Autor Wątek: nagłośnienie wokalu - mikser+wzmacniacz audio?  (Przeczytany 10669 razy)

Offline Wybielacz666

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 287
  • mam paliwo razy sto, suki
    • growl'n'roll, baby!
obecnie mamy jakąś zdupną kolumnę aktywną, której prawie w ogóle nie słychać i wpadliśmy na pomysł, żeby kupić tani mikser, np taki http://www.allegro.pl/item481502590_mikser_behringer_eurorack_ub_802.html i podpiąć go pod stary wzmacniacz audio Technix - 300w. czy coś takiego by przeszło i z jakim skutkiem? ew. czy jest jakaś alternatywa, choć wydaje mi się, że do 300-400zł nic sensownego raczej się nie znajdzie
do widzenia.

Offline dom?n

  • tytuł srytuł
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 998
  • volvoRWD.pl
    • Robię grafiki
uzywamy takiego miksera i do celow probowo-amatorskich zajebisty. tyle moge w temacie powiedziec ;)
Łe tej.

Offline Matt-Carnage

  • Pr0
  • Wiadomości: 960
  • Peace. Love. Death Metal
    • Peace. Love. Death Metal
wczoraj mialem probe z kapela i basista sie nie zjawil i postanowilismy zobaczyc jak wokal bedzie dzialac pod jego combem ok 100-130 wattowym chodzic.
Gramy szybka i ciezka muze w niskim stroju (wazne dane)
wokal chodzil ladnie (perka i 2 gitary byly, nie wiem czy bass by wiele zmienil) rozkrecony na ok 1/3
Czysto i slyszalnie.
Sadze ze jak ktos gra rocka albo metal ''wolniej'' to nie powinien miec najmniejszych problemow jesli salka jets w miare dobrze wytlumiona.

Offline Cynic

  • Gaduła
  • Wiadomości: 125
Inna sprawa, że głośniki basowe oraz przeznaczone doń tweetery wbrew pozorom ciężko znoszą sygnał wokalny. Raz że sygnał z majka jest poszarpany i totalnie nieprzewidywalny (odległość śpiewającego od majka, sprzężenia akustyczne itd.). Secundo, że pasmo przenoszenia jest po prostu dla głośników basowych inwazyjne. to nie ten przedział po prostu. Wokal idzie zbyt wysoko. W szczególnsci mosfety źle znoszą inne sygnały niż instrumentalne.

Nie to żeby to było jakieś bluźnierstwo i totalne zniszczenie wzmacniacza. Ale nie działa nań korzystnie i w pewnym stopniu wpływa na żywotnośc sprzętu (niewiele ale zawsze). Potrafi się to objawiać syczeniem głośników, a tweeter robi się piszczący że po uszach daje.

Sprawdzone na pace basowej Ashdown MAG zaprzęgniętej z braku laku do końcówki mocy z miksera IMG Stage Line pod 3 wokale, klawisze i trigger perkusyjny na stopie. Zapas mocy kolumny był blisko dwukrotny od maxa wzmaka, więc nie ma mowy nawet o zbliżeniu się do pmpo.

Dzisiaj kolumna jest już ostatecznie out of service.

Co do dobrze brzmiącego setu do wokali (i innych dodatków), niestety. Tanio nie jest i nie bedzie żeby to brzmiało. 2 koła to jest takie optimum w kwestii mocy (końcówka 2x200, kolumny pasywne po 300W każda. Optymalnym rozwiązaniem jest pójście w Behringera). Mowa o nówkach ze sklepu. Na używki dajemy 2/3 ceny, żeby trochę nadzieji dać :|
« Ostatnia zmiana: 22 Lis, 2008, 21:35:19 wysłana przez Cynic »
LTD MHB-401, Ibanez RGA 7, LTD B-206, ENGL Powerball II, Ampeg SVT3 Pro, ENGL 412 SS, Hartke HX 410, TC G-Major, Lexicon MX-200, Behringer FCB 1010

Offline Wybielacz666

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 287
  • mam paliwo razy sto, suki
    • growl'n'roll, baby!
w końcu kupiliśmy ów mikser i podpięliśmy go pod wzmacniacz - póki co mieliśmy jedną próbę, wzmak grał na jednej kolumnie, ale i tak wokal ładnie chodził - bez rewelacji, ale wreszcie go było słychać :D zobaczymy jeszcze jak z drugą kolumną, ale jeśli ktoś nie ma pomysłu na nagłośnienie wokalu, a ma starą mocną unitrę to polecam ;)

ed: z dwiema kolumnami bangla jak ta lala ;)
« Ostatnia zmiana: 08 Mar, 2009, 20:50:37 wysłana przez Wybielacz666 »
do widzenia.

Offline pacynka :P

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 1
mimo że, nie ma nowych postów od dawna postanowiłam zaryzykować... piszę z rozpaczy :PP muszę mieć konkretne pojęcie o mikserze... Mamy w szkole mikser Yamaha MG166c I są problemy z obsłurzeniem... czasem ktoś coś przestawi zaczyna się buczenie sprzęganie i inne historie - nie da się wysiedzieć na akademiach. Może dało by rade to jakoś amatorsko opanować mając niewielkie, ale konkretne pojęcie?? MOże komuś uda mi się pomóc ??? błagaaaam...

Offline Wybielacz666

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 287
  • mam paliwo razy sto, suki
    • growl'n'roll, baby!
postanowiłam
:o :o :o

chodzi Ci o szybki kurs obsługi nagłośnienia "estradowego", dobrze rozumiem?
do widzenia.

Offline BartekL

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 549
  • "Ryjem will not play"
Imo jak sprzęga to trzeba ustawić mikrofon tak aby nie zbierał z kolumn, w sensie żeby kolumny nie były za wokalista/tka, tylko przed. Można zdejmować wysokich tonów i sprawdzać czy przestaje sprzęgać. A żeby było pro to nie sciągać wysokich tonów, tylko w pętle efektów (w sensie za preampem) dać equalizer i nim metodą prób i błędów ( a żeby było już full pro, to należy użyć analizatora widma, który sam pokaże która to częstotliwość) wyciąć częstotliwość, która sprzęga. Takie rzeczy można zrobić, kiedy sprzęga.
« Ostatnia zmiana: 13 Paź, 2009, 18:13:46 wysłana przez BartekL »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
7578 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Mar, 2009, 06:33:13
wysłana przez BartekL
30 Odpowiedzi
14482 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Cze, 2010, 20:03:52
wysłana przez Wybielacz666
8 Odpowiedzi
5694 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Kwi, 2011, 19:52:40
wysłana przez Aschman
6 Odpowiedzi
2845 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 12 Paź, 2015, 10:16:41
wysłana przez deathtom
5 Odpowiedzi
2185 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Sie, 2019, 21:31:38
wysłana przez Majk