Autor Wątek: Wpływ konstrukcji na sposób strojenia  (Przeczytany 22651 razy)

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Wpływ konstrukcji na sposób strojenia
« 12 Sty, 2011, 12:36:47 »
        Ok, zastanawiało mnie to już od dłuższego czasu, nie znalazłem na to odpowiedzi nigdzie więc olałem. Teraz jednak gdy rozpowszechniły się 8semki temat powrócił. Wiem, że to zabrzmi głupio i będzie wiele komentów w stylu "a u mnie nie" , "a u mnie tak", ale spytam tak ogólnie. Czemu 7demka o standardowej skali (25,5) przy normalnych strunach (10-56) stroi do B zaś 6tka o takiej samej skali i też przy najgrubszej strunie 56 już ma raczej problemy.

        Owszem znajdą się tacy, którzy powiedzą, że im stroi bo leciuteńko uderzają w struny, aby wprawić strunę w jak najmniejsze drgania, albo ludzie co grają tak szybko, lub tak często wibrują struny, że nawet nie zauważają wibrowania dźwięku i myślą, że im stroją. Wiem, że teraz jest w modzie zakładanie grubasów nawet do B w 7 demce by lepiej brzmialo, stroiło itp, albo że shecter robi juz fabrycznie 7demki o lekko wydłuzonej skali, ale zasadniczo, tak jak bylo na samym poczatku, byly 7demki w 25,5 byly sety 10-56 i gralo.

       Tak samo jest z 7demkami 24,75. Normalnie 6stki mają grube problemy ze strojeniem w niskich rejestrach w tej skali i wymagają grubych strun, a 7demka da rade juz przy 59 czy cos. Co prawda nie bedzie to jakos super czytelnie brzmialo i moga byc problemy przy A, ale te B zawsze pociagnie przy relatywnie nie grubych strunach.

      Z 8semkami to samo - co kraj to obyczaj. Ibek dała w swojej jakies 28, schecter namietnie daje 26,5....Czy to nie jest po prostu tak, ze ogolnie konstrukcja gitary jakos sprawa ze to stroi ? Mam na mysli to, ze te glupie B jest naturalnym strojem dla tej gitary, tak samo jak E dla 6. Po prostu B jest naturalnym przedluzeniem stroju E jezeli chce sie dodac jedna strune od dolu i z racji, nie wiem, wiekszej ilosci strun wiekszego mostka gryfu, te niechciane wibracje, ktore sprawiają, że normlanie gitara by ni stroiła "rozchodzą" się jakos ?

    Weźcie mnie oświećcie ;)
« Ostatnia zmiana: 12 Sty, 2011, 21:00:07 wysłana przez se7en »

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #1 12 Sty, 2011, 12:54:20 »
Co do samego stosunku grubość struny- napięcie struny nie widzę żadnej różnicy czy to 7 czy 6. Dla przykładu w 6 miałem 54 do C, w 7 mam 68 do A.  Więc w miarę logiczny postęp.  Oczywiście obie gitary 25,5"
Wydaje mi się, że chodzi Ci o inny problem... tj. o regulacje menzury. W 6 przy H i strunach powyżej 56 już brakowało miejsca (floyd).
« Ostatnia zmiana: 12 Sty, 2011, 12:56:15 wysłana przez Donnie »

Offline Musza

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 163
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #2 12 Sty, 2011, 13:13:26 »
        Ok, zastanawiało mnie to już od dłuższego czasu, nie znalazłem na to odpowiedzi nigdzie więc olałem. Teraz jednak gdy rozpowszechniły się 8semki temat powrócił. Wiem, że to zabrzmi głupio i będzie wiele komentów w stylu "a u mnie nie" , "a u mnie tak", ale spytam tak ogólnie. Czemu 7demka o standardowej skali (25,5) przy normalnych strunach (10-56) stroi do B zaś 6tka o takiej samej skali i też przy najgrubszej strunie 56 już ma raczej problemy.

Kto Ci takich rzeczy naopowiadał? Jeśli 6stka nie stroi do B to trzeba ją wyregulować, albo to wiosło tak ma i tylko lutnik da radę je uratować.

