Autor Wątek: Elektronika - co tu jest nie tak?  (Przeczytany 8214 razy)

Offline pele

  • Gaduła
  • Wiadomości: 420
Elektronika - co tu jest nie tak?
« 10 Lis, 2011, 23:37:22 »
Na początek: proszę się nie śmiać, jestem zielony w temacie. :D

Kupiłem części, zabrałem się za lutowanie elektroniki w gitarze (niedługo pewnie ngd), polutowałem, podpiąłem stroik żeby sprawdzić i kupa - nie działa. Układ jest prosty (potencjometr volume (500K), killswitch i 3-pozycyjny switch), ale i tak nie wiem co zrobiłem nie tak. Pomocy! :)

W załączniku rysunek jak polutowałem.

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 033
Nie podoba mi się uziemienie przełącznika. Ze schematu wynika, że masa zwiera się z sygnałem w tym miejscu. Musisz dokładnie sprawdzić jak taki przełącznik łączy się z masą, bo ja nigdy z takim styczności nie miałem.
Tak samo potencjometr- obudowa jest zwarta z sygnałem z przełącznika. Potencjometr łączymy tylko w jednym miejscu, dokładnie tam gdzie jest odgięta trzecia nóżka i tylko tam.
« Ostatnia zmiana: 10 Lis, 2011, 23:47:41 wysłana przez Niedziak »
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
Nie no tak nie będzie działać - wszystko masz zwarte do masy ;) Podaj nazwę (albo typ) tego przełącznika. Na pewno ma tylko 3 "piny"?

Offline pele

  • Gaduła
  • Wiadomości: 420
czyli łopatologicznie bo ciemny jestem: kabelek ze środkowej nóżki (krótkiej) przełącznika powinien być dolutowany do nóżki potencjometra i to wszystko? Kabelki te co są na rysunku zielone są niepotrzebne tak? A uziemienie przełącznika?

przełącznik jest taki: http://guitarproject.pl/p/14/1094/przelacznik-3-pozycyjny-lamany-ym-t70--przelaczniki-elektronika-czesci-do-gitary.html

« Ostatnia zmiana: 11 Lis, 2011, 00:01:06 wysłana przez pele »

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 033