Nie, nie słyszałem za bardzo ze gitara iommiego nie stroiła (poza paroma momentami), ale z kolei jak my nagrywaliśmy demo w studiu nasza gitara też nie stroiła a nie słychać tego na płycie bo tak zrobiliśmy, żeby nie było słychac sooooooooł dat dasent próf enyfing....
Oczywiście, że wyobrażam sobie, że w E gitara może nie stroić. Nawet gdy jest wyregulowana ładnie (menzura, akcja, gryf), progi są niezajechane i ładnie nabite to bardzo często można usłyszeć od "pana realizatora dźwięku", że gitara tu i ówdzie Ci nie stroi, albo jak zaczniesz dogrywać drugie partie lub dubelki nagle okaże się, że coś sie rozjedza, bo przerabiałem to i przerabiała tez reszta gitarowego składu zespołów w których grałem podczas nagrań. Widziałem gitary co mając 25,5 skali przy 56 smigały w C a w B była lipa i owszem nagrywane na niej bylo w B i łądnie brzmialo wszystko na płycie, ale co sie ludzie nameczyli z zabawami typu "a w tym riffie jest troche odchylenie w prawo, wiec o pare centów nie równo sie nastroi gitare" albo "złap gdzie indziej ten chwyt/zagraj to gdzie indziej ". Widziałem tez tak ma marginesie basy 4 strunowe z setamiz piatki gdzie byla kupa a potem jaka byla roznica jak na samej piatce bylo nagrywane przy czym jakas super lepsza to ona nie była.
Tak wiec nie uwazam abym zgubił meritum sprawy, bo to co napisałem o iommym itp mialobyc tylko przykladem na to, ze OGÓLNIE przy zestrajaniu mogą byc problemy, ale mozna to tak zrobic by nie bylo widac badz celowo badz przez przypadek (ktos moze sobie nawet niezdawac sprawy ze cos jest nie tak bo zagrał tak ze jest ok). Dlatego pisałem o Cis i o C bo akurat na ta chwile takimi przykładami mogłem sie posłuzyc, a rzeczy o ktorych mowilem wg mają tez odzwierciedlenie w strojach B i niżej. Sadziłem ze analogia jest tu widoczna, nie trzeba jej tłumaczyć i że nikt nie spojrzy na to jak biurokrata "C ?? Cis ?? przecierz mowimy o B i nizej --->WRONG". Nie kluce sie tez, napisało mi sie tak, bo nie liczyłem na czepiania sie o słowka
Maku zapodałeś próbki Sepultury, a koncerty rządzą się swoimi prawami. W trasie, na szybko nie zawsze jest czas, żeby wszystko pięknie nastroić. Wiadomo pro zespół powinien o to zadbać, ale to trochę czepianie się. W koncu to rock&roll a nie muzyka poważna.Może nie stroić i może to być najlepszy koncert na jakim byłem. Tak to widzę i słyszę
I to pisze ten co sie najwiecej nakoncertował, zaś słuchajac led zeppelina twierdzi że nie umią grąc, gitary brzmią jak kupa a te solowki to nie sa solowki, gdzie własnie tam najbardziej w tamtych latach liczyl sie klimat, duch muzyki i tzw feeling a nie cała reszta
I po raz ostatni pisze juz ze swoim opini nie opieram na zasłyszanych w karmie plotkami, tylko na tym co sam widzialem i slyszalem gdy sam na czyms grałem, badz co sam widzialem i slyszalem gdy ktos siedzacy obok mnie gral i TAK porownywalem własna 6 z wlasna 7 o bardzo zblizonych parametrach grajac na tym samum sprzecie.
Aha tak na marginesie - skoro nie mam racji i czy 6 25,5 czy 7 25,5 to jedna cholera to na co wam 7
Nie uwieze ze 100% forum koniecznie uzywa wszytskich 7 strun na raz bądź grajac solo (ktore nie zawsze ale czesto daloby sie zagrac bez 1 struny transponując partie) badz tez układajac w taki sposob riffy, ze wykonie ich wymaga posiadania 7 strun bo obok najnizszych dzwieków z 7 struny uzywane sa dzwieki z 1 struny (np jak w wielu kawałkach korna), tylko po prostu wiekszosci chodzi o same niskie dzwieki.....