Autor Wątek: Jaką uniwersalną siódemkę zakupić (niepochodzącą z krajów 3.świata)  (Przeczytany 15631 razy)

Offline kminkie

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 5
Witam. Ogólnie  to gram na 6tkach ale ostatnimi czasy zaczęło mnie wkurzać wieczne zestrajanie gitar i wpadłem na pomysł zakupienia 7mki. To ma być wiosło możliwie uniwersalne i jednocześnie nadawać się do nieco mocniejszego nowoczesnego rocka, nic więcej (da się?). Żeby nie było łatwo mam takie widzimisię , że z zasady nie kupuje (a przynajmniej staram się ) produktów pochodzenia chińskiego ani koreańskiego bo nie. Budżet do 3000zł(wolałbym mniej) w grę wchodzą używki i nowe byle bez aktywnych przystawek , fajnie by było żeby mostek był stały a decha z mahoniu ale innymi gatunkami też nie pogardzę byle wiosło było naprawdę uniwersane. Może ktoś mógłby mnie oświecić  na jakie zwrócić uwagę.

Offline Bjørn

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 361
  • Imponderabilistyczny monopluralista.
Po głowie mi chodzi tylko Mayones Setius 7, ale to trochę wykracza poza Twój budżet.
. : : Death Metal und Jazz : : . || dubstepowe banjo w djencie || . : : Fractal > all your amps : : .

Offline kminkie

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 5
Dzięki kolego ale jak sam napisałeś nie ta kasa, a ogólnie polityka tej firmy mnie skutecznie zniechęca do zakupu (właśnie o te ceny chodzi bo do jakości nic nie mam) nawet gdyby ta kasa była.

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
Co prawda ma aktywy ale imho zagrasz na tym wszystko. Zapytaj właściciela, może się dogadacie.
http://forum.sevenstring.pl/sprzedam/(sprzedam)-pas-7/msg145750/#msg145750
facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 751
Jeśli mogę podpowiedzieć, to podpowiedź kol. Lothara jest bardzo dobrą podpowiedzią.
Paczki z głów!

Offline kminkie

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 5
Wielkie dzięki za podpowiedź ale serio w sprawie przystawek nie ma dyskusji- pasywne mus.
Nie chce mi się bawić w wymienianie  potów czy wygrzebywanie basenika na bakterie przy zmianie pickupów ani psuć("customować":D) fajnego wiosła bo szukam czego inszego.

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Jak Ci nie pasują aktywy -  bez zastanowienia wciągaj to:
http://forum.sevenstring.pl/sprzedam/libra-spartan-7-11562/
Miałem, wiosło świetne, najwyższej klasy osprzęt, przepiękne drewno, znakomity pickup, robota lutnicza też liga światowa.
 

Offline kminkie

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 5
Powiem tak: uniwersalność wiosła z jednym pickupem jest żadna, otwartoporowe wykończenie dyskredytuje światowość tego wiosła bo nie tylko "drewno oddycha" jak twierdzą lutnicy ale również łapie wilgoć (jak twierdzę ja- technolog drewna). Ogólnie wisło wygląda wyjątkowo parchacie a ten rzeźbiony top pasuje mu jak pięść do oka ale dzięki wielkie kolego, że chciałeś pomóc -doceniam:)

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
No i z tego posta widać, że o drewnie to może i masz jakies informacje, ale gówno wiesz o gitarach. Kup sobie Ibaneza pomalowanego akrylem. Pozdrawiam.

Offline kminkie

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 5
Toś mnie zmartwił:) podaj jeszcze nazwę tego ibka co ma akrylowy lakier według Ciebie bo aż mnie tym zainteresowałeś. Również pozdrawiam oczywiście.

Offline ChopZeWsi

  • Pr0
  • Wiadomości: 870
http://allegro.pl/martch-prs-7-i1737574598.html
Wniosek taki że jesteś skazany na zajebistą siódemkę na aktywach jednak.
Chyba że wolisz takie cudo.
http://allegro.pl/epiphone-les-paul-7-strunowy-i1752939030.html
« Ostatnia zmiana: 04 Sie, 2011, 23:36:12 wysłana przez ChopZeWsi »

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 751
otwartoporowe wykończenie dyskredytuje światowość tego wiosła bo nie tylko "drewno oddycha" jak twierdzą lutnicy ale również łapie wilgoć (jak twierdzę ja- technolog drewna).
To znaczy, że mojego Smagie czeka zły los; rozmięknie się czy coś?! A tak ładnie gra...
Paczki z głów!

