Ha i wszystko jasne! Wycięli preamp z pająka i tyle. Szybko tanio i przyjemnie. Teraz tylko czekać aż jakaś firma wypuści na rynek preamp gdzie wczytuje się darmowe VST i impulsy.
Looper, pętla, pitch shifter, dobre efektyCzyli M13 ;)
I każdy będzie działał z takim sprytnym nowym, lampowym piecem (ale nie powiem)
GC tez nie wie, po prostu wrzucili dla ściemy ;)
Hm a wie ktoś na czym ma polegać współpraca PODów HD z ampem DT50? Może coś na zasadzie Dual Tone?
Nie usłyszałeś live i już kupiłeś? :D Mistrz :DWziął dwa na wypadek jakby mu się jeden nie spodobał.
Temat wygląda całkiem zachęcająco. Cena jest przyzwoita i jakość tych symulacji jest też przyzwoita...troszk ę życia czuć....ale czy prześcigneli Fractala to nie wiem, higainy nie brzmią powalająco.
Oczywiście jak dla mnie HD500 wydaje się zajebistą opcją tak czy siak - przez samą obecność M13 + symulacje wzmacniaczy. To jest to, czego oczekiwałem od mojego X3 Pro. Gdybym nie miał Fractala to na pewno bym kupił właśnie HD (a nie Eleven Racka).
To jest procek (http://www.analog.com/en/embedded-processing-dsp/tigersharc/adsp-ts201s/processors/product.html), który siedzi we Fractalu Ultra. Niżej jest tabelka z cenami. Dla Line 6 raczej patrzyłbym na ceny powyżej 1000. Jak na mój gust jest to powyżej ceny hurtowej Poda HD500. Cena wynika z tego, że jest to najmocniejszy procesor DSP do zastosowań konsumenckich jaki można zapakować.
Najnowocześniejsze narzędzia do badań, niekończące się porównania oraz bezlitosne zwracanie uwagi na szczegóły pozwoliły Line 6 osiągnąć najbardziej autentyczne brzmienie oraz największy realizm niż w jakimkolwiek dostępnym urządzeniu modelującym brzmienie wzmacniaczy gitarowych.
A dlaczego mialoby potaniec? :)
Jeszcze go nie spisuję na straty i wychodzę z założenia, że to youtube albo ustawienie użyszkodnika.
dzisiaj jade do gdańska, może w RNR będą mieli go to ogram bo też go na straty nie spisuję, a wręcz pokładam w nim wielkie nadzieje :D
Budzan: (So 31-07'10 10:46)
ja nie lubei cyfrowych gównianych podów
dzisiaj jade do gdańska, może w RNR będą mieli go to ogram bo też go na straty nie spisuję, a wręcz pokładam w nim wielkie nadzieje :DCytujBudzan: (So 31-07'10 10:46)
ja nie lubei cyfrowych gównianych podów
Eeeee? :P
POD® HD300
MIDI via USB
POD® HD400
MIDI via USB
POD® HD500
USB
dzisiaj jade do gdańska, może w RNR będą mieli go to ogram bo też go na straty nie spisuję, a wręcz pokładam w nim wielkie nadzieje :DCytujBudzan: (So 31-07'10 10:46)
ja nie lubei cyfrowych gównianych podów
Eeeee? :P
Przyszły PODy i jedno napiszę: MIAZGA!To kurier się nie popisał :)
Przyszły PODy i jedno napiszę: MIAZGA!
Niech Maikh dostanie klamota w swoje łapska i dopiero coś będzie wiadomo. Ale! Czym to się będzie różniło od ogrywania na yt? Przecież będzie zajarany i tak obiektywny jak wkurwiona kobieta... ;)
masakra, w złym tego słowa znaczeniu, sama cyfra, siara.. ale może to wina presetów, bo osobiście nic nie próbowałem ukręcić, w każdym razie zraziłem się fatalnieNiezwykle dojrzałe podejście. No wogóle wypas.
masakra, w złym tego słowa znaczeniu, sama cyfra, siara.. ale może to wina presetów, bo osobiście nic nie próbowałem ukręcić, w każdym razie zraziłem się fatalnie :P wie ktoś gdzie można Eleven Rack'a ograć w 3city? :pJak wzmacniacz kupujesz to potem tez grasz na randomowych ustawieniach ? ;D
Byłem dzisiaj w RnR i ograłem HD500 na słuchawkachNa słuchawkach :facepalm: i jeszcze pewnie zamiast posłuchać jak gadają modulacje i przestrzenne na czystym (co jeszcze na słuchawkach ma prawo zabrzmieć) to szukałeś fajnego hi-gaina :) Chyba się jutro wybiorę do R'N'R w czewie bo mnie ciekawi ten pod. Może warto zmienić starego 2.0 na HDxxx.
