Autor Wątek: Head lampa do 2500~ czy może POD HD?  (Przeczytany 16480 razy)

Offline Gutek

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 23
Chopy,

nie będę się wypowiadał jako purysta brzmieniowy, ale tak od praktycznej strony.

Ile na naszym rynku muzycznym gra się plenerów? Jak długo te plenery są grane? Podejrzewam, że większość z użuszkodników forum nie gra gigów na scenach, na których mogłaby nawet w ćwierci wykorzystać brzmienie swoich stacków!
Zwei - nie każdy chce się nabawić dyskopatii przy targaniu swego stacka.
Drei - trynd ogólny jest taki, że na stage'u panuje CISZA. Mało kto w tej chwili chce grać ze stoperami w eustachiuszu.

Jeden z kolegów opisał wybór mojej paczki jako "trafny". Cóż czytając profil i zestaw gratów widzę, że kolega "przewalił" przez paluchy "tony" rasowego sprzętu (ostatnie nagranie na Marshallu Valvestate (?!) ). A ja przy wyborze grata kierowałem się raczej odcinkiem lędźwiowym mojego zwyrodniałego kręgosłupa. I tak... biorąc pod uwagę ten aspekt moja mała lekka paczka, to zajebisty wybór, a brzmienie na próby jest OK.

Dlatego wracając do wątku biercie ode mnie amp i pakę, bo żona chce mnie wydziedziczyć, a po drugie chcę Skervesenom zlecić nową robotę  :headbang:

Offline crowley

  • Gaduła
  • Wiadomości: 206
W tym budżecie, ja bym brał zdecydowanie fireballa, lub polecić mogę MG fendmessa, MG ravena II, Basha, a tyle miał byś dobrze ze piszesz do pana Marka, że chcesz na jednym kanale mieć brzmienie zbliżone do 5150 czy co tam sobie wymyślisz i pan Marek ci to zrobi, więc warto o tym pomyśleć, przeważnie czeka się u niego na sprzęt około 2 tygodni i zrobi ci sprzęt który ci łeb urwie
"Chrześcijaństwo, jak dotychczas, było największym nieszczęściem ludzkości." Fryderyk Nietzsche

Offline Elites

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 41
Chyba miałeś na myśli około 2 miesięcy. Ja na swojego Fendmessa czekałem 2,5 miesiąca a nie nawydziwiałem przy nim za bardzo.
Ale jedno jest pewne... czekać warto bo sprzęt od Pana Marka jest na prawdę profesjonalny a brzmienie targa mosznę. Chciałem zrobić małe NAD ale o fendmessach tutaj dużo więc nie będę spamował.

Offline Przychlast

  • Pr0
  • Wiadomości: 822
Elites- rób !

Jeszcze odnośnie PODa. Zapominacie o bardzo ważnym czynniku jakim nie wątpliwie są pieniądze. Ja właśnie kupiłem sobie Poda, zrobiłem to, bo za 2000 zł mam prawie cały potrzebny rig do grania(preampy, efekty, interfejs, sterowanie). Na każdej salce jest nagłośnienie(ofc pody najlepiej banglają na szerokim pasmie, tru story.) Oczywiście, wolałbym kupić sobie Fendera Bassmana albo supersonica, parę butikowych efektów. Mając jakieś 7-8 tysięcy obkupiłbym się już wystarczająco. Czyli 4 razy więcej niż za PODa. Oczywiście, wolałbym dynamikę lampy, klikanie efektów, dmuchanie w nogawkę, żarzenie lamp i w ogóle. No ale tu się pojawia pytanie  : czy oprócz mojego dobrego samopoczucia cokolwiek się zmieni? Kto usłyszy różnicę? I która z opcji będzie lepsza ? Brumienie, ŻYCIE analogowych zabawek, czy sterylne, cyfrowe brzmienie ?

Offline shortt

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 76
Jako znany w pewnych kręgach sadomaso a na tym forum nowy, wystawiam się z moją opinią na cięgi, kamienowanie i batożenie słowne.