       
Cytuj
Owszem znajdą się tacy, którzy powiedzą, że im stroi bo leciuteńko uderzają w struny, aby wprawić strunę w jak najmniejsze drgania, albo ludzie co grają tak szybko, lub tak często wibrują struny, że nawet nie zauważają wibrowania dźwięku i myślą, że im stroją. Wiem, że teraz jest w modzie zakładanie grubasów nawet do B w 7 demce by lepiej brzmialo, stroiło itp, albo że shecter robi juz fabrycznie 7demki o lekko wydłuzonej skali, ale zasadniczo, tak jak bylo na samym poczatku, byly 7demki w 25,5 byly sety 10-56 i gralo.

Teraz są 7mki 25,5 i sety 11-74, ale teraz też jest drop F, a nie B standard. BTW. Widek udowodnił, że można grać na 6stce w G na 10-46 ;)

       
Cytuj
Tak samo jest z 7demkami 24,75. Normalnie 6stki mają grube problemy ze strojeniem w niskich rejestrach w tej skali i wymagają grubych strun, a 7demka da rade juz przy 59 czy cos. Co prawda nie bedzie to jakos super czytelnie brzmialo i moga byc problemy przy A, ale te B zawsze pociagnie przy relatywnie nie grubych strunach.

Znów zapytam, kto ci tak powiedział, bo nie wierzę,  że sprawdzałeś. Mam obecnie 11-56 w LP i do C stroi idealnie, myślę, że 59 spokojnie da radę w B.

     
Cytuj
Z 8semkami to samo - co kraj to obyczaj. Ibek dała w swojej jakies 28

27'

Cytuj
Czy to nie jest po prostu tak, ze ogolnie konstrukcja gitary jakos sprawa ze to stroi ? Mam na mysli to, ze te glupie B jest naturalnym strojem dla tej gitary, tak samo jak E dla 6. Po prostu B jest naturalnym przedluzeniem stroju E jezeli chce sie dodac jedna strune od dolu i z racji, nie wiem, wiekszej ilosci strun wiekszego mostka gryfu, te niechciane wibracje, ktore sprawiają, że normlanie gitara by ni stroiła "rozchodzą" się jakos ?

Nie wiem czy B jest głupie, ale wiem, że albo uprawiasz kiepskie sofizmaty, albo za bardzo wierzysz w forumowe mity. Ale fakt, więcej strun powoduje, że niechciane wibracje rozchodzą się i atakują najbliższą wysoko stojoną 6stkę. Reszta z różnic konstrukcyjnych ma wpływ wyłącznie na brzmienie.
facebook.com/Musza.MorningWood

Offline mlodysatan

  • Pr0
  • Wiadomości: 633
  • Graj to co czujesz, to jest najlepsze !
    • KOZI RECORDS
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #3 12 Sty, 2011, 13:13:29 »
ja mam 7  w skali 24.75 i u mnie najgrubsza jest to 70 (drop A) jest idealna jak dla mnie i grubszych nie zakladam bo nie ma po co. Co do 6 i strojenia nizej to sam fakt wg. mnie ze musisz tez zmienic grubosc  setu strunek :) Ja do C w 6 skala 25.5 uzywalem 11-56 i smigalo :)
Ja moze i laik ale biore pod uwage jedno jesli stroje sie nizej niz 1 ton (np w 6 z E na D) to nie zmieniam setu bo nie ma takiej potrzeby jesli struna brzmi tak jak powinna. Jesli juz wiecej to zmieniam na grubsze bo raz klusek nie lubie dwa mi to nie brzmi.

Pozdro !

Offline october

  • Pr0
  • Wiadomości: 557
  • Oct.
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #4 12 Sty, 2011, 17:50:31 »
Podobnie nie zauważam różnicy między ilością strun w gitarze a strojeniem przy tej samej menzurze. Miałem kilka 7mek, kilka 6tek z - ustawiając w nich menzure strojenie było podobne (a gram od długiego czasu na 10-60).

Cytuj
Znów zapytam, kto ci tak powiedział, bo nie wierzę,  że sprawdzałeś.

Z tego co mi mówił na salce prób, ktoś mu powiedział ;) Maku ogrywał u mnie kilka siódemek, jedną miał - być może to kwestia trafienia lepiej wykonanych 7mek od 6ek. Innego powodu nie widzę, bo 25.5 to 25.5.

