Ankieta

Co je borsuk?

Trawę
8 (18.6%)
Muchy
2 (4.7%)
Nie
33 (76.7%)

Głosów w sumie: 41

Głosowanie skończone: 03 Wrz, 2012, 21:15:14

Autor Wątek: BlacKat Guitars - wątek oficjalny  (Przeczytany 725787 razy)

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Pierwotne założenie BlacKatów było właśnie takie - seryjne wiosła w średniej (według zachodniego standardu) półce cenowej. Odleciało to w innym kierunku, bo zmieniły się nasze możliwości produkcyjne i wiedza na różne tematy ;). Dachowiec nie oznacza przecież ograniczenia produkcji wyższych serii i custom shopu.

Likwidacja każdego pojedynczego ograniczenia zwiększa czas produkcji i koszt. Stała specyfikacja umożliwia nam:
1. Trzymanie na stanie części i półproduktów jak niewykończone korpusy, nieobrobione gryfy itp. Przy produkcji custom musimy zamawiać części pod konkretne gitary.
2. Zamawianie osprzętu w większych partiach. Naszym głównym dostawcą osprzętu jest Hipshot - ponieważ robimy u nich spore zamówienia, oni oferują nam dobre ceny. Rozdrobnienie się w tym momencie na innego dostawcę osprzętu (np. na same klucze) przyniesie odwrotny skutek od oczekiwanego. Z kolei producenci taniego osprzętu wymagają naprawdę kolosalnych zamówień, np. 10000$ w Gotohu. Jedyne co nam pozostaje w takiej sytuacji do zamawianie kluczy od dystrybutorów, którzy sprzedają klucze wyłącznie w zestawach do gitar 6-strunowych w układzie 3/3 lub 6 na stronę.

Blokowane klucze można rozważyć, podniesie to cenę o jakieś 100 zł w 8, więc jest to do przeżycia.

Najtańszy BlacKat w tej chwili kosztuje w cenniku 1680 €. Chociaż cena ta jest według mnie ze wszech miar uzasadniona, często piszą do mnie klienci, którzy proszą o okrojony model, ale z porównywalną jakością. Najlepiej taki sam, tylko tańszy ;). Tak się oczywiście nie da, ale wprowadzając pewne ograniczenia, możemy nie tylko obniżyć koszt ze względu na cenę tańszych podzespołów (przy czym DiMarzio to nie jest przecież chińszczyzna) i drewna, ale także obniżyć nieco nasz własny zarobek na pojedynczym egzemplarzu, ponieważ wymaga on mniej pracy (zarówno pod względem prostszej produkcji jak i powtarzalności) i umożliwia planowanie z góry na wiele miesięcy do przodu - i składanie przez to optymalnych zamówień u dostawców części.

Co do olchy kontra jesion - olcha jest tańsza, lżejsza i bardziej neutralna brzmieniowo.

Co do uderzania w taśmę - jedno nie kłóci się z drugim, mamy dealerów w 5 krajach i kolejnych w drodze. BlacKaty już wiszą w sklepach, niekoniecznie w Riffach :D.

A, oczywiście 10% rabatu obowiązywać będzie również na te wiosła.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
36 Odpowiedzi
43818 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 31 Mar, 2012, 22:09:36
wysłana przez Vicol
115 Odpowiedzi
52572 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 19 Sie, 2024, 10:56:27
wysłana przez Leswar
180 Odpowiedzi
54669 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Maj, 2015, 08:27:23
wysłana przez Leon
27 Odpowiedzi
12217 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Paź, 2024, 00:27:40
wysłana przez spacelord7
3 Odpowiedzi
2044 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 06 Sty, 2021, 15:01:05
wysłana przez wuj Bat