Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Wzmacniacze i kolumny => Wątek zaczęty przez: Saint2013 w 15 Paź, 2015, 11:58:16
-
Pany. Jako, że ograłem już swoje "żelazko" (Krank Jr Pro 20W) na przez siebie dobranym zestawie lamp, szukam innego brzmienia.
W tym momencie "świecą": 5881 WXT Sovtek a na pre ampie mix: Ruby, RFT, Tung Sol, EH z tym ,że ta najważniejsza to Tung Sol (swego czasu podobała mi się najbardziej). Na czystym staaaaara RFT i nie zmieniam bo jest genialna.
Szukam bardzo agresywnego ale zdecydowanie cieplejszego brzmienia niż dotychczas.
Jakieś sugestie ?
PZDR
-
Mam podobne dylematy teraz.Możemy podyskutować.Ja myślę teraz o Sovteku 12ax7 na V1,chodź TAD 12ax7AC fajnie zmiękczał brzmienie w tej pozycji,jednak miał jak dla mnie za mało potęgi.Finalnie wrzuciłem go na inwerter i jest ok.Popatrz sobie na mój temat,kilka cennych uwag zaczęło się pojawiać.
-
Prześledziłem twój wątek.Z moich obserwacji wynika, że V1 dużo robi.Ile robią lampy mocy...nie wiem, nie pamiętam różnicy pomiędzy 5881 WXT a wcześniejszymi WGC.Może jakieś 6L6 które są zamiennikami 5881 i producent w opisach dopuszcza wymianę właśnie na nie.Na szczęście zabawa 12ax7 nie jest kosztowna, więc można próbować.
-
Też szukam bardziej miękkiego brzmienia.Moje Sovteki na końcówce są dość jasne i twarde ,ale za to mam większą kontrole nad brzmieniem(coś za coś).Myślę ,że więcej zrobi zabawa preampem.
-
Może lepiej po prostu piec zmienić? Bo jak widzę teorię w postaci "drastyczna zmiana brzmienia po wymianie lamp MOCY" mi się nóż w kieszeni otwiera.
Preampy se przeróbcie lepiej. Albo kupcie se po Marszalu.
-
Może lepiej po prostu piec zmienić? Bo jak widzę teorię w postaci "drastyczna zmiana brzmienia po wymianie lamp MOCY" mi się nóż w kieszeni otwiera.
Preampy se przeróbcie lepiej. Albo kupcie se po Marszalu.
Chodzi o niuanse,których ty widocznie nie słyszysz.Prosimy o radę,ale ani w moim ani w kolegi wątku nic konstruktywnego nie wniosłeś.
-
Jak macie Sovteki to zmieńcie na JJ. Tu słychać różnicę dość sporą wg. mnie.
-
Może lepiej po prostu piec zmienić? Bo jak widzę teorię w postaci "drastyczna zmiana brzmienia po wymianie lamp MOCY" mi się nóż w kieszeni otwiera.
Preampy se przeróbcie lepiej. Albo kupcie se po Marszalu.
Chodzi o niuanse,których ty widocznie nie słyszysz.Prosimy o radę,ale ani w moim ani w kolegi wątku nic konstruktywnego nie wniosłeś.
Wniosłem, ale najwyraźniej przerasta Cię umiejętność czytania między wierszami i rozumieniem pewnego rodzaju sarkazmu.
Jeśli chcecie bawić się w "zmianę" brzmienia to DLA MNIE logiczniejszym rozwiązaniem wydaje się babranie się z preampem, który to kreuje brzmienie. Rozumiem z Waszych postów, że chcecie jakoś DRASTYCZNIE/do góry nogami/całkowicie/bardzo (wybierz sobie określenie, które najłatwiej przyswoisz) zmieniać brzmienie, to chyba nie na sekcji lamp mocy. One mogą co najwyżej dać pewnego rodzaju wykończenie. Jaki szlif. Whatever. No i żeby być fair: RFT.
-
Może lepiej po prostu piec zmienić? Bo jak widzę teorię w postaci "drastyczna zmiana brzmienia po wymianie lamp MOCY" mi się nóż w kieszeni otwiera.
Preampy se przeróbcie lepiej. Albo kupcie se po Marszalu.
Chodzi o niuanse,których ty widocznie nie słyszysz.Prosimy o radę,ale ani w moim ani w kolegi wątku nic konstruktywnego nie wniosłeś.
Wniosłem, ale najwyraźniej przerasta Cię umiejętność czytania między wierszami i rozumieniem pewnego rodzaju sarkazmu.
