Autor Wątek: Kto tu coś napisze ten dupa!  (Przeczytany 314517 razy)

Offline selfslave

• Gaduła
Populizm PiSu nie jest w żadnym stopniu "socjalistyczny". Poza 500+ (które dyskryminuje samotne matki i dotyczy tylko rodzin z 2+ dziećmi) i obniżkami cen niektórych leków nie widzę w ich działaniach nic "socjalistycznego". Socjalizm to pewien etos, nie kiełbasa wyborcza. Są tak prawicowi, że bardziej na prawo od nich są tylko ultrasy pokroju Korwina albo Narodowców, z którymi mają nawet wspólną retorykę.
Nadal mam wrażenie, a w zasadzie to już pewność, że określenie prawicy definiujesz poprzez uprzedzenia. Natomiast rzeczywiście z tego wszystko co wymieniłeś to prawicowa jest partia Korwina, tylko niestety razem z programem partii prezentuje on swoje XIX wieczne poglądy, ale to już wewnętrzny problem.

Studiuję psychologię jako drugi kierunek studiów, wcześniej zajmowałem się nią "hobbystycznie" i podejście personalistyczne, które tu postulujesz, od wielu lat nie jest w obiegu.
No wybacz, ale to nieprawda co piszesz. Nadal jest to praktykowane, a różne badania i doświadczenia z ostatnich lat w zasadzie udowadniają, że nawet altruizm jest tak naprawdę podyktowany egoizmem, tylko że po prostu nie każdy czerpie z niego przyjemność. Tutaj oczywiście można za pomocą systemu kar i nagród sprawić, że ktoś będzie miał miał przyjemność z altruizmu, ale to oczywiście czysta manipulacja, nic nie ma wspólnego z edukacją. A jeśli ktoś w konkretnych przypadkach nie odczuwa empatii i przez to pomaganie innym i wspólne dobro są dla niego tylko sloganami to jaką edukacją chciałbyś to zmienić? Możliwe, że pomogłaby tu wieloletnia terapia, ale to też nie jest pewne. Jak edukować, aby przekonać takie osoby do partycypowania w takim systemie, w którym wszyscy mają dbać o wspólne dobro?

Jak myślisz, jak wielu jest takich "panów pijaków, których mijasz po drodze do pracy"? Jakbyś ich nagle pozbawił tych intratnych zasiłków, to by zmienili swój styl życia i zostali przykładnymi obywatelami?