Dodajmy, że mieszanie sygnału analogowego z przetworzonym prowadzi do problemów z fazą i znacząco ogranicza możliwości używania efektów. Na przykład jeśli umieścimy w pętli równoległej tremolo, vibrato, whammy, sterowanie głośnością (swell) albo utworzymy łańcuch efektów w stylu chorus-delay - wówczas delay będzie powtarzał wyłącznie sygnał przetworzony chorusa. Z tego powodu w każdym wzmacniaczu, w którym mam pętlę równoległą (dobrą) przestawiam potencjometr mix na 100%.
Największe znaczenie w tym wszystkim ma prawidłowe ustawienie poziomów wejściowych i wyjściowych, a nie jest to wcale proste, zwłaszcza przy metodzie 4-kablowej. Jak się to zrobi dobrze, to większość sensownych współczesnych procesorów radzi sobie ok.
Ja to robię tak:
Fajnie mieć na tę okazję true bypassowy looper, który można przełączać szybko nogą
1. Podłączam gitara->looper->in wzmacniacza
\/ /\
Procesor IN FX Send
2. W procesorze tworzę zupełnie pusty preset (również bez bramki szumów), wyłącznie z aktywną pętlą efektów
3. Jeżeli jest taka możliwość, ustawiam poziom wejścia IN procesora tak, żeby obcinanie (CLIP) pojawiało się sporadycznie przy mocnym kostkowaniu najniższej struny na humbuckerze szyjkowym
4. Kostkując monotonnie ten sam dźwięk na tej samej strunie z taką samą dynamiką, porównuję, przy pomocy loopera lub przepinając kabel z gitary, poziom koniecznie na czystym kanale (najlepiej na singlach) z procesorem w torze i bez.
5. Reguluję poziom SEND pętli efektów procesora tak, żeby wyrównać poziom. Jeżeli muszę ściszyć i mogę to zrobić cyfrowo lub analogowo (potencjometr) to używam potencjometru - w ten sposób obniżę poziom szumów, ważne przed preampem.
6. Dopiero teraz podłączam procesor do pętli efektów wzmacniacza:
FX Send wzmacniacza->FX Return procesora
Output procesora->FX Return wzmacniacza
7. Jeżeli jest taka możliwość w procesorze, ustawiam poziom wejścia Return procesora (ewentualnie głośność kanałów wzmacniacza) w taki sposób, żeby najgorętszy sygnał nie powodował clipowania, ale był tuż przed. Uwaga - nie chodzi tu o kanał, który jest najgłośniejszy w odsłuchu - końcówka mocy często rekonfiguruje się przy zmianie kanału. Chodzi o kanał, który daje najgłośniejszy sygnał na wyjściu send pętli efektów (czyli zazwyczaj tuż za preampem).
8. Grając monotonne dżdżdż na kanale przesterowanym ustawiam poziom sygnału wyjściowego procesora tak, żeby pokrywał się z poziomem przy wyłączonej pętli efektów
9. Jeżeli te ustawienia nie są globalne, tylko zależą od presetu (np. POD HD500), to zapisuję utworzony w ten sposób pusty preset na bazie którego potem dodaję efekty.
Oczywiście jeżeli procek idzie tylko do pętli to wykonujemy tylko kroki 6-9