Jeśli chcecie bawić się w "zmianę" brzmienia to DLA MNIE logiczniejszym rozwiązaniem wydaje się babranie się z preampem, który to kreuje brzmienie. Rozumiem z Waszych postów, że chcecie jakoś DRASTYCZNIE/do góry nogami/całkowicie/bardzo (wybierz sobie określenie, które najłatwiej przyswoisz) zmieniać brzmienie, to chyba nie na sekcji lamp mocy. One mogą co najwyżej dać pewnego rodzaju wykończenie. Jaki szlif. Whatever. No i żeby być fair: RFT.
Nie jestem sarkastyczny a o zabawie preampem napisałem dwa posty wcześniej,więc doczytuj a nie atakuj.Sarkazmem to ty operujesz w dodatku nie twórczym.Nikt tu nie mówi o drastycznej zmianie brzmienia.Niuanse chłopie.Nie przegadujmy się jak podstawówka tylko dojdźmy wspólnie to jakiś konkretnych wniosków.Luzik i porozumienie o to w tym chodzi.O.K
Posty połączone: 15 Paź, 2015, 17:10:20
Jak macie Sovteki to zmieńcie na JJ. Tu słychać różnicę dość sporą wg. mnie.
Tylko ma plus czy na minus ;)
-
Tia...jak będę chciał zmienić drastycznie brzmienie...to zmienię wzmaka. Chodziło mi o wymodelowanie cieplejszego aczkolwiek nadal bardzo agresywnego brzmienia.
-
Wcale nie lepiej/gorzej tylko np. 6L6GC JJ mają więcej dołu i muła niż Sovtek 6L6WXT+. Preampowe 12AX7 odwrotnie. JJ są ostre i siarzą ale razem z JJ 6L6GC idealnie się uzupełniają. Chociaż reguły tu nie ma. Co kto lubi. ;)
-
Dopiero co się przesiadłem z JJ 6L6GC na Sovteki WXT+ i śmiało aprobuję co powyżej.
-
Ja mam trochę inne doznania niż kolega Zomballo odnośnie JJ na preampie. Rzucę parę moich spostrzeżeń na temat paru lamp końcówki mocy i preampu.
JJ6L6GC (mam w domu) - wycofany środek, mają więcej dołu i gryzącej górki, dół nie jest tak czytelny i zwarty jak w moich EHX 6L6GC (mam w ENGL'u) / Sovtek 6L6WXT+ (mam w domu) . JJ6L6GC raczej nie pomogą Tobie w osiągnięciu celu.
EHX 6L6GC / Sovtek 6L6WXT+ to w zasadzie identyczne lampy. Prawdopodobnie wypuszczane są pod tymi właśnie dwiema markami. Nie ma znaczenia, które kupisz choć gdzieś wyczytałem, że EHX, których używam obecnie dają trochę więcej środka w porównaniu do Sovteka. Może to była akurat taka partia. Jak wiadomo lampy nie mają idealnej powtarzalności barwy.
W każdym razie to są lampy z mocnym środkiem. Kompletnie nie gryząca góra, mój Fireball je kocha, dół jest twardy i zwarty, nic nie dudni jak w przypadku JJ. O ile JJ świetnie się słuchało na małych głośnościach w domu to EHX morduje je przy rozkręconym wzmaku.
Tung-Sol 5881 reissue (miałem w Powerball'u) te lampy mają chyba najmniejsze bańki. Po włożeniu do wzmaka zrobiło się tak jakby bardziej vintage. Poprawiła się dynamika przy spadku kompresji. Zredukowała się ostrość w porównaniu do JJ6L6GC i dół był jakby w innym miejscu. Te lampy nie robią DUM DUM. Dla Powerball'a było na plus. Zrobiło się bardziej kremowo.
Co do preampu to poza Sovtek 12AX7LPS wszystkie inne lampy zawsze mam w wersji ze złotymi pinami więc nie wypowiadam się na temat standardowych wersji tych lamp.
JJ ECC83 i ECC81 są mdłe,matowe, kremowe, określać jak kto woli tzn. korygują górkę najlepiej ze wszystkich jakie testowałem. Mają bardzo niskie szumy własne.
JJECC803S uwypuklała środek kosztem cofnięcia dołu i góry jeszcze bardziej niż w przypadku JJECC83
JJ ECC82 to już totalnie za słaba lampa i ma najniższe wzmocnienie przez co nawet gain rozkręcony do połowy nie zadowala, a szumy wzrastają masakrycznie. W każdym razie z lampami JJ rozstałem się jak zmieniłem Powerball'a na Fireball'a.
