Programowo nic się nie zrobi. Niestety, producenci sprzętu nie mają pojęcia o poziomach i tak to się kończy. Wejścia instrumentalne często mają mały headroom i przesterowują się, zanim zaświeci się czerwona diodka wskazująca cyfrowy over. Zwłaszcza przy gałce skręconej na minimum pojawiają się problemy.
Dobre nagranie di to skomplikowane zagadnienie - dobre to jest takie, które dobrze w rezultacie brzmi. Jak się nagrywa sygnał DI razem z piecem, to nikt nie kontroluje, jak brzmi sygnał di i jak by go "polepszyć", tylko ustawia się poziom, a brzmienie ma być dobre na piecu. W takich sytuacjach czasem di brzmi paskudnie a przynajmniej dziwnie - ale w sumie jest OK. Jakby sugerować się DI, to od razu by się chciało to poprawiać. Na przykład brzydko a na pewno dziwnie brzmiący di jest tu:
https://nagrywamy.com/2014/04/18/wzmocnienie-i-poziomy-czyli-gain-staging-czesc-7/a rezultat końcowy całkiem OK
