Autor Wątek: Drewno - Tone Chart  (Przeczytany 90774 razy)

Offline Pan Sinner

  • MrWhosyourdaddybitch
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 741
  • Miałki!
    • Torg
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #75 09 Lut, 2009, 18:00:20 »
brzmi romantycznie ;) jakos sie kiedys ustawimy

pozdro

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #76 09 Lut, 2009, 18:24:50 »
Nawet nie wiecie, jak przyjemnie czyta się takie law story. Ach...

Co do tematu to padł chyba jeden z linków w pierwszym poście. No i pytanie: co sądzicie o wenge na podstrunnicy?

Offline Pan Sinner

  • MrWhosyourdaddybitch
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 741
  • Miałki!
    • Torg
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #77 09 Lut, 2009, 19:19:40 »
na podstrunnicy? nie spotkalem sie osobiscie... widzialem za to jako material calego gryfu, IMO budrzetowa imitacja wizualna peeresowskich szyjek z palisandru... ale ja nie jestem lutnikiem :)

Offline nikt

  • Jeń Lebany
  • Administrator
  • Wiadomości: 4 229
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #78 09 Lut, 2009, 19:50:46 »
OK wrocilem z roboty to dodam cos jeszcze od siebie

Moje Top 5 gatunków drewna na elektryka (gryfy jak i dechy):
1. Palisander
2. Jesion
3. Mahoń
4. Korina
5. Klon

Reszta też jest świetna, w szczególności na półki i karmniki.

olcha tez nie ten teges, Twoim zdaniem?? a szkoda

1. Nieporównywalnie wyższy koszt od gryfów klonowych, mahoniowych czy nawet palisandrowych. I w zasadzie można zakończyć w tym miejscu.

porownanie desek od tego samego dostawcy, przygotowanych na podstrunnice

http://www.gilmerwood.com/instrument_wood-fingerboards.htm
http://www.gilmerwood.com/instrument_wood-fingerboards-ebony.htm

East Indian Rosewood $20.00
Malagasy Rosewood $20.00
Santos Rosewood $8.00
Honduras Rosewood $15.00
East Indian Rosewood $190.00 (za kloc na caly neck)
Macassar Ebony $20.00 ( o tym pisałeś i tego uzywali we wszystkich gitach jakie dzisiaj znalazlem z neckami z hebanu)
Madagascar Ebony $75.00 (o tym myslalem kiedy pisales ze chce hebanowy gryf lub body, bo takiego najczesciej sie uzywa przeciez)
Nigerian Ebony $25.00



2. Znaczny wzrost wagi instrumentu.
to znaczy o ile?? 200-300 gramów?? co najwyzej bedzie leciala na łeb
"Government is not the solution to our problem; government IS the problem." Ronald Reagan

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #79 09 Lut, 2009, 20:12:43 »
na podstrunnicy? nie spotkalem sie osobiscie... widzialem za to jako material calego gryfu, IMO budrzetowa imitacja wizualna peeresowskich szyjek z palisandru... ale ja nie jestem lutnikiem :)
Pytam dlatego, bo byłem ostatnio u luciora i miał dwa gryfy luźne - jeden klonowy z podstrunnicą wenge a drugi cały wenge. Wisiały sobie na kołkach i miałem spytać jak to daje radę, ale zapomniałem... jak będę odbierał wiosło to spytam.

Nikt, odnośnie Madagascar Ebony, to czy warto w to inwestować? Widzę, że cena takiej podstrunnicy jest wyższa, a ja właśnie heban zamierzałem położyć na gryfie (jeszcze nie do końca jestem przekonany jakim). Powiedzmy, że do jesionowego lub mahoniowego korpusu, jak kasa pozwoli to z jakimś ładnym egzotykiem na topie. Hę?