Uważam, że przyzwoite brzmienie można ukręcić z każdego sprzętu, jeśli poświęci mu się odpowiednio dużo pracy. Otóż gram na GT-10 i do tego mam combo H&K 65W tranzystor. Zajęło mi 2 lata znalezienie dobrego soundu (symulacja DR i wielostopniowy EQ) do grania na próbach, klubach, małych staegach. Po tym czasie biorę na siebie wszystko, twierdząc, że jestem w stanie ukręcić na GT-10 tyle samo co każdy z tym samym doświadczeniem na POD'ach, czyli... wszystko. Poza lampą. Zdarzało się, że na GT-10 ukręciłem lepsze brzmienie niż inne kapele na lampach - sami przyszli zapytać jak/co i o co kaman.

PS. Lampy się nie ukręci więc MG Raven w drodze ale GT-10 do modulacji zostanie (i amp control!). Hejterom GT-10 mówię: cześć chłopaki.
Nie mylić pop-cornu z cock-pornem

Offline michu123PL

  • Pr0
  • Wiadomości: 558
  • Rycerz Cebulowego Stołu
Miałem GT-10 przez ok. 2 lata (może trochę więcej). Też jechałem z symulacji DR'ki. Jak umiesz z tego coś sensownego ukręcić - chylę czoła. Mi się nie udało, a próbowałem!

Offline Dale Cooper

  • American Pro Hater
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 372
    • CTG TV
Polowa   populacji   gitarzystow   nie   potrafi   ukrecic   JCM900   wiec  i   tak   nie   jest   zle,   nie   przejmuj  sie   :P
mniut i piah

Offline Drozd

  • Pr0
  • Wiadomości: 542
  • Serius big fella
Połowa  gitarzystów nie potrafi ukręcić DRki na DRce  ::)
weimar guitar gently weeps

Offline Radek M

  • Sith Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 484
  • "[pause] These go to eleven"
Moje zdanie jest takie, że nie masz szans rozróżnić czy gra POD, Fractal czy lampa stojąc pod sceną i słuchając.

Jakiś czas temu doszliśmy do wniosków takich, że jeśli chcesz żeby Ci targało moszną na próbach, grasz na lampie, chcesz żeby brzmiało zawsze i wszędzie tak samo - grasz na PODobodnych wynalazkach. A różnice, bardzo często podświadome i tak czuje tylko grający, bo reszta nawet nie wie co to POD :P (łącznie z basistą :P )

Powiem tak - POD HD500 to jest w moim mniemaniu urządzenie które rozpierdala system stosunkiem jakości sałndu/możliwości do ceny. Nie ma konkurenta.

Mam spoko lampowego wzmaka - ale gram na PODzie wpiętym w końcówkę najczęściej bo tak jest mi póki co najwygodniej a wszystko bardzo godnie nakurwia. To urządzenie mega spisuje się jako procek efektów ewentualnie sterownik, ale również jako pre. (i jak się okazuje po zestawieniu z bardzo dobrym stroikiem - naprawdę nieźle daje sobie rade i z tą funkcją)

Na kilkanaście ostatnich gigów zawsze używałem PODa - kilka razy zostałem skomplementowany za brzmienie, a raz znajomy nieświadomy że grałem na zestawie Uberschall z PODem powiedział mi że Bogner niesamowicie nakurwia. Zdziwił się kiedy poznał prawdę.

Gdybym grał lżej i nie potrzebował zbyt dużej różnorodności raczej używał bym samego wzmacniacza i poda w charakterze procesora, do ciężarów to znakomite urządzenie również jako pre. Jest tylko jedno ALE - trzeba umieć go ustawić. jak ktoś nie umie to niestety nic mu nie pomoże. Wtedy też nie pomoże mu żadna aryjska mesa czy cokolwiek.

A ludzie pod scena? jak brzmi dobrze to jest im wszystko jedno.

Co do feel'a lampowego kontra POD - to ni chuja. HD jest na tyle dynamiczny że ja nie czuję różnicy. Podejrzewam że działa tutaj bardzo mocno efekt placebo, jak zresztą w 90% przypadków.

