Autor Wątek: Push - pull nie działa o co cho?  (Przeczytany 5008 razy)

Offline guitarfreak

  • Gaduła
  • Wiadomości: 114
Push - pull nie działa o co cho?
« 02 Sty, 2013, 21:07:31 »
Hej. Kupiłem dla eksperymentu potek vol 500KA push pull. Zainstalowałem wszystko wg tego schematu http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w_1pp Mam SD Sh4 + Sh2. Po polutowaniu tego wszystkiego gitara gra jak grała przedtem, uziemiona wszystkie cewki pracują, 3pozycyjny switch też, z tym że po wyciągnięciu potka nie ma żadnej różnicy  nadal chodzą pełne humbacki, nic się nie rozdziela. Przejrzałem wszystko 3 razy nie wiem co zrobiłem źle. Jesli macie pomysły pomóżcie proszę.

Pot http://allegro.pl/potencjometr-gitarowy-push-pull-500ka-volume-i2800130960.html
« Ostatnia zmiana: 02 Sty, 2013, 21:11:00 wysłana przez guitarfreak »

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
Ja wię, ja.
Spoiler
synkopy to guwno

Offline guitarfreak

  • Gaduła
  • Wiadomości: 114
No pewnie ze cos zjebałem tylko gdzie. Nie brumi wiec z masa jest chyba luz, słicz działa do gniazda podłączone bo by nic nie grało, całe humby chodzą, tylko z tym splitowaniem coś zjebałem może, ale kable ida jak w schemacie
« Ostatnia zmiana: 02 Sty, 2013, 21:35:13 wysłana przez guitarfreak »

Offline mati304

  • Gaduła
  • Wiadomości: 255
  • These go up to eleven.
No to albo zjebany ten push-pull, albo jednak źle polutowałeś.
There's no use being precise about something when you don't even know what you're talking about.

Offline guitarfreak

  • Gaduła
  • Wiadomości: 114
narysowałem schemacik jak teraz to wygląda chyba nic nie popieprzyłem. To, że pot jest zjebany od razu przyszło mi do głowy, ale luknijcie.

Offline mati304

  • Gaduła
  • Wiadomości: 255
  • These go up to eleven.
To zobacz czy wszystkie masy masz pociągnięte do obudowy potka.
There's no use being precise about something when you don't even know what you're talking about.

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
Weź multimetr i przedzwoń pushpulla czy faktycznie zwiera środki uzwojenia humbów do masy czy nie. Mogłeś przygrzać za długo lutałką nóżki potka i styki się poluzowały. Albo przygrzałeś obudowę potka w sekcji przełącznika i stopiłeś jakieś plastikowe chujstwo. Sprawdź czy nie zalutowałeś otworów w obudowie potka. Sprawdź czy żaden jebany kabelek się nie oderwał. A w ogóle to pierdol te delikatne tandetne pushpulle.Zwykłe pancerne CTSy żodzą.
synkopy to guwno

Offline guitarfreak

  • Gaduła
  • Wiadomości: 114
sprawdziłem masę i coś ruszyło. Przy gryfie się rozłącza wyraźnie to słychać, przy moście za to ni chuja  :facepalm: w drugiej pozycji słicza jest różnica, w trzeciej ostatniej juz zajebista co by potwierdzało to, że przy moście nie chce sie rozdzielić. Vicol oprócz lutownicy i termometru na baterię nie mam żadnych specjalistycznych urządzeń, nie dam rady tego w ten sposób sprawdzić, ale skoro cos sie zmieniło to musiałem cos zjebać
Jeszcze jedno, przy rozłączanych cewkach w drugiej i trzeciej pozycji słuchać delikatny brum singlowy, w pierwszej pozycji brak takowego.
« Ostatnia zmiana: 02 Sty, 2013, 22:28:04 wysłana przez guitarfreak »

Online niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 035
Rozlutuj, kup nowego pusz-pula i zlutuj na nowo. Najszybciej, może nie najtaniej, ale z pewnością najskuteczniej.
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline OMSON

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 110
  • A-zero
To i ja się podczepię z pytaniem... Zrobiłem sobie częściową przeciwfaze na push-pullu wg poniższego schematu i w trybie szeregowym (push) wszystko jest ok, w trybie partial phasing (pull) brumi! Zgaduję, że masa ale zrobione dokładnie, więc może coś jeszcze tam trzeba? Swoją drogą fajny tele sound (niezła szklanka na humbackerze, rozłączenie do singla tak nie brzmi, niestety kosztem mocnego osłabienia sygnału) :)

« Ostatnia zmiana: 03 Sty, 2013, 02:25:55 wysłana przez OMSON »

Offline guitarfreak

  • Gaduła
  • Wiadomości: 114
Rozlutuj, kup nowego pusz-pula i zlutuj na nowo. Najszybciej, może nie najtaniej, ale z pewnością najskuteczniej.

Pewnie tak się to skończy.

Offline OMSON

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 110
  • A-zero

w normalnym humbuckingu sygnały cewek się dodają a zakłócenia znoszą
jeżeli odwrócisz fazę jednej z cewek to zakłócenia się dodają a sygnały znoszą.

Hehehe - no nieźle. Ale chyba jest tak jak mówisz (próbowałem nawet szukać masy samym kablem przytykając do pinów DPDT i jedyne co uzyskałem, to zwarcie do normalnego humackingu). Szkoda, bo ten mod bardzo fajnie brzmi...


Edit:

A czy to przypadkiem nie jest panaceum na tę dolegliwość?

« Ostatnia zmiana: 04 Sty, 2013, 02:45:38 wysłana przez OMSON »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
2161 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Wrz, 2012, 17:59:19
wysłana przez Ghost_of_Cain
4 Odpowiedzi
2747 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 23 Wrz, 2014, 16:05:10
wysłana przez IndependenT
6 Odpowiedzi
2062 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Lut, 2015, 23:33:04
wysłana przez krzy1125
7 Odpowiedzi
2217 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 26 Sty, 2021, 19:52:31
wysłana przez Orange
2 Odpowiedzi
985 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Wrz, 2023, 17:45:13
wysłana przez doceve