Autor Wątek: POD HD PRO + QSC GX3 + Orange Cab  (Przeczytany 4237 razy)

Offline gregorinus

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 24
POD HD PRO + QSC GX3 + Orange Cab
« 24 Wrz, 2013, 13:21:11 »
Witam wszystkich.

Mam zamiar wyłożyć konkretną gotówkę na konkretny sprzęt, w skrócie chciałbym kupić już taki sprzęt którego nie będę wymieniał w przyszłości. I mam na oku swój taki 'setup' tylko teraz takie pytanie od strony technicznej czy to wszystko będzie ze sobą współgrało? Tzn chodzi mi głownie o te wszystkie ohm'y, różne wielkości mocy itd, po prostu nie znam się na tym aż tak dobrze ponieważ zazwyczaj ciągle grałem na jakiś małych combach  więc mało mnie to interesowało także proszę o wyrozumiałość. Oto setup jaki sobie upatrzyłem:

- POD HD PRO - http://www.thomann.de/pl/line6_pod_hd_pro.htm
- końcówa mocy QSC GX3 - http://www.thomann.de/pl/qsc_gx_3.htm
- Kolumna Orange PPC412 - http://www.thomann.de/pl/orange_ppc412.htm

Przy wyborze myślałem nad tymi końcówami mocy itd ale upatrzyłem sobie właśnie qsc bo widziałem na tym filmiku że Mark Holcomb z Periphery ma na tym video w zasadzie taki sam setup tyle że zamiast mojego poda ma Axe FX no i kolumna może jakaś inna ale też orange:



Także jeśli móglby mi ktoś pomóc i odpowiedzieć czy taki sprzęt mógłbym kupić i spać spokojnie czy też nie wiem, moze inna końcówa mocy ? inna kolumna ? bo jak pisałem wcześniej, nie znam sie na tych ohm'ach i innych technicznych sprawach. I czy też wgl ta końcówa mocy qsc nada się do POD HD PRO

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
imo - jesli nie chcesz zmieniać sprzętu w przyszłości to dozbieraj do Fractala. Jeśli nie upierasz się na graniu z koncowki+paczka to kup Kempera + aktywna kolumna. To taka na szybko rada jeśli chcesz cos konkretniejszego usłyszeć to pytaj.
facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

Offline gregorinus

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 24
imo - jesli nie chcesz zmieniać sprzętu w przyszłości to dozbieraj do Fractala. Jeśli nie upierasz się na graniu z koncowki+paczka to kup Kempera + aktywna kolumna. To taka na szybko rada jeśli chcesz cos konkretniejszego usłyszeć to pytaj.

Dzięki za opinię :) Do fractala raczej nie dozbieram nigdy niestety, ten sprzęt co podałem tutaj to cenowo i tak raczej mój próg maksimum, na 100% nie stwierdzam że sprzętu nie wymienie w przyszłości bo jeśli wszystko by się fajnie ułożyło to jakieś zmiany by pewnie były, ale POD HD myślę że to dobra alternatywa, Timfy James z Hacktivist gra na POD HD PRO właśnie i kolumnie Orange i brzmi to imo zaje****. No a z technicznego punktu widzenia działałoby to wszystko tak jak powinno ? tzn ta końcowa mocy z tą kolumną co podałem, bo kiedyś czytałem o tych ohm'ach i różnicach mocy między kolumną a wzmacniaczem i się pogubiłem w internetach że tak powiem..

Offline matisq

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 147
  • Gadaj z dupą to Cię osra
    • My Youtube
Ja się tam nie znam, ale moim zdaniem będzie to grało.
8Ohm z końcówki w 16Ohm w paczce da jakieś 50% mocy końcówki czyli koło 150W.
Tylko do Orange to bym wolał końcówkę VHT :D

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
imo - jesli nie chcesz zmieniać sprzętu w przyszłości to dozbieraj do Fractala. Jeśli nie upierasz się na graniu z koncowki+paczka to kup Kempera + aktywna kolumna. To taka na szybko rada jeśli chcesz cos konkretniejszego usłyszeć to pytaj.