Sovtek 12AX7LPS - totalny monster, najsilniejsza lampka z jakimi miałem do czynienia, wszystkiego w niej pełno,ostra i mocna. Świetna lampa by wmontować ją gdzieś po drodze. Jako pierwsza wprowadza chaos i zniszczenie we wzmakach HI GAIN. Jak kto lubi. Dla mnie w pozycji V3 zamiata każdą inną
Tung Sol ECC803S - jasna,ale za razem szeroka, jej barwa nie skupia się w jakimś określonym rejestrze np. jak dolny środek, górny środek czy chuj wie gdzie, dźwięczna z najmniejszymi szumami, nic nie dudni, nic nie muli, nie siarzy. Dla mnie ideał na wejście i wyjście
EHX 12AX7 - nie podskoczyła w/w Tung Sol'om i po 5 minutach testów polciała na spyłkę.
EHX 12AT7 - zmiotła JJ ECC82 przez to, że swoją barwą jakby usuneła koc z mojej paki. Do tego dodała świetnego ziarna i wzmak zaczął jakby bardziej warczeć :)
Testowałem jeszcze standardowe wersje lamp JJ 5751, 12AX7WA Sovtek, 12AX7WB Sovtek i stwierdzam, że to nic specjalnego. Odrzucałem je po paru minutach...
...ale nie sprawdzałem jeszcze drogich lamp ECC83 i 81 spod szyldu GOLD LION
-
Dzięki za treściwy opis. Jesteś w stanie porównać obecnie posiadane przeze mnie Sovtek 5881 WXT z EH 6L6 WXT+ ?
-
Ja mam trochę inne doznania niż kolega Zomballo odnośnie JJ na preampie. Rzucę parę moich spostrzeżeń na temat paru lamp końcówki mocy i preampu.
JJ6L6GC (mam w domu) - wycofany środek, mają więcej dołu i gryzącej górki, dół nie jest tak czytelny i zwarty jak w moich EHX 6L6GC (mam w ENGL'u) / Sovtek 6L6WXT+ (mam w domu) . JJ6L6GC raczej nie pomogą Tobie w osiągnięciu celu.
EHX 6L6GC / Sovtek 6L6WXT+ to w zasadzie identyczne lampy. Prawdopodobnie wypuszczane są pod tymi właśnie dwiema markami. Nie ma znaczenia, które kupisz choć gdzieś wyczytałem, że EHX, których używam obecnie dają trochę więcej środka w porównaniu do Sovteka. Może to była akurat taka partia. Jak wiadomo lampy nie mają idealnej powtarzalności barwy.
W każdym razie to są lampy z mocnym środkiem. Kompletnie nie gryząca góra, mój Fireball je kocha, dół jest twardy i zwarty, nic nie dudni jak w przypadku JJ. O ile JJ świetnie się słuchało na małych głośnościach w domu to EHX morduje je przy rozkręconym wzmaku.
Tung-Sol 5881 reissue (miałem w Powerball'u) te lampy mają chyba najmniejsze bańki. Po włożeniu do wzmaka zrobiło się tak jakby bardziej vintage. Poprawiła się dynamika przy spadku kompresji. Zredukowała się ostrość w porównaniu do JJ6L6GC i dół był jakby w innym miejscu. Te lampy nie robią DUM DUM. Dla Powerball'a było na plus. Zrobiło się bardziej kremowo.
Co do preampu to poza Sovtek 12AX7LPS wszystkie inne lampy zawsze mam w wersji ze złotymi pinami więc nie wypowiadam się na temat standardowych wersji tych lamp.
JJ ECC83 i ECC81 są mdłe,matowe, kremowe, określać jak kto woli tzn. korygują górkę najlepiej ze wszystkich jakie testowałem. Mają bardzo niskie szumy własne.
JJECC803S uwypuklała środek kosztem cofnięcia dołu i góry jeszcze bardziej niż w przypadku JJECC83
JJ ECC82 to już totalnie za słaba lampa i ma najniższe wzmocnienie przez co nawet gain rozkręcony do połowy nie zadowala, a szumy wzrastają masakrycznie. W każdym razie z lampami JJ rozstałem się jak zmieniłem Powerball'a na Fireball'a.
Sovtek 12AX7LPS - totalny monster, najsilniejsza lampka z jakimi miałem do czynienia, wszystkiego w niej pełno,ostra i mocna. Świetna lampa by wmontować ją gdzieś po drodze. Jako pierwsza wprowadza chaos i zniszczenie we wzmakach HI GAIN. Jak kto lubi. Dla mnie w pozycji V3 zamiata każdą inną
Tung Sol ECC803S - jasna,ale za razem szeroka, jej barwa nie skupia się w jakimś określonym rejestrze np. jak dolny środek, górny środek czy chuj wie gdzie, dźwięczna z najmniejszymi szumami, nic nie dudni, nic nie muli, nie siarzy. Dla mnie ideał na wejście i wyjście
EHX 12AX7 - nie podskoczyła w/w Tung Sol'om i po 5 minutach testów polciała na spyłkę.