Offline ChopZeWsi

  • Pr0
  • Wiadomości: 870
otwartoporowe wykończenie dyskredytuje światowość tego wiosła bo nie tylko "drewno oddycha" jak twierdzą lutnicy ale również łapie wilgoć (jak twierdzę ja- technolog drewna).
To znaczy, że mojego Smagie czeka zły los; rozmięknie się czy coś?! A tak ładnie gra...
Rozmoknie, zalęgną się w nim korniki i spróchnieje, a ostatecznie rozpadnie się w rękach na koncercie bo to nieświatowe wiosło jest ;p
« Ostatnia zmiana: 04 Sie, 2011, 23:56:28 wysłana przez ChopZeWsi »

Offline sylkis

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 475
Hmmm, z tego, co piszecie, to chyba muszę się zacząć martwic o swoje wiosło.
:D
(\__/)    This is Bunny.
(='.'=)   Copy and paste bunny to help
(")_(")   him gain world domination.
:zuo: "Jesteś nadęty. Jak cholera." :zuo:

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Cytuj
Powiem tak: uniwersalność wiosła z jednym pickupem jest żadna, otwartoporowe wykończenie dyskredytuje światowość tego wiosła bo nie tylko "drewno oddycha" jak twierdzą lutnicy ale również łapie wilgoć (jak twierdzę ja- technolog drewna). Ogólnie wisło wygląda wyjątkowo parchacie a ten rzeźbiony top pasuje mu jak pięść do oka ale dzięki wielkie kolego, że chciałeś pomóc -doceniam:)
:D

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 751
otwartoporowe wykończenie dyskredytuje światowość tego wiosła bo nie tylko "drewno oddycha" jak twierdzą lutnicy ale również łapie wilgoć (jak twierdzę ja- technolog drewna).
To znaczy, że mojego Smagie czeka zły los; rozmięknie się czy coś?! A tak ładnie gra...
Rozmoknie, zalęgną się w nim korniki i spróchnieje, a ostatecznie rozpadnie się w rękach na koncercie bo to nieświatowe wiosło jest ;p

Paczki z głów!

Offline commelina

  • jestę skervesenę
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 375
  • ...grałbym EVER
    • Skervesen
Powiem tak: uniwersalność wiosła z jednym pickupem jest żadna, otwartoporowe wykończenie dyskredytuje światowość tego wiosła bo nie tylko "drewno oddycha" jak twierdzą lutnicy ale również łapie wilgoć (jak twierdzę ja- technolog drewna). Ogólnie wisło wygląda wyjątkowo parchacie a ten rzeźbiony top pasuje mu jak pięść do oka ale dzięki wielkie kolego, że chciałeś pomóc -doceniam:)

Sorry ,że tak troche odkopię ale jak, żeś pan technolog to wiesz pewnie, że drewno naciąga w warunkach "pokojowych" do max 16% co jest jego normą a "wietrzenie" na koncertach nic złego zrobić nie może. Nie można pominąc też ze, zazwyczaj tego typu wiesła maja na sobie jakowyś wax. Swoja droga wiosło z tego linku jest be ale co do funkcjonalności 1 pickupa no to bym sie spierał. Dobry piec, dobre łapy czynia cuda, można by rzec te ręce leczą ;).

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Dobra, odwołam się do zasad buddyzmu i świeckiego humanizmu i odpowiem kolejny raz:
"naciągnąć" do 16%, to może taboret z sosny ściętej trzy miesiące wcześniej, pod warunkiem, że jest trzymany w terrarium dla żółwi morskich. Gitarę można wykręcać w takim przypadku najwyżej. Drewno lutnicze poddawane jest długotrwałemu procesowi suszenia, które trwa od kilku tygodni (mechaniczne) do nawet kilkudziesięciu lat (metoda naturalna, ot deska sobie leży w miarę suchym i przewiewnym miejscu). Tak odleżałe drewno ma, jak mówią mądrzy ludzie  4-8% (różnie gadają) wilgotności i można wtedy zabierać się za budowę instrumentu. Jeśli użytkownik trzyma instrument w optymalnych warunkach (45-55%), to nie ma prawa się nic stać.
Do dziś zachowały się kilkusetletnie (choćby słynne Stradivari) instrumenty pokryte mikronową warstwą "oddychającego" lakieru i jakoś nic im się nie dzieje, a nawet grają coraz lepiej, także bez histerii.

