Pobaw się EQ parametrycznym i kompresorem:
I jeżeli chodzi o stopę to można wyjść od takich ustawień.
Przykładowo:
# Band 1: +6dB at 55Hz
# Band 2: -9dB at 275Hz (wąsko)
# Band 3: +7dB at 3.7kHz
# Band 4: +8dB at 6.2kHz (shelf)
Ale jeżeli podbijasz między 6-8kHz dobroć eq ustawiaj na około Q1.5, 3-5kHZ Q około 1-1.5, jeżeli odejmujesz Q ustaw na 3. Zasada jest prosta: podbijasz szeroko, wycinasz wąsko. Oczywiście jeżeli trzeba to należy dodać nawet +10dB, nie ma na to patentu. Tak samo jest z kompresją. Można zacząć od takich ustawień:
To dość mocna kompresja, chociaż nie miażdżąca:
# Ratio: 6:1
# Attack: 3ms
# Release: 200ms
# Threshold: tak żeby na wykresie redukował około 8-10dB
Słabsza, bardziej klasyczna:
# Ratio: 3:1 or 4:1
# Attack: 4ms
# Release: 200ms
# Threshold: tak żeby na wykresie redukował około 3-6dB.
Kręć, kręć, kręć. Nie ma na to jednego patentu. Werbel lubi pogłosy typu plate. W szybkiej muzie, krótki pogłos. Na baniaki można dać na wysyłce jakiś room pomieszczenia (na wysyłkach). No i dobrym zabiegiem jest zastosowanie tzw. parallel compression, czyli na nasze wysłania sygnałów na dodatkowe eq i komprsor na AUX. Powo