Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Wzmacniacze i kolumny => Wątek zaczęty przez: Wybielacz666 w 13 Lis, 2008, 22:17:21
-
obecnie mamy jakąś zdupną kolumnę aktywną, której prawie w ogóle nie słychać i wpadliśmy na pomysł, żeby kupić tani mikser, np taki http://www.allegro.pl/item481502590_mikser_behringer_eurorack_ub_802.html i podpiąć go pod stary wzmacniacz audio Technix - 300w. czy coś takiego by przeszło i z jakim skutkiem? ew. czy jest jakaś alternatywa, choć wydaje mi się, że do 300-400zł nic sensownego raczej się nie znajdzie
-
uzywamy takiego miksera i do celow probowo-amatorskich zajebisty. tyle moge w temacie powiedziec ;)
-
wczoraj mialem probe z kapela i basista sie nie zjawil i postanowilismy zobaczyc jak wokal bedzie dzialac pod jego combem ok 100-130 wattowym chodzic.
Gramy szybka i ciezka muze w niskim stroju (wazne dane)
wokal chodzil ladnie (perka i 2 gitary byly, nie wiem czy bass by wiele zmienil) rozkrecony na ok 1/3
Czysto i slyszalnie.
Sadze ze jak ktos gra rocka albo metal ''wolniej'' to nie powinien miec najmniejszych problemow jesli salka jets w miare dobrze wytlumiona.
-
Inna sprawa, że głośniki basowe oraz przeznaczone doń tweetery wbrew pozorom ciężko znoszą sygnał wokalny. Raz że sygnał z majka jest poszarpany i totalnie nieprzewidywalny (odległość śpiewającego od majka, sprzężenia akustyczne itd.). Secundo, że pasmo przenoszenia jest po prostu dla głośników basowych inwazyjne. to nie ten przedział po prostu. Wokal idzie zbyt wysoko. W szczególnsci mosfety źle znoszą inne sygnały niż instrumentalne.
Nie to żeby to było jakieś bluźnierstwo i totalne zniszczenie wzmacniacza. Ale nie działa nań korzystnie i w pewnym stopniu wpływa na żywotnośc sprzętu (niewiele ale zawsze). Potrafi się to objawiać syczeniem głośników, a tweeter robi się piszczący że po uszach daje.
Sprawdzone na pace basowej Ashdown MAG zaprzęgniętej z braku laku do końcówki mocy z miksera IMG Stage Line pod 3 wokale, klawisze i trigger perkusyjny na stopie. Zapas mocy kolumny był blisko dwukrotny od maxa wzmaka, więc nie ma mowy nawet o zbliżeniu się do pmpo.
Dzisiaj kolumna jest już ostatecznie out of service.
Co do dobrze brzmiącego setu do wokali (i innych dodatków), niestety. Tanio nie jest i nie bedzie żeby to brzmiało. 2 koła to jest takie optimum w kwestii mocy (końcówka 2x200, kolumny pasywne po 300W każda. Optymalnym rozwiązaniem jest pójście w Behringera). Mowa o nówkach ze sklepu. Na używki dajemy 2/3 ceny, żeby trochę nadzieji dać :|
-
w końcu kupiliśmy ów mikser i podpięliśmy go pod wzmacniacz - póki co mieliśmy jedną próbę, wzmak grał na jednej kolumnie, ale i tak wokal ładnie chodził - bez rewelacji, ale wreszcie go było słychać :D zobaczymy jeszcze jak z drugą kolumną, ale jeśli ktoś nie ma pomysłu na nagłośnienie wokalu, a ma starą mocną unitrę to polecam ;)
ed: z dwiema kolumnami bangla jak ta lala ;)
-
mimo że, nie ma nowych postów od dawna postanowiłam zaryzykować... piszę z rozpaczy :PP muszę mieć konkretne pojęcie o mikserze... Mamy w szkole mikser Yamaha MG166c I są problemy z obsłurzeniem... czasem ktoś coś przestawi zaczyna się buczenie sprzęganie i inne historie - nie da się wysiedzieć na akademiach. Może dało by rade to jakoś amatorsko opanować mając niewielkie, ale konkretne pojęcie?? MOże komuś uda mi się pomóc ??? błagaaaam...
-
postanowiłam
:o :o :o
chodzi Ci o szybki kurs obsługi nagłośnienia "estradowego", dobrze rozumiem?
-
Imo jak sprzęga to trzeba ustawić mikrofon tak aby nie zbierał z kolumn, w sensie żeby kolumny nie były za wokalista/tka, tylko przed. Można zdejmować wysokich tonów i sprawdzać czy przestaje sprzęgać. A żeby było pro to nie sciągać wysokich tonów, tylko w pętle efektów (w sensie za preampem) dać equalizer i nim metodą prób i błędów ( a żeby było już full pro, to należy użyć analizatora widma, który sam pokaże która to częstotliwość) wyciąć częstotliwość, która sprzęga. Takie rzeczy można zrobić, kiedy sprzęga.