Spoiler PolskiBus.com - Szybko Tanio Komfortowo Do zwolnień kierowców z Rzeszowa doszło w wyniku niezależnej od nas konieczności redukcji etatów, która została spowodowana cofnięciem przez SKO pozwolenia dla PolskiBus.com na kursowanie na trasie Lublin – Rzeszów, czego inicjatorem było stowarzyszenie LEXMID z Lublina. W momencie gdy otrzymali oni wypowiedzenia (z zachowaniem zasad Kodeksu Pracy) nie byli członkami Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Inicjatywa Pracownicza – co oznacza, że główny zarzut nam stawiany jest całkowicie bezpodstawny. Popieramy istnienie związków zawodowych w ramach naszej firmy (obecnie funkcjonuje takowych 5), ponieważ dzięki nim wiemy jakie są potrzeby oraz opinie naszych pracowników. Od początku istnienia naszej firmy, jesteśmy otwarci na działalność związkową i dialog z tymi organizacjami. Bardzo cenimy sobie naszą dobrą współpracę z przedstawicielami wszystkich grup pracowniczych. Zatrudniamy obecnie 620 kierowców, z czego wszyscy zatrudnieni są na podstawie stałych umów o pracę, które precyzyjnie określają ich obowiązki oraz wynagrodzenie. W trosce o dobro pracowników oferujemy szereg świadczeń socjalnych, takich jak: dopłaty do wypoczynku, platforma My Benefit (do wyboru bilety do kina, teatru, karty multisport), karty na dzień dziecka, dofinansowanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia, darmowe przejazdy czy zapomogi losowe. Dbamy o to, aby nasi pracownicy czuli się bezpieczni, doceniani oraz szanowani. Kierowcy wykonują swoją pracę zgodnie ze wszystkimi przepisami Kodeksu Pracy i Ustawy o Czasie Pracy Kierowców. Jako firma jesteśmy poddawani regularnym kontrolom, które nie wykazują żadnych nieprawidłowości. Ponadto kierowcy nie myją autokarów, nie tankują ich, ani nie musza ich sprzątać – autokar jest przygotowywany na bazie przez zatrudnioną do tego ekipę. Jedyne co to kierowca w trakcie pracy proszony jest o to, aby np. zebrać papierki po zakończonym kursie nim ruszy w drogę powrotną (o ile autokar nie zjeżdża na bazę) oraz spuszczenie toalety, aby pasażerowie kolejnego kursu mogli z niej korzystać, czyli o ogólne uprzątnięcie autokaru przed kursem powrotnym. Przy czym informujemy (dla tych którzy nie są tego świadomi), że opróżnienie toalety polega na tym, że kierowca musi nacisnąć guzik znajdujący się w luku bagażowym – nic więcej. Podsumowując, zarzuty stawiane przez pana Tomakę oraz pozostałych zwolnionych kierowców z Rzeszowa są bezpodstawne. Pragniemy zaznaczyć, że działania podejmowane przez Inicjatywę Pracowniczą w żaden sposób nie wpłyną na funkcjonowanie firmy PolskiBus.com, a wszystkie kursy autokarów będą odbywały się zgodnie z planem.