I jeszcze jeden smutny fakt. Mityczna "Lampa" nie ratuje brzmienia - chujowa/źle ustawiona lampa zagra chujowo, tak samo jak źle ustawiony HD500 zagra chujowo.

POD ma jedną zaletę - każdy brzmi tak samo. Wśród wzmacniaczy bywa różnie.

Co natomiast mogę doradzić - POD/fractal + fajna lampowa końcówka mocy + gitarowa paka. To połączenie które naprawdę opierdala mi gałkę Live i pod względem dobrego solidnego sałndu i pod względem mega wygody.
« Ostatnia zmiana: 20 Sie, 2012, 12:09:20 wysłana przez Radek M »
No pain No gain !

Offline Dale Cooper

  • American Pro Hater
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 372
    • CTG TV
Nieprawda!  POD   gra   chujowo!   :E

Offline Zbir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 319
:P Powiem tyle że zestawienie Laney GH100L (kanał czysty) + boss gt-10 to praktycznie cały sound grupy Opeth :P - jak dla mnie płyciak blackwater park + ich sound live targać potrafi, a sprzęt jakby nie patrzeć skomplikowany to nie jest, drogi też.

Da się wszystko tylko trzeba mieć farta, eksperymentować :) aż wreszcie trafi się sound (chyba że do tego czasu zostanie się wywalonym z kapeli :P)

Offline Stivo2005

  • Pr0
  • Wiadomości: 2 507
  • Fanboy ENGL'a :D
W sumie z dupy temat ;)

Jakoś mnie osobiście nie przekonują cyfry jakie słyszałem, choć z drugiej strony, "najmocniejsze" co słyszałem na żywca (bo to dla mnie jest jedyny wyznacznik brzmienia, a nie nagrania czy próbki, gdzie można WIELE zrobić z shitem), to POD HD 500 i POD X3 Live, żaden z nich mnie nie porwał, w sumie, to byłem nawet trochę zamartwiony, bo spodziewałem się więcej. Sam nie umiem kręcić na tym brzmienia, Oni grają na cyfrach od dłuższego czasu, i to co mi pokazali no dupy nie urwało. Raczej sztywno, wziałem wiosło do ręki, no i fakt dynamika nie taka. Ale...

...nigdy nie grałem na osławionym Fractalu czy choćby 11R czy POD HD PRO, czyli niby tych lepszych cyfrach, tych bardziej cyfrowych. Z tego co się nasłuchałem, od kilku użytkowników, to prawdopodobnie bym nie wyczuł różnicy, albo była by ona nie wielka. Więc czekam na ogranie, może wtedy zamiast dążyć do Soldano SLO100 będę chciał mieć Axe FX II? Póki co jest jak jest.

To co podoba mi się w moich wzmakach to, to, że są banalne w obsłudze, wszystkie poza Savage ogranąłem w przeciągu 1-2 prób, na tyle, że brzmiały mi w moim mniemaniu "zajebiście", nad dzikusem trzeba było posiedzieć kilka prób. Zwyczajnie nie mam cierpliwości by siedzieć nad brzmieniem dłużej, a jak tu kolega pisze, że dwa lata mu coś zajęło... w dwa lata miałem 6 wzmaków, i każdy brzmiał git, nie musiałem szukać. Dlatego też dążę, do SLO100, tam jest kilka gałek i finał, ostatnio kręciłem JetCity JCA100h (niby kopia SLO100), gdzie fajne brzmienie znalazłem w trakcie jednego kawałka (Puff grał a ja kręciłem gałami), i nie było ono "takie sobie", a serio, bardzo dobre, a wzmak prosty jak drut.

Cała ta dyskusja jak trochę mało warta, bo każdy ma swoje ucho i póki nie ogra, to nie wiele wie. Reasumując ja wiem, że lubię proste wzmaki lampowe, a nie lubię spraw przekombinowanych, gdzie jest wszystkiego za wiele w jednym.
Bynajmniej to nie przynajmniej!