Cytuj
Swoja droga wiosło z tego linku jest be ale co do funkcjonalności 1 pickupa no to bym sie spierał

A coś jaśniej może? Znaczy jest brzydkie, czy źle zbudowane, czy wszystko na raz?


Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Na blask supernowej, natłok pojawiających się tu bałwanów i internetowych teoretyków naprawdę zaczyna mnie przerażać. A miało być tak pięknie...

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
I choćbym kroczył ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż pozytywistyczne nastawienie jest rather strong within me.

Offline commelina

  • jestę skervesenę
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 375
  • ...grałbym EVER
    • Skervesen
Dobra, odwołam się do zasad buddyzmu i świeckiego humanizmu i odpowiem kolejny raz:
"naciągnąć" do 16%, to może taboret z sosny ściętej trzy miesiące wcześniej, pod warunkiem, że jest trzymany w terrarium dla żółwi morskich. Gitarę można wykręcać w takim przypadku najwyżej. Drewno lutnicze poddawane jest długotrwałemu procesowi suszenia, które trwa od kilku tygodni (mechaniczne) do nawet kilkudziesięciu lat (metoda naturalna, ot deska sobie leży w miarę suchym i przewiewnym miejscu). Tak odleżałe drewno ma, jak mówią mądrzy ludzie  4-8% (różnie gadają) wilgotności i można wtedy zabierać się za budowę instrumentu. Jeśli użytkownik trzyma instrument w optymalnych warunkach (45-55%), to nie ma prawa się nic stać.
Do dziś zachowały się kilkusetletnie (choćby słynne Stradivari) instrumenty pokryte mikronową warstwą "oddychającego" lakieru i jakoś nic im się nie dzieje, a nawet grają coraz lepiej, także bez histerii.

Cytuj
Swoja droga wiosło z tego linku jest be ale co do funkcjonalności 1 pickupa no to bym sie spierał

A coś jaśniej może? Znaczy jest brzydkie, czy źle zbudowane, czy wszystko na raz?


Gitara mi sie po prostu nie podoba. Co do wilgotności drewna .po pierwsze cuś nie tak czytacie lub nie tak pojmujecie, gdyz moje zdanie jest takie ze takiemu drewnu nie ma prawa sie nic stać w normalnych warunkach a tym bardziej gitarze która z założenia powinna byc wykonana z drewna wysezonowanego a potem suszonego.
Cały problem polega na tym ze nie jestem teoretykiem. Jedynie teoretyk może stwierdzic, który nigdy nie miał wilgotnościomierza w rekach i doczynienia z suszeniem  ze, drewno wysezonowane chocby i 20 lat,  w warunkach optymalnych czyli tak jak napisał  wrobelsparrow 45-55 %, może mieć 4-8% wilgotności,  bo to bzdura.
Drewno wychodzace z suszarni ma od 4-8% ( o czym wiedzą mądrzy ludzie lub ludzie którzy się tym zajmują na co dzień ) po czym po wyjściu z suszarni wyrównuje swoją wilgotność do poziomu 12-16% i to jest stabilna wilgotność dla drewna po suszeniu.
Taboret z sosny ściętej 3 miechy temu ma ok 25-30 % wilgotności ;)

@Yony  ja wiem że, trochie sie gra ;)  doprawdy nie musisz lecieć od razu z baranami i teoretykami bo za długo w drewnie siedze i niech Ciebie nic nie przeraża, bo dokładnie się z Wami zgadzam w tym temacie i nie bardzo rozumiem jak opacznie mogliście zrozumieć mój post.
« Ostatnia zmiana: 21 Sie, 2011, 02:00:12 wysłana przez commelina »

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Jestem za cienki w uszach żeby tu merytorycznie dyskutować, natomiast jeśli drewno po np. 20 latach leżakowania w pracowni lutniczej z 6-8% magicznie wraca do 16%, znaczy to jedynie, że nie nadaje się do budowy instrumentów.
Jasne - internetom nie należy ufać, ale szybki research po lutniczych blogach wykazuje iż (http://blog.customguitars.com/scotts_guitar_blog/2006/12/tone_wood_moist.html):

"I keep my shop at a relative humidity of 45-50% at all times. In theory, stored tonewood will be safe to use in this enviroment. I like to be certain however, for example, before I machine out an electric guitar body, make a neck, or an acoustic guitar soundboard, that the wood itself has a safe moisture content. I like to see my wood in the 6-8% range.   I feel this is perfect for joinery, and all aspects of guitarmaking."

