Autor Wątek: Improwizacji ciąg dlaszy w moim wykonaniu  (Przeczytany 23378 razy)

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
@pivovarit

Opanowałem pentatonikę minorową, bluesową i eolską. Tyle było z romansu z teorią.
Jeśli masz się silić na sarkazm wobec człowieka z mniejszymi umiejętnościami od Ciebie - daruj sobie odpowiadanie mi.
Nie szukam pseudo-śmiesznych odpowiedzi,tylko konkretnej pomocy.

Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
@pivovarit

Opanowałem pentatonikę minorową, bluesową i eolską. Tyle było z romansu z teorią.
Jeśli masz się silić na sarkazm wobec człowieka z mniejszymi umiejętnościami od Ciebie - daruj sobie odpowiadanie mi.
Nie szukam pseudo-śmiesznych odpowiedzi,tylko konkretnej pomocy.



No i taką dostałeś.
Skala/gama to nie jest geometria tylko rozkład pewnych zalezności między danymi interwałami. Uczenie się układu geometrycznego dźwięków na gryfie ma tyle sensu co uczenie się na pamięć schematów rozwiązań zadań matematycznych.
Zapomnij o tych kształtach, które się nauczyłeś.
Rozkład dźwięków na gryfie i interwałów wyucz się na blachę.
Potem zobacz z jakich interwałów składa się C jońska i sam znajdź te dźwięki na całym gryfie.
Następnie: D dorycka, E frygijska, A eolska, B lokrycka, F lidyjska, G miksolydyjska
i w tym momencie powinno zacząć coś świtać

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
Chodzi Ci o jak to ja zwę system 7 skal w 1 ? Znam to. Wiem z czym to się je. C Jońska jest zbudowana na tych samych dźwiękach co D Dorycka i itd.
To akurat wiem. Wiesz w czym mój problem leży? To, że dla mnie brzmi tak samo. Może to wina tego, że nie znam rozkładu dźwięków na gryfie albo tego, że nadal działam na schemacie superpozycji.
Zdaje sobie sprawę, że skale ograniczają ale jakoś nie potrafię się przebić.
Gitara ma jakieś przełożenie na umiejętności matematyczne? Bo cóż.. cierpię na dyskalkulię. Nigdy nie używałem tego za wytłumaczenie swoich fallusowych umiejętności matematycznych(ale prawda jest taka, że ten syndrom jest tego wytłumaczeniem).
Mam też dzikie wrażenie,że kłamie przed samym sobą: chcę z siebie zrobić gitę solową a dawniej przysięgałem sobie, że nie wskoczę na to miano bo jestem za cienki w uszach.
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
To, że dla mnie brzmi tak samo.

rozwiń proszę

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
No tak D dorycka i C jońska brzmi tak samo jeżeli zagrać je do podkładu w C. Zrób inaczej zagraj każdą ze skal modalnych od tego samego dźwięku. C jońska, C dorycka, C frygijska... wtedy zobaczysz, że to zupełnie inna bajka. Potem wejdź na youtube i szukaj back tracków robionych pod konkretną skale, jest tego mnóstwo.
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 00:01:50 wysłana przez Pneumonia2 »

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
To, że dla mnie brzmi tak samo.

rozwiń proszę

Już rozwinę. Wiem, że C Jońska ma takie same dźwięki jak D Dorycka i itd. Jeśli próbuje to ograć,wychodzi tak samo. Może dlatego, że nie znam gryfu.Chociaż też wiem, że często to podkład decyduje o brzmieniu skali.

