Autor Wątek: Improwizacji ciąg dlaszy w moim wykonaniu  (Przeczytany 22603 razy)

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
Pograj i posłuchaj, można zrobić płynne przejście wcale nie na wspólnych dźwiękach, zależy jak frazę poprowadzisz. Krzyżyk to krzyżyk, podwyższa dźwięk o pół tonu.

"Rozumiem to tak: Dm i G7 mogę ograć dorycką(w D,tak?) i miksolidyjską bo mają takie same dźwięki? Czyli mogę kilkoma akordami ograć kilka skal tylko dlatego,że mają wspólne dźwięki... i będą pasować,hm?"

Dorycką D, miksolidyjską G tak, to te same dźwięki i jeżeli masz świadomość dźwięków akordowych czyli D, F, A na Dm i G, H D, F na G7 to możesz nie myśleć na każdym akordzie, że skala się zmienia bo obie mają te same dźwięki zmienia się tylko rola poszczególnych składników względem akordu.


"Jeśli mam rozumieć.. to np. A dorycka to polecą Am, Am7 ? G frygijska to Gm, Gm7 ? W taki schemacie?"


Są skale durowe, molowe i dominantowe, oczywiście nie jest tak, że zobaczysz Am7 ograsz go dorycką i zawsze będzie to dobrze żarło, może będzie potrzeba użyć innej skali molowej. Ale jeżeli chodzi o modalne to eolska, dorycka i frygijska są molowe i ogrywa się nimi akordy molowe. Frygijską na pewno nie ograsz żadnego moll9. Przykład Em9, nona wielka od E to F#(fis) a skala E frygijska ma dźwięk F (E, F, G, A, H, C, D).
« Ostatnia zmiana: 11 Wrz, 2012, 21:43:20 wysłana przez Pneumonia2 »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
2312 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Cze, 2010, 15:54:35
wysłana przez Artisth
2 Odpowiedzi
1260 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Lis, 2015, 16:34:27
wysłana przez delaa
1 Odpowiedzi
4655 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Lis, 2015, 12:10:19
wysłana przez g-zs
25 Odpowiedzi
11069 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 26 Wrz, 2016, 14:57:12
wysłana przez allbundy33
4 Odpowiedzi
2592 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 19 Gru, 2021, 13:19:03
wysłana przez ITHMW