Zomballo ale powiedz mi dokładnie jak z tym cieciem sygnału. Zdejmuje z gainu czy upierdala górę? chodzi mi o tą skrajna 6,4/6,6khNa dzień dzisiejszy to nie pamiętam, chyba tnie troszkę górkę? Mojego PODa XT PRO trzeba by na świerzo przetestować, a nie mam pod ręką jakiejś sensownej lampki z pętlą. Gram na nim wpiętym jako premap Flextone'a (wcale nie sprzedałem się jednej firmie) :D
riffworks kosztuje 129 bagsów, jeszcze mnie nie pojebało do końca i sciagne se jakieś audiocity czy cuś ;)129 to kosztuje luzem. Do wszystkiego powyżej GX1 masz go za free.
Spędziłem 30 minut nad HD400, efekty nie do wyjebania jak za tą kasę.Nie wiem, jak mam to rozumieć - dobre czy złe ;)
na szybko robione brzmienie lewa gitara ENGL Fireball, prawa Ubershall z tego co pamiętam, bo jakieś 3 tygodnie temu to nagrywałem http://www.voila.pl/105/64tam/?1
Misiek mnie zabije ale co tam :P
Pierwsze podejścia do PODa:
http://w111.wrzuta.pl/audio/9O5CqtoXOvK/pod_hd
Misiek mnie zabije ale co tam :P
Pierwsze podejścia do PODa:
http://w111.wrzuta.pl/audio/9O5CqtoXOvK/pod_hd
brzmi konkret
jedyna sprawa która mnie wkurwia to to że nie ma opcji podłączenia na 4 kable - czyli nie wykorzystasz całej jednej sekcji zajebistych efektów ( dopałki, fuzzy, kompresory itp )Twoja własna wina ;P Gdybyś kupił HD400, miałbyś pętlę i mógłbyś wpiąć w nią preamp wzmacniacza :P
Ja kręcę gałkami od wczoraj. Za wiele nie pokręciłem, highgainy jakieś mam plastikowe póki co, ale za to dual-tone Plexi+Bogner + dopałka mała pizga niesamowicie :devil:
Cytujjedyna sprawa która mnie wkurwia to to że nie ma opcji podłączenia na 4 kable - czyli nie wykorzystasz całej jednej sekcji zajebistych efektów ( dopałki, fuzzy, kompresory itp )Twoja własna wina ;P Gdybyś kupił HD400, miałbyś pętlę i mógłbyś wpiąć w nią preamp wzmacniacza :P
Lajf is brutal kurfa :P
A tak btw, to fajnie to gada :D
No ominęło Cię i to sporo, bo chyba uwaznie nie przeczytałeś.
http://storage.lauda-audio.pl/dynamic_image/b01e/9099/b369/9d8b/1015/3cd5/a65f/c3db/original?seed=40
Jest pętla na efekty w PODzie? Jest. Preamp możemy traktowac jako efekt? Możemy.
Więęęęęęęęęęęęęc?
Sam sobie odpowiedz na ostatnie pytanie i pokaż panu w sklepie, może zmieni zawód :P
input - send pętli? :>
Budzy Ty ostatnio jakieś zaćmy masz co? Więcej żelaza polecam :P
Lubicie Fear Factory? :>
http://dalecooper.wrzuta.pl/audio/6P6q0d37URb/hd500_ff
Nie będę zaśmiecał sobie soundclicka
A spierdalaj mi z tym obrazkiem!!! ;):*
A kurwa narzekacie - w Bydgoszczy w jednym muzycznym nie wiedzieli kiedyś co to jest POD XT Live... Ale mówili "że mogą mieć w każdej chwili" - jasne! A w innych oczywiście "nie współpracujemy z Line 6". I weź tu kurna ograj takie coś przed zakupem, nie wspominam nawet o tym jakie ceny by dojebali ;)Ja kupiłem w Bydgoszczy w Riffie - czekałem 2 dni na ściągnięcie - cena 2k ale nie próbowałem się nawet targować bo w taniej w momencie zakupu nigdzie nie widziałem (koło 2,3 w necie latały). A z Line6 nie współpracuje Guitar-Planet. Teraz wszystkie sklepy muzyczne w Bydgoszczy są koło siebie więc nie ma problemu ;-)
ja dziś grałem koncert w takim ustawieniu pod hd500 -> mesa 2:90 -> mesa 2x12 oversized. Ryczało jak tyranozaur, jeszcze muszę przetestować to z VHT/Fryette, bo spać nie mogę :)
ja dziś grałem koncert w takim ustawieniu pod hd500 -> mesa 2:90 -> mesa 2x12 oversized. Ryczało jak tyranozaur, jeszcze muszę przetestować to z VHT/Fryette, bo spać nie mogę :)jak będziesz na gejparty w krakowie to najprawdopodobniej do wtedy będę miał końcówkę vht ;)
Jakie gejparty?:facepalm:
Ja też chce :)
??Jakie gejparty?:facepalm:
Ja też chce :)
Stack Front: For connecting into the front input of a typical combo amp
or amp head + external cab, respectively. When choosing either of these
Modes, you’ll see additional options for further tone shaping.
