Autor Wątek: Bardzo trywialne pytanie odnośnie równego grania.  (Przeczytany 5655 razy)

Offline Inżynier Lenistwa

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 2
Witam,
Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem kompletnym laikiem. Nagrywam sobie trochę w Reaperze i na moje ucho ( czyli ucho początkującego, więc nie sugeruję się tym za bardzo) wszystko brzmi równo, jak się przyglądam ścieżkom, też... ale zależy od przybliżenia widoku.

http://przeklej.net/image_details/50149.html - dwie górne ścieżki ilustrują gitary, druga od dołu, to perkusja.

 Owszem, są miejsca, że trafiam idealnie, a są też takie fragmenty jak w załączonym obrazku - że już widać lekkie rozjechanie gitar w stosunku do siebie i do perkusji. Tylko że, tak jak wspominałem, coś takiego wychodzi przy dużym przybliżeniu, mniej więcej takim, że widok jednej sekundy zajmuje 30-60% całego widoku, na przykład tak jak na obrazku (zaznaczyłem czerwonym dla lepszej widoczności)

Mam też trochę takich minięć trwających od 0.125 do 0.250 sekundy.

I teraz moje pytanie - jeśli nie wyeliminuję takich rzeczy to będzie słychać, że coś jest nierówno? Czy może takie różnice czasowe są niesłyszalne? No moje ucho nie są, ale mojemu uchu, zapewniam, ani ja, ani wy nie powinniście ufać ;-)

Więc czekam na odpowiedzi, z góry dzięki.
« Ostatnia zmiana: 22 Sty, 2013, 02:58:10 wysłana przez Inżynier Lenistwa »

Offline OfensywnyRondel

  • Gaduła
  • Wiadomości: 412
  • podstępny wysłannik kalafiora
A to nie słyszysz czy jest nierówno? ta druga ścieżka już na 100% będzie wyraźnie slyszalna.  pierwsza nie wiem bo musiałbym posluchać.
nie lubie placki

Offline sinquestsound

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 179
  • Tekst osobisty
    • SinMix
Cytuj
Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem kompletnym laikiem. Nagrywam sobie trochę w Reaperze i na moje ucho ( czyli ucho początkującego, więc nie sugeruję się tym za bardzo) wszystko brzmi równo, jak się przyglądam ścieżkom, też... ale zależy od przybliżenia widoku.
Co prawda ja robię wszystko w Cubase ale.... polecam metode równania gitar w taki sam sposób jak robi się to z garami ! (ja to robię i u mnie się sprawdza).



Pozdrawiam,

Offline OfensywnyRondel

  • Gaduła
  • Wiadomości: 412
  • podstępny wysłannik kalafiora
Gdy już nie możemy nic z tym zrobić.. Polecam jednak nagrać jeszcze raz, a jak nie wchodzi po x próbach, to poćwiczyć i potem nagrać jeszcze raz.
nie lubie placki

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
1.Ustawiasz sobie loop na zadanym fragmencie, nagrywasz kilkanaście razy, później obserwujesz, że każde przejście jest coraz "bliżej".
2. Podczas nagrywania otwierasz sobie ścieżkę bębnów na cały ekran i włączasz opcję aby podążał za kursorem. Grasz i zerkasz jakbyś grał z nut. Mi to pomaga ćwiczyć różne połamańce.
3. Jeżeli bębny są krzywo, koniecznie prostujesz do siatki i nagrywasz z click+bębny.
4. Jeżeli masz bębny MIDI przez VSTI, na luzie zwalniasz tempo i ćwiczysz.
5. Używanie głowy lub całego ciała jako metronomu bardzo pomaga!

Pamiętaj o tym, że "nierówne granie" przechodzi od etapu "coś jest nierówno!" przez etap "wszystko jest równo ale jakoś słabo, "plastycznie" brzmi" aż do zamierzonego "jest pierdolnięcie".

Offline Inżynier Lenistwa

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 2
Dzięki za odpowiedzi, jeszcze jedna sprawa.

Coś mi nie pasowało w tym, że tak dużo miejsc jest nagranych nierówno, więc dla sprawdzenia wrzuciłem sobie jakiś banalny motyw. Wziąłem riff z Paranoid i co się okazuje? Że też jest nierówno, a gitarzystą nie jestem mega dobrym, ale też nie aż tak słabym, żeby nie umieć zagrać tego prawidłowo ;)
Nagrywam przez Poda GX.

Edit: Sprawdziłem sobie to z metronomem - dźwięk pływa. Włączyłem dla pewności dyktafon i tam jest wszystko idealnie z metronomem, więc ewidentnie wina leży po stronie kompa/ustawień.
Wie ktoś jakie ustawienia powinienem sprawdzić?
« Ostatnia zmiana: 25 Sty, 2013, 17:04:49 wysłana przez Inżynier Lenistwa »

Offline Grzgrz

  • Gaduła
  • Wiadomości: 240
Często czym łatwiejszy motyw tym ciężej go poprawnie zagrać. ;)
Gdyby nierówności wynikałyby z latencji interfejsu, wtedy cała ścieżka, byłaby równo przesunięta o określony czas w stosunku do poprzedniej ścieżki.
Jeśli niektóre dźwięki masz za szybko a niektóre są spóźnione - zostaje tylko poćwiczyć. :)

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
12256 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Paź, 2009, 18:23:07
wysłana przez lord_awesomeguy
10 Odpowiedzi
10304 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Wrz, 2011, 23:55:41
wysłana przez majkelk
1 Odpowiedzi
4437 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Wrz, 2012, 10:49:20
wysłana przez sify11
Pomoc odnośnie miksu

Zaczęty przez Mat « 1 2 » Ogólnie

26 Odpowiedzi
17196 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Maj, 2014, 10:47:50
wysłana przez Mat
57 Odpowiedzi
23688 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Lut, 2016, 21:23:43
wysłana przez Aremenius