Sam nie wiem.Poddałem w wątpliwość sens swojego gitarowego istnienia. Tak naprawdę nie umiem nic,nawet nie improwizuje chociaż to co umiem na pewno by zaimponowało przeciętnemu zjadaczowi chleba czy głupiemu gimbusowi męczącemu covery swoich zespołów.. ale dla mnie to za mało.
Chyba wracam do bycia rythm guitar.
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline samuraj_jack

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 74
Koledzy dobrze poradzili a nawet nie próbujesz skorzystać. Zacząłeś naukę ze złej strony. Fakt jest taki, że roboty jest przy tym sporo a jak już masz wątpliwości to rzeczywiście lepiej sobie odpuścić. Szkoda czasu i nerwów. Bo przeskoczyłeś od razu do C z pominięciem A i B, a tutaj jest jak z nauką języka. Im mocniejsze podstawy tym łatwiej poznać i nauczyć się reszty. Nie da się kolejnych etapów pominąć. A w tym przypadku to nawet podstawy podstaw odpuściłeś (? ::))
"Poznał też mowę zwierząt i posiadł umiejętność czytania w ludzkich myślach, ale jedno i drugie okazało się gówno warte"

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
@samuraj

Jakby Ci to powiedzieć.. idąc takim torem,zmarnowałem te kilka lat a konkretnie 6 lat odkąd mam u siebie gitarę i gram.
Postanowiłem coś zmienić bo znudziło mnie granie coverów.
I o co Ci chodzi z A i B? Jak narazie to rozmawiam z nimi o tym, że dźwięki C jońskiej do dźwięki D doryckiej i itd. Nazywam to sys. 7 skal w jednej.
JEDNAK..
jak sami wcześniej,wcześniej napisali
cytując pivovarita "Skala/gama to nie jest geometria tylko rozkład pewnych zalezności między danymi interwałami. Uczenie się układu geometrycznego dźwięków na gryfie ma tyle sensu co uczenie się na pamięć schematów rozwiązań zadań matematycznych.
Zapomnij o tych kształtach, które się nauczyłeś."
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691

Sam nie wiem.Poddałem w wątpliwość sens swojego gitarowego istnienia. Tak naprawdę nie umiem nic,nawet nie improwizuje chociaż to co umiem na pewno by zaimponowało przeciętnemu zjadaczowi chleba czy głupiemu gimbusowi męczącemu covery swoich zespołów.. ale dla mnie to za mało.
Chyba wracam do bycia rythm guitar.
Mi imponuje Twoja ignorancja, napisałem Ci co masz zrobić żeby poczuć różnice Ty olałeś i dalej lamentujesz jaki to beznadziejny jesteś, no fakt jesteś beznadziejny skoro wolisz marudzić niż próbować zrozumieć. W necie jest mnóstwo materiałów, nie kapujesz interwałów wpisujesz w google i już masz materiał do nauki, nie znasz dźwięków na gryfie podobna sytuacja ale pewnie po co się uczyć jak można się nie uczyć :), nikt za Ciebie tego nie zrobi pewnie nawet nie chcę Ci się pomyśleć jak będzie wyglądała taka C dorycka, Frygijska i.t.d.. Ale na to też google da Ci odpowiedź skoro tak bardzo nie lubisz myśleć.
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 13:25:22 wysłana przez Pneumonia2 »

Offline samuraj_jack

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 74
I o co Ci chodzi z A i B? Jak narazie to rozmawiam z nimi o tym, że dźwięki C jońskiej do dźwięki D doryckiej i itd. Nazywam to sys. 7 skal w jednej.
analogia do nauki alfabetu... że po kolei  uczyć się trzeba...
nie znasz dźwięków na gryfie, nie znasz interwałów ale za to ładne nazwy tworzysz... Pomijasz Pan podstawy, wolisz pisać posty, że nie rozumiesz ale rozumieć nie próbujesz a jak próbujesz to próbujesz za dużo i w złej kolejności. Od pkt A. do pkt. B itd...  Ale po co przeczytać ze zrozumieniem co tutaj piszą Pneumonia2 i pivovarit jak można przyjąć niezrozumiałą dla mnie postawę roszczeniową z lekką domieszką użalania się nad sobą. Jeżeli czegoś nie umiesz, to wyobraź sobie choć może być ciężko, że to tylko i wyłączenie Twoja wina :) Do roboty Panie.
"Poznał też mowę zwierząt i posiadł umiejętność czytania w ludzkich myślach, ale jedno i drugie okazało się gówno warte"

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
Chwila! Gmatwacie mi tutaj.

