Wieki temu zastanawiałem się czemu Ibanezy a konkretnie RG470 na V kach był taki plastyczny - w stosunku do Fender Rechie Sambora z humbuckiem PAF PRO. Testowany na takiej podłodze jak Digitech RP 21D. Fender był cholernie jasny. Doszło w końcu do konfrontacji tych dwóch właścicieli i zamienili przetworniki. Fender całkowicie zmienił charakter brzmienia ze szklistego na bardziej stonowany dokładnie jak to oddają przetworniki V i o wiele lepiej prowadził się pod multiefektem. Tylko, że w latach 90 ja tak na to nie patrzyłem. Dla mnie powiało tandetą, bardziej podobał mi się PAF PRO. Z mojego punktu widzenia teraz po latach okazuje się, że tak naprawdę V ki i ich charakter idealnie pasuje do multiefektów. Przy graniu na silnie rozkręconym piecu nie słychać ewentualnych przydźwięków czy ślizgów ręki tłumiącej struny itp. tak bardzo jak w przypadku DiMarzio bo V nie są tak jasne i obcinają wysokie. Jakbyście chcieli np zmulić barwę takiego TONE ZONE do barwy V na multiefekcie to wyjdzie na to, że brzmienie finalnie jest do PIZDY. Natomiast V mają to do siebie, że można je łatwiej korygować equalizerem w multiefekcie i nie usłyszeć efektu za wysokiej /jasnej barwy która wyrywa uszy. Do takich samych ustawień na multiefekcie podłączyłem tą samą gitarę z różnymi pickupami i nagrałem próbki grając oczywiście to samo. V brzmiała jak brzmiała a TONE ZONE wyrywał uszy wysokimi. Po zmniejszeniu nasycenia wysokimi TONE ZONE zachowywał się jakby stracił składowych harmonicznych czyli przester już nie był tak nasycony i jakby sustain poleciał gdzieś tam. Tak z dobrego pickupa DiMarzio nic nie zostało albo pojawiła się gratka dla POP/BLUES/ROCK gitarzystów.
Zaawansowany EQ dostępny przez wybór z menu
LOW 50Hz - 800Hz
LO-MID 20Hz - 10kHz
HI-MID 20hz - 10kHz
HI 700Hz - 16kHz
Regulacja parametru Q (nie jestem pewien ale może głębi )do każdego zakresu.
Regulacja głośności każdego zakresu.
Każda symulacja wzmacniacza czy też symulacja kostki ma inną barwę i oczywiste jest, że zmiana jakiegokolwiek parametru zmienia charakterystykę brzmienia.
Na koniec dochodzą standardowe GAŁY - GAIN/VOLUME/PRESENCE/CONTOUR/BASS/MIDDLE/TREBLE
Wybór paczek i nawet czasem wybór mikrofonów do nagłośnienia tych paczek - wszystko wirtualnie
Od cholery tego wszystkiego jest.
Multiefekty jakie miałem osobiście w swoich rękach to - ZOOM 3030, Digitech 21D, ZOOM GFX-8, Digitech 300A, Digitech GNX 3, BOSS GT-6, BOSS GT-8(aktualnie), w centrum muzycznym (BOSS GT-10, LINE 6 POD x3 LIVE i XT LIVE)