EHX 12AT7 - zmiotła JJ ECC82 przez to, że swoją barwą jakby usuneła koc z mojej paki. Do tego dodała świetnego ziarna i wzmak zaczął jakby bardziej warczeć :)
Testowałem jeszcze standardowe wersje lamp JJ 5751, 12AX7WA Sovtek, 12AX7WB Sovtek i stwierdzam, że to nic specjalnego. Odrzucałem je po paru minutach...
...ale nie sprawdzałem jeszcze drogich lamp ECC83 i 81 spod szyldu GOLD LION
Świetna rzeczowa odpowiedź.Dzięki
-
Powiem krótko bo nie testowałem Sovtek 5881 WXT. 5881 nie są dla mnie i mojego Fireballa :) Kompletnie inna lampa niż Sovtek 6L6GC WXT+
Jedynymi bańkami, które chciałbym jeszcze przetestować to oryginalne Svetlany 6L6GC Winged C z St. Petersburga.
Jak narazie w moim odczuciu nie znalazłem lepszych lamp niż Sovtek 6L6GC WXT+ / EHX 6L6EH
Rzuć sobie okiem na to. Może podsunie to Tobie jakieś pomysły - https://www.amplifiedparts.com/tech_corner/6l6gc-comparison-current-made-tubes (https://www.amplifiedparts.com/tech_corner/6l6gc-comparison-current-made-tubes)
-
Powiem krótko bo nie testowałem Sovtek 5881 WXT. 5881 nie są dla mnie i mojego Fireballa :) Kompletnie inna lampa niż Sovtek 6L6GC WXT+
Jedynymi bańkami, które chciałbym jeszcze przetestować to oryginalne Svetlany 6L6GC Winged C z St. Petersburga.
Jak narazie w moim odczuciu nie znalazłem lepszych lamp niż Sovtek 6L6GC WXT+ / EHX 6L6EH
Rzuć sobie okiem na to. Może podsunie to Tobie jakieś pomysły - https://www.amplifiedparts.com/tech_corner/6l6gc-comparison-current-made-tubes (https://www.amplifiedparts.com/tech_corner/6l6gc-comparison-current-made-tubes)
Ciekawe porównanie 6l6.
-
Czy jakiś kozak może mi wyklarować gdzie tu jest V1,V2,V3,V4 i za czo każda odpowiada ?
-
Na moje oko od prawej z tyłu: pierwsza to clean, druga w ekranie to 1 i 2 stopień hi gainu, 3 to dalsza część tego preampu. Z przodu od prawej to inwerter. Pewności jednak nie mam. Projektujący odstęp pomiędzy lampami mocy miał niezły pomysł ;)
-
Toś mi Pan wywrócił świat do góry nogami...myślałem że inwerter jest tam w tyle.
Siedzę i próbuję skonfigurować lampy preampu. Największa zmiana w brzmieniu jest przy podmiankach tej z lewej strony.
Przy wymianie reszty jakoś niebałdzo no chyba ,że już mi się pierdoli w uszach.
-
Dobrze myślisz ;) Źle popatrzałem na zdjęcie. Myślałem, że jest zrobione z tyłu obudowy :facepalm:
-
Właśnie przyszły wypasy z U.S. - http://www.ebay.co.uk/itm/381173029714?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (http://www.ebay.co.uk/itm/381173029714?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT)
Dzisiaj sprawdzę różnicę pomiędzy nimi a niby tymi samymi lampami z logiem EHX, które siedzą obecnie w moim piecu.
-
Spox, dawaj znaki.
Posty połączone: 31 Paź, 2015, 08:12:24
A tak BTW to 5881 WXT mają większe bańki od 5881 WGC i ledwo mi się zmieściły na wysokość przy zamianie.Swoją drogą, powinny mieć chyba więcej miejsca do oddawania ciepła...więc to też świadczy za 6L6 WXT +
-
Taaa... Miałem okazję poznać sporo takich złotouchych, co to słyszą różnice między lampami, w tym "niuanse, których ty najwyraźniej nie słyszysz", a nie słyszą że im gitara nie stroi...
-
No cóż współczuję niedosłuchu. W każdym razie mam nadzieję, że słuchający dosłyszą tutaj różnicę. Jeżeli nie, no to "współczuję niedosłuchu"
Żeby mi tu kolejny ziom z pizdy nie strzelił to dodam, że Sovteki są zbliżone parametrami do byłych już EHX. Także oba sety miały prawie identyczne warunki pracy.
EHX miały trochę większy rozrzut :
V1 456V przy 42.2mV
V2 458V przy 39.5mV
Natomiast Sovteki :
V1 460V przy 42.1mV
V2 459V przy 41.9mV
Mikrofony rozstawione identycznie jak i wzmak wysterowany identycznie.