(tłum. moje):
"W moim warsztacie przez cały czas utrzymuję względną wilgotność na poziomie 45-50%. Teoretycznie będzie można bezpiecznie korzystać z  drewna składowanego w takich warunkach. Lubię być jednak pewien, że np. przed wycięciem korpusu na elektryka, gryfu, albo topu na akustyka - drewno samo w sobie będzie miało bezpieczną zawartość wilgoci. Lubię, gdy drewno ma zawartość w przedziale 6-8%. Myślę, że wtedy idealnie nadaje się do łączeń i wszystkich aspektów budowy gitar."

Tutaj (http://maciejboc.republika.pl/pomoce/hydra/art/art1.html) pisze o drewnie prosty stolarz Wisienka, który ma zapewne na myśli np. giętą poręcz do fotela, lub element poręczy schodowej, której to poręczy, w przeciwieństwie do gitary, wisi czy się z czasem odkształci o 5 mm (podkreślenie moje):
"A. Vorreiter na podstawie badań nad zmianami modułu sprężystości pod wpły­wem obróbki hydrotermicznej stwierdził, że największe obniżenie tego modułu następuje w procesie uplastyczniania wtedy, gdy drewno osiągnie wilgotność 35-40%. Tak duża wilgotność drewna jest zja­wiskiem niekorzystnym w procesach su­szenia elementów giętych, gdzie wymaga­na wilgotność końcowa wynosi 8-10%"

Podkreślam, że mówimy tu nie o nieszczęsnych taboretach, tylko o gitarach, gdzie 0,2 mm robi już różnicę.

No i teraz w świetle tych mądrości wytłumacz mi jak to się dzieje, że wyleżakowane drewno w warunkach pracowni, która nie jest specjalnie hermetyczna, z poziomu 6-8% (przyznaję - przesadziłem z tymi 4%, ale pisałem z głowy, czyli z niczego) dochodzi do poziomu 16%?
Pytanie pomocnicze - dlaczego kawałek drewna stolarskiego kosztuje 50 zeta, a trochę mniejszy kawałek drewna lutniczego np. na gryf, albo top do wiolonczeli, potrafi w zalezności od jakości kosztować od x do xx razy więcej?

pozdro
« Ostatnia zmiana: 21 Sie, 2011, 03:08:46 wysłana przez wrobelsparrow »

