Autor Wątek: Jet city 22h pierwsza wymiana lamp i noobskie pytania...  (Przeczytany 2610 razy)

Offline obzZzen

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 5
Witam, na wstępie chciałbym dodać, że jestem kompletnie zielony w kwestii wzmacniaczy lampowych, jest to moja pierwsza lampa i wydaje mi się że w moim headzie przyszedł czas na wymianę lamp. Piec brzmi nieco "fuzzowato" i gra gorzej niż wcześniej, a lampy w środku mają lekki osad. Na stronie producenta napisane jest, że ten head ma lampy: 5x 12AX7 Preamp / 2x EL84 Power. Na mój chłopski rozum oznacza to, że ma łącznie 7 lamp, ale jego wnętrze wygląda tak jak na tym filmiku:

Ma dwie "większe lampy" i trzy "mniejsze", obok tych mniejszych są jakieś metalowe tuby, które na moje nieprofesjonalne oko, nie wyglądają jak lampy.
To jak jest w końcu na serio? Na preampie jest w końcu 5, czy 3 lampy? i Co to są te metalowe okrągłe tuby?

Mógłby ktoś jeszcze mi podać, jak idiocie linki do sklepu, z konkretnymi modelami lamp, które mógłbym władować w mój head? Najchętniej jakieś tańsze, ruskie albo JJ.

Offline Ghost_of_Cain

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 300

Zomballo

  • Gość
Po pierwsze! W wzmacniaczu lampowym występują bardzo wysokie napięcia, które mogą Cię zabić. Nie grzeb tam sam! Oddaj wzmacniacz do serwisu lub elektronika, który miał do czynienia z lampami. Po drugie. Te metalowe tuby to ekrany. Pod nimi są dwie takie same lampki jak te pozostałe trzy mniejsze. Te 5 małych lamp to preamp (4 sztuki) i inwerter (1 sztuka) końcówki mocy. Wszystkie to typ 12AX7 (inne oznaczenie ECC83 ale to to samo). Dwie większe bańki to końcówka mocy. Para EL84. Parowane czyli dobrane w dwójkę o bardzo podobnych parametrach.

Offline obzZzen

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 5