Nie usłyszycie kolosalnych różnic tym bardziej, że ja nagrywam wzmak na niższych głośnościach. U mnie membrana głośnika zaczyna pracować kiedy gała master rozkręcona jest na 1,5 i tak właśnie nagrałem te próbki.
Dużą różnicę w barwie odczułem na próbie kiedy wzmak został rozkręcony na 50% no ale wracam do próbek.
Ja słyszę, że Sovtek daje lepszą jak dla mnie barwę w dole. Rozmytego dołu jest mniej i wydaje się jakby było inne ziarno w górce tylko dlatego, że wzmak idzie bardziej środkiem, jest twardszy. EHX idzie trochę innym pasmem. Te różnice nie są jakieś wielkie w nagrywkach, ale to nazywa się własnie niuansem, który na rozkręconym wzmaku słychać jeszcze bardziej. Sovtek przebija mi się lepiej przez żywe bębny. Jest bardziej czytelny bo idzie wyższym pasmem i bardziej jebie w klatę. Jest mniej dum dum.
https://soundcloud.com/gehinnom-1/ehx-6l6-eh
https://soundcloud.com/gehinnom-1/sovtek-6l6-wxt
-
No, czyli jest DOKŁADNIE tak jak mówiłem - różnica jest subtelna. Na pewno nie taka, żeby się tym pół życia jak psychofan pałować i obsrywać na forach "że kurwa lampa MOCY X daje w chuj lepsze i wyartykułowane brzmienie niż Y" Sorry, myślałem, że faktycznie nam tu udowodnisz, że jesteśmy głuchoniemymi ignoranckimi jełopami. Ale spoko - w poniedziałek pojadę z tym do muzycznego, puszczę to na monitorkach i zobaczymy. Może jednak będziemy musieli się do miecza kajać ;)
-
Może jednak będziemy musieli się do miecza kajać ;)
Nie nic z tych rzeczy... ...w realu jak wzmak się rozpiździ na mega wjeb to czuć, że charakter wzmaka się zmienia.
U mnie w Fireballu do tego stopnia, że przy Sovtekach koniecznością było wyłączenie włącznika bright i ściągnięciu środka o 1 w dół.
Te lampy mają inny charakter w dole. Są wyraźniejsze. EHX robiły mi dum dum :)
-
Jet city jca 50h.V1 Sovtek 12ax7lps v2,v3,electro harmonics 12ax7,v4 sovtek12ax7wb,v5 tad12ax7C.Końcówka Sovtek 6l6WXT+.
Tak to mniej więcej wygląda na zywca z próby
https://soundcloud.com/burninghands/04-02-wer1
-
Sorry, ale takie gadanie o brzmieniu przy wetknięciu do wzmaka bez opomiarowania przypadkowych egzemplarzy lamp różnych producentów i wyciąganie z tego wniosków ogólnych na temat ich brzmienia, to zwykłe pierdolenie. Istnieją na tyle spore rozrzuty parametrów nawet w obrębie jednej serii, że bez dobrania lamp o podobnych parametrach równie dobrze może się zdarzyć, że większa różnica w brzmieniu będzie pomiędzy różnymi egzemplarzami od tego samego producenta, niż pomiędzy lampami różnych producentów.
-
Theremin dobrze prawi :) To samo dotyczy innych elementów, a min kondensatorów. Rezystory dobrej jakości mają 1% tolerancję, ale kondensatory już znacznie większą. Wpływ na brzmienie mają też pojemności pasożytnicze powstałe podczas montażu. Wobec tych faktów, nawet dwa te same modele wzmaków na tych samych lampach mogą zagrać trochę inaczej. Dużo więcej można zmienić modując sam preamp, niż zmieniając typy lamp :)
-
Tak sie sklada że wszystkie lampy mam pomierzone i trzymają parametry.Koncówka została tak jak jest,ale preamp zmienił sie diametralnie.Każdy z słuchaczy uslyszał różnicę in plus.W ramach wyjaśnienia wszystkie lampy wcześniej założone na preampie również były nowe i przemierzone.
P.s Wiem że macie racje,ale jako laik słyszę różnicę po prostu.
-
Co do preampu to poza Sovtek 12AX7LPS wszystkie inne lampy zawsze mam w wersji ze złotymi pinami więc nie wypowiadam się na temat standardowych wersji tych lamp.
A podstawki masz złote? Jak nie to jaki ma sens kupowanie lamp złoconych na pinach jak podstawkę masz std. :)
Sov oraz EXH to jedna i ta sama fabryka tak jak Reflectory. Co do brzmienia razem z JJ oscylują w podobnych zakresach bo są to prawie identyczne lampy (nawet z wyglądu). Mesa też je bierze (teraz już nie wiem, które) potem tylko maluje swoje logo no i selekcjonuje w pary.