Dzięki za opinię :) Do fractala raczej nie dozbieram nigdy niestety, ten sprzęt co podałem tutaj to cenowo i tak raczej mój próg maksimum, na 100% nie stwierdzam że sprzętu nie wymienie w przyszłości bo jeśli wszystko by się fajnie ułożyło to jakieś zmiany by pewnie były, ale POD HD myślę że to dobra alternatywa, Timfy James z Hacktivist gra na POD HD PRO właśnie i kolumnie Orange i brzmi to imo zaje****. No a z technicznego punktu widzenia działałoby to wszystko tak jak powinno ? tzn ta końcowa mocy z tą kolumną co podałem, bo kiedyś czytałem o tych ohm'ach i różnicach mocy między kolumną a wzmacniaczem i się pogubiłem w internetach że tak powiem..

ja wychodzę z takiego założenia. Lepiej mieć coś zajebistego później niż pitolić na czymś z czego nie będziesz za jakiś czas zadowolony.
Twój zestaw to ponad 7k co jest kwotą naprawdę ok jeśli chodzi o cyfrowy rig, pod warunkiem że bierzesz pod uwagę grania bez koncowki mocy tylko z aktywnej kolumny a na żywo wejscie prosto w mixer za pomocą line out xlr.
W tym przypadku możesz mieć Fractala standard/ultre za jakies 4,5-5,5 + np. Alto TS112A/115A za 1300zł.
Lub zamiast używki fractala mieć nówke kempera na 3 lata gwarancji za 6,5+1300 alto. I to jest zestaw, który zdaje egzamin nawet na bardzo głosne proby. Ja swojego perkmana mogę zagłuszyc bez problemu, mam Kempera+Alto 115a, drugi gitarowy ma AxeII+Alto 115a i jestesmy mega zadowoleni. Tylko te cieniasy z Gutshot mają te same Alto i jakoś ich perkman zaglusza, i dunno.
facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

Franq

  • Gość
Spoiler

Jak dla mnie Alto to pierdziawa. My gramy na osłuchach bezprzewodowych.
« Ostatnia zmiana: 24 Wrz, 2013, 15:22:07 wysłana przez Franq »

Offline matisq

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 147
  • Gadaj z dupą to Cię osra
    • My Youtube
Kilka koncertów w życiu już zagrałem i smutne jest to że nie zawsze jest mikser do którego można się wpiąć:)
Ten Alto TS115A daje radę na żywo bez dodatkowego PA?
Stawiacie to na statywie czy na ziemi?

No i co w przypadku jak gracie z kapelami które nie mają swojego sprzętu i bazują na tym co się im pożycza (tak tak, gram takie sztuki do tego w centrum Krakowa) :)

Offline y

  • Pr0
  • Wiadomości: 554
  • nisko albo jeszcze niżej
Lothar ma rację - w momencie gdy jedziesz z symulacji wzmacniacza/kolumny typu POD HD PRO/Fractal/Kemper to sens większy niż half/full stack ma fajny efektywny aktywny odsłuch.

coraz więcej zespołów w trasie nie używa wzmacniaczy tylko jedzie systemem symulacji typu Fractal etc. w mikser + odsłuchy.

w realiach sali prób - na 100% się sprawdzają. w sensie mobilności - Alto 115A to circa 20kg noszenia, wzmak (końcówka) plus paka to napewno więcej i gabarytowo i wagowo.

Alto 115A dawało radę nawet z niskimi rejestrami 8mki. nie jest to highendowa aktywna kolumna, ale coś co świetnie daje sobie radę i ma bardzo dobry stosunek cena/jakość.

przemyśl sobie też kwestię czy kupowanie w tej chwili POD HD PRO to nie jest mały strzał w wartość sprzętu - wydasz w tej chwili circa 2300 na nówkę. za jakiś czas wyjdzie pewnie odpowiednik HD500X w wersji HD PRO rackowej, więc wartość tego do odsprzedaży poleci w dół.

jeżeli w tym momencie planujesz już rozwój/rozbudowę sprzętu to zrób to może krokowo. nie pisałeś nic o floorboardzie - a to do HD PRO dodatkowy koszt. HD500 pod względem livegigu ma w tym momencie prawie 1k do przodu (nie licząc pedal boardu) dając Ci te same wyjścia pod względem sygnału (pomijając wyjścia bez processingu).

a podążając tropem Lothara - suma sumarumn 7k które miałeś wydać na set to... za 800 zł więcej kupujesz w racku Kemper'a plus Alto 115A (6500+1300).

