Nie ma głupich pytań, sam zresztą dawniej zadawałem to pytanie
Postaram się wyjaśnić to jak najprościej - monitory studyjne mają za zadanie mieć jak najbardziej płaską charakterystykę, abyś przy tworzeniu muzyki mógł stworzyć materiał który zabrzmi dobrze u milionów ludzi, czyli materiał uniwersalny. Kolumny i wzmacniacze audio do słuchania muzyki kolorują brzmienie, inaczej zabrzmi Ci płyta na harmannie, inaczej na wieży panasonic a jeszcze inaczej na słuchawkach dousznych. Jesli zrobisz materiał, aby dobrze brzmiał na Twoich zwykłych kolumnach, to prawdopodobieństwo że zabrzmi równie dobrze na moim zestawie hi-fi, czy słuchawkach jest bardzo małe. Owszem, istnieje szansa robienia muzy na zwykłych kolumnach, ale musisz znać swój zestaw, do tego stopnia żeby wiedzieć jakie czestotliwosci podbija, jakie ucina. Możesz też wziąc ulubiona płyte i na swoim zestawie starać się maksymalnie zbliżyć do jej brzmienia, jednak o ile wyobrazam sobie to w przypadku robienia muzyki na "żywych" instrumentach (dostosowanie przesteru gitary, poziomów sygnałów, czy samych poszczególnych komponentów perkusji), o tyle w muzyce bardziej elektronicznej ciężko mi sobie to wyobrazić, bo pod względem ilości sampli, chórków i innych dźwieków ta muzyka jest dosyć niepowtarzalna i cięzko będzie to wypoziomować w oparciu o materiał innego twórcy. No i to jest w wielkim skrócie, bo jest jeszcze cała masa częstotliwosci których na zwykłych kolumnach możesz nie usłyszeć, a końcowy efekt będzie taki że albo dół Ci muli, albo górka piaszczy, albo cos się nie wybija.
Podsumowując - da się, ale po pierwsze znacznie utrudnia to pracę, po drugie uczy złych nawyków i nakierunkowuje Cię na konkretny tor, a co za tym idzie, niejako upośledza proces twórczy
Jestem G-zs pod wielkim wrażeniem, bo nie tylko kolejny raz wytłumaczyłeś wspaniale w czym rzecz, ale przekonałeś mnie tak bardzo do monitorów studyjnych że już nic w świecie mnie od nich nie odciągnie
Teraz już tylko zbieram myśli jak studyjne monitory sprawować będą się podczas słuchania mp3. w MacBooku i oglądania filmów
pisałeś, że mikrofon Ci potrzebny do wokali, ale tez do innych celów. Jakie konkretniej cele masz na myśli (wydaje mi sie to dosyć znaczące przy wyborze mikrofonu )
Muszę podkreślić jasno, że wokal w mikrofonie najważniejszy jest dla mojej pracy w studiu, a dodatkowym utrudnieniem jest fakt iż w czasie rzeczywistym chciałbym by mój wokal miał możliwości nakładania różnych efektów, ( mowa o wyjątkowo mocnych efektach np. czasem nawet zbliżonych bardziej do dźwięków syntezatora aniżeli ludzkich itp. )
Natomiast drugoplanowe plany związane z mikrofonem to takie sobie czasem towarzyskie spotkania, na których jest trochę z pomocą mikrofonu śpiewu i rozmów. Chodzi tylko o przewód, gdyż kabel stale przeszkadza w towarzystwie
No i o ograniczenie ilości urządzeń, by w podróże nie zabierać mikrofonów 2 egzemplarze.
A może i cena wyszła by korzystniejsza, bo cena 2 mikrofonów, to nie jednego
Ale zaznaczam że z opcji bezprzewodowej zrezygnuję, jeśli tylko okaże się bezwzględna potrzeba dla dobra studyjnego.
Doskonałym rozwiązaniem uważam była by opcja o jakiej wspomniałem, czyli dopinaniu przewodu do mikrofonu kiedy ja sobie tego życzę, czyli w studiu.
P.S.
Znalazłem inne ciekawe monitory, i prosiłbym o opinie. Genelec 8030A - cena za 1 sztukę 2169 zł. Cieszy mnie to że mało ważą bo tylko : 5.6 kg.
Wspomniano na filmie o kalibracji monitora, co dla mnie jest magią.
http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i3459,genelec,genelec-8030a-sztuka-.htmlYouTube
Aby tematy zbytnio się nie wymieszały, przypominam propozycję aby temat mikrofonów, poruszyć w innym wątku, poniżej ( tam też dołączam kilka nowych spostrzeżeń
http://forum.sevenstring.pl/hardware/mikrofon-i-caly-jego-zestaw/msg229566/#msg229566Dziękuję.