biorąc pod uwagę że to co większość rozumie przez brzmienie Korna było kręcone na lipowym korpusie z Blaze Neck w pozycji Bridge, Big Muffem nie jako dopałką tylko praktycznie Fuzzem i mesą z niemal całkowicie odkręconą gałką Gain, śmiało można dyskutować czy nie da się tego ukręcić na zestawie za 1/10 tego co napisałeś Y
dyskutować o tym jak było kręcone brzmienie Korna możesz z Rossem Robinsonem, bo to on im to kręcił, z pierwszym demo włącznie
Ja mogę się wypowiedzieć wyłącznie z pozycji kogoś kto grał na DR Mesy bo ją miał, grał na TR Mesy bo używał. Google pomoże Ci też znaleść trochę więcej schematów i zdjęć rigów niż ten jeden który wstawiłem. Ludzie kilkanaście lat spuszczają już się nad tematem na czym gra Head i Munky, więc jest czego czytać - tylko trzeba mieć tyle w głowie żeby wiedzieć, że prawdopodobieństwo że muzyk mający sygnaturę w Ibanezie gra na jakimś seryjnym wiośle a nie customowym (nawet jeżeli zewnętrznie wyglądają tak samo to nie musi być to samo drewno, pupy etc.) jest naprawdę małe.
Korn używał wielu seryjnych siódemek, m.in UVki czarne UV7S zamiast UV7 (UV7S powstały na prośbę Korna i Fear Factory), UV77 czyli swirle MC , biała UVka etc. ale na serio - nikt poza nimi nie wie jakie są tam pupy. Do mahoniu są wpakowane PAF7, standardowo do lipy w UV wrzucali Blazy. Gdzieś tak w okolicach 3 płyty chyba Munky mówił że nie ma już UVek, że sprzedał, że ma customy, ale z rok temu w jakimś wideo jest grający na kanapie z białą UVką. Co to ma do wiosła za 1k? nic. komplet pup kosztuje ponad połowę wartości tego.
W odniesieniu do mahoniu pisałem a propos sygnatur Korna, które były wyprodukowane. Jak doczytasz wypowiedzi muzyków to ich gitary na których grają (nawet aktualne RGD Head'a) to customy m.in. z mahoniem w miejsce seryjnego drewna lipowego i zdecydowanie PAFami.
Natomiast - brzmienie Korna i brzmienie Mesy - jeżeli piszesz, że
było kręcone na lipowym korpusie z Blaze Neck w pozycji Bridge, Big Muffem nie jako dopałką tylko praktycznie Fuzzem i mesą z niemal całkowicie odkręconą gałką Gain
Nikt, to proponuję, żebyś odkręcił raz w życiu kanał z przesterem w TR z gainem do końca, dopalił to Big Muffem (który skuza ale nie brzmi jak fuzz) i spróbował zagrać coś Korna. Korn nie odkręca mocno gaina, nie gra tylko na pickupie mostkowym i nie gra zdecydowanie już dawno na UV'ach tylko swoich customach, do nagrań używali też Fenderów (strat i tele). W necie masz sporo filmików z Headem i Munkym gadającymi o sprzęcie, brzmieniach etc. łącznie z ustawieniami Big Muffa, jest wideo o Majik Box Krush Distortion.
Te UVki które mieli i gitary jakie mają - nie oszukujmy się - to nie są seryjne wiosła ze sklepu. Ktoś kto rozkręcił Ibanezowi koniunkturę na 7ki (wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży UVek po wprowadzeniu, Ibek ponoć chciał zabić tą linię gitar, zresztą nie bez przyczyny są roczne przerwy w produkcji na początku lat 90tych, zrobili specjalnie wersję UV7S, pod m.in. Korna) w latach 90tych jest traktowany na specjalnych prawach. Custom shop, zmiany w wiosłach, wypracowywanie modelu signature. U meszugów zresztą było na podobnej zasadzie, tylko ich 8ki są bardziej... nowym projektem niż przerabianie wyłącznie szkieletu RG. Zresztą APEX100 Munkiego z singlem przy gryfie to nic innego tylko pakowanie kawałka serca i brzmienia strata do budy Ibka.
http://www.angelfire.com/nj/karamelkorn/korngear.htmlto takie tematy sprzed 20 lat w sumie, tylko teraz jest trochę łatwiej o wszystko o czym rozmawiamy, łącznie z informacjami
to za ile da się to ukręcić dzisiaj na darmowych IR'ach, brzmieniu z dupnej gitary kręconym na kompie to osobna historia. Tylko - czy rozmawiamy o tym jak to robił Korn czy jak kupując gitarę za 1000 zł siedzieć potem i kręcić w kompie? 1000 zł to budżet na bardzo startową gitarę. bez efektu, bez wzmacniacza. O brzmieniu Korna rozmawiamy nieco na zasadzie klechd i legend sezamowych.