Autor Wątek: Organizacja tras  (Przeczytany 85611 razy)

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 888
Organizacja tras
« 24 Maj, 2010, 12:24:26 »
03.06.2010 [HU] Siofok - Balatonczias
04.06.2010 [RS] Backa Topola - Panta Rhei
07.07.2010 [MC] Bitola - Zodijak Club
08.06.2010 [BG] Varna - Usmivka Club
10.06.2010 [RO] Bucharest - Suburbia Club

A przepraszam, jak się załatwia koncerty w tej części świata? ;) Można na PW? Jara mnie to okropecznie!
Paczki z głów!

Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Organizacja tras
« Odpowiedź #1 24 Maj, 2010, 12:56:16 »
Wal na maila albo na gg, wieczorkiem zazwyczaj jestem, to Ci powiem:) ... ale uprzedzam zrobienie tej trasy zajeło mi około 2 miesięcy :) ale i tak jest lepiej, bo później gramy we Francji, Belgii itd a dogadac się z Francuzem po angielsku to jest masakra jakas:D

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 888
Organizacja tras
« Odpowiedź #2 24 Maj, 2010, 13:10:10 »
Wal na maila albo na gg, wieczorkiem zazwyczaj jestem, to Ci powiem:) ... ale uprzedzam zrobienie tej trasy zajeło mi około 2 miesięcy :) ale i tak jest lepiej, bo później gramy we Francji, Belgii itd a dogadac się z Francuzem po angielsku to jest masakra jakas:D

Betcha, I will! ;D Nie wiem, czy akurat dziś, bo próba, ale bój się! :)
Paczki z głów!

Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Organizacja tras
« Odpowiedź #3 24 Maj, 2010, 15:21:11 »
łoszzszszszsz qrwa :)

Offline RaiQ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 69
Organizacja tras
« Odpowiedź #4 24 Maj, 2010, 23:34:25 »
Hm, dawson: może napisałbyś jakiś krótki tutorial nt. organizacji takich wypasionych tras? :) Ciekaw jestem czy zwracają się Wam w 100% koszty czy dokładacie sporo do "interesu"? (nie wiem jak realia koncertowe w tamtych krajach)

Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Organizacja tras
« Odpowiedź #5 24 Maj, 2010, 23:52:55 »
Hmm, to zależy od wielu czynników ale od początku:

1. wybieramy kraje które chcemy odwiedzić
2. obczajamy miasta, odległości
3. planujemy sobie że dobrze logistycznie byłoby zagrac tu potem jechać tam a potem tam, bo mało km itd
4. google i nawalamy kluby i szukamy
5. mail / telefon / skype
6. dogadywanie terminów, supportów, hoteli, kasy i innych takich

to tak w skrócie

jeśli chodzi o opłacalność to zależy jeśli kapela dysponuje własnym busem to odpada kupa kasy za wynajem
i nie ma opcji żeby nie wyjść na plus:) jeśli nie no to już loteria.

ogólnie roboty jest dużo, tak jak pisałem siedziałem nad tą trasą akurat 2 miechy, bo tu jednemu nie pasuje w piątek, inny klub robi gigi tylko w czwartek i masakra:)

co do opłacalności jeszcze, akurat na tej trasce mamy w każdym mieście załatwione piciu:), amciu i hotel/ dom szefa / fana / organizatora
dalej ... 4 koncerty z tych są płatne z góry po 300 euro a dwa po 150 za koncert normalnie umowa po angielsku podpisana, ale uwaga za nie pojawienie się 1000 euro kary:), dalej reszta koncertów jest za bramkę, ceny różne ale w ich walutach zawsze koło 3 euro, także licząc że na koncerty za bramke przyjdzie choćby te 50 osób to masz 150 euro za gig co w sumie na tej trasie daje 1500 euro gwarantowane + 6 koncertów bramkowanych, liczmy że przychód będzie jedynie 100 euro z każdego to jest razem 600 euro czyli na trasie 2100 euro, co daje na dzien dzisiejszy 8400pln. No i tu juz musicie stwierdzic, ilu was jest podzielic kase u nas na 5 czyli po niecale 1700zl za zajebiste wakacje jakby nie patrzec. Kasa moze nie wielka ale kurcze jakie przezycia. Akurat w tamten rejon jedziemy drugi raz, za pierwszym razem byl lekki spontan bo byla to pierwsza trasa jaka robilem i w sumie przywiezlismy 1000zl :) no ale z drugiej strony tyle ile my wypilismy wtedy to sie nie dziwie:D

Tak to pokrótce wygląda:) ... najważniejsze to zrobić sobie bazę koncertów (w pliku exelowym mam ponad 1200 klubów) i nawalać ile i gdzie wlezie, zrobić dobre oferty w różnych językach i dawaj:) .