Offline nikt

  • Jeń Lebany
  • Administrator
  • Wiadomości: 4 229
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #80 09 Lut, 2009, 20:17:59 »
nie doradze Ci bo w sprawie drewien to zbyt indywidualna sprawa

ja uwielbiam heban, ale Macassar mi sie np. za hui nie podoba.
"Government is not the solution to our problem; government IS the problem." Ronald Reagan

Offline Pan Sinner

  • MrWhosyourdaddybitch
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 741
  • Miałki!
    • Torg
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #81 09 Lut, 2009, 20:19:22 »
stare lutnicze powiedzonko mowi, ze im ciemniejsze drewno, tym ciemniej gada... ale jesli chodzi o heban, to jest calkowicie odwrotnie. uwypukla wysokie (tak jak napisalem wczesniej) bardziej niz klon

Offline nikt

  • Jeń Lebany
  • Administrator
  • Wiadomości: 4 229
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #82 09 Lut, 2009, 20:20:45 »
do koriny tez sie to nie sprawdza ;)
"Government is not the solution to our problem; government IS the problem." Ronald Reagan

Offline Pan Sinner

  • MrWhosyourdaddybitch
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 741
  • Miałki!
    • Torg
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #83 09 Lut, 2009, 20:22:31 »
do koriny tez sie to nie sprawdza ;)

toz to mahoniowate chyba, troche uwypukla srodek, czyz nie?

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #84 09 Lut, 2009, 20:36:05 »
nie doradze Ci bo w sprawie drewien to zbyt indywidualna sprawa

ja uwielbiam heban, ale Macassar mi sie np. za hui nie podoba.
Chodzi mi o to, czy ten Madagascar Ebony to tylko inaczej wygląda i ma w opisie "RARE" i to działa na cenę, czy wpływ na brzmienie jest tak istotnie korzystny, że dlatego takie drogie? Możesz odpowiedzieć subiektywnie bo w miarę się orientuję co Ci się podoba i biorę na to poprawkę.

Offline nikt

  • Jeń Lebany
  • Administrator
  • Wiadomości: 4 229
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #85 09 Lut, 2009, 22:10:27 »
toz to mahoniowate chyba, troche uwypukla srodek, czyz nie?

przycieta gora, mniejszy klang, wydaje sie miec wiecej dolu ale bardziej okraglego i zamulonego, cieplego

Chodzi mi o to, czy ten Madagascar Ebony to tylko inaczej wygląda i ma w opisie "RARE" i to działa na cenę, czy wpływ na brzmienie jest tak istotnie korzystny, że dlatego takie drogie? Możesz odpowiedzieć subiektywnie bo w miarę się orientuję co Ci się podoba i biorę na to poprawkę.

nie wiem ile Cie za cos takiego zetnie lutnik. te hebany sa w podobnej cenie jesli sa wysokiej jakosci. dobry klon tyle samo potrafi kosztowac. nie widze tutaj jakiejs kolosalnej roznicy w cenach
"Government is not the solution to our problem; government IS the problem." Ronald Reagan

Offline Radek M

  • Sith Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 484
  • "[pause] These go to eleven"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #86 10 Lut, 2009, 02:02:44 »
ja tam nie wiem, ale sam mam wioslo zrobione z hebanu(podstrunnica) ,klonu(gryf) i olchy(do tego to jeszcze ntb, wiec olcha to bardziej skrzydelka) i do chuja pana gada zajebiscie :) gryf raczej grubszy. Obawialem sie ze bedzie walilo gora jak chuj, no bo same jasne cholerstwa i do tego jeszcze ntb. A tu nic z tych rzeczy, bardzo rowne pasmo zero jazgotliwej gory. to juz uv potrafi bardziej gorka walnac i takim bulkowatym dolem. No i nie muli, czego poprostu nie nawidze w 7-kach.

takze co jak co, ale olche w takiej postaci jak osobsicie bardzo lubie.


a heban wyglada przezajebiscie. zaden palisander(no moze brazylijski) nie jest tak fajny jak dobry kawalek hebanu.
No pain No gain !

