Postanowiłem sobie ostatnio, że następnym moim wydatkiem będzie mega-uniwersalny wzmacniacz.
Zastanawiałem się mocno nad tym, czy ma być to combo, czy też head. Ostatecznie doszedłem do wniosku że combo będzie najlepszym rozwiązaniem (Sidewindera już mam, więc teraz czas na coś mobilnego, co spokojnie można przenosić między domem a salą prób).
Na razie wymyśliłem co wzmacniacz ma mieć, czego nie, no i zrobiłem pierwszy projekt designu.
Na chwilę obecną ciągle się zastanawiam, komu ostatecznie powierzę kwestię wykonania (w grę wchodzi Bash lub MG).
Rzucajcie opinie na temat projektu, funkjonalności wzmacniacza, oraz wszelkie sugestie typu "ja bym zmienił/poprawił"
A więc jedziemy
Wzmacniacz o roboczej nazwie LEVIATHAN (zUo
)
- Konstrukcja: lampowa
- Moc: 2 x 40 W
- Kanały: 4
- Głośniki: 2x12 Celestion Vintage 30
Sekcja preampu:
KANAŁ #1 (clean):
- EQ: low, mid1/mid2, high
- kontrola: presence, gain, volume
- przełącznik: mid1/mid2
- przełącznik: vintage/modern/bright
- komentarz: chcę mieć do dyspozycji 2 oddzielne midy. czasem zagram coś na bardziej scoopowym szklankowym cleanie, czasem coś na bardzo środkowym, rytmicznym.
KANAŁ #2 (crunch):
- EQ: low, mid, high
- kontrola: presence, gain, volume
- przełącznik: scoop (modyfikacja pokrętła MID)
- przełącznik: vintage/modern
KANAŁ #3/4 (gain1/gain2):
- EQ: low, mid, high
- kontrola 1: presence1, gain1, volume1
- kontrola 2: presence2, gain2, volume2
- przełącznik: vintage/modern
- przełącznik: scoop (modyfikacja pokrętła MID)
- komentarz: podwójny kanał. w tym przypadku nie chodzi o lo-gain/hi-gain a raczej o 2 zupełnie rózne modele gainu (jeden na kształt soldano, drugi na kształt brzmień englowych). wspólna korekcja dla obu, głośność, gain i presence osobne dla każdego.
SEKCJA MASTER:
- Potencjometry Master Level 1 i Master Level 2
- Przełącznik Mater1/Master2
- Depth Punch: znane z ENGLA. Generalnie ma to być regulacja rezonansu,
- Loop Send Level: siła wysyłanego sygnału pętli
- Loop Return Level: poziom powrotu pętli
- Dry/Wet Balance: Potencjometr balansu sygnału pętli i czystego sygnału preampu
- Przełącznik: Loop on/off
TYLNY PANEL:
- Wyjscia 'external cabinet': 2x4 ohm, 2x8ohm, 2x16ohm
- Przelącznik: external/internal 212 - gdy zachce się pokombinować z innymi kolumnami, bedzie można odłaczyć wewnętrzne 2x12 i przekierować sygnał do wyjść 'external cabinet'.
- MIDI IN/THRU
- Pętla efektów: 2 x Send (L/R), 2 x Return (L/R)
- Przełącznik: MONO/STEREO - możliwość przełączenia pracy wewnętrznych głośników i pętli efektów pomiędzy trybami mono i stereo. (tylko jeżeli przełącznik 'external/internal 212' jest ustawiony na wewnętrzne głośniki. W przypadku trybu 'external cab' i tak mamy po 2 wyjścia każdej oporności)
- Wyjście: Tuner Out
- Wyjście: Preamp Out - klasyczny, nieemulowany line out
- Przełącznik redukcji mocy: ON/OFF
- Przełącznik redukcji mocy: dwustopniowy wybór redukcji na 2x20W lub 2x5W
No i to chyba tyle
Dodam jeszcze, że chcę wyposażyć owy wzmacniacz w pełny interfejs MIDI (przy współpracy z EM Custom), który będzie już miał wszystkie opcje przełączania i składowania presetów na pokładzie. Uniknie się w taki sposób dostosowywania intefejsu midi do komend CC/PC, których użycie byłoby kompletnie bez sensu przy takiej ilości opcji.
Interfejs będzie miał większe mołziwości niz tylko zmiana kanałów. Opcje podlegające kontroli widzę tak:
- wybór kanału
- wybór opcji kazdego osobnego kanału czyli:
- modern/bright/vintage
- mid1/mid2 (dla kanału pierwszego)
- scoop (on/off) (oddzielnie dla kanałów 2 i 3/4)
- subkanał 3/4 (czyli zmiana gain/vol/presence z 1 na 2)
- master 1/2 (z sekscji globalnej)
- loop on/off
No i to już właściwie wszystko
Wiem, że nakombinowane jak chuj, ale ja własnie potrzebuję pełnego przestrzału brzmieńi od jazzu, przez rocka po grindcore
Do wzmaka nie planuję dedykowanego footswitcha z uwagi na pokładowy interfejs midi.
Co myślicie? Jakie są Wasze opinie na temat tego projektu?
Zarzucam jeszcze obrazek z pierwszym designem. Sugerowałem się wymiarami ENGL Sovereign 212 (70x50x30cm).
Kwestią otwartą pozostaje jeszcze czy zrobić tylną ścianę chassis głośnikowego zamkniętą czy otwartą na 1/3 (tutaj potrzebuję sugestii).
AMEN
Polecam otworzyć obrazek w dużym oknie. Widać wtedy Dokłądny rozkład potków z podpisami