No nie. Ustawiam preamp mesy, ts i gate, a na solówki jeszcze delay.i to rozumiem - tylko, że mikrofonu nie da się wyłączyć tak jak paczki ;-(
Jak grasz z mic+cab to wiadomo że jakaś kupa wychodzi - w ten sposób to tylko do PA się można wpiąć.
Sprawdź, czy ustawiając output na stack front i zmieniając mikrofony zmienia się brzmienie.Dokładnie.
Jeżeli ktoś szuka przede wszystkim procka do efektów, a w drugiej kolejności do symulacji wzmacniaczy i nagrywania, to HD wydaje się być optymalnym rozwiązaniem w tej klasie cenowej.
Jeżeli ktoś szuka przede wszystkim procka do efektów, a w drugiej kolejności do symulacji wzmacniaczy i nagrywania, to HD wydaje się być optymalnym rozwiązaniem w tej klasie cenowej.Czemu tak? Jak dla mnie jeśli ktoś przede wszystkim szuka zajebistego modelera wzmacniaczy w cenie jakieś 5 razy niższej niż Axe-Fx a w drugiej kolejności efektora za fajnie brzmiącą paletą efektów to POD HD jest strzałem w dziesiątkę :)
macie podobne odczucia?
Jeżeli ktoś szuka przede wszystkim procka do efektów, a w drugiej kolejności do symulacji wzmacniaczy i nagrywania, to HD wydaje się być optymalnym rozwiązaniem w tej klasie cenowej.Czemu tak? Jak dla mnie jeśli ktoś przede wszystkim szuka zajebistego modelera wzmacniaczy w cenie jakieś 5 razy niższej niż Axe-Fx a w drugiej kolejności efektora za fajnie brzmiącą paletą efektów to POD HD jest strzałem w dziesiątkę :)
Temu, że efekty w Podzie HD mi się bardziej podobają niż symulacje wzmacniaczy. Jeżeli komuś zależy przede wszystkim na nagrywaniu to chyba jednak znacznie lepiej szarpnąć się na Eleven Racka - o ile oczywiście jest na to kapucha.
Cytujmacie podobne odczucia?
Mamy :) Muszę pokombinować z soundem jeszcze, ale ogólnie w pełni się z Tobą zgadzam.
Za takie siano dostajemy preamp, procek efektów, interfejs audio i sprzęt ćwiczeniowy do domu. Czego chcieć więcej? :)
No ja słyszałem że HD połyka IR jakością symulacjiA od kogo to słyszałeś? Bo to akurat bzdura jest.
od onanizacji rosną włosy między palcami stóp
Spokojnie każdy ma prawo wyrazić opinie.No właśnie: Dale Cooper
Słyszałem też że ludzie sprzedali Axe-Fx i przeszli na PODa :lol:
Słyszałem też że ludzie sprzedali Axe-Fx i przeszli na PODa :lol:
A ja słyszałem, że sprzedali BMW 3 i przeszli na Poloneza. Rzeczywiście jest jeden koleś, który był obecny na forum Fractala i Line 6, który wymienił Fractala na HD500, ale on był beta testerem Poda HD500 i miał dość osobistą relację z Line 6, więc to mało miarodajny przykład.
Wkurwia mnie po raz 50 czytany ten sam mit, że ustawienie dobrego brzmienia na Fractalu jest trudniejsze niż na Podzie czy Elevenie. Wierzcie mi, że nie jest. Miałem kilka Podów, w Radkowym HD500 też trochę pogrzebałem, z interfejsem Eleven Racka też miałem już ze 2 spotkania. Powiedziałbym, że po przeczytaniu instrukcji obsługi korzystanie z interfejsu Fractala jest dziecinnie proste. To że można w nim zrobić więcej niż w innych tego typu urządzeniach nie znaczy wcale, że zrobienie prostego presetu wymaga doktoratu z obsługi procesorów gitarowych.
Jedyny racjonalny powód wymiany Fractala na Poda to KASA
Ogrywanie w sklepie niestety w tym przypadku nic nie daje. Presety "firmowe" jeżeli idzie o ciężary to kał na maxa. Inne brzmienia bywają użyteczne.