My nie mamy busa, no i wynajem + benzynka to trochę trzeba wydać, ale trzeba napier.... i już:)

W razie jakiś pytań zapraszam:)

ogólnie

Offline James Dean

  • Pr0
  • Wiadomości: 841
  • Ich liebe Lizol
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #6 25 Maj, 2010, 09:17:24 »
(w pliku exelowym mam ponad 1200 klubów)


Mam nadzieje, ze masz kilka backupow.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 888
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #7 25 Maj, 2010, 09:51:49 »
1. dziękuję Pane Admine za założenie mi nowego tematu ;)
2. dziękuję Synu Dawida za info! Czyli je to proste jak sranie - to, co robiłem na terenie naszego szanownego kraju - tylko do kwadratu! Trzeba dziobać krok po kroku i mieć łeb jak sklep ;)
3. Wielki Szacun, meeen!
4. następna trasa to chyba z jakąś kapelą z forum? ;)
Paczki z głów!

Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #8 25 Maj, 2010, 10:25:11 »
Ad.2 Nie mogę być synem Dawida gdyż mam tak na imię:)
Ad.3 Dzięx :)
Ad.4 Miło by było i ja niewidzę przeszkód tyle że koszta wtedy rosną, chyba że wynajmiemy jakiegoś 12 osobowego busa czy coś w tym stylu, ale jakby co jestem otwarty na propozycje, wspólnymi siłami damy radę napewno coś więcej zorganizować.

Offline James Dean

  • Pr0
  • Wiadomości: 841
  • Ich liebe Lizol
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #9 25 Maj, 2010, 10:36:16 »
A nie mysleliscie, zeby odkladac to co zostanie na wlasne auto? Przy takich zalozeniach szybsko sie zwroci. Np:
http://www.allegro.pl/item1040102887_mercedes_vito_2_3d_warto.html

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 888
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #10 25 Maj, 2010, 10:42:55 »
Na tym poziomie (no offence, just reality bites) to kupuje się brykę za połowę tej kasy ;)
Paczki z głów!

Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #11 25 Maj, 2010, 13:30:06 »
mieliśmy swojego busa, ale cholera jak płytę nagrywaliśmy w studio, bryka stała na parkingu ... nagle dzwonią pały i mówią "przepraszam czy bus o numerach rejestracyjnych .... należy do Pana" - "tak" "właśnie się pali" ...:D przyczyny nie znane... samozapłon czy coś 17tys poszło się walić no i teraz zbieramy kaske na nowego bo oczywiście był ubezpieczony od wszystkiego tylko nie od spalenia :)

ehhh...

Offline youshy

  • Facebook follower No.1
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 474
  • Why do you wear that stupid mansuit?
    • Brudne Brzmienie
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #12 25 Maj, 2010, 21:45:48 »
Dawson, powiem ci w pytę tą trasę zorganizowałeś, jeszcze jakieś rady masz dla nas? :)
"To, że nie mam projektu, nie znaczy, że nie mam projektu"

Profile na Tonexa, Kempera i inne -> https://brudnebrzmienie.pl/

Offline lokibalboa

  • Pr0
  • Wiadomości: 947
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #13 25 Maj, 2010, 21:48:15 »
Mnie  najbardziej ciekawi czy gracie z jakąś większa kapelą czy sami

Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #14 25 Maj, 2010, 23:15:57 »
A nie mysleliscie, zeby odkladac to co zostanie na wlasne auto? Przy takich zalozeniach szybsko sie zwroci. Np:
http://www.allegro.pl/item1040102887_mercedes_vito_2_3d_warto.html

do vita sie nie mieścimy :)  za dużo gratów :)

youshy : przeca ja żaden guru, robię jak umiem:) jakby co chętnie się podzielę z braciom doświadczeniem w tej kwestii bo trochę tego już porobiłem:)  ... ale dzięki :)

lokibalboa : sami + lokalne supporty na miejscu
« Ostatnia zmiana: 25 Maj, 2010, 23:19:48 wysłana przez dawson »

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #15 26 Maj, 2010, 09:05:29 »
A nie mysleliscie, zeby odkladac to co zostanie na wlasne auto? Przy takich zalozeniach szybsko sie zwroci. Np:
http://www.allegro.pl/item1040102887_mercedes_vito_2_3d_warto.html

do vita sie nie mieścimy :)  za dużo gratów :)
Eeeetam, Tides From Nebula jeżdżą Patrolem GR i dają radę. Przyczepa i dobre case'y.

Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #16 26 Maj, 2010, 12:27:51 »
Chłopaków z Tides znam i wiem jaki mają sprzęt (swój pierwszy koncert jeszcze jako Root grali właśnie z nami:) ). Casy są ale co z tego jak masz 3 paczki 4x12, heady + racki, + gitary, + statywy, perkusja z całym osprzętem a czasem jeszcze mixer, przody, odsłuchy ... vito odpada :)

Offline James Dean

  • Pr0
  • Wiadomości: 841
  • Ich liebe Lizol
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #17 26 Maj, 2010, 12:37:26 »
Z Vitem byl tylko przyklad, jest tyle aut ze jest w czym wybierac

Offline Budzan

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 084
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #18 26 Maj, 2010, 13:35:46 »
no to wychodzi na to, ze tylko ja jestem taki antytalent organizacyjny.. :D bo cokolwiek ciezko zorganizowac. albo nikt nie odpisze. albo, no albo nic. :D

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 888
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #19 26 Maj, 2010, 13:39:56 »
Bo się nie pisze:
"Plosę o infolmację, cy sanowny PAN pozwoli nam u siebie zaglać",
tylko dzwonisz i mówisz:
- "Gramy, kurwa, za tydzień u ciebie, jak nie to ci te tancbude rozjebie!"
Paczki z głów!