Offline BartekL

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 549
  • "Ryjem will not play"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #87 10 Lut, 2009, 02:14:19 »
toz to mahoniowate chyba, troche uwypukla srodek, czyz nie?

przycieta gora, mniejszy klang, wydaje sie miec wiecej dolu ale bardziej okraglego i zamulonego, cieplego

Normalnie kwintesencja brzmienia jakiego z całej siły nie chciałbym uzyskiwac z gitary.

Nie wiem czy już nie pisałem w tym wątku o tym, ale również popieram olche jako dobry materiał na 7, bo nie muli właśnie.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 888
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #88 10 Lut, 2009, 08:26:02 »
Cytuj
ale takze sama grubosc gryfu

Szkoda, że nie możemy mieć razem dzieci! To jest KOLOSALNY czynnik tzw. tłustego brzmienia i CHUJ!

Dzieci mieć nie musicie, ale poruchać zawsze można.
Merytorycznie: nosz kurwa tak - a nie sam materiał!!! Się będę upierał i CHUJ!.
Paczki z głów!

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #89 10 Lut, 2009, 10:41:10 »
Cytuj
olcha tez nie ten teges, Twoim zdaniem?? a szkoda

porownanie desek od tego samego dostawcy, przygotowanych na podstrunnice

http://www.gilmerwood.com...ent_wood-fingerboards.htm
http://www.gilmerwood.com...od-fingerboards-ebony.htm

East Indian Rosewood $20.00
Malagasy Rosewood $20.00
Santos Rosewood $8.00
Honduras Rosewood $15.00
East Indian Rosewood $190.00 (za kloc na caly neck)
Macassar Ebony $20.00 ( o tym pisałeś i tego uzywali we wszystkich gitach jakie dzisiaj znalazlem z neckami z hebanu)
Madagascar Ebony $75.00 (o tym myslalem kiedy pisales ze chce hebanowy gryf lub body, bo takiego najczesciej sie uzywa przeciez)
Nigerian Ebony $25.00
Cytat: wrobelsparrow  Luty 09, 2009, 15:17:49
2. Znaczny wzrost wagi instrumentu.
to znaczy o ile?? 200-300 gramów?? co najwyzej bedzie leciala na łeb
   

Nikt!

1. Jak już nie ma nic pod ręką, to może być i olcha. Tylko moim zdaniem robiąc gitarę ręcznie - szkoda na nią czasu, bo jest brzydka po prostu, a ja osobiście lubię jak widać drewno. No, chyba, że akurat jest do dyspozycji w wersji falistej, co zdarza się czasami. Co do jej wartości akustycznych- jest takim średniakiem, niczym się nie wyróżnia, wszystkiego ma po trochu, rzadko gitary olchowe posiadają jakąś swoją szczególną charakterystykę, która sprawia, że gitara brzmi jak żadna inna. Ale - to tylko moja skromna opinia. Jeśli ktoś lubi lite kolory i zrównoważone brzmienie  - wtedy jak najbardziej. Olcha swoją popularność zawdzięcza głównie szerokiej dostępności. Nieprzypadkowo Leo Fender wybrał ją jako podstawowy materiał na Starata. Miał to być odpowiednik Volksvagena - gitara dla ludu, przypadkowo wyszedł mu fajny instrument, no i magia olchy zadziałała. Poza tym nic do niej nie mam:)

2. Oczywiście cena podstrunnicy hebanowej będzie wyższa o ułamek ogólnej ceny gitary POD WARUNKIEM, że zrobisz to sobie u rozsądnego lutnika. Ja mówię o gitarach produkowanych masowo, gdzie producenci tną koszty gdzie mogą - na wtykach, gałkach, drutach do pickupów, siodełkach z plastiku itp. W tym przypadku koszt rzędu 30-50$ to dla nich kwota astronomiczna. Zresztą - zobacz ile kosztuje customowa, hebanowa podstrunnica u PRS, albo innego dużego producenta - chyba ich pojebało, bo koszt wymiany jest kilkaset procent wyższy od rzeczywistej wartości przeróbki.