Weźcie mnie oświećcie ;)

Oświecam Cię!
« Ostatnia zmiana: 12 Sty, 2011, 17:55:42 wysłana przez october »
007

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #5 12 Sty, 2011, 18:16:27 »
Nie wiem. Mi się zdarza przestrajać 24,75" do F# i jakoś daje radę :)
Tyle, że mam 074 najgrubszą...

Offline Pan Sinner

  • MrWhosyourdaddybitch
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 741
  • Miałki!
    • Torg
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #6 12 Sty, 2011, 19:14:28 »
coś się zmieniało w regulaminie forym?

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #7 12 Sty, 2011, 20:23:21 »
     Nikt mi nic nie naopowiadał tylko widzę co się dzieje z 7demką w 24,75 przy strunie 59 w stroju do B (stroi) a co się działo z 6 pozostałymi gitarami w tej samej menzurze jakie miałem, przy czym były różnej jakości, jedne lepszej drugie gorszej a odchylenia byly mniej wiecej takie same (sam fakt ze byly wogole).

     Co do tego ze ktos zakłada 11-56 do C i smiga to zgodze się w całej rozciągłości - dlatego ze mimo ze to tylko poł tonu wyzej od B to jednak roznica jest sporo wieksza niz te pol tonu od Cis czy pol tonu od Cis do D etc. Nie wiem z czego to wynika, ale zauwazcie ze od tego momentu dzwiek nie tylko juz dolu tak jak wczesniej stopniowo obzniazajac, ale juz takie charaktrstycznego  brzmienia, którego trudno z czymkolwiek pomylic. Czy zagrasz w D czy w C# czy tez Czy w C# czy C to bedzie po prostu inna tonacja  majaca wiecej lub mniej dolu, ale za to dzwieki od B nizej wyraźnie juz odcinają sie charakterem od reszty, od tego C które "stoi obok". Sami slyszycie jakis kawałek i wiecie ze musi byc to conajmniej stroj do B i nie mylicie tego z zadnym C....
   Nie zastanawiało was nigdy ze nie ma fabrycznych setów do 6 z normlanymi skalami dedykowane do B ?? Czy to nie dziwnie ze od X lat dedykowane jakims strojom sety konczą sie na dedykacji do C ??

P.S. Sorry ze nie znam na pamiec akurat tej konkrenej skali jakiej zastosował w swej 8 ibek, gdzie sensem mojej wypowiedzi bylo to ze rozne firmy daja rozne skale...coż za "fo pa"

Offline Musza

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 163
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #8 12 Sty, 2011, 20:43:12 »
     Nikt mi nic nie naopowiadał tylko widzę co się dzieje z 7demką w 24,75 przy strunie 59 w stroju do B (stroi) a co się działo z 6 pozostałymi gitarami w tej samej menzurze jakie miałem, przy czym były różnej jakości, jedne lepszej drugie gorszej a odchylenia byly mniej wiecej takie same (sam fakt ze byly wogole).

a)gitary są różnej jakości, b) gryf siódemki jest większy, dlatego słabiej reaguje, gdy zwiększysz napięcie strun-nie będzie trzeba go prawdopodobnie tak regulować jak tego w szóstce (zakładając, że uzbrajając gitarę w grubsze struny oraz obniżając strój i tak zwiększasz naciąg). Możliwe, iż jako że jest masywniejszy to inaczej wibruje, ale to tylko z założenia-masz przecież różne profile, różne zastosowane drewna. To jedyne rzeczy jakie przychodzą mi do głowy jeśli mamy szukać przyczyny innej niż gorsza jakość/wykonanie twoich testowanych 6stek. (oczywiście regulowałeś je do niższego stroju?)

     
Cytuj
Co do tego ze ktos zakłada 11-56 do C i smiga to zgodze się w całej rozciągłości - dlatego ze mimo ze to tylko poł tonu wyzej od B to jednak roznica jest sporo wieksza niz te pol tonu od Cis czy pol tonu od Cis do D etc. Nie wiem z czego to wynika, ale zauwazcie ze od tego momentu dzwiek nie tylko juz dolu tak jak wczesniej stopniowo obzniazajac, ale juz takie charaktrstycznego  brzmienia, którego trudno z czymkolwiek pomylic. Czy zagrasz w D czy w C# czy tez Czy w C# czy C to bedzie po prostu inna tonacja  majaca wiecej lub mniej dolu, ale za to dzwieki od B nizej wyraźnie juz odcinają sie charakterem od reszty, od tego C które "stoi obok". Sami slyszycie jakis kawałek i wiecie ze musi byc to conajmniej stroj do B i nie mylicie tego z zadnym C....

