Autor Wątek: Jaka kolumna do Bognera?  (Przeczytany 10891 razy)

Offline pele

  • Gaduła
  • Wiadomości: 420
Jaka kolumna do Bognera?
« 28 Maj, 2011, 13:33:22 »
Czołem

Temat trochę głupi, ale jestem zielony w temacie kolumn gitarowych. Tak się ostatnio złożyło, że idzie do mnie Bogner Uberschall (niedługo będzie mam nadzieje NAD :)) i czeka mnie kupno kolumny do niego. Może być 2x12 (plus to mobilność, rozważam też dokupienie drugiej 2x12 w późniejszy czasie jeśli zajdzie taka konieczność) albo 4x12. Pytanie co będzie odpowiednie dla tego wzmaka - chodzi mi o maksymalne wykorzystanie potencjału wzmaka, obu kanałów. Jaka kolumna, jakie głośniki? Po ograniu na Mesie Recto 2x12 stwierdzam że to zdecydowanie nie to - niby wszystko ok, ale miałem wrażenie jakby się ten wzmak dusił, zero oddechu. Marshall 1960 (btw czym się różnią np 1960A i 1960B?), 1922? Framus 2x12 na V30? Ważne też żeby kolumna była w rozsądnej cenie, ale totalnej budżetówki mi nie proponujcie typu Charlej Bęton :). Customowe kolumny też nie wchodzą w grę. Ważne też, żeby kolumnę można było w miarę bezproblemowo sprzedać w razie (kolejnej...) zmiany koncepcji rigu, czyli najlepiej coś znanego.

Wiem, że Bogner jest na tyle trudno dostępnym wzmakiem, że pewnie mało kto miał okazję go ogrywać czy posiadać, ale może trafią się tacy ludzie :). W każdym razie z góry dzięki za rady.

Pozdr.

Offline Marc!n

  • Gaduła
  • Wiadomości: 155
Odp: Jaka kolumna do Bognera?
« Odpowiedź #1 28 Maj, 2011, 13:58:02 »
1960A jest ścięta a B prosta

Offline Kubanczyk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 64
Odp: Jaka kolumna do Bognera?
« Odpowiedź #2 28 Maj, 2011, 15:51:52 »
Bogner Ubercab jest droga, jako alternatywę proponuję 1960B i wymienić dwa głośniki na V30 lub 1960BV i wymienić dwa głośniki na G12T75:)

Offline Aerosmith

  • Pr0
  • Wiadomości: 520
Odp: Jaka kolumna do Bognera?
« Odpowiedź #3 28 Maj, 2011, 17:09:10 »


http://www.bogneramplification.com/customshop/2x12Info.php