3. To tylko jeden z argumentów, który przyszedł mi do głowy. Mnie to nie przeszkadza, ale już widzę palanta w piśmie gitarowym, który napisze w recenzji gitary, że jest "bardzo ciężka, albowiem szyjkę wykonano z hebanu/palisandru".

4. Heban nie tyle uwypukla wysokie, co ma wszystkiego więcej z racji swojej niebywałej gęstości. Nie ma to jednak nic wspólnego z "siarzeniem", lub "muleniem". Ale co do meritum - zgadzam się.

5. Korina to odmiana afrykańskiej limby, która teoretycznie należy do rodziny sosnowatych. W praktyce rzeczywiście najbliżej jej do machoniu i jest drewnem o jasnym odcieniu.

6. Cena hebanu wynika z faktu, że jest to gatunek zagrożony. Heban z Gabonu, uważany przez niektórych za najszlachetniejszy, jest już praktycznie nie do zdobycia (oczywiście mówimy o sezonowanym drewnie lutniczym), podobnie ma się sprawa z palisandrem brazylisjkim - niezastąpionym materiałem na gitary klasyczne i akustyczne, który jest od ponad 15 lat dostępny jedenie z eko-upraw za jakieś koszmarne pieniądze. Osobiście jeśli jest możliwość - zawsze wybieram podstrunnicę hebanową. Nie ma nic lepszego według mnie i kropka.

7. Wuju Batmanie - muszę się zgodzić. Bo summa summarum - naprodukowałem się tu jak głupi o jakichś gatunkach, eko-uprawach, hujachmujach, a prawda jest taka, że prawidłowo zbudowana gitara, obojętnie jaka i obojętnie z czego (byle z litego drewna) zawsze powinna odezwać się przyzwoicie. Co zresztą udowodnił Taylor, budując swego czasu akustyka z sękatej sosny wziętej z europalet:)

to by było chwilowo na tyle! Mam nadzieję, że się w czymś przydałem, jestem zawsze otwarty na słowa krytyki i konstruktywną polemikę.

pozdrawiam

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 888
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #90 10 Lut, 2009, 11:10:00 »
Dziekuję wróbel za tę polemikę, ponieważ TAKI WŁAŚNIE jest fundament tego forum. Nagrywamy się ostatnio z użyciem różnych gitar (bolt on olcha + klon z hebanem, set-in full mahoń: SG i V400, set-in jesion + klon z palisandrem) i generalnie różnice nie są tak znaczne, jak by to wynikało z cenników dopłat za poszczególnie opcje. Mam doświadczenie audiofilskie (Ty do tego lutnicze, ja ino odrobinę, ale gitary robiłem) i podkreślam, że bardziej nam się wydaje, że słychać te setki PLN/$ wsadzonych w customowanie, niż to ma miejsce w rzeczywistości. Jeden ruch gałą realizatora i masz inne wiosło w głośniku. Gitary klasyczne/akustyczne, w dodatku słuchane na żywo, ewentualnie na elektrostatach - tylko tak usłyszysz każdy niuans brzmienia.
Paczki z głów!

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #91 10 Lut, 2009, 11:26:04 »
Batmanie - owszem - niuanse są bardzo trudne do wychwycenia, szczególnie jeśli pałujemy się ze szlachetnymi gatunkami drewna, a później wsadzamy tam Invadera, albo EMG. Zaprawdę powiadam Wam - wszystko powyżej mocy zwykłego P.A.F.-a zabija w elektryku jego naturalne tyndyncje, że tak powiem. ALE, jest rzecz, której nie zrobisz za boga chińskiego w warunkach studyjnych - nie dodasz częstotliwości, które nie są produkowane i chuj. Gitara brzmiąca kartonowo będzie brzmiała kartownowo, elektrykowi bez "ciałka" nie doda masy żaden maximizer czy exciter lub inne niepotrzebne nikomu gówno. I tu wracamy do punktu wyjścia - czyli dobrych materiałów, który w sposób niby dyskretny, ale w ostatecznym rozrachunku znacznym dają pożądany charakter brzmienia. No, trochę bełkotliwe to jest co napisałem właśnie, ale też taka to ulotna natura materii, o której rozprawiamy.

