Autor Wątek: Sharpi męczy się z floydem :)  (Przeczytany 4065 razy)

Offline sharpi

  • Pr0
  • Wiadomości: 571
  • A można na kreskę?
Sharpi męczy się z floydem :)
« 09 Wrz, 2012, 18:51:44 »
No... więc tak - noże na szczęście całe i zdrowe. Gitarę wyregulowałem naprawde fajnie - nisko mi struny wyszły, stroi jak trzeba, a gryfu nie trzeba było ruszać...więc w czym problem ?

W tym, że gdy naciągam struny mostkiem tak o 3/4 półtonu, te obijają mi się o progi w okolicach 15-16 progu.
Co mam robic ? Podnieść most czy poluźnić gryf ?
"Tępi ludzie są jak tępe noże - krzywdy nie zrobią ale jak wkurwiają" - Anonim

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
Ja bym ustawił tak minimalną łódkę jak tylko się da a potem skorygował wysokość strun nad dwunastym progiem. Wtedy odległość dalszych progów od strun zwiększy się.
synkopy to guwno

Offline sharpi

  • Pr0
  • Wiadomości: 571
  • A można na kreskę?
1/4 obrotu stykłoby ?
"Tępi ludzie są jak tępe noże - krzywdy nie zrobią ale jak wkurwiają" - Anonim

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
 :facepalm: Ja pierdole...

Sam to musisz sprawdzić. Przecież każdy gryf trochę inaczej reaguje na kręcenie prętem a trzpienie w mostkach często mają różny gwint. Umiesz sprawdzić krzywiznę gryfu i akcję strun nad dwunastym progiem?
synkopy to guwno

Offline sharpi

  • Pr0
  • Wiadomości: 571
  • A można na kreskę?
Tak umiem i jest po prostu idealnie. I nie pierdol mi tu na mnie bo ja zawsze dostaje palpitacji jak mam kręcić gryfem - raz już nakrętkę ujebałem  ;D
"Tępi ludzie są jak tępe noże - krzywdy nie zrobią ale jak wkurwiają" - Anonim

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
Macie jakieś dziwne szczęście do urywania nakrętek... :P

Skoro jest idealnie, to nic nie kręć. Najwidoczniej przy tej akcji na tym gryfie z tym radiusem przy tym mostku nie podciągniesz więcej. Tak też bywa. Ja przy akcji około 1.2mm(po obu stronach) najgrubszą strunę mogą podciągnąć o niemal kwartę a najcieńszą o niecałe dwa półtony. Na wyższych progach w sumie podobnie choć po stronie strun basowych dużo mniej. Do zrobienia wibrata tyle mi wystarcza. Zakres częstotliwości do wajchowania w górę poszerzają mi flażolety naturalne między 2-5 progiem na drugiej i trzeciej wiolinowej. Te dźwięki można rozpocząć bardzo nisko i płynnie podjechać nimi ''na słuch'' pod niemal cały zakres gryfu i dużo powyżej. W dodatku pomimo tego, że są wysokie, wybrzmienie mają dużo dłuższe niż struny przyciśnięte na progach.
synkopy to guwno

Offline sharpi

  • Pr0
  • Wiadomości: 571
  • A można na kreskę?
Wiesz...wcześniej były założone struny bliżej nieokreślonego rozmiaru i strojenie do dropC - nie było tego problemu.

Teraz założone są twardsze struny <10-52 DR> - strojenie do standard D ... niby mógłbym troche pokręcić tyle, że przy aktualnym ustawieniu mi naprawde bardzo dobrze się gra...
Z ciekawości - to jakiś błąd konstrukcyjny wiosła czy ja tak dupnie pokręciłem ? ;)
"Tępi ludzie są jak tępe noże - krzywdy nie zrobią ale jak wkurwiają" - Anonim

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
Ciężko powiedzieć, nie mając tego wiesła w rękach. Wadą konstrukcyjną raczej bym tego nie nazywał. Raczej cechą. W zależności od tego, w jakiej odległości od osi obrotu wypada punkt podparcia struny, to siadanie na gryfie jest większe lub mniejsze. No i w przypadku gitar ze zmiennym radiusem, zakładając taką samą akcję dla strun skrajnych, struny środkowe będą miały więcej miejsca nad progami.

Dobra, skoro nie masz pola manewru z gryfem, to pozostaje tylko podnoszenie  strun. Nie wiem jak niską akcję ustawiłeś ale najwidoczniej jest już za niska.
synkopy to guwno

Offline Musza

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 163
sharpi - z mojego (dużo mniejszego od Vicolowego) doświadczenia - jak nie brzęczy w niskich pozycjach a brzęczy w wysokich to łódka jest za duża. i odwrotnie. przy założeniu że progi nie wymagają szlifu oczywiście.

Jak dla mnie to za buzz poniżej ~12 progu odpowiedzialny jest pręt, a powyżej wysokość na mostku (tak w skrócie)
facebook.com/Musza.MorningWood

Offline sharpi

  • Pr0
  • Wiadomości: 571
  • A można na kreskę?
Ja już daje za wygraną...ide z wiosłem do kameckiego bo już nie wyrobie...

Niby już wszystko ok ale mam wrażenie jakby dźwięki powyżej 12 progu za szybko gasły... wybrzmiewają przez 4-5 sekundy - niby ok ale wydawało mi się, że przed moją "interwencją" wybrzmiewały dłużej...
"Tępi ludzie są jak tępe noże - krzywdy nie zrobią ale jak wkurwiają" - Anonim

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
Dziwisz się? Jeżeli bardzo mocno obniżyłeś akcję, tak, że nawet wysokie dźwięki mają na wstępie solidnego fretbuzza, to normalne jest, że część energii drgającej struny jest pochłaniana przez progi, o które się ona obija. Początkowa amplituda jest mniejsza, więc i wybrzmienie jest odpowiednio krótsze. Tego nie da się przeskoczyć... ale no kurwa... przecież sustain to nie tylko sama gita.


Dobrze odkręcony dobry, w miarę szybki hajgejnowy wzmak ale z okrągłym tłustym środkiem, dobrze współpracujące z nim wiesło i masz sustainu w cholerę. No i palce. Na gównianej cyfrze i słuchawkach też się da przeciągnąć dźwięki na solówkach, tylko trzeba je wspomóc bendem lub/i szerokim wibratem poprzecznym. 4-5s normalnego wybrzmienia bez wspomagania, na najwyższych progach to nie jest źle, w sumie to można by rzec, że norma. Zdziwiłbym się gdyby tyle wybrzmiewała trzecia wiolinowa na dwunastym progu. Wtedy miałbym podejrzenia co do jakości gitary.


Spoiler
synkopy to guwno

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
27 Odpowiedzi
12655 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Sty, 2009, 17:47:00
wysłana przez DuncanS
14 Odpowiedzi
3886 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Gru, 2011, 08:57:48
wysłana przez pshemo
9 Odpowiedzi
4694 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 13 Wrz, 2012, 17:00:42
wysłana przez sharpi
4 Odpowiedzi
1605 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Wrz, 2012, 18:49:34
wysłana przez g-zs
2 Odpowiedzi
2305 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Maj, 2021, 13:08:08
wysłana przez OMSON