Offline Bjørn

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 363
  • Imponderabilistyczny monopluralista.
Jak szukasz prostoty to nawet nie patrz na Fractala. Ja go mam już pół roku i dalej mam problemy z ogarnięciem. :D
. : : Death Metal und Jazz : : . || dubstepowe banjo w djencie || . : : Fractal > all your amps : : .

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
Do wszystkich, których ten temat interesuje:

IMO, jak nie masz głowy do (zabrzmi trochę na wyrost i mało skromnie) "producenckiego" podejścia do brzmienia gitary, to nie ma się co bawić w cyfrowe symulacje.

Bo gdy grasz z lampy to Ciebie gówno obchodzi tak naprawdę co się dzieje z dźwiękiem w momencie jak go złapie mikrofon. Pałeczkę wtedy przejmuje Pan Realizator w studio, lub Pan Akustyk w przypadku sceny. I to on nakłada filtry, eq i inne gówna.

W przypadku cyfry, to wszystko zależy od Ciebie, Ty ustawiasz mikrofon, Ty musisz wiedzieć jaki efekt chcesz osiągnąć i czym.  Jeśli nie wiesz na jakiej zasadzie się obrabia surowe ścieżki gitar i jak powinno się omikrofonowywać paczkę - zostań przy wzmaku analogowym.
facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

Offline Stivo2005

  • Pr0
  • Wiadomości: 2 507
  • Fanboy ENGL'a :D
Do wszystkich, których ten temat interesuje:

IMO, jak nie masz głowy do (zabrzmi trochę na wyrost i mało skromnie) "producenckiego" podejścia do brzmienia gitary, to nie ma się co bawić w cyfrowe symulacje.

Bo gdy grasz z lampy to Ciebie gówno obchodzi tak naprawdę co się dzieje z dźwiękiem w momencie jak go złapie mikrofon. Pałeczkę wtedy przejmuje Pan Realizator w studio, lub Pan Akustyk w przypadku sceny. I to on nakłada filtry, eq i inne gówna.

W przypadku cyfry, to wszystko zależy od Ciebie, Ty ustawiasz mikrofon, Ty musisz wiedzieć jaki efekt chcesz osiągnąć i czym.  Jeśli nie wiesz na jakiej zasadzie się obrabia surowe ścieżki gitar i jak powinno się omikrofonowywać paczkę - zostań przy wzmaku analogowym.

Jest jeszcze mała i stale kurcząca się liczba osób takich jak ja, gdzie zwyczajnie lubię siedzieć cały dzień z moim SM57 i nagrywać pierdylion próbek, porównując je ze sobą, nagrywając prosty lampowy wzmak. I zajmować się całą "post otoczką" w bardziej tradycyjny sposób.

Choć przyznaję, że w takim przypadku Axe jest podstawowym narzędziem. Jak ma się fundusze.
Bynajmniej to nie przynajmniej!

Offline michu123PL

  • Pr0
  • Wiadomości: 558
  • Rycerz Cebulowego Stołu
Z mojej perspektywy użytkowanie wzmaka z 2x12 w małym pomieszczeniu też jest wkurwiające z tego względu, że gdzie nie stanę/siądę to mam inne brzmienie (chociaż może to wina kolumny). Dlatego jak już gdzieś wcześniej wspomniałem, poważnie myślę nad zmianą mojej głowy na HD Pro (bo w najbliższym czasie i tak pewnie nie będę miał gig'ów) a później najwyżej dorzucić jakąś końcówkę.
« Ostatnia zmiana: 21 Sie, 2012, 00:00:28 wysłana przez michu123PL »

Offline Lelio

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 9
dołączyłem się do dyskusji a i tak nie gówno wniosłem, a mój post utonął w morzu innych... :P

ale by wnieść coś konkretnego, daję linka:

http://www.ebay.pl/itm/Peavey-6534-Head-5150-6505-Serie-wie-neu-djentmachine-ohne-Mesa-Box-/280944764972?pt=Amps&hash=item41699ce82c

póki co jest 350 ojro, 5 dni do końca. Nie wnikam w szczegóły, daję linka, na którego się natknąłem, bo sprzęt zajebisty, a cena póki co niska, może komuś się przyda... ;)