pozdrawiam

Offline Radek M

  • Sith Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 484
  • "[pause] These go to eleven"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #92 10 Lut, 2009, 11:51:34 »
Jednym zdaniem: "z gowna bata nie ukrecisz" :)
A to co piszesz jest faktem niezaprzeczalnym, tyle tylko ze roznice miedzy gitarami z polki sredniej i wysokiej sa minimalne jezeli chodzi o brzmienie. live w zasadzie nie do wychwycenia, a juz napewno nie do stwierdzenia ktore lepsze/gorsze. W studio, tutaj juz wychodza zonki, jednak to takze zalezy od preferencji muzykow, bo jezeli mowa o gustach ze tak powiem nowoczesnych, to nie zawsze to co bylo kiedys pozadane, jest pozadane teraz.
« Ostatnia zmiana: 10 Lut, 2009, 12:53:09 wysłana przez Radek M »
No pain No gain !

Offline felix0

  • Gaduła
  • Wiadomości: 192
    • Struganki w drewienku
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #93 10 Lut, 2009, 12:05:28 »
Odnośnie wenge na podstrunnicę, to ja sobie zrobiłem taki eksperyment (NTB gryf jesion+merbau i podstrunnica wenge)
jak brzmi trudno powiedzieć ( bez podłączenia pod wzmak wybrzmiewa głośno i długo, selektywnie nawet basy słychać :) )
trza by do tego sameg wzmaka zapodać i przepinać gitary.

Odnośnie hebanu :  słyszałem, że wstawki hebanowe przycinają pierwszą harmoniczną i brzmienie pochodzi bardziej od drugiej harmonicznej (bardzo to spłyciłem oczywiście)
przy innych gatunkach brzmienie pochodzi z pierwszej harmonicznej (wiadomo że tych składowych jest wiele)
nie wiem czy tak jest - jeśli ktoś coś wie na ten temat to chęnie posłucham, poczytam
Mam też gitarkę cała mahoniowa + podstrunnica heban i  ma ciemniejszą barwę - na moje ucho (bez podpinania pod wzmak)
Tak, tak - powiedział szpak.
https://itsoftcare.pl

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #94 10 Lut, 2009, 12:12:23 »
Trudno się nie zgodzić z tym co piszesz. Różnice są jak między Audi a załóżmy Maserati. Jedno i drugie jeździ zajebiście. Podstawą są ZAWSZE umiejętności i głębokość kieszeni. Ja jestem zdania, że sprawny lutnik za 3000 tysia zrobi Wam wiosło, które zabija 95% stockowych stratów czy ibków i to tych z wyższej półki. No i dodatkowa przewaga jest taka, że macie jedyne takie wiosło na świecie. Oczywiście nie mówię, że nie warto inwestować w markowe instrumenty, sam mam ich kilka, bo je po prostu lubię zajebiście i mieć je wypada, ale poza tymi argumentami nie znajduję innych rozsądnych.

