Chodzi głównie o cele poważne studyjne, i o mniej ważne cele rozrywkowe.

Sennheiser EW 365 G3 - zestaw z mikrofonemCena: 4522.00 zł - ( prawdopodobnie pojemnościowy )

http://www.e-sklepmuzyczny.pl/?2661,sennheiser-ew-365-g3-zestaw-z-mikrofonem&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-07&utm_content=2661#nclid=07f1d732e641dfff6799f86a1cc57a52



Sennheiser SKM 2000 mikrofon bezprzewodowy – 2975.62 ( prawdopodobnie pojemnościowy )

http://www.kami.sklep.pl/sennheiser_skm_2000_bkc_mikrofon_bezprzewodowy-6145i
« Ostatnia zmiana: 14 Lip, 2012, 10:12:47 wysłana przez danati »

Offline g-zs

  • Pr0
  • Wiadomości: 4 305
  • got beagle?
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #12 17 Lip, 2012, 22:13:15 »
Najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie mimo wszystko zakup dwóch mikrofonów. Na szczęście mikrofon zajmuje bardzo mało miejsca. Dlaczego dwóch? Dlatego, że mikrofon przewodowy do nagrywania ścieżek to w moim mniemaniu mus. Popatrz na profesjonalne studia nagraniowe. Ile z nich używa bezprzewodów? A przecież tyle by im to zaoszczędziło czasu i miejsca na puszczanie przewodów i podpinanie tego wszystkiego. A jednak z jakiegos powodu decydują sie na to i podpinaja mikrofony po kablu. W powietrzu jest masa syfu, który zredukujesz używając dobrego kabla (tak w wielkim uproszczeniu, bo o samych kablach to by pewnie mozna długo pisac i gadać). Teraz jakie mikrofony pojemnosciowe - Z tańszych rozglądaj się po markach Shure, Audix, Audio Technica, Akg. Z droższych (o ile budżetu Ci starczy) to warto zainteresować się mikrofonami Neumanna czy Braunera (ale to juz bardzo duze kwoty).

Na poparcie tezy o wyższosci przewodów nad bezprzewodami możesz popatrzeć na producentów najdroższych mikrofonów - z jakiegos powodu są one jednak przewodowe ;)

Co do samego bezprzewodu, to z racji na to do czego chcesz go używać, nie szalałbym zbytnio z wydawaniem sporej ilości gotówki, tylko kupił jakaś sprawdzoną konstrukcji ze średniej półki, bo jego zadaniem będzie zapewnić słyszalność a nie idealną jakość dźwięku (co nie znaczy oczywiście że będzie ona zła). W kwestii mikrofonów bezprzewodowych więcej Ci nie doradzę, bo nigdy się nimi nie interesowałem, zawsze wybieram mikrofon przewodowy tam gdzie mogę, bezprzewód tylko tam gdzie muszę (czyli 10x sie upewnie że nie da rady na przewodzie).
B ( o ) ( o ) B S

Offline danati

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 44
Odp: Mikrofon i cały jego zestaw.
« Odpowiedź #13 18 Lip, 2012, 10:40:52 »

G-zs masz dar przekonywania, dlatego właśnie rezygnuje z pomysłów zakupu bezprzewodowego mikrofonu. Dziękuję.
Dla tych którzy z pewnych względów zainteresowani są bezprzewodowym mikrofonem, chciałem jeszcze pokazać pewne następujące rozwiązanie. Chodzi o system bezprzewodowy;
1-
Sennheiser SKP 500 nadajnik z wejściem XLR  - cena brutto1354.00 zł

http://muzyczny.pl/121688-Sennheiser-SKP-500-nadajnik-z-wejsciem-XLR.html

2-
Sennheiser SKP 2000 nadajnik plug-on z wejściem XLR, zasilanie phantom 48V - cena brutto3449.06 zł

http://muzyczny.pl/128167_Sennheiser-SKP-2000-nadajnik-plugon-z-wejsciem-XLR-zasilanie-phantom-48V.html



Aby mogły być ukazane w sposób zrozumiały moje treści, postaram się dodać ważną opinię związaną z moimi wymogami studyjnymi.
   Chodzi o kwestię związaną z mikrofonem i ogólnie z tworzeniem studia. Dla lepszego zrozumienia podzielę temat studia muzyczne na dwie grupy;

1- To profesjonalne studia nagraniowe, w których dokonuje się najbardziej doskonałą wersję muzyczną, zarówno wokalu jak i każdego instrumentu.