Tung Sol - inna bajka :) na plus.
Co ważne: cena nie świadczy o tym, że będziesz zadowolony z brzmienia :)
-
Jet city jca 50h.V1 Sovtek 12ax7lps v2,v3,electro harmonics 12ax7,v4 sovtek12ax7wb,v5 tad12ax7C.Końcówka Sovtek 6l6WXT+.
Tak to mniej więcej wygląda na zywca z próby
https://soundcloud.com/burninghands/04-02-wer1
No dobrze - ale co ma nam dać ta próbka? Uważasz, że każdy tutaj zna brzmienie stockowego JCA50H na pamięć i sobie to odtworzy i porówna z tym? Kolega @ITHMW (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=4301) dał nam coś porównawczego - i spoko, mimo, że różnice subtelne, to jednak jest to miarodajne w jakiś sposób. A tu nam wrzuciłeś jakąś randomową próbkę z próby - i co my niby mamy z tym zrobić w kontekście "różnicy w lampach na końcówce/preampie"?
-
Tak sie sklada że wszystkie lampy mam pomierzone i trzymają parametry.Koncówka została tak jak jest,ale preamp zmienił sie diametralnie.Każdy z słuchaczy uslyszał różnicę in plus.W ramach wyjaśnienia wszystkie lampy wcześniej założone na preampie również były nowe i przemierzone.
P.s Wiem że macie racje,ale jako laik słyszę różnicę po prostu.
Jakie parametry masz w tych lampach zmierzone? ;)
-
Każdy z słuchaczy uslyszał różnicę in plus.
Zabrakło mi tu jeszcze obligatoryjnego w takich sytuacjach "nawet żona przybiegła z kuchni, bo usłyszała różnicę".
-
2BeFree - Pewnie podstawki też by coś subtelnego wniosły. Powierzchnia styku lamp jest ważna, ale idąc Twoim złotym torem I tak okaże się, że to wszystko chuj bo ścieżki na płycie głównej nie są złote itd. Złote nóżki to kolejna subtelna różnica. Zsumuj wszystkie subtelności i zmieni się barwa na tyle by nie wysilać się by to usłyszeć.
Co do JJ. Akurat te lampy najbardziej odbiegają barwą od pozostałych 6L6. Za chu chu nie przypominają Sovteka/EHX Nie wiem jak tam konstrukcyjnie wewnątrz bańki, ale wizualnie to zupełnie inny twór wytworzony na maszynach Tesli. O ile pamiętam JJ wchłonął dorobek Tesli. Nie ma się co podniecać. Różnice w brzmieniu zawsze będą, pytanie tylko czy ktoś wyda na to dodatkowy grosz, czy stwierdzi że się nie kalkuluje,
-
Wy tu się śmiejecie, ale ja od razu słyszę czy w piweju są złote nóżki w lampach. Różnica subtelna, ale wrażenie jakby muzyk był w tym samym pomieszczeniu.
-
Jet city jca 50h.V1 Sovtek 12ax7lps v2,v3,electro harmonics 12ax7,v4 sovtek12ax7wb,v5 tad12ax7C.Końcówka Sovtek 6l6WXT+.
Tak to mniej więcej wygląda na zywca z próby
https://soundcloud.com/burninghands/04-02-wer1 (https://soundcloud.com/burninghands/04-02-wer1)
No dobrze - ale co ma nam dać ta próbka? Uważasz, że każdy tutaj zna brzmienie stockowego JCA50H na pamięć i sobie to odtworzy i porówna z tym? Kolega @ITHMW (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=4301) dał nam coś porównawczego - i spoko, mimo, że różnice subtelne, to jednak jest to miarodajne w jakiś sposób. A tu nam wrzuciłeś jakąś randomową próbkę z próby - i co my niby mamy z tym zrobić w kontekście "różnicy w lampach na końcówce/preampie"?
Wiem powinienem dograć druga próbke z poprzednimi lampami i tak też zrobię.
Posty połączone: 01 Lis, 2015, 18:01:35
Tak sie sklada że wszystkie lampy mam pomierzone i trzymają parametry.Koncówka została tak jak jest,ale preamp zmienił sie diametralnie.Każdy z słuchaczy uslyszał różnicę in plus.W ramach wyjaśnienia wszystkie lampy wcześniej założone na preampie również były nowe i przemierzone.
P.s Wiem że macie racje,ale jako laik słyszę różnicę po prostu.
Jakie parametry masz w tych lampach zmierzone? ;)
Wartości katalogowe.Chodziło o to by miały jak najlepsze parametry.