Posty połączone: 24 Wrz, 2013, 15:20:22
Kilka koncertów w życiu już zagrałem i smutne jest to że nie zawsze jest mikser do którego można się wpiąć:)

jeżeli nie ma miksera to jak to jest nagłaśniane? co kręci przodami?

Ten Alto TS115A daje radę na żywo bez dodatkowego PA?

http://www.thomann.de/pl/alto_ts115a_v2.htm

spójrz na parametry, podziel je na pół bo to zawsze trochę marketingu - nadal jest to głośne.

Stawiacie to na statywie czy na ziemi?

na sali prób stało na statywach ale niezbyt wysoko.

No i co w przypadku jak gracie z kapelami które nie mają swojego sprzętu i bazują na tym co się im pożycza (tak tak, gram takie sztuki do tego w centrum Krakowa) :)

w cywilizowanym świecie albo ktoś ma sprzęt albo płaci za korzystanie z czyjegoś sprzętu albo jest to wliczony koszt sztuki. tzn. mając budżet 100% na trzy kapele z czego sprzęt jest jednej bez oporu policzyłbym zarobek z grania jako 25-25-50 na korzyść tych co dali sprzęt. chyba że to etap koncertu 'dla sztuki' - ale nadal nie kumam egzystencji kapeli bez swojego sprzętu i żebractwa od innych.
« Ostatnia zmiana: 24 Wrz, 2013, 15:20:23 wysłana przez y »

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
Matisqu - postęp technologiczny, jesli coraz wiecej kapel zacznie tak grac to kluby zrozumieją, że FOH jest musem. ZRESZTĄ, JA PIERDOLĘ, FOH TO PODSTAWOWA RZECZ W KLUBIE KONCERTOWYM. Ja bym po prostu nie grał w klubie gdzie nie ma FOHa i tyle.
Równie dobrze, mogę wtedy zrobić koncert w sali prób swojej bo jest prawie tak samo duża jak większość klubów.

Kapele bez sprzętu - co mnie obchodzą inne kapele?


y - alto to 13kg, jednym palcem da się podniesc. Gramy na statywach.

Racja, zapomnialem o floorboardzie - jesli już bardzo chcesz poda, to rzeczywiscie lepiej kupic sobie 500kę. W przypadku HDpro/Kempera/Fractala najtansza opcja to FCB1010 (uzywka za okolo 300-400zl, w przypadku kempera dokupujesz UnO4Kemper za 17 euro i masz dedykowany kontroler - wyczesana sprawa).


facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

Offline y

  • Pr0
  • Wiadomości: 554
  • nisko albo jeszcze niżej
Lothar, nie mam w tym momencie pod ręką ale Thomann nadaje: weight 18 Kg. Może to waga całościowa z opakowaniem wysyłkowym - nie umiem ocenić rożnicy w tym momencie.

ja w tym momencie używam HD500X + 115A, 112 czyli numer mniejsze się dusiły z basami. Następny ruch to Kemper ale rackowy.

aha - 115A da się położyć pod kątem 45stopni, tylko jest problem z wtykami - trzeba mieć najlepiej kątowe 90 stopni.

« Ostatnia zmiana: 24 Wrz, 2013, 16:14:42 wysłana przez y »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
POD Pro

Zaczęty przez Yony « 1 2 » Wzmacniacze i kolumny

46 Odpowiedzi
20378 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Maj, 2010, 12:51:10
wysłana przez valentine
L6 POD HD PRO

Zaczęty przez Dale Cooper « 1 2 3 » Efekty

51 Odpowiedzi
24538 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Mar, 2012, 20:01:41
wysłana przez metokles
1 Odpowiedzi
2556 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Paź, 2012, 00:11:50
wysłana przez Pneumonia2
0 Odpowiedzi
1136 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Sty, 2016, 20:08:14
wysłana przez Sebastian-J