Ogrywanie w sklepie niestety w tym przypadku nic nie daje. Presety "firmowe" jeżeli idzie o ciężary to kał na maxa. Inne brzmienia bywają użyteczne.Po 10 min ogrywania w sklepie nie miałem ochoty więcej tego urządzenia widzieć na oczy. Coś w tym co mówisz musi być :)
Zgadzam się z Tobą w 100%Ogrywanie w sklepie niestety w tym przypadku nic nie daje. Presety "firmowe" jeżeli idzie o ciężary to kał na maxa. Inne brzmienia bywają użyteczne.Po 10 min ogrywania w sklepie nie miałem ochoty więcej tego urządzenia widzieć na oczy. Coś w tym co mówisz musi być :)
To czy ludzie wybierają Fractala czy PocketPODa to ich prywatny wybórNajczęściej podyktowany zasobnością portfela. Nie ma w tym nic złego i nienormalnego, każdy kupuje to na go stać, ale dziwne jest to, że niektórzy próbują wmówić sobie i innym, że jest inaczej. Najczęściej gdy ktoś ma kasę na Volvo to nie kupuje Daewoo, tak samo jak ktoś ma kasę na Fractala to nie kupi Line6.
Pełna zgoda.
Słyszałem też że ludzie sprzedali Axe-Fx i przeszli na PODa :lol:
A ja słyszałem, że sprzedali BMW 3 i przeszli na Poloneza. Rzeczywiście jest jeden koleś, który był obecny na forum Fractala i Line 6, który wymienił Fractala na HD500, ale on był beta testerem Poda HD500 i miał dość osobistą relację z Line 6, więc to mało miarodajny przykład.
Wkurwia mnie po raz 50 czytany ten sam mit, że ustawienie dobrego brzmienia na Fractalu jest trudniejsze niż na Podzie czy Elevenie. Wierzcie mi, że nie jest. Miałem kilka Podów, w Radkowym HD500 też trochę pogrzebałem, z interfejsem Eleven Racka też miałem już ze 2 spotkania. Powiedziałbym, że po przeczytaniu instrukcji obsługi korzystanie z interfejsu Fractala jest dziecinnie proste. To że można w nim zrobić więcej niż w innych tego typu urządzeniach nie znaczy wcale, że zrobienie prostego presetu wymaga doktoratu z obsługi procesorów gitarowych.
Jedyny racjonalny powód wymiany Fractala na Poda to KASA
A ja tam twierdzę że potencjał symulatora wzmacniacza można określić bez godzinnego kręcenia. Takich rzeczy jak dynamika, podatność na artykulację etc się nie wykręca gałkami. Albo są albo nie i tyle.I tak jest z Fractalem, że wpinasz kabel i grasz na ustawieniach fabrycznych z bananem na twarzy, przy PODzie kręcisz i kręcisz gałami w poszukiwaniu brzmienia.
To czy ludzie wybierają Fractala czy PocketPODa to ich prywatny wybórNajczęściej podyktowany zasobnością portfela. Nie ma w tym nic złego i nienormalnego, każdy kupuje to na go stać, ale dziwne jest to, że niektórzy próbują wmówić sobie i innym, że jest inaczej. Najczęściej gdy ktoś ma kasę na Volvo to nie kupuje Daewoo, tak samo jak ktoś ma kasę na Fractala to nie kupi Line6.
Inna rzecz, która mnie ciekawi, to czy oceniający np. HD500 słyszeli modelowane wzmacniacze w naturze? Wiedzą z czym porównują? Może te wzmacniacze faktycznie do dupy grają :D
Czekałem na nowego PODa i się doczekałem a czy ktoś już coś wie o tym "fractalu dla ubogich" co miał tam, kiedyś, niedawno, za niedługo, zaraz wyjść?Nawet tego "dla ubogich" nie stawiałbym nigdzie w pobliżu poda. Ja Cliff pisał nowy axe będzie tańszy o ~30% w stosunku do wersji standard...więc to dalej "droższe rozwiązanie" niż alternatywa.
ciekawe jakie tym razem zmiany?
# Greatly reduced audio burst when switching between presets with onboard EXP pedals at minimum
# Greatly improved preset switching time
# Amp model Drive knob parameter not accessing its minimum value - FIXED**
# Incorrect knob positions displayed when saving preset from amp model edit page - FIXED
# Mixer Pan parameter displayed inaccurately - FIXED
# 4 Band Shift EQ and Parametric EQ frequency mismatch between left and right channels - FIXED
# Output signal may become muted upon repeatedly adding and removing FX Loop Block - FIXED
# Cursor jumps to saved position upon exiting tuner - FIXED
# Errant DSP over causes noise on some presets which include BF ‘Lux or BF Double - FIXED
# Minimum MIDI CC value for EXP1/EXP2 not saved with preset - FIXED
# Selecting Amp Disabled on hardware bypasses amp model in editor – FIXED
To po co Ci lampa i pętla?
Ale ja nie chce go jako efektora tylko jako symulacji wzmaków.
<->
No bo nie chce już grać na symulacjach
ale o co chodzi? ;-)
Ale ja nie chce go jako efektora tylko jako symulacji wzmaków.
Post wcześniej napisałeś:Ale ja nie chce go jako efektora TERAZ tylko jako symulacji wzmaków TERAZ.CytujAle ja nie chce go jako efektora tylko jako symulacji wzmaków.