Czasem D potrafi brzmieć pozornie nisko, a B z pozoru wysoko, to kwestia wielu czynników. Nie zgadzam się, żeby B było jakąś poprzeczką.

   
Cytuj
Nie zastanawiało was nigdy ze nie ma fabrycznych setów do 6 z normlanymi skalami dedykowane do B ?? Czy to nie dziwnie ze od X lat dedykowane jakims strojom sety konczą sie na dedykacji do C ??

Nie, kiedyś się tak nie obniżano jak teraz, ponadto, nadal znakomita większość stroi się wyżej, a co za tym idzie-takie sety się lepiej sprzedają. Na rynku pojawiło się jednak wiele setów do 6 ze struną 60, a nawet 70 (GHS Zakka), także nie wiem o co biega, nigdy nie będzie ich tyle co setów 10-46-to chyba oczywiste.

Cytuj
P.S. Sorry ze nie znam na pamiec akurat tej konkrenej skali jakiej zastosował w swej 8 ibek, gdzie sensem mojej wypowiedzi bylo to ze rozne firmy daja rozne skale...coż za "fo pa"

Wybaczam. Nie musisz znać jej na pamięć, ale fajnie wiedzieć jak już o niej piszesz, nie? Wyluzuj :)
« Ostatnia zmiana: 12 Sty, 2011, 20:47:38 wysłana przez Musza »
facebook.com/Musza.MorningWood

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Odp: (chyba) banalne pytanie
« Odpowiedź #9 12 Sty, 2011, 21:03:05 »
      Oczywiscie ze regulowalem wszystkie gitary swoje gitary pod dany stroj i dana grubosc strun, a nawet i czasem marke jak set byl ten sam (regulacja gryfu jak i menzury) Pewnie teraz poleci temat ze robilem to sam , a nie dalem do lutnika...... coz ostatnio dostalem gitare która wrociła od jakiegos niby dobrego lutnika z gdanska i co prawda byla dobrze wyregulowana, ale stwierdziwszy ze taki rezultat w komforcie i strojeniu to samemu udawało mi sie przez ostatnie lata, zas zauwazywszy struny ZAWIĄZANE NA SUPEŁ na kluczach, uznaemł ze juz lepiej sam bede o nie dbał ;)
    Nie mylmy brzmienia z tonacja. Jasne zgodze sie ze czasami kawałek w D zabrzmi jak "japierdoleijeszczet rochę" a kawałek w B jak clasyka roka - ale to wina brzmienia i ogolnie calej realizacji materiału w studiu. Wystarczy popatrzec jak brzmia kawałki rammsteina w D z Sonne a jak najnowszy slayer  (world painted blood) w B.
    Co do setów owszem sa setu zacka do 70, albo nowe DR do 65, ale nikt sie pod tym nie podpisuje, do czego maja sluzyc, tak jakby nie dawali gwarancji (uwaga zaraz dostane za to po glowie !) ze to da rade i ze wogole 6 mozna tak stroic. Podpisuja sie tylko pod setami do D,Cis, C, bo wiedza ze to napewno da rade (gibson, d'addario, everly x rokers) przy czym niekotre serty wyszly dopiero w 2010 jak np d'addario do C.
   

