Autor Wątek: Monitory studyjne do 2k za parę  (Przeczytany 4724 razy)

Offline a.poplawski

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 1
Monitory studyjne do 2k za parę
« 16 Cze, 2019, 13:46:12 »
Hej :)
Wiem, że podobne tematy były już poruszane wiele razy, ale nie znalazłem takiego który dokładnie opisywałby moje potrzeby, a w temacie jestem zupełnie zielony.
Wcześniej korzystałem tylko z nisko-budżetowego sprzętu, Alesis Elevate MKII i jakieś tanie Sennheisery do kręcenia brzmień z PODa, czyli ogólnie dramat.
Nie przykładałem duzej uwagi do brzmienia demówek, a z zespołem korzystaliśmy z reampu gitar do studyjnych kawałków (nie byłem pewien czy moje presety ukręcone na tak słabym sprzęcie jakkolwiek nadają się do profesjonalnego mixu). Naturalnie zrobienie naprawdę dobrze brzmiącej sekcji elektroniki/sampli na takim sprzęcie też było niemożliwe.

Miałem okazje testować ADAMY F7 i różnica oczywiście była kolosalna, wiec celowałbym w coś z tej półki.

Nie celuję w profesjonalny end-to-end mix/master kawałków, a w tworzenie dobrze brzmiących śladów i presetów (gitara i elektronika) do swoich kawałków, które potem w jak najlepszej jakości chcę oddać do mixu producentowi + nie korzystać z reampu w przyszłości.
I tutaj pytanie - czy do takich celów w ogóle potrzebne mi są monitory za 2k, czy obejdzie sie z czymś tańszym.

Tak jak w temacie - budżet do 2000, dobrze żeby był to jakiś model który nietrudno dorwać w Polsce używany.

Dzięki z góry!:)

Online fk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 188
    • NailbombAudio
Piszesz o strasznie konkretnym przypadku a monitory studyjne sa uzywane do wszystkiego od kompozycji muzyki klasycznej, udzwiekowienia filmow, masteringu itp itd.
Ja np. po przesiadce z yamah hs80 na Aps Klasik zauwazylem ze panorama stereo jest troche szersza, brzmienie jest ogolnie czytelniejsze i jest spora poprawa w basach - zamiast "blobu" basowego mam dosc zwarto i czytelnie przedstawione informacje co sie dzieje  w okolicach nawet 40 hz.