@pneumonia
Chwali Ci się, że udzieliłeś mi wskazówki. Tylko co to ma wnosić? Napisałeś coś co już wiedziałem.
Mam wrażenie,że chcesz mi na siłę wcisnąć przeświadczenie o tym, że mam padaczkę gdy jej nie mam(takie porównanie). Nie rozumiem Twojego hmm.. rozczarowania czy lekkiej irytacji.
Olałem to bo już to wiem. Wiem, że zagram sobie C jońską, C frygijską, C eolską to to będzie brzmiało inaczej.
Dlaczego wpajasz mi coś co już wiem? Jeśli mógłbyś być tak miły i pokazać mi coś czego nie wiem.

@samuraj
Nic sobie wobec Ciebie nie roszczę. Chyba coś Ci się pomyliło.
Dotarło do mnie - interwały i dźwięki na gryfie.
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline samuraj_jack

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 74
Dlaczego wpajasz mi coś co już wiem? Jeśli mógłbyś być tak miły i pokazać mi coś czego nie wiem.
:facepalm:
Nic sobie wobec Ciebie nie roszczę. Chyba coś Ci się pomyliło.
:facepalm:


"Poznał też mowę zwierząt i posiadł umiejętność czytania w ludzkich myślach, ale jedno i drugie okazało się gówno warte"

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
Chwila! Gmatwacie mi tutaj.

@pneumonia
Chwali Ci się, że udzieliłeś mi wskazówki. Tylko co to ma wnosić? Napisałeś coś co już wiedziałem.
Mam wrażenie,że chcesz mi na siłę wcisnąć przeświadczenie o tym, że mam padaczkę gdy jej nie mam(takie porównanie). Nie rozumiem Twojego hmm.. rozczarowania czy lekkiej irytacji.
Olałem to bo już to wiem. Wiem, że zagram sobie C jońską, C frygijską, C eolską to to będzie brzmiało inaczej.
Dlaczego wpajasz mi coś co już wiem? Jeśli mógłbyś być tak miły i pokazać mi coś czego nie wiem.


Ja pierdole najpierw napisałeś, że brzmią tak samo teraz piszesz, że brzmią inaczej i to wiesz to czego nie wiesz? bo na razie to widzę, że nic nie wiesz i jednocześnie wszystko wiesz. Nie wiesz po co są te skale bo brzmią tak samo ale wiesz, że brzmią inaczej i nie chcesz żeby Ci to mówić, idiotyzm jakiś.

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
Dlaczego wpajasz mi coś co już wiem? Jeśli mógłbyś być tak miły i pokazać mi coś czego nie wiem.
Proszę:
Spoiler


Nie rozumiem Twojego hmm.. rozczarowania czy lekkiej irytacji.
Jeśli oczekujesz od ludzi darmowej pomocy(za którą normalnie się płaci jak się nie umie googlać) to przynajmiej racz przedstawić swoje problemy w sposób jasny i jak najbardziej zrozumiały a Ty zamiast tego rzucasz sprzecznymi sformułowaniami(przez co po raz kolejny udowadniasz, że te 6 lat misternego kucia szlaczków poszło w pizdu), pierdolisz jaki to jesteś biedny i jeszcze masz pretensje, że ktoś Ci coś "wpaja" siłą.
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 14:20:30 wysłana przez pivovarit »

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
Uważaj bo zaraz Ci napisze, że to już wie ale tego nie umie, ale mu nie pokazuj bo wie :)
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 14:17:11 wysłana przez Pneumonia2 »

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
Chwila! Gmatwacie mi tutaj.

@pneumonia
Chwali Ci się, że udzieliłeś mi wskazówki. Tylko co to ma wnosić? Napisałeś coś co już wiedziałem.
Mam wrażenie,że chcesz mi na siłę wcisnąć przeświadczenie o tym, że mam padaczkę gdy jej nie mam(takie porównanie). Nie rozumiem Twojego hmm.. rozczarowania czy lekkiej irytacji.
Olałem to bo już to wiem. Wiem, że zagram sobie C jońską, C frygijską, C eolską to to będzie brzmiało inaczej.
Dlaczego wpajasz mi coś co już wiem? Jeśli mógłbyś być tak miły i pokazać mi coś czego nie wiem.