Offline Musza

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 163
      Oczywiscie ze regulowalem wszystkie gitary swoje gitary pod dany stroj i dana grubosc strun, a nawet i czasem marke jak set byl ten sam (regulacja gryfu jak i menzury) Pewnie teraz poleci temat ze robilem to sam , a nie dalem do lutnika...... coz ostatnio dostalem gitare która wrociła od jakiegos niby dobrego lutnika z gdanska i co prawda byla dobrze wyregulowana, ale stwierdziwszy ze taki rezultat w komforcie i strojeniu to samemu udawało mi sie przez ostatnie lata, zas zauwazywszy struny ZAWIĄZANE NA SUPEŁ na kluczach, uznaemł ze juz lepiej sam bede o nie dbał ;)
    Nie mylmy brzmienia z tonacja. Jasne zgodze sie ze czasami kawałek w D zabrzmi jak "japierdoleijeszczet rochę" a kawałek w B jak clasyka roka - ale to wina brzmienia i ogolnie calej realizacji materiału w studiu. Wystarczy popatrzec jak brzmia kawałki rammsteina w D z Sonne a jak najnowszy slayer  (world painted blood) w B.   

To o co chodzi? Że jak obniżysz z C do B to jest niżej? Tak :) (na marginesie, tam jest tak zwany półton naturalny).

Cytuj
Co do setów owszem sa setu zacka do 70, albo nowe DR do 65, ale nikt sie pod tym nie podpisuje, do czego maja sluzyc, tak jakby nie dawali gwarancji (uwaga zaraz dostane za to po glowie !) ze to da rade i ze wogole 6 mozna tak stroic. Podpisuja sie tylko pod setami do D,Cis, C, bo wiedza ze to napewno da rade (gibson, d'addario, everly x rokers) przy czym niekotre serty wyszly dopiero w 2010 jak np d'addario do C.

Zacznijmy od tego, że rzadko kiedy podpisują, a jeśli już to najczęściej pojawia się magiczne "drop tunings". A to, że sety do wyższych strojów są bardziej popularne to już mówiłem, że to oczywista oczywistość. Dla mas do B używa się 7mek, albo barytonów i takie sety są (nawet w rozmiarach mniejszych niż te dedykowane do C)-to tylko my tu jesteśmy tacy spaczeni, że A standard to "standard" ;)   

"wiedzą, że na pewno da radę"-na prawdę ufasz wszystkim producentom w to, co mówią o swoich produktach? ;)
« Ostatnia zmiana: 12 Sty, 2011, 22:15:04 wysłana przez Musza »
facebook.com/Musza.MorningWood

Offline Ghost_of_Cain

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 300
        Czemu 7demka o standardowej skali (25,5) przy normalnych strunach (10-56) stroi do B zaś 6tka o takiej samej skali i też przy najgrubszej strunie 56 już ma raczej problemy.

Raczej nie ma. Naprawdę uknułeś dziwaczną teorię spiskową. Niech mnie ktoś poprawi, ale czy Michael Amott nie grał na krótkoskalowym Burny LP w czasach, gdy Arch Enemy stroili do B?? Teraz rozumiem - on fałszował na niektórych koncertach nie dlatego, że się nawalił, tylko dlatego, że wiosło nie dało rady w określonym stroju. Eureka.


Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
    Wiele osób na początkach używalo 6 z normalna skalą i zakładając 13-56 bo tylko to bylo dostępne i nie obchodzi mnie co robili w studiu, ale na zywo nie stroili często i mieli to gdzies....np sepultura z czasów roots:

                                                           

,

no chyba ze TO nazywacie strojeniem i wam takie cos odpowiada, to nie mamy sie juz w takim razie o co klucic....
    Wayne static to samo....na zywo to on i na epiphonach V grał ale jak kiedys powiedział w wywiadzie, wiekszosc materialu w studiu byla nagrana na barytonie
    Tonny iommi to i na 9-42 grał w C# ale przyznawał ze mial problemy z intonacją. Gitarzysta czesto moze nie stroic ale grac tak, zeby wygladało ze stroi. Wystarczy kostkowac leciutko jak Ś.P Olass (sam to powiedział),  unikac dzwieków na 6 strunie polozonych w dol gryfu i przenosic je sobie w inne miejsce wyzej na innych strunach, gdzie bedzie stroic, albo czesto wibrowac struny w miejsce wypustow lub ich wogole nie robic....I macie wasze "strojenie"....