Posty połączone: 01 Lis, 2015, 18:54:49
Każdy z słuchaczy uslyszał różnicę in plus.
Zabrakło mi tu jeszcze obligatoryjnego w takich sytuacjach "nawet żona przybiegła z kuchni, bo usłyszała różnicę".
I pies zaczął wyć dorzucając całą pulę parzystych harmonicznych:)
P.s Naprawde nie słyszysz różnicy w brzmieniu lamp?
-
P.s Naprawde nie słyszysz różnicy w brzmieniu lamp?
Zależy z jakiej wysokości spadają i na jakie podłoże.
-
P.s Naprawde nie słyszysz różnicy w brzmieniu lamp?
Zależy z jakiej wysokości spadają i na jakie podłoże.
Pewnie ma znaczenie jeszcze rodzaj podłoża.
Ale z Ciebie kat :headbang:
-
Wiem powinienem dograć druga próbke z poprzednimi lampami i tak też zrobię.
Posty połączone: 01 Lis, 2015, 18:01:35
Tak sie sklada że wszystkie lampy mam pomierzone i trzymają parametry.Koncówka została tak jak jest,ale preamp zmienił sie diametralnie.Każdy z słuchaczy uslyszał różnicę in plus.W ramach wyjaśnienia wszystkie lampy wcześniej założone na preampie również były nowe i przemierzone.
P.s Wiem że macie racje,ale jako laik słyszę różnicę po prostu.
Jakie parametry masz w tych lampach zmierzone? ;)
Wartości katalogowe.Chodziło o to by miały jak najlepsze parametry.
Nie wiem czy słusznie, ale ostro śmiechłem. Bo brzmi to trochę tak, jakbyś sugerował się tym, co jest w katalogu, a nie zmierzył tego w czasie rzeczywistym.
-
Mam u siebie niby sparowany zestaw lamp Sovtek 6l6WXT. Przy niskim napięciu anodowym wszystko było ok, ale przy 450V bias się totalnie rozjechał. Lampy miały totalnie inne nachylenie charakterystyki i tego nikt nie sprawdził przy parowaniu i na 99% inni przy innych lampach też tego nie robią. Skutek- brum nie do opanowania i lampy na półkę chociaż są praktycznie nowe ;) Także w większości przypadków pomiary ograniczają się do pomiaru prądu, a to jest za mało żeby zrobić rzetelne porównanie lamp.
-
Na pewno masz rację.Napisalem jednak wcześniej, że końcówki nie ruszałem a bawiłem się samym preampem a tutaj już nie ma to takiego znaczenia.Na inwerterze mam zbalansowanego TAD 12ax7c i to wszystko.Wierzcie czy nie ,ale u mnie ta zmiana lamp wniosła dużą poprawę brzmienia i jest teraz potężnie.Mam jednak inne pytanie do Ciebie. Mianowicie.Czy dobieranie lamp preampu w pary kwadry itd ma sens,czy to tylko marketingowa papka.
Aha.Lampy preampu mierzylismy w czasie rzeczywistym i przerzucilismy ich kilkanaście żeby miały jak najlepsze parametry(najbardziej zbliżone do wartości katalogowych).Choć z tego co mi nakreśliłeś,może to w ogóle nie mieć znaczenia.
Jednak tylko to mogłem zrobić.
-
Tak się "przysłuchuję" waszej dykusji.Dla mnie jedno jest pewne.Pobawiłem się lampami preampu i różnica w brzmieniu jest zdecydowanie słyszalna.Nie mierzę niczego i mierzył nie będę (bo nie mam odpowiedniego sprzętu).Dla mnie najważniejsze jest ,że z obecnego brzmienia jestem zadowolony.Wymienię lampy mocy...będę wiedział więcej.
-
Wymiana lamp preampu wpływa na brzmienie i to jest słyszalne, jednak tu wracamy do tej kwestii, że nawet dwie identyczne lampy mogą zagrać inaczej przez różnice parametrów. Nawet tranzystory się dobiera w zestawy bo mają rozrzut parametrów, a lampy maja jeszcze większy;) Co do dobierania lamp preampu, to sensu to zupełnie nie ma bo to i tak jest tor mono. W wzmacniaczach audio dobierają lampy żeby nie było różnicy głośności w poszczególnych kanałach. W gitarowych zupełnie nie ma to sensu i szkoda za to płacić :)
-
Wymiana lamp preampu wpływa na brzmienie i to jest słyszalne, jednak tu wracamy do tej kwestii, że nawet dwie identyczne lampy mogą zagrać inaczej przez różnice parametrów. Nawet tranzystory się dobiera w zestawy bo mają rozrzut parametrów, a lampy maja jeszcze większy;) Co do dobierania lamp preampu, to sensu to zupełnie nie ma bo to i tak jest tor mono. W wzmacniaczach audio dobierają lampy żeby nie było różnicy głośności w poszczególnych kanałach. W gitarowych zupełnie nie ma to sensu i szkoda za to płacić :)
No i właśnie o to mi chodziło.