 


Ja pierdole najpierw napisałeś, że brzmią tak samo teraz piszesz, że brzmią inaczej i to wiesz to czego nie wiesz? bo na razie to widzę, że nic nie wiesz i jednocześnie wszystko wiesz. Nie wiesz po co są te skale bo brzmią tak samo ale wiesz, że brzmią inaczej i nie chcesz żeby Ci to mówić, idiotyzm jakiś.


Czytaj kurwa uważniej,co? Ojczyzna między wierszami Cię nauczyła czytać czy linijka po linijce.
Napisałem, że dla mnie dźwięki C jońskiej i D doryckiej brzmią tak samo.
Nigdzie nie napisałem,że jebana c jońska czy c dorycka brzmią kurwa podobnie. Aż tak popierdolony nie jestem aby tego nie sprawdzić samemu co nie? Popatrz! Zastosowałem się do rady! Zajebiste co nie?
Po co są te skale? Aby kurwa płynnie przez nie przechodzić? Gram sobie A eolską, przechodzę potem na B lokrycka bo są zbudowane na tych samych dźwiękach.Zajebista sprawa co nie?

pomijając wszystko.

Podaliście jakąś wskazówkę - interwały i dźwięki na gryfie.
Pivovarit,wytłumacz mi po co tłuczecie mi o skalach skoro jak sam przyznałeś kilka postów wcześniej powinienem zapomnieć o tym schemacie bo skale są jakimś schematem.
Może powiedz mi jak Ty improwizujesz? Czym się kierujesz? Wyobrażasz sobie dźwięk i przekładasz go na gryf?
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 14:38:20 wysłana przez Gveir »
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
No właśnie nie ale niech ktoś inny Ci tłumaczy po co są te skale bo mi się nie chcę. Podpowiem tylko, że skoro grasz A eolską na akordzie A moll i przechodzisz na B lokrycką, to tak naprawdę nadal grasz A eolską i pewnie słuch podpowiada Ci które składniki akcentować (nawet jeżeli nie jesteś tego świadomy) i nadal będą to A, C, E, G i to, że grasz ją w innej pozycji nie zmienia faktu, że nadal jest to A eolska. Można ją zagrać na całym gryfie i nie musi ona wyglądać jak ten jeden schemat 5 ,7, 8 i.t.d. którego się nauczyłeś. Jeżeli na tym akordzie Am faktycznie zagrałbyś B lokrycką i zaczął akcentować właściwą jej pryme, tercję, kwinte, septyme to wyszła by kaszana. Brzmiało by to źle mimo, że to te same dźwięki co w A eolskiej. Zmienia się rola poszczególnych interwałów, skale przyporządkowuje się akordom. 

ps. schematy sprawiają, że palce same grają, skal się trzeba uczyć na całym gryfie, chcesz zagrać A eolską to masz ją widzieć od 0 do 24 progu (czy ile tam masz) i wiedzieć który składnik to pryma, sekunda i tak dalej.
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 14:49:24 wysłana przez Pneumonia2 »

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal

Pivovarit,wytłumacz mi po co tłuczecie mi o skalach skoro jak sam przyznałeś kilka postów wcześniej powinienem zapomnieć o tym schemacie bo skale są jakimś schematem.
Może powiedz mi jak Ty improwizujesz? Czym się kierujesz? Wyobrażasz sobie dźwięk i przekładasz go na gryf?

Tłuczemy Ci, że zamiast kuć bezmyślnie układy dźwięków powinieneś skupić się najpierw na podstawach, które pozwolą Ci zrozumieć i aplikować to,co już podobno umiesz.