Fully adjustable guitar preamp, power amp, speaker cab and mic preamp models are featured in POD HD as well as over 100 M-class effects (...). Up to eight effects can be run simultaneously and in any order.
POD HD features (...) an FBV™ jack for connection to a Line 6 foot controller.
To by się chyba dało ogarnąć i bez dualtone, wstawiając fx-loop w jednym kanale za wzmakiem. Sygnał z fx-out do końcówki, sygnał output do konsoli.
A w ogóle kurna to tego nie rozumiem, bo w HD400 jest takowa opcja, a w HD500 jakaś kombinacja alpejska potrzebna.
Dale , jestem z Ciebie dumny :) BDW kręcę dokładnie w tą sama stronę , za plecami na paczce, na przodach extra super hiper ino że w stereo
Dziękuję, dziękuję :D U nas stereło niepotrzebne bo mamy dwie gitarki :)
Tak się pochwalę dokonaniami i odświeżę wątek.
Do tej pory grałem POD (z włączoną symulacją kolumny i mikrofonu) -> końcówka -> paczka, co dawało mi możliwość ominięcia omikrofonowania paczki i grania prosto w konsoletę przez zbalansowany XLR.
No ale wystarczyło trochę pogłówkować i udało się ustawić na jednym wyjściu sygnał z symulacjami, a na drugim sam wzmacniacz. Chwalmy pana szatana za opcję dual tone :)
Teraz mogę się cieszyć sensownym brzmieniem za plecami i jeszcze bardziej sensownym brzmieniem na przodach.
Prawie jak Fractal hahaha ;D
Z hardkorowym pozdrowieniem, AVE bigos!
HD300/400 mają taki pstryczek LIVE/STUDIO/DUAL z tyłu. W trybie DUAL jest sygnał LIVE na jackach i STUDIO na XLR.
Co do 500-tki to jeśli dasz moduł FX-LOOP za wzmacniaczem, to czy sygnał na wyjściu pętli ma założoną symulację paczki?
Do końcówki mocy wchodzi sygnał po wstępnym wzmocnieniu w preampie. W pozycji AMP poziom dostosowany jest do wejścia wzmacniacza "na froncie", a więc przed jakimkolwiek wzmocnieniem.
A więc Line tak dla return pętli, AMP nie.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
w HD500 też jest taka zasada?
zawsze wpinam się w return pętli z ustawionym przełącznikiem na AMP - to źle?
tryb pracy wyjścia ustawia się też w setupie PODa - pokręcone to jest jakieś ;-(
to co decyduje o wyjściu przełącznik czy ustawienia Setup Outputs?
Dla większości wzmacniaczy niezależnie czy wpinamy PODa na wejściu, czy w pętle przełącznik powinien być ustawiony na AMP.
Spodziewałem się, że w danym kanale będę mógł sobie ustawić jakby 8 różnych "kostek", np. 3 rodzaje delaya, booster i ze 4 modulacyjne
Na co dzień mam PODa pod biurkiem, więc każdorazowe nurkowanie w kable i losowanie, która wtyczka do czego mnie denerwuje.
Po co cofać się w tyłNie żebym się czepiał, ale to jest podwójne zaprzeczenie, czyli ni mniej ni więcej oznacza pójście do przodu :P
Tylko nie Neo. Za stary na to jestem.
No ten procek trochę ogranicza, ale to nie zmienia faktu że można na tym ukręcić dobre brzmienia...jak się umi :)+1
Dwa pytanka:
- Jak działają te podwójne wzmacniacze? Jeden jest przed drugim w kolejce tak jakby, czy dwa obok siebie zmieszane? Tzn, czy da się np zrobić coś takiego, żeby było słychać jednocześnie czyste i przesterowane brzmienie?
- Przy podłączeniu bezpośrednio do aktywnego odsłuchu (zwykłego, niegitarowego), zamiast końcówki mocy i paczki, aby móc jakoś w miarę zabrzmieć należy korzystać z symulacji pak, co nie? Do czego zmierzam: jakie paczki są dostępne (nie znalazłem nigdzie takiego info) i czy można ewentualnie coś na samo urządzenie wgrać (jakieś te impulsy czy inne VST, nie znam się na tym) innego, niż jest fabrycznie, czy takie coś to dopiero na kompie będzie dostępne?
Ogólnie to chciałem wiedzieć, czy dal by radę taki myk, że będąc zestrojonym do basowego E będę mógł zabrzmieć jednocześnie czystym, basowym tonem oraz in-your-face-highgainem obok siebie jednocześnie...
no koła na nowo nie odkryją ;)
plusy są takie że pody działają nie tylko z protulsami chociażby ;)
czy każdy amp dostaje osobną symulację paczki i końcowe parametry EQ
czy na oba ampy idzie to samo
czy te ewentualne osobne ustawienia da się zmiksować dalej w mono
To jedno, czy drugie?:P Czy można ustawić jak się chce?Cytujczy każdy amp dostaje osobną symulację paczki i końcowe parametry EQ
Tak.Cytujczy na oba ampy idzie to samo
Tak.