Offline Szneka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 53
Odnawiam moj temat po dzisiejszej wizycie policji o godzinie 13 "bo za glosno". :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Chcialem wymienic 6505+ na head+4x12 ale widze ze to nie wypali. Ostatnio zastanawialem sie nad breloczkami 5w i wzmakami z redukcja itp ale widze ze lampa u mnie w domu poprostu nie ma prawa bytu...

czyli pod. Zaczalem krecic brzmienia na ux2 i szczerze nawet z bazowych symulacji da sie cos ladnego ukrecic, dlatego sklaniam sie ku podowi albo 11r bo mniej wiecej na tyle fundusz starczy (sprzedaz combo 6505 i ux2 + doplata)

tylko przyznam ze jestem zielony 100% w temacie- o co chodzi z ta cala koncowka mocy?
 Mam takie audiofilskie kolumny, da sie do tego podlaczyc poda bez dokupowania tej koncowki? Albo czy moj amplituner h/k3490 moze posluzyc jako koncowka mocy dla poda? To by mi uratowalo fundusz calkowicie bo nawet paczki nie musialbym kupowac, na tych kolumnach to brzmi 100x potezniej niz na 112.

W tej chwili dzwiek idzie laptop->ux2-> wzmak harman/kardon3490->wielkie kolumny stereo jbl i kruszy sciany elegancko

sorki za durne pytania ale zaczynam dopiero temat nagrywania/miksowania chalupniczego i jednoczesnie pojawiaja sie pierwsze wystepy, staram sie to ogarnac wszystko naraz poprostu nie mam czasu siedziec przegladac recenzji i instrukcji sprzetu, :-\ pomozecie?

Offline czerez

  • Gaduła
  • Wiadomości: 488
  • Morde mam może nie w tamburyn, ale mam zasady
Da rade - spoko i będziesz miał stereło w dodatku :)

a nie chciałbyś HD300 przypadkiem ??

"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój" - Duńczyk !!!

Offline sylkis

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 475
Kumpel potrafił najtańszego możliwego Zooma podłączać wyjście słuchawkowe do jakiegoś-tam inputa w zwykłej wieży stereło i do grania w akademiku się dało (brzmiało jak gówno, no ale to był Zoom za 200zł) - to z PODem pewnie co najmniej tyle też będzie się da, zwłaszcza, że jeszcze będziesz mieć symulację paki... Kwestia tylko tego, że pewnie ten twój amplituner i kolumny pewnie barwią dźwięk w jakiś tam specyficzny sposób, co może przynieść pewnie różne rezultaty, ale i tak pewnie da radę bdb :)
(\__/)    This is Bunny.
(='.'=)   Copy and paste bunny to help
(")_(")   him gain world domination.
:zuo: "Jesteś nadęty. Jak cholera." :zuo:

Offline Marc!n

  • Gaduła
  • Wiadomości: 155
Heh, ja grałem próby przez długi czas podłączając laptopa z interfacem do kolumn LDMa więc, tak, da się :D
A na koncerty jakaś kolumna aktywna na odsłuch, a na przody po prostu wyjście z poda z symulacją kolumny.

Offline sinquestsound

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 179
  • Tekst osobisty
    • SinMix
Witam,
Temat stary już co prawda nie pod HD ale XT w zestawieniu z real wzmakami 5150 i Mesą na tej samej paczce i mikrofonie - do posłuchania tutaj: http://www.brickwall.pl/index.php?threads/pod-xt-5150-mesa-vs-real-5150-mesa.176/

Pozdrawiam,

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
3745 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Cze, 2008, 09:08:12
wysłana przez hofiman
20 Odpowiedzi
12949 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Kwi, 2009, 21:07:41
wysłana przez hofiman
23 Odpowiedzi
14184 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Gru, 2009, 01:17:13
wysłana przez DeathMaster
18 Odpowiedzi
6403 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 26 Sie, 2013, 00:13:35
wysłana przez lwronk
15 Odpowiedzi
5891 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Lut, 2014, 18:11:47
wysłana przez Maciek