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
No właśnie nie ale niech ktoś inny Ci tłumaczy po co są te skale bo mi się nie chcę. Podpowiem tylko, że skoro grasz A eolską na akordzie A moll i przechodzisz na B lokrycką, to tak naprawdę nadal grasz A eolską i pewnie słuch podpowiada Ci które składniki akcentować (nawet jeżeli nie jesteś tego świadomy) i nadal będą to A, C, E, G i to, że grasz ją w innej pozycji nie zmienia faktu, że nadal jest to A eolska. Można ją zagrać na całym gryfie i nie musi ona wyglądać jak ten jeden schemat 5 ,7, 8 i.t.d. którego się nauczyłeś. 

ps. schematy sprawiają, że palce same grają, skal się trzeba uczyć na całym gryfie, chcesz zagrać A eolską to masz ją widzieć od 0 do 24 progu (czy ile tam masz) i wiedzieć który składnik to pryma, sekunda i tak dalej.

Skal uczyłem się superpozycjami aby zapamiętać je na całym gryfie. Wiesz o co chodzi.. dzieliłem pozycję na charakterystyczne "puzzle" i pamiętałem jak po sobie następują,łączą się. W taki sposób to działało u mnie.
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
No i ok a teraz zapomnij o tych puzzlach pozycjach i zacznij ją widzieć w całości na gryfie. Zagraj ją przez cały gryf i akcentuj prymę, tercję, kwintę, septyme (A, C, E, G). Potrafisz to?

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
@pneumonia
Myślę, że podołam temu.
Pytanie do tego: akcentowanie prymy(toniki),tercji,kwinty i septymy czyli toniki,dominanty 3 stopnia, dominanty i dominanty VII stopnia.. sprawi, że skala zabrzmi dla mnie inaczej?
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
Mylisz pojęcia to nie jest żadna dominanta. Dominanta to funkcja, akord, przynajmniej trójdźwięk myślę, że o tym możemy porozmawiać później. Pryma, tercja, kwinta, septyma, to składniki akordu Am7, podczas improwizowania bardzo ważna jest kontrola dźwięków akordowych, od czegoś musisz zacząć poza tym tak w zależności od tego które składniki skali będziesz akcentować będzie zmieniał się jej charakter. Możesz spróbować grać improwizację tylko na dźwiękach akordowych, jeżeli w podkładzie masz np. Am, Dm, Em, to każdy z tych akordów spróbuj ograć tylko dźwiękami akordowymi:
Am: A, C, E (przeważnie śmiało można dodać septymę, oczywiście można też iść dalej i dodać nonę, ale narazie proponuje do septymy)
Dm: D, F, A (C)
Em, E, G H (D)
To bardzo ważne mieć świadomość tych dźwięków przy bardziej skomplikowanych utworach gdzie są modulacje, wtrącenia modulacyjne i.t.p. tylko kontrola dźwiękó akordowych może sprawić, że nasza improwizacja będzie strawna dla słuchacza a przynajmniej dla tego z mniej wprawnym uchem.
Wiem, że zajmuje to sporo czasu ale potem uzupełnienie dźwięków akordowych dźwiękami skalowymi to nie problem a to jaka skala na jakim akordzie to już odrębny temat. Chcesz zacząć grać lepiej, bardziej świadomie to zacznij od kontroli dźwięków akordowych, graj pasaże (czyli nic innego jak granie dźwięków akordowych po kolei)
No i naucz się w końcu interwałów to naprawdę proste, a jest to podstawa do zrozumienia budowy skal, akordów i.t.p..   
Tak pewnie będzie Ci się teraz wydawało, że to nudne i, że Cię to cofa skoro już płynnie pomykasz po pentatonice i jakichś tam skalach ale nic bardziej mylnego. Gwarantuje Ci, że jak zaczniesz swobodnie budować pasaże dla każdego akordu (również tych bardziej rozbudowanych, powyżej oktawy z alteracjami) to cała reszta stanie się dużo prostsza.
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 20:28:57 wysłana przez Pneumonia2 »