Offline Budzan

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 084
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #20 26 Maj, 2010, 16:23:44 »
mysle ze robilem blad nie mowiac ze znam Ciebie ;)

Offline lokibalboa

  • Pr0
  • Wiadomości: 947
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #21 26 Maj, 2010, 17:13:32 »
Apropo pakowania sprzętu to najlepsza opcja jest z przyczepką:
Nasze foto z Grodna (Belarus), najwyższy poziom tetrisa w dziedzinie pakowania sprzętu osiągnęliśmy a i tak połowa rzeczy jeszcze nam w busie została:


Offline dawson

  • Gaduła
  • Wiadomości: 353
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #22 26 Maj, 2010, 17:43:20 »
no fajnie, fajnie ... a jak ze spalaniem  dużo więcej autko wcina? no i ile kosztuje wynajem takiej przyczepki?

Offline lokibalboa

  • Pr0
  • Wiadomości: 947
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #23 27 Maj, 2010, 00:38:59 »
no fajnie, fajnie ... a jak ze spalaniem  dużo więcej autko wcina? no i ile kosztuje wynajem takiej przyczepki?

Szczegółów nie znam, na pewno troche więcej pali ale wszystkie koszta zależą od tego do jakiego kraju sie wybieracie. Wacha na Białorusi kosztuje grosze. Jedyne kwasy z przyczepką są na granicach-ale to też zależy od kraju w Unii nie powinno być problemów-granica litewska zajęła nam 15minut. Przy okazji opowiem o naszej przygodzie. Mieliśmy skrajny przypadek- Białoruś do Unii nie należy także mimo że musieliśmy mieć wizy, to dodatkowo całe kwestionariusze jaki rodzaj przyczepki za sobą ciągniemy-ilość osi itd. Jak coś się nie zgadza to Cie nie wpuszczą-po prostu nie ma dupy, będą Cie trzymać. Nas 5 godzin trzymali na granicy mimo że mieliśmy wszystko przygotowane i coraz nowsze kwity do wypełnienia nam przynosili-żeby było śmieszniej w języku białoruskim-nie było nawet po angielsku tłumaczenia. A że były to godziny 5ta rano-10rano to poziom wkurwiania osiągnął punkt kulminacyjny + na 16 zaczyna sie koncert a do przejechania ponad 300km. O 3eciej wyjechaliśmy z białego stoku więc ostatni posiłek był koło godziny 12. Godzina 8- zmiana personelu na granicy....przerwa. ...godzinna nikt nie pracuje..... 9ta....4ta godzina czekania na granicy- przychodzi celnik z kwitami dla każdego do wypełnienia- musieliśmy wpisać cały sprzęt łącznie z wartościami jaki ze sobą wieziemy-udało się i tak bez wpisywania sprzętu nei muzycznego-pare osób mówiło że na poprzednich trasach wpisywali nawet telefony komórkowe. Dochodziło do takich paradoksów że jedno z pytań ankiety którą dostaliśmy brzmiało " Czy zażywa Pan/Pani narkotyki jeżeli tak to jakie" i "Czy wieziemy Pan/Pani narkotyki ze sobą". Całe szczęście, że jechało z nami parę osób które mieszka na Białorusi bo inaczej jeszcze staliśmy na granicy ucząc się języka potrzebnego do wypełniania ankiety. Jedyny fux jaki nam się przytrafił to po kontroli, nie zatrzymano nas na ostatnim szlabanie na którym trzepią zawsze wszystko co wieziesz....jakby kazali nam otwierać przyczepę i rozpakowywać wszystkie case'y to japier *pip*.  To jest największa wada przyczepy, na granicy może być z nią problem polegający na przetrzepaniu-a to wiąże się z straszną stratą czasu i nerwów tym bardziej że pakowana jest zawsze na full.
Po przejechaniu granicy w busie nastąpiły brawa większe niż na koncertach hehe.

Nie wiem czy kogoś ta opowieść zainteresuję, w każdym razie morał jest taki, że w przypadku tras zagranicznych wszystko musi być dopięte na ostatni guzik (samochody-przyczepy-dokumnety) w innym przypadku można wpieprzyć się w poważne tarapaty.
« Ostatnia zmiana: 27 Maj, 2010, 00:47:09 wysłana przez lokibalboa »

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Odp: Organizacja tras
« Odpowiedź #24 28 Maj, 2010, 17:48:55 »
Nie wiem czy kogoś ta opowieść zainteresuję, w każdym razie morał jest taki, że w przypadku tras zagranicznych wszystko musi być dopięte na ostatni guzik (samochody-przyczepy-dokumnety) w innym przypadku można wpieprzyć się w poważne tarapaty.
Interesuje, interesuje. Dzięki za podzielenie się doświadczeniem. Nie byłem świadom tego, jak to naprawdę wygląda.