Druga sprawa o której piszesz - naprawdę rzadko zdarza się, że artyści nagrywają na gitarach, które widzicie na koncertach czy teledyskach. W rzeczywistości uznani realizatorzy i producenci maja swoje prywatne instrumenty, które doskonale znają i używają podczas nagrań. Taki np. Leszek Kamiński ma swoich kilkanaście pieców, w tym takich, na widok których dostalibyście natychmiast skurczu prostaty z podniecenia, kilkadziesiąt mikrofonów etc. Pewien znajomy realizator jak widzi np. Voxa AC 30 liczy sobie tylko te krateczki na grillu i ustawia mikrofon załóżmy na 6. od lewej i nie ma chuja, żeby piec mu nie zagadał. Efekt do sprawdzenia na wszystkich płytach Bardzo Znanej Kapeli. No, ale to lata pracy po ulicy, jak to mówią:)

pozdro

EDIT:

Cytuj
Odnośnie hebanu :  słyszałem, że wstawki hebanowe przycinają pierwszą harmoniczną i brzmienie pochodzi bardziej od drugiej harmonicznej (bardzo to spłyciłem oczywiście)

Nie za bardzo kumam, bo jestem cienki z teorii, lecz jeśli druga składowa jest wielokrotnością częstotliwości sygnału, to może być coś na rzeczy, że heban brzmi subiektywnie "wyżej".
« Ostatnia zmiana: 10 Lut, 2009, 12:30:06 wysłana przez wrobelsparrow »

Offline BartekL

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 549
  • "Ryjem will not play"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #95 10 Lut, 2009, 12:27:26 »
Jednym zdaniem: "z gowna bata nie ukrecisz" :)
A to co piszerz jest faktem niezaprzeczalnym, tyle tylko ze roznice miedzy gitarami z polki sredniej i wysokiej sa minimalne jezeli chodzi o brzmienie. live w zasadzie nie do wychwycenia, a juz napewno nie do stwierdzenia ktore lepsze/gorsze. W studio, tutaj juz wychodza zonki, jednak to takze zalezy od preferencji muzykow, bo jezeli mowa o gustach ze tak powiem nowoczesnych, to nie zawsze to co bylo kiedys pozadane, jest pozadane teraz.

+1.

O ile naprawdę dużo można poprawić kręcąc gałami, ale muł np bardzo ciężko zdjąć z gitary i jesli nie lubi się dopalnego brzmienia, to jest to wtedy problemem.

Poza tym hust z live, ale jakbym miał się wkurwiać co próbę że kiepawo brzmię.... :)

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #96 10 Lut, 2009, 12:41:49 »
Cytuj
O ile naprawdę dużo można poprawić kręcąc gałami,

Kurczę, nie chcę się już przesadnie wymądrzać, ale jak gitara nie gra - to nie gra i choćbyś kręcił dzień i noc - nic nie zrobisz. Doświadczony realizator powie Ci to po pierwszych 4 akordach. Zawsze jest "telefon do przyjaciela" i jakaś gitara gdzieś pod ręką jest. Jest to zdecydowanie szybsze i tańsze rozwiązanie od kręcenia w czymś, czego ukręcić się nie da. Optymalna jest sytuacja, gdy korekcja jest na "zero" i dotyczy to wszystkiego: od hi-hatu przez stopę do fletu poprzecznego.

pozdro

Offline Radek M

  • Sith Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 484
  • "[pause] These go to eleven"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #97 10 Lut, 2009, 12:49:04 »
Wrobel: Jezeli chodzi o lutnikow, to generalnie tak wlasnie byc powinno jak piszesz, a jak jest...czasami roznie(niestety). Nawet lutnicy powszechnie uwazani za dobrych odwalaja maniane, i wole juz swoje markowe graty od ich gratow. Pozatym raz ze mozna kupic za dobra kase markowe zajebiste wioslo, a dwa ze mozna to potem sprzedac za taka sama kase, albo wieksza. Takze osobsicie, jezeli nie bede chcial wydumanego customa, gitary wielkich firm wygrywaja.

Jezeli chodzi o reszte, zgadzam sie :) artysci czesto graja na tym na czym musza z racji podpisanych umow. Taki np. Sneap jezeli chodzi o realizatorow tez ma swoje myki, i kosteczki-dopaleczki. Przychodzisz do niego, mowisz co chcesz, a on Cie po swojemu kieruje(ale wlasnie wielu wyjebanych wzmakow wbrew pozorom nie ma, z tym ze jego target jest raczej "metalowy").
No pain No gain !