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
Mylisz pojęcia to nie jest żadna dominanta. Dominanta to funkcja, akord, przynajmniej trójdźwięk myślę, że o tym możemy porozmawiać później. Pryma, tercja, kwinta, septyma, to składniki akordu Am7, podczas improwizowania bardzo ważna jest kontrola dźwięków akordowych, od czegoś musisz zacząć poza tym tak w zależności od tego które składniki skali będziesz akcentować będzie zmieniał się jej charakter. Możesz spróbować grać improwizację tylko na dźwiękach akordowych, jeżeli w podkładzie masz np. Am, Dm, Em, to każdy z tych akordów spróbuj ograć tylko dźwiękami akordowymi:
Am: A, C, E (przeważnie śmiało można dodać septymę, oczywiście można też iść dalej i dodać nonę, ale narazie proponuje do septymy)
Dm: D, F, A (C)
Em, E, G H (D)
To bardzo ważne mieć świadomość tych dźwięków przy bardziej skomplikowanych utworach gdzie są modulacje, wtrącenia modulacyjne i.t.p. tylko kontrola dźwiękó akordowych może sprawić, że nasza improwizacja będzie strawna dla słuchacza a przynajmniej dla tego z mniej wprawnym uchem.
Wiem, że zajmuje to sporo czasu ale potem uzupełnienie dźwięków akordowych dźwiękami skalowymi to nie problem a to jaka skala na jakim akordzie to już odrębny temat. Chcesz zacząć grać lepiej, bardziej świadomie to zacznij od kontroli dźwięków akordowych, graj pasaże (czyli nic innego jak granie dźwięków akordowych po kolei)
No i naucz się w końcu interwałów to naprawdę proste, a jest to podstawa do zrozumienia budowy skal, akordów i.t.p..   
Tak pewnie będzie Ci się teraz wydawało, że to nudne i, że Cię to cofa skoro już płynnie pomykasz po pentatonice i jakichś tam skalach ale nic bardziej mylnego. Gwarantuje Ci, że jak zaczniesz swobodnie budować pasaże dla każdego akordu (również tych bardziej rozbudowanych, powyżej oktawy z alteracjami) to cała reszta stanie się dużo prostsza.

1.Hmm.. czyli skale można budować na bazie akordów? Tak rozumiem z Twoich słów.Np. leci podkład do D moll to mogę ogrywać dźwięki akordowe składające się na akord d moll?

2.Grać pasaże - popraw mnie jeśli napiszę źle: ogrywanie pasaży to ogrywanie rozłożonych akordów. Właśnie.. rozłożonych dźwięków z który składa się dany akord? Na tym to polega?

3. Jeszcze raz wracając do dźwięków akordowych. Podałeś mi jako przykład Am do skali A eolskiej? A jak miała by się sprawa w E eolskiej ? Wtedy miałbym ogrywać dźwięki akordowe e moll czyli E , G, H ? I wreszcie czy charakter skali ma mi wyznaczać czy mam ogrywać akord mollowy bądź durowy?

Debilne pytania ale ja miałem tyle z teorią romansu co gitarzysta z kapeli garażowo-punkowej. Wychowałem się na nu metalu a tam za krztyny nie ma tak rozbudowanej zabawy z teorią.
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 20:55:41 wysłana przez pivovarit »

Offline Gveir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 435
  • Grunge Man
@pivovarit

Wiedziałem.. wiedziałem, że ktoś w końcu wklei tutaj ten film. Chodzi to za mną jak widmo moich "umiejętności".
Ok. Pan Krzysztof wytłumaczył mi w tej 3:32.
« Ostatnia zmiana: 10 Wrz, 2012, 20:59:31 wysłana przez Gveir »
Zwycięzca Grand Prix "Najbiedniejszy Rig na sevenstring.pl" 2013 i 2014
http://muzycznymajdan.blogspot.com/ - pierdolnik muzyczno-płytowy

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
2401 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Cze, 2010, 15:54:35
wysłana przez Artisth
2 Odpowiedzi
1324 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Lis, 2015, 16:34:27
wysłana przez delaa
1 Odpowiedzi
5430 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Lis, 2015, 12:10:19
wysłana przez g-zs
25 Odpowiedzi
11363 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 26 Wrz, 2016, 14:57:12
wysłana przez allbundy33
4 Odpowiedzi
2877 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 19 Gru, 2021, 13:19:03
wysłana przez ITHMW