   

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
Ale co to ma do rzeczy? Załóż to na 7mke i będzie to samo, gwarantuje Ci.
A TO nasze strojenie to kwestia własnych upodobań i zboczeń...ale chyba nie to było tematem rozmowy na samym początku?:)

Offline Musza

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 163
    Wiele osób na początkach używalo 6 z normalna skalą i zakładając 13-56 bo tylko to bylo dostępne i nie obchodzi mnie co robili w studiu, ale na zywo nie stroili często i mieli to gdzies....np sepultura z czasów roots:

                                                           

,

no chyba ze TO nazywacie strojeniem i wam takie cos odpowiada, to nie mamy sie juz w takim razie o co klucic....

jeśli się kłócimy to ja się wycofuję

   
Cytuj
Wayne static to samo....na zywo to on i na epiphonach V grał ale jak kiedys powiedział w wywiadzie, wiekszosc materialu w studiu byla nagrana na barytonie
    Tonny iommi to i na 9-42 grał w C# ale przyznawał ze mial problemy z intonacją. Gitarzysta czesto moze nie stroic ale grac tak, zeby wygladało ze stroi. Wystarczy kostkowac leciutko jak Ś.P Olass (sam to powiedział),  unikac dzwieków na 6 strunie polozonych w dol gryfu i przenosic je sobie w inne miejsce wyzej na innych strunach, gdzie bedzie stroic, albo czesto wibrowac struny w miejsce wypustow lub ich wogole nie robic....I macie wasze "strojenie"....

Zgubiłeś meritum rozmowy i piszesz jakieś wyimaginowane interpretacje naszych argumentów. Rozmowa tyczyła się 6/7 i niskich strojów, a ty nagle wyjeżdżasz z Iommi'm co to w C# nie stroił. Chyba, że uważasz, że jeśli miałby 7 to by wszystko było cacy, wtedy spoko :D.

Cytuj
I macie wasze strojenie?
a ktoś mówił, że 6stka wszystkim musi stroić? Wyobraź sobie, że nawet w E może nie stroić gitara.
   
Cytuj
przyznawał ze mial problemy z intonacją
mówił ci tak czy słyszysz to na jego płytach?
« Ostatnia zmiana: 13 Sty, 2011, 13:42:06 wysłana przez Musza »
facebook.com/Musza.MorningWood

Offline Ghost_of_Cain

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 300
    Tonny iommi to i na 9-42 grał w C# ale przyznawał ze mial problemy z intonacją.

Dżastin też ma problemy z intonacją. I nie jest to jego wina, tylko wina konstrukcji gitary jako instrumentu, nie egzemplarza.

Może powiem tak: jestem domorosłym entuzjastą i kolekcjonerem przeciętnych gitar, wszystkie moje wiosła miały kiedyś problemy z intonacją/strojeniem (w zależności od grubości strun były to problemy mniejsze lub większe) i wobec tego zawsze szedłem po pomoc do lutnika - co i Tobie doradzam. W 80% przypadków kłopoty związane były z tym, że zwyczajnie brakowało menzury - zarówno w 6-kach jak i 7-kach. Nie widzę w tym nic tajemniczego, naprawdę. Natomiast zdecydowanie twierdzę, że szkoda energii na szukanie tu jakichś dziwacznych zjawisk i wyjaśnień.

Pewnie, że na przykład taki Pan Kazik, znany wszystkim łódzkim gitarnikom, wymieniłby jeszcze tysiąc powodów, dla których konkretna szóstka 25,5" strojona do B na 56 - nie stroi. Ale to byłaby opowieść o problemach konkretnego egzemplarza, nie zaś o cechach wszystkich szóstek. I na pewno nie udałoby się udowodnić tezy, że siódemki są pod tym względem w jakikolwiek sposób lepsze.

Offline october

  • Pr0
  • Wiadomości: 557
  • Oct.
Każda gitara ze średniej półki będzie miała swoje wady i zalety. Zawsze był jakiś znaczny element na plus i z czasem można się doszukać niedoskonałości. W wyniku czego gitara zmienia właściciela :) <górnolotna myśl>

Odnosi się to też do strojenia, nie każdy instrument  z seryjnej niedopieszczonej produkcji będzie perfekcyjnie stroił w każdej pozycji. Pomijając kwestie lekkich i mocnych uderzeń, które wprowadzają fałsze. Jeszcze dochodzi element o jakich odchyleniach w stroju mówimy. Jak minimalnych to już w ogóle liczba strojących wioseł się ograniczy ;) <górnolotna myśl 2>