Offline felix0

  • Gaduła
  • Wiadomości: 192
    • Struganki w drewienku
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #98 10 Lut, 2009, 12:56:54 »


Cytuj
Odnośnie hebanu :  słyszałem, że wstawki hebanowe przycinają pierwszą harmoniczną i brzmienie pochodzi bardziej od drugiej harmonicznej (bardzo to spłyciłem oczywiście)

Nie za bardzo kumam, bo jestem cienki z teorii, lecz jeśli druga składowa jest wielokrotnością częstotliwości sygnału, to może być coś na rzeczy, że heban brzmi subiektywnie "wyżej".

Cytat wikipedia
Dla przykładu - sygnał prostokątny o wypełnieniu równym 0,5 i częstotliwości 100 MHz, ma składową podstawową o częstotliwości 100 MHz, drugą harmoniczną o częstotliwości 200 MHz i trzecią o częstotliwości 300 MHz.

Tylko,  że problem znowu jest taki (tak słyszałem -jeżeli piszę coś nie tak to mnie poprawcie:)
że wzmacniacz lampowy jako podstawę bierze  pierwszą harmoniczną, a tranzystorowy korzysta z drugiej,
oczywiście inne harmoniczne też mają znaczenie tylko nie takie duże (napisałem to bardzo po łebkach)
Więc na chłopski rozum wychodzi mi na to że gitarę trzeba robić pod rodzaj pieca ? :)
Ale nie wiem nie znam się i proszę o rozwinięcie
Tak, tak - powiedział szpak.
https://itsoftcare.pl

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Drewno - Tone Chart
« Odpowiedź #99 10 Lut, 2009, 13:05:00 »
Cytuj
Nawet lutnicy powszechnie uwazani za dobrych odwalaja maniane

Pełna zgoda, najczęściej wszystko zależy od fazy księżyca:) Z reguły lutnicy to takie mendy, co wszystko wiedzą najlepiej i jak się nie zakumplujesz najpierw, nie pobajerujesz o magicznych właściwościach siodełka z kości słonia afrykańskiego, bo jak każdy wie słoń indyjski obcina dolny środek - to kaplica. Zrobi gitarę z krzywym gryfem, ale za to deskę z wilgotnego drewna bukowego. Coś o tym wiem - temat rzeka:) Dlatego nie dziwi mnie, że ktoś wybiera sobie markowe wiosło, bo chce mieć święty spokój.

pozdro!

EDIT:

Cytuj
Tylko,  że problem znowu jest taki (tak słyszałem -jeżeli piszę coś nie tak to mnie poprawcie:)
że wzmacniacz lampowy jako podstawę bierze  pierwszą harmoniczną, a tranzystorowy korzysta z drugiej,

Pies pogrzebany jest w uwypuklaniu parzystych lub nieparzystych harmonicznych w zależności od rodzaju wzmacniacza. Z pewnością dużo rozjaśni Ci w tej sprawie ten artykuł z wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_series_(music)

A czy warto robić gitarę "pod" wzmacniacz? Pewnie, że nie warto. Moim zdaniem to przysłowiowe rozbijanie gówna na atomy:)
« Ostatnia zmiana: 10 Lut, 2009, 13:14:43 wysłana przez wrobelsparrow »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
drewno do kominka

Zaczęty przez nikt « 1 2 » Gitary 7-strunowe

37 Odpowiedzi
19960 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Paź, 2007, 20:27:01
wysłana przez Pan Sinner
12 Odpowiedzi
14041 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Sie, 2011, 00:32:44
wysłana przez bakerski
19 Odpowiedzi
3552 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Kwi, 2012, 21:11:11
wysłana przez FlyingV
18 Odpowiedzi
5156 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Wrz, 2012, 21:23:13
wysłana przez BetoNova
1 Odpowiedzi
1802 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 26 Wrz, 2014, 22:34:01
wysłana przez nikt