A to widzieli? http://line6.com/podhd/pro/index.html (http://line6.com/podhd/pro/index.html) :)
A to widzieli? http://line6.com/podhd/pro/index.html (http://line6.com/podhd/pro/index.html) :)
Chociaż wygodniejsza by była możliwość dowolnego programowania w danym presecie np, sw1 bez efektu, sw 2 preamp z włączoną pętlą, sw 3 preamp z włączoną pętlą + booster + delay. Ale z tego co widziałem w edytorze tak nie można
W obrębie jednego presetu tak nie zrobisz.
Nawet Fractal ma przerwę pomiędzy presetami, także bez stresu. Na koncercie nikt tego nie wyłapie.
No proszę fractala bym o to nie posądzał :) ale jak tak to mi już lepiej.
What is the patch change time for the Axe-Fx?
Preset switching time is around 20-25 ms with delay spillover off. With delay spillover on, it's around 25-30 ms.
Ze wszystkich postów wynika że najlepiej zainwestować w hd500 i używać jednego presetu w utworze. Tylko trzeba w przemyślany sposób zaprogramować switche. Niestety hd400 nie ma takiej możliwości.
Nawet Fractal ma przerwę pomiędzy presetami, także bez stresu. Na koncercie nikt tego nie wyłapie.No proszę fractala bym o to nie posądzał :) ale jak tak to mi już lepiej.
hmm, u mnie nie zauważyłem taki przerw. Wręcz przeciwnie - jest błyskawica.
wg. Axe Wiki :CytujWhat is the patch change time for the Axe-Fx?
Preset switching time is around 20-25 ms with delay spillover off. With delay spillover on, it's around 25-30 ms.
Ile jest w Podzie bądź Elevenie? Bo nie znalazłem :-\
What’s New?
Variable Input Impedance - This feature affects tone and feel because the guitar’s pickups are being “loaded” as they would be by an effect pedal or a tube amplifier. There are eight selectable options which can change the analog circuitry affecting the impedance of the Guitar Input. The options include seven discrete resistor values: 22k, 32k, 70k, 90k, 230k, 1M, 3.5M. There is also an Auto setting. When set to Auto the input impedance can automatically change depending on which amp or effect model is first in the signal chain of the current preset. Impedance settings are saved as part of each preset's input selection.
Preset or Global Input Selection – When set to Preset, recalling a preset automatically selects which of the device’s audio inputs are used as the “source” – sort of like a built-in, programmable patchbay. The saved input impedance value will also be recalled with each preset. When set to Global, the input selection and impedance value saved with each preset will be ignored as presets are recalled; allowing presets with a variety of saved input settings to be heard from a single source without having to manually reprogram each preset’s input settings one at a time.
Hard Gate – An advanced gate capable of extremely quick response. With controls for hold time, decay rate, and separate open/close thresholds, Hard Gate is ideal for any genre including Metal. It can even be abused to create erratic “sputter” and “splat” effects.
Enhanced MIDI Control – Offers control of POD HD500 and POD HD Pro from external standard MIDI controllers. A variety of functions including Footswitch 1-8, Tap Tempo, Tuner, Looper Controls, and Expression Pedals can all be accessed via MIDI. For more details please refer to the latest version of the Advanced User Guide.
New Presets – This firmware includes lots of new presets. Many of the pre-existing Set Lists have gotten new presets and reordered based on customer feedback. The “BASS/ACO/VOC” Set List includes presets which provide a starting point for bass, acoustic guitar, and vocal processing. The Set List titled “L6LINK <-> DT” provides a starting point for users connecting a POD HD500 to a DT Series amplifier. Note in this Set List presets 7A-D may not produce audio without a Variax connected and/or monitoring the FX Send output – these particular presets were created to illustrate just one of the approaches to getting amplified electric and direct (FOH) acoustic instruments from a single guitar and preset.
Bug Fixes
Global Tempo Sync – Setting Tempo Sync (Setup Page 6) to Global does not function properly - FIXED
Tuner Mute – When Tuner is set to mute sound is still audible from FX loop send and digital outputs - FIXED
Tap Tempo MIDI – Rapidly sending MIDI assigned to Tap FS may drop messages - FIXED
Delay Model Signal Boost – Many delay models provide undesirable volume boost when enabled - FIXED
FX Loop – In a mono configuration the FX loop does not sum left/right signal properly – FIXED
Frequency Shifter – Frequency Shifter model skips 1Hz setting - FIXED
Multi-Head Delay – Presets do not recall correct delay time when Time is set to note value - FIXED
Variable Impedance, pod zmienia impedancję na wejściu w zależności od tego co masz pierwsze ustawione w łańcuchu, czyli jeszcze więcej realizmu(tm). Możesz też sam sobie to przestawiać i obadać co Ci się podoba.