Maku zapodałeś próbki Sepultury, a koncerty rządzą się swoimi prawami. W trasie, na szybko nie zawsze jest czas, żeby wszystko pięknie nastroić. Wiadomo pro zespół powinien o to zadbać, ale to trochę czepianie się. W koncu to rock&roll a nie muzyka poważna. Może nie stroić i może to być najlepszy koncert na jakim byłem. Tak to widzę i słyszę ;) <górnolotna myśl, część ostatnia>

Prowadziłem/prowadzę rozmowy z Makenflajem vel Chomickiem przez kilka lat studiów i teraz też. Wkraczamy  na nową płaszczyznę forumową ;)

Pozder ;*
007

Offline Tolein

  • Pr0
  • Wiadomości: 725
To dlatego że siódemki mają dwa pręty napinające, a szóstki jeden. Dlatego lepiej stroją w B.
A ósemki to w ogóle pewnie mają trzy, albo cztery pręty, dlatego stroją nawet w Ź.

A że nie stroi to znaczy, że występują problemy z intonacją, tzn. przy delikatnym muskaniu struny na x progu as opposed to grania flażoletu o tym samym pitchu, czy też może chodzi o zmianę podstawowej harmoniczej przy mocnym uderzeniu struny? Bo jeśli chodzi o to drugie, mogę Ci pokazać jak moja siódemka w A# przy secie 10-72 się przestraja o prawie pół tonu.

Wracając do zagadnień podstawowych - czy cała ta mistyczna teoria oparta jest na faktach "autentycznych" potwierdzonych doświadczeniem własnym, czy na zasłyszanych w karczmie plotkach?
Czy ogrywałeś porównawczo szóstkę i siódemkę na tym samym sprzęcie? Czy gitary były zbudowane z takich samych materiałów? Szczególnie w niskich strojach ma to zajebiste znaczenie. A może sprawdzałeś intonację na sucho?

Wszystko to jest dość zabawne, szczególnie konfrontując tą teorię z takim np. Wróblem, w którego opinii "normalny" człek potrzebując nagrać coś w Ź, kupi sobie szóstkę o odpowiednio długiej menzurze (60") i nastroi do Ź, zamiast kupować 8-, 9-, 10-, 12-, 15-, x-, ź-stringa.

Kurde, nie wiedziałem że to już prima aprilis.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Wszystko to jest dość zabawne, szczególnie konfrontując tą teorię z takim np. Wróblem, w którego opinii "normalny" człek potrzebując nagrać coś w Ź, kupi sobie szóstkę o odpowiednio długiej menzurze (60") i nastroi do Ź, zamiast kupować 8-, 9-, 10-, 12-, 15-, x-, ź-stringa.
Wszystko fajnie, jeśli chodzi o długość gryfu. A szerokość? Moja łapa komfortowo obsługuje tylko siódemki wzwyż, szóstki odpadają, a ciężko o szóstkę z szerszym gryfem i szerszym rozstawem strun.

Offline Tolein

  • Pr0
  • Wiadomości: 725
Ja tylko na dziewiątkach daję radę. Ósemki są po prostu zbyt wąskie.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Oj grabisz sobie.