2- To studia domowe, ( mini studia, mobilne studia, itp. ), w których zadaniem głównym jest tworzenie muzyki. Natomiast aby dobrze dokończyć swą muzyczną pracę, należy udać się do innego, już profesjonalnego studia nagraniowego.

Ja zamierzam korzystać z opcji ,,2”. Czyli chcę jedynie tworzyć muzykę i wokal, natomiast profesjonalne nagranie uzyskać pragnę dopiero udając się do specjalistycznego studia, gdzie za dodatkową opłatą będę dokańczał całą moją wcześniejszą pracę.
Poruszam tutaj ważną kwestię, związaną z pytaniem;
-czy ja potrzebuję aż tak dobrego mikrofonu, i całego sprzętu muzycznego?
Chodzi o ograniczenie wydatków na drogi sprzęt, bo ja ani siebie ani nikogo nie mam zamiaru nagrywać profesjonalnie, a jedynie pragnę szukać pomysłów i tworzyć ogólny zarys wokalu i klawiszy.
Wątek ten jest o ,,mikrofonach”, zatem trzymał będę się tematu, a podobną opinię w sprawie sprzętu ukarzę w innym wątku jaki już kiedyś rozpocząłem;
http://forum.sevenstring.pl/hardware/co-sadzicie-o-tych-monitorach-studyjnych/new/#new

Zapewne mikrofon potrzebował będę przewodowy i pojemnościowy. Zaznaczę że w mym śpiewie potrzebował będę mocnych efektów wokalowych, zatem jeśli mikrofon ma na to duży wpływ, to chciałbym zakupić stosowny mikrofon.
Proszę o pozwolenie zadania mi pytań;

Pytanie nr.1-

-jaki mikrofon byłby dla mnie najlepszy? Bardzo wdzieczny byłbym za podanie dokładnej nazwy, bym mógł zakupić go w sklepie. Tak jak wspomniałem powyżej, w mikrofonie tym nie trzeba dopatrywać się najmniejszych szczegółów, gdyż dopiero w innym studiu, czyli za pomocą innego mikrofonu będę nagrywał swój wokal.
Jednak jeśli ja odczuwał będę ogromną różnice, i trudniej mi się będzie pracować z gorszym mikrofonem, zatem proszę o podanie mi właściwego mikrofonu, który spełni te normy.

Pytanie nr.2-

-wciąż nie wiem czy powinienem zakupić urządzenie typu „procesor wokalowy”, czy uda mi się ominąć ten wydatek i osiągnąć to samo za pomocą jakiegoś programu, np. Logic studio.
Chodzi o to że ja bardzo chcę na żywo mieć możliwość posiadania efektów modulowania swym głosem.
Nie chcę wokalu obrabiać po śpiewie, gdyż potrzebuje tworzyć muzykę śpiew, a w trakcie odsłuchiwać wszystko i nagrywać.
Jeśli żadnym programem nie uzyskam opisywanych efektów wokalowych, zatem co czy warto jest zakupić;

 TC HELICON VOICELIVE Rack, - Kosztuje , 3 390.00 zł,

http://midi.pl/Naglosnienie-k16/Harmonizery-wokalne-k257/TC-HELICON-VOICELIVE-Rack-procesor-wokalowy-p12189.html
Jeśli chodzi o efekty wokalowe, to co ujrzałem, a raczej wysłuchałem na wideo spełniało moje oczekiwania.


Pytanie nr 3 -

-Powyższy - TC HELICON VOICELIVE Rack, posiada dołączony mikrofon. Czy ten mikrofon mogę użyć, czy jest to jakaś podróbka nie warta uwagi?


Pytanie nr 4 -
a może jest jakiś inny procesor wokalowy, godny uwagi?

Dziękuję za opinie.
« Ostatnia zmiana: 18 Lip, 2012, 10:42:37 wysłana przez danati »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Cały ten dżez...

Zaczęty przez Rachet « 1 2 » Muzyka

30 Odpowiedzi
7624 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Gru, 2011, 08:57:39
wysłana przez Semedi
8 Odpowiedzi
2828 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Wrz, 2013, 14:31:17
wysłana przez mattuck
15 Odpowiedzi
4688 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 19 Lip, 2015, 23:38:46
wysłana przez frost07
9 Odpowiedzi
4218 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Kwi, 2018, 01:24:59
wysłana przez Wojtt
0 Odpowiedzi
1215 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 03 Mar, 2019, 22:40:41
wysłana przez postrzepiony