Przytrzymaj VIEW.
Na trzeciej "podstronie"pokrętłem 3 ustawiasz właśnie to coś, czwartym ustawiasz, czy ma to być na dany preset, czy global.
Szkoda, że dalej nie ma oddzielnych wyjść z symulacją paczki i bez.
Szkoda, że dalej nie ma oddzielnych wyjść z symulacją paczki i bez.
"Coming soon! The free v2.0 firmware update dramatically expands the sonic palette of all POD® HD multi-effect processors, and enhances integration with the James Tyler® Variax® and DT25 or DT50 guitar amplifier dream rig.
For all POD HD multi-effects, the update includes two brand-new HD guitar models, the world’s first HD bass model (with eight incredible mic model choices!) and a new vintage-voiced mic preamp model..."
Mam problem. Kiedy podłączam HD 500 do aktywnej kolumny, to nie działa mi podwójna symulacja wzmaków ;<
Mam problem. Kiedy podłączam HD 500 do aktywnej kolumny, to nie działa mi podwójna symulacja wzmaków ;<
Dual tone przypadkiem nie wymaga wyjścia stereo?
A czym i jak się wpinasz do tej aktywnej kolumny?
Nikt nic nie kombinowal bo normalnie to działa. Ja wpinałem dżeka bez symulacji paczki do końcówki gitarowej i paczki, a z symulacją przez XLR do aktywnej kolumny i hulało.
A poza tym możesz kupić kabel dżek - xlr, który rozwiąże Twój problem ;)
Zdaje się, że sygnał z wyjść jack jest tylko sporo głośniejszy niż ten z xlr. Przynajmniej podłączając HD300 do kolumny tymi różnymi kablami zaobserwowałem coś takiego;)
Tak z ciekawości - dużo rzeczy doszło w aktualizacjach do HD500? Chodzi mi o wzmaki, etc.
Cieszcie się z nowego softu, bo posiadacze HD300 i HD400 czekają już trzeci miesiąc. Ni widu, ni słychu wersji 2.0.
The POD HD v2.0 firmware update is available for POD® HD500, POD HD, and POD HD Pro. POD HD v2.0 firmware updates for POD HD300 and POD HD400 are coming soon.Ludziska na forum L6 dostają piany, a szefostwo nabrało wody w usta.
No właśnie teraz wyszło, że jednak nie ;)No bo to jest gruba przesada z ich strony. Soft 2.0 został zapowiedziany chyba na początku roku, potem podali info, że pojawi się "coming soon" także na HD300/400 ale mijają miesiące i nadal nic -_- A na te nowe symulacje chyba wszyscy mają chętkę. Zwłaszcza chciałbym potestować basik z tym nowym HD Bass Amp Modelem :)CytujThe POD HD v2.0 firmware update is available for POD® HD500, POD HD, and POD HD Pro. POD HD v2.0 firmware updates for POD HD300 and POD HD400 are coming soon.Ludziska na forum L6 dostają piany, a szefostwo nabrało wody w usta.
To HD PRO ma w końcu taki sam procek? Myślałem, że ta sama architektura itp (stąd kompatybilność presetów), ale mocniejszy (wyższe takty albo coś).
W sensie, myślałem że HD PRO ma większą moc obliczeniową i z tego tytułu jest w stanie więcej na raz zrobić, niż HD 500.
Dla zwykłego grajka nie. Dla kogoś, kto ma miejsce w racku, a nie chce trzymać pedalboardu na podłodze czy gdzie indziej, ewentualnie wyjmować go jak jest potrzebny - tak. Przykładowo, ja mam bardzo mało miejsca w pokoju, zwłaszcza na podłodze, a rack wypełnia mi przestrzeń pod stolikiem i gdybym panel mial u góry, a nie z przodu, to musiałbym go trzymać poza tą dziurą, bo nie dostałbym się do niego. Zmierzam do tego, że w studio się wciska guziki, a nie depcze.
Najprościej przez Line 6 Monkey. Masz tam listę czy jesteś na bieżąco ze sterownikami czy tam firmware i sobie wybierasz co chcesz zaktualizować.
Najprościej przez Line 6 Monkey. Masz tam listę czy jesteś na bieżąco ze sterownikami czy tam firmware i sobie wybierasz co chcesz zaktualizować.
Dzięki serdeczne ;) Rzeczywiście to nie było skomplikowane ;)
Posty połączone: 18 Cze, 2012, 12:17:36
Mam jeszcze pytanko do spryciarzy od HD500.
Jest możliwość wrzucenia/zaadoptowania presetów z wtyczki POD Farm 2 do HD500?
I pytanie nr. 2 to czy można przypisać pedał ekspresji jakiemuś przykładowemu efektowi z poziomu interfejsu POD HD500 Edit?