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
   Nie, nie słyszałem za bardzo ze gitara iommiego nie stroiła (poza paroma momentami), ale z kolei jak my nagrywaliśmy demo w studiu nasza gitara też nie stroiła a nie słychać tego na płycie bo tak zrobiliśmy, żeby nie było słychac sooooooooł dat dasent próf enyfing....
   Oczywiście, że wyobrażam sobie, że w E gitara może nie stroić. Nawet gdy jest wyregulowana ładnie (menzura, akcja, gryf), progi są niezajechane i ładnie nabite to bardzo często można usłyszeć od "pana realizatora dźwięku", że gitara tu i ówdzie Ci nie stroi, albo jak zaczniesz dogrywać drugie partie lub dubelki nagle okaże się, że coś sie rozjedza, bo przerabiałem to i przerabiała tez reszta gitarowego składu zespołów w których grałem podczas nagrań. Widziałem gitary co mając 25,5 skali przy 56 smigały w C a w B była lipa i owszem nagrywane na niej bylo w B i łądnie brzmialo wszystko na płycie, ale co sie ludzie nameczyli z zabawami typu "a w tym riffie jest troche odchylenie w prawo, wiec o pare centów nie równo sie nastroi gitare" albo "złap gdzie indziej ten chwyt/zagraj to gdzie indziej ". Widziałem tez tak ma marginesie basy 4 strunowe z setamiz piatki gdzie byla kupa a potem jaka byla roznica jak na samej piatce bylo nagrywane przy czym jakas super lepsza to ona nie była.
   Tak wiec nie uwazam abym zgubił meritum sprawy, bo to co napisałem o iommym itp mialobyc tylko przykladem na to, ze OGÓLNIE przy zestrajaniu mogą byc problemy, ale mozna to tak zrobic by nie bylo widac badz celowo badz przez przypadek (ktos moze sobie nawet niezdawac sprawy ze cos jest nie tak bo zagrał tak ze jest ok). Dlatego pisałem o Cis i o C bo akurat na ta chwile takimi przykładami mogłem sie posłuzyc, a rzeczy o ktorych mowilem wg mają tez odzwierciedlenie w strojach B i niżej. Sadziłem ze analogia jest tu widoczna, nie trzeba jej tłumaczyć i że nikt nie spojrzy na to jak biurokrata "C ?? Cis ?? przecierz mowimy o B i nizej --->WRONG". Nie kluce sie tez, napisało mi sie tak, bo nie liczyłem na czepiania sie o słowka
   
Cytuj
Maku zapodałeś próbki Sepultury, a koncerty rządzą się swoimi prawami. W trasie, na szybko nie zawsze jest czas, żeby wszystko pięknie nastroić. Wiadomo pro zespół powinien o to zadbać, ale to trochę czepianie się. W koncu to rock&roll a nie muzyka poważna.Może nie stroić i może to być najlepszy koncert na jakim byłem. Tak to widzę i słyszę


    I to pisze ten co sie najwiecej nakoncertował, zaś słuchajac led zeppelina twierdzi że nie umią grąc, gitary brzmią jak kupa a te solowki to nie sa solowki, gdzie własnie tam najbardziej w tamtych latach liczyl sie klimat, duch muzyki i tzw feeling a nie cała reszta :D

   I po raz ostatni pisze juz ze swoim opini nie opieram na zasłyszanych w karmie plotkami, tylko na tym co sam widzialem i slyszalem gdy sam na czyms grałem, badz co sam widzialem i slyszalem gdy ktos siedzacy obok mnie gral i TAK porownywalem własna 6 z wlasna 7 o bardzo zblizonych parametrach grajac na tym samum sprzecie.

  Aha tak na marginesie - skoro nie mam racji i czy 6 25,5 czy 7 25,5 to jedna cholera to na co wam 7 ??? Nie uwieze ze 100% forum koniecznie uzywa wszytskich 7 strun na raz bądź grajac solo (ktore  nie zawsze ale czesto daloby sie zagrac bez 1 struny transponując partie) badz tez  układajac w taki sposob riffy, ze wykonie ich wymaga posiadania 7 strun bo obok najnizszych dzwieków z 7 struny uzywane sa dzwieki z 1 struny (np jak w wielu kawałkach korna), tylko po prostu wiekszosci chodzi o same niskie dzwieki.....

Offline Donnie

  • Pr0
  • Wiadomości: 642
  • Albo rybki, albo pipki
Na boga, niech ktoś zamknie ten temat.

Offline sify11

  • Pr0
  • Wiadomości: 2 612
  • Rap Metal Katowice
    • FejsBukowa Strona Kapeli
cii mi się fajnie czyta ;)
i always go full retard

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
Chomick Twoich postów nie da się czytać.
Sam go przejrzyj zanim klikniesz "wyślij" bo jest dramat.
facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
23 Odpowiedzi
9142 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 03 Cze, 2011, 19:17:16
wysłana przez Harbinger
7 Odpowiedzi
12734 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 12 Sty, 2010, 18:40:06
wysłana przez daniel.iron
10 Odpowiedzi
2489 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 17 Cze, 2014, 15:46:31
wysłana przez eventched
18 Odpowiedzi
45401 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Mar, 2016, 00:35:21
wysłana przez strings4life
9 Odpowiedzi
2804 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Lip, 2017, 11:00:51
wysłana przez OMSON