Offline commelina

  • jestę skervesenę
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 375
  • ...grałbym EVER
    • Skervesen
Może powiem to tak. Pracuje przy drewnie od 1987r do dzisiaj .Od 87 do 98 w Mayo, teraz u siebie,tyle, że teraz nie przy gitarach , te zostawiłem sobie jako hobby i pasję. Co do naciagania drewna wygląda to tak z praktyki i wiedzy teoretycznej. Drewno jest materiałem higroskopijnym i czy nam sie to podoba czy nie zasysa wilgoć z powietrza. Jesli bedzie miało poniżej 6% stanie sie kruche i bezużyteczne jako materiał na instrument. Drewno w suszarni (w Mayo jest - była zajebista suszarnia absorbcyjna tzn wyciaga wilgoć z powietrza którą oddaje drewno. Drewno oddaje wilgoć stopniowo dlatego tez stare suszarnie powodowały często pekanie drewna bo wszystko działo sie za szybko. Oddawanie następuje ok 1-5 mm na dobe w zależności od gatunku drewna i tak należy sterowac temperaturą by proces był stopniowy. Nie należy suszyć razem różnych gatunków bo któreś będzie żle wysuszone. Jeśli pory drewna otworzą sie pod wpływem temperatury w suszarni za szybko, drewno popęka bo zostanie "rozsadzone od środka".
To, że ten miły pan pisze, że lubi gdy drewno ma 8 % to dobrze jednak w zyciu to tylko teoria. Otwarte pory drewna po suszarni chciał nie chciał pociagna wilgoć jak gąbka, jednakze jeśli cały proces przebiegnie poprawnie ok 12 jest jak najbardziej własciwą wilgotnościa drewna tak do procesu klejenia jak i dla pełnej wartości konstrukcyjnej drewna. Prosty przykład wiesło trzymane w suchym pomieszczeniu, nie daj Bóg przy kaloryferach ( notowaliśmy takie przypadki )  z podstrunnica palisandrową, daje taki efekt, ze ta podstrunnica w tempie przyspieszonym nabierze "skalopu poprzecznego" ;) odcisków od strun i palców.
Pytasz dlaczego drewno na instrument kosztuje niejednokrotnie 10 x wiecej niż zwykłe.Dla mnie przyczyna jest prosta i dzisiaj sam kupujac drewno mam tego swiadomość. Selekcjonowanie drewna to sztuka. Drewno np klon na gryfy. Dobrze jest znać miejsce w którym drzewo rosło. Jeśli rosło przy wodzie, przyrost ( odległość słoja od słoja ) bedzie zbyt duża bym odwazył się z takiego materiału robić instrument. To samo dotyczy świerku, cedru na instr smyczkowe. Drewno powinno mieć mały przyrpst, tzn geste słoje i w miare proste. To jeszcze nie daje nam gwarancji ze dany materiał bedzie OK . Nie raz mieliśmy sytuacje gdy drewno wysezonowane, naprawde wysezonowane i wysuszone ( suszarnia sterowana komputerowo ) przy rozcinaniu z deski 52mm bo tak zazwyczaj tartaki tną ( najlepiej ciąć w kliny ale niestety jest to obróbka nie ekonomiczna ale wartościowo najlepsza ) kleszczyło piłę ,tak ogromne naprężenia były jeszcze w tym drewnie. Drewno mimo ścięcia, mimo obróbki to cały czas zywy materiał i trzeba wiedzy i doświadczenia by sprzedawać i pracowac przy drewnie na instrumenty. Dlatego tez tyle kosztuje bo jest przy nim w pigmej "zachodu" i potrzeba wiedzy i doświadczenia a to kosztuje.

Wracając do wilgotności zrób sobie próbę jaka robiliśmy w Mayo na materiale który miał komfortowe warunki ,weź wilgotnościomierz i sprawdz jak to jest a przekonasz się , ze to nie magia a życie . To że ktoś na zachodzie pisze to czy tamto mi nie robi zupełnie, nic nie zastapi wiedzy nabytej przez lata, od starych lutników, ich doświadczenie to kopalnia wiedzy, własne doświadczenia to tez skarb to wszystko składa się na całokształt wiedzy.

Offline g-zs

  • Pr0
  • Wiadomości: 4 305
  • got beagle?
B ( o ) ( o ) B S

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
@Yony  ja wiem że, trochie sie gra ;)  doprawdy nie musisz lecieć od razu z baranami i teoretykami bo za długo w drewnie siedze i niech Ciebie nic nie przeraża, bo dokładnie się z Wami zgadzam w tym temacie i nie bardzo rozumiem jak opacznie mogliście zrozumieć mój post.
Akurat nie do końca o Ciebie mi chodziło tylko w tym temacie dotarło dobitniej do mnie pewne zjawisko, które jest bolączką większości for. Wszystkowiedzący internetowi teoretycy. I trochę mnie to po prostu wkurwia. Idąc takim tropem nie powinienem wogóle grać bo przecież używam Epiphone'a i Laga. Gdybym był prawdziwym muzykiem miałbym Gobsona LesPaula Custom i Strata za 5 k$... Przynajmniej takie wnioski mogę wyciągnąć z coraz częściej pojawiających się tu wypowiedzi 18-letnich praktyków.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
14 Odpowiedzi
7897 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Mar, 2009, 22:52:35
wysłana przez Jack Luck
9 Odpowiedzi
8185 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Sie, 2012, 00:27:58
wysłana przez dom?n
14 Odpowiedzi
5881 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Wrz, 2013, 21:51:46
wysłana przez lopatron
8 Odpowiedzi
11329 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Lip, 2017, 17:51:16
wysłana przez rockstarzzz2
10 Odpowiedzi
5036 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Maj, 2018, 15:39:23
wysłana przez mwczesniak