Może to będzie durne pytanie ale jestem początkujący i odziedziczyłem po braci combo avt 150x i gitarkę flame lp3 z pickupami zakk wylde set.
Instrukcja marshalla jakoś nie jest dla mnie przejrzysta. Chciałbym podłączyć poda pod końcówkę mocy żeby szło na czysto, a nie przez któryś z zdefiniowanych 4 kanałów. Mam się wpiąć pod FX return?
Mój pierwszy post, wybaczcie ale w temacie piecy i podów jestem szczawik
Nie zapomnij tylko wyłączyć symulacji kolumny oraz mikrofonu ;)
Gdzie kupiłes taki kabel 2x 1/4 JACK niesymetryczny - XLR symetryczny ?
Nie mam pojęcia jak wam to zabrzmi bo każdy ma zupełnie różny sprzęt, ale udostępniam cztery presety do POD HD500 w tym wątku - http://forum.sevenstring.pl/efekty/line-6-users-porady-pomysly-presety/new/#new (http://forum.sevenstring.pl/efekty/line-6-users-porady-pomysly-presety/new/#new)Pierwszy preset calkiem fajny jest, reszta to zupelnie nie moja bajka (co nie znaczy, ze zle). Zawsze channel vol dajesz na maxa?
Smacznego :) jeżeli komuś to podejdzie
Ja polecam Sonic Maximizer w pętli (o ile jest taka możliwość).
Ja polecam Sonic Maximizer w pętli (o ile jest taka możliwość).
Duża jest różnica jak da się Sonic Maximizera w pętle HD500?
Ja polecam Sonic Maximizer w pętli (o ile jest taka możliwość).
Duża jest różnica jak da się Sonic Maximizera w pętle HD500?
O HD się nie wypowiem, ale w XT Pro różnica była spora na plus.
Ja mam układ: HD500 - Sonic Maximizer - Rocktron vel. 300 - Mesa 212.
Jestem zadowolony. Bardzo dużą zaletą Rocktrona jest regulacja basów i wysokich. Sonic Maximizer "ściągnął koc" z paki.
Czy w PODzie HD500 można jakoś zupełnie wyłączyć Looper? Wczoraj na koncercie kolejny raz przy machaniu pedałem udało mi się przypadkowo uruchomić swoją wielką stopą tryb loopera – nie jest to fajne.
Jak nie próbowałeś, to proponuję jeszcze przetestować niższe wartości impedancji poda. Standardowo tam jest 1M albo 3.5M. Dla mnie ustawienia 230k czy nawet niższe robią diametralną różnicę w brzmieniu i odczuciach grającego. Z tym, że ja mam paf'y we wieśle, co może być nie bez znaczenia w tym wypadku.
wpinasz ampsim mesy w return prawdziwej mesy?:DCiiiiiiiiiiiiiiichoszaaaaaa :D
wpinasz ampsim mesy w return prawdziwej mesy?:D
Po tylu latach przyszła i na mnie kolej z pińćsetką. Wcześniej miałem trzysetkę i o ile ta działała z buta tak większa nie chce. Prawie cały tydzień siedziałem i kręciłem na słuchawkach kick ass presety. Podpiąłem w return lampowca i czar prysł. Wyłączone simy pak, majków, na setupie przetestowałem wszystkie ustawienia (front, power amp itp.). Coś tam da się wykręcić ale zupełnie nie działa to jak na słuchawkach czy kompie. Taka np. Meska z PODa w pętli powinna zajebać bassem i mnie przewrócić, tymczasem kręcę se tym potkiem w prawo w lewo i nic. Coś robię źle?
Tak tylko preamp. Mi HD300 zagadał od razu. Tu coś tylko nie mogę wybrnąć.
RadekM w twojej konfiguracji powinieneś używać wyjść ustawionych na "power stack" ew "power combo".
Szczerze mówiąc wg. mnie to kwestia tylko i wyłącznie ustawień, bo symulacje tu i tu te same :) jeno HD pińcet ma miljion innych funkcji. A co do eq, to pewnie nie zrobili, bo można go sobie zapiąć i ustawić wedle uznania w każdym presecie.
Szczerze mówiąc wg. mnie to kwestia tylko i wyłącznie ustawień, bo symulacje tu i tu te same :) jeno HD pińcet ma miljion innych funkcji. A co do eq, to pewnie nie zrobili, bo można go sobie zapiąć i ustawić wedle uznania w każdym presecie.
No nie do końca. W 300 eq są kiepskawe, w dodatku można dać tylko w jednym slocie na efekty, przed albo po preampie. Globalny graficzny eq by się bardzo przydał...
Tylko na słuchawkach tak sie dzieje? Na USB tez? Na innych wyjściach tez ?No właśnie może coś się dzieje z gniazdem słuchawkowym lub samą wtyczką od słuchawek (jakaś zwara ?) ,czasami przy samej wtyczce przewód lubi się łamać .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk