Zapewne wielu ludzi przeglądało temat LINE 6 POD HD na sevenstring.org w poszukiwaniu chociażby presetów. Wiadomo, że każdy ma swój typ, smak itp jeżeli chodzi o brzmienie wiosła, ale to nad czym spuszczają się na tamtym forum zalatuje siarą i jest cholernie płaskie. Nie wiem czy osławieni twórcy presetów na tamtejszym forum kreują je tylko po to by dobrze brzmiały w miksie, ale mnie one kompletnie nie przekonują. Co w momencie gry LIVE? Ich najbardziej wycackane presety nie mają pierdalnięcia i strasznie sieją. Ogólnie nie ma w czym wybierać. Przeleciałem setki presetów do dży dży ze sevenstring.org jak i strony line 6 i co?... ...i bieda.
Proszę bardzo - trzy presety, niby jedne z najlepszych
http://www.speedyshare.com/V8Hxw/POD-HD-sevenstring-org-HIT.rarPOD HD jest dobrym urządzeniem, ale według mnie po wielokrotnych próbach ograniczenia się tylko do POD+kolumna aktywna nic dobrego z tego nie wyszło.
Tak na marginesie jeżeli ktoś zamierza kupić kolumny ALTO do POD HD to kategorycznie odradzam. To połączenie powoduje lawinę siary. Płaszczyzna kompletna.
Z Kemperem czy Axe może ten głośnik chodzić inaczej, ale ja i tak uważam, że z gówna bata się nie ukręci.
Cyfrowa siara POD'a zmusza do zredukowania gainu, programowa dopałka tylko to pogarsza, a bramka szumów obcina barwę i gitara staje się odrobinę płaska, korekcja EQ jest do dupy bo co bym nie ruszył gitara robi się albo płaska albo zaczyna siarzyć. Nie ma bata, ale zamaist grrrrrrrr z głośnika leje się źźźźźźźźźźźź
Wyjść z czymś takim LIVE trzeba być odważnym.
Znalazłem lekarstwo by złagodzić ból niemożności posiadania Kempera czy Axe. Cały zestaw włącznie z potężną kolumną aktywną zamyka się w cenie nieco przekraczającej cenę samego Kempera.
Oczywiście każdy może mieć jakieś swoje rozsądne rozwiązanie i nie mam zamiaru dyskutować na temat wyższości kostek analogowych itp, ale z samego POD'a ukręci się gówno jeżeli chce się ZAGRZMIEĆ LIVE.
Aktywne głośniki ALTO, YAMAHA, QSC odpadły przy ELECTRO VOICE ELX 115P. Polecam EV w 15" niż 12". Drewniana buda i głośnik 15" pięknie przenosi doły. Zapewne ma to duży wpływ na brzmienie całości.
Jeżeli ktoś potrzebuje bramki szumów to polecam ISP DECIMATOR 2. Nie mam pojęcia jak zachowuje się np. MXR, ale ISP po włączeniu delikatnie zmiękcza/ociepla zmniejszając kompresję w sygnale.
Dopałka która tak naprawdę nie do końca jest dopałką, a raczej swego rodzaju sustainerem, wstępnym EQ, regulatorem dynamiki. Mowa o Electro Harmonix Graphic Fuzz. Sam suwak poziomu distortion jest ustawiony na 0.5 z zakresu 0-10 tylko by rozjaśnić lekko barwę. Między innymi najważniejsze jest podbicie 125Hz i 250Hz przy prawie całkowitym obcięciu 500Hz. POD sam w sobie napierdala puszką jak chce się ukręcić środek na max więc żeby to w jakikolwiek sposób złagodzić i nawet uniknąć feedbacku, na wejściu jak i na wyjściu z POD'a trzeba ściągnąć to 500Hz i 630Hz w dół, ale o tym za chwilę.
W samym POD'dzie czułość wejściową ustawić przełącznikiem na PAD. Obcinając sygnał wejściowy, zmniejsza się siara z POD'a, zwiększa dynamika, a braki w sustaine rekompensuje EH Graphic Fuzz bez tej cyfrowej siary POD'a. Kiedyś w BOSS GT8 brzmienie kostki METAL ZONE można było ustawić tak, że równolegle do brzmienia kostki można było przepuścić żywy czysty sygnał gitary np. 60% przester kostki i 10% czysta gitara. Dodawało to taki smaczek do przesterowanej barwy. Pełniejsze brzmienie lepsza dynamika i mniej siary. Obcięcie czułości PAD w POD HD jakby podobnie reaguje. Polecam
No i bez tego ani rusz - choć nie koniecznie ta marka sprzętu, ale mowa tu o 31 stopniowym graficznym EQ w racku. Ja na przykład kupiłem tani, ale mega sprawujący się Behringer ULTRAGRAPH FBQ-PRO FBQ3102. Wychodzę do niego z POD'a w stereo. Dwa kable do EQ i dwa z EQ do kolumny aktywnej.
Podbijam 160Hz i trochę mocniej 200Hz. Troszkę ściągam 315Hz i 400Hz. Zdecydowanie obcinam 500Hz, nieco mniej 630Hz. Delikatnie też zmieniam parę innych wyższych wartości, ale od 10kHz do 20kHz wszystko idzie o 6dB w dół.
W zasadzie bez tego korektora nie gram LIVE. Jak się zjebie to nie wychodzę na scenę
Tutaj macie mój preset, który jest niejako bazą do dalszej obróbki przez resztę sprzętu. Może komuś się przydać do stworzenia bazy swojego brzmienia -
http://www.speedyshare.com/kbf93/Line6-E.-comp.h5eDołożyłem tam lekki kompresor, którego używam tylko w domu na małych głośnościach z 5" monitorów. Można usunąć.
W zasadzie od dawna planowałem dla Was chopy pierdalnąć video na YouTube z tym sprzętem. Ta myśl jest ze mną coraz częściej więc żeby nie być gołosłownym, jak będę gotowy to nagram prezentacje z brzmieńskiem LIVE z sali prób w naszym studio.