OK. Ustawiając most postąpiłem według zapisu z instrukcji:
If the tremolo block (Fig. 3 D) does not contact the
stop rod (or the tremolo is tilted backward), turn the spring adjustment knob counterclockwise
to loosen the spring.
Kontakt pomiędzy "tremolo block" a "stop rod" nastąpił dopiero na pierwszym od prawej znaczniku na podziałce naprężenia sprężyn, co skutkowało niezastosowaniem się do wcześniejszej instrukcji:
The ZR tremolo is designed so that by correctly adjusting the Zero Point System, the tremolo unit sits
roughly parallel to the surface of the guitar body. This ensures optimal performance.
W opisanej sytuacji mostek był w takiej pozycji, jak na załączonych wcześniej zdjęciach. Poniżej zdjęcie z wyraźniejszym zaznaczeniem kąta pomiędzy płaszczyzną korpusu a płaszczyzną mostka. Jakoś nie wydaje mi się to normalnym położeniem żadnego floyda.
Mój znajomy od paru lat jeździ samochodem, którego silnika nie widział, bo trafił mu się niezawodny egzemplarz. Może tak samo było z Skami Łysego? Żeby w obecnej sytuacji belka dotykała bloku mostka musiałbym do niej założyć takie sprężyny, żeby wyrwały stoppery ze stelaża i przesunęły w stronę gryfu