P.s Widzisz theremin jednak oprócz wysokości i podłoża jest jeszcze różnica odsłuchowa ;).
Nie ma to jednak znaczenia :)
Posty połączone: 02 Lis, 2015, 14:30:09
Tak się "przysłuchuję" waszej dykusji.Dla mnie jedno jest pewne.Pobawiłem się lampami preampu i różnica w brzmieniu jest zdecydowanie słyszalna.Nie mierzę niczego i mierzył nie będę (bo nie mam odpowiedniego sprzętu).Dla mnie najważniejsze jest ,że z obecnego brzmienia jestem zadowolony.Wymienię lampy mocy...będę wiedział więcej.
Jeśli mogę zapytać jakie lampy wrzuciłeś na preamp i co to zmieniło(bo że in plus to już wiemy:)?
-
Na czystym kanale mam starą RFT ECC83 (mniejsze wzmocnienie i łagodniejsze brzmienie)
Na pierwszym i drugim stopniu Tung Sol 12AX7 (tu kombinowałem z Mullardami ale wzmak zagadał mniej agresywnie i ciszej)
Na inwerterze (nie miałem niczego z mniejszym wzmocnieniem) Edicron 12AX7 EH
Ewidentnie wyszło ,że Tung Sol jest bardzo agresywna i mocna.Gra bardzo szeroko.
Co do szumów...wali mnie to :-)
Oczywiście mogę pierdolić głupoty bo do końca nie jestem pewny za co która odpowiada ;)
-
Oks.Dzięki.:)
-
Na czystym kanale mam starą RFT ECC83 (mniejsze wzmocnienie i łagodniejsze brzmienie)
ECC83 ma współczynnik wzmocnienia taki sam jak 12AX7, a poza tym wzmocnienie i tak zależy od układu pracy.
Na pierwszym i drugim stopniu Tung Sol 12AX7 (tu kombinowałem z Mullardami ale wzmak zagadał mniej agresywnie i ciszej)
Ewidentnie wyszło ,że Tung Sol jest bardzo agresywna i mocna.Gra bardzo szeroko.
Tung Sol jak zgaduję nówka, a Mullard zapewne zajechany trup kupiony jako NOS w okazyjnej cenie
-
Mullard jest nowy kupowany w muzycznym ladnych pare lat temu.Tung Sol tez.Jedynie co do RFT ciezko powiedziec.Trzebs by pewnie pomierzyc.
-
Mullard z obecnej produkcji nie może nawet stanąć obok oryginalnego Mullarda :)
-
Mullard z obecnej produkcji nie może nawet stanąć obok oryginalnego Mullarda :)
To całkowita racja.Niestety.
-
Mullard z obecnej produkcji nie może nawet stanąć obok oryginalnego Mullarda :)
Chyba że ma złote nóżki:) :lol:
-
Nawet złote "skarpety" go nie uratują :P
-
Co do parowania lamp preampu - mam parowane żeberka w kaloryferze i mam cieplej w pokoju niż na standardowym :D
-
Ja trochę wybrałem drogę "na skróty", bo wieszam mokry ręcznik na kaloryferze, ale paruje zajebiście.
-
...a tak na serio to na chuj komu lampy dobierane w pary na preampie ? Zbalansowane czy o wyższym/niższym gainie to rozumiem, ale parowanie ? Mam taką zasadę, że pierwsza lampa wejściowa zawsze jest zbalansowana o jak najwyższym gain'ie, ale koniecznie z krótkimi blachami. Długie blachy zawsze dawały mi syf, mikrofonowanie i podwyższone szumy. Polecam Tung Sol'a ze złotymi nóżkami. "Subtelnie" lepiej heh
-
jakby muzyk był w tym samym pomieszczeniu.
Marycha Ci zaczęła ginąć? ;)
-
...a tak na serio to na chuj komu lampy dobierane w pary na preampie ? Zbalansowane czy o wyższym/niższym gainie to rozumiem, ale parowanie ? Mam taką zasadę, że pierwsza lampa wejściowa zawsze jest zbalansowana o jak najwyższym gain'ie, ale koniecznie z krótkimi blachami. Długie blachy zawsze dawały mi syf, mikrofonowanie i podwyższone szumy. Polecam Tung Sol'a ze złotymi nóżkami. "Subtelnie" lepiej heh
Mi tam sovtek 12ax7lps nie syfi,choć wszystko wskazywałoby na to.