Autor Wątek: końcówka mocy - Fractal Ultra  (Przeczytany 40938 razy)

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
końcówka mocy - Fractal Ultra
« 14 Gru, 2010, 12:47:28 »
Witać
Z racji oczekiwania na Fractala mam do Was pytanie.Nie miałem wcześniej do czynienia z końcówkami mocy i nie bardzo rozeznaje się czym napędzić to urządzenie. Podobnie pewnie sprawa ma się z PODami , na pewno an forum są człowieki które działały w zestawieniu :

POD-końcówka-4x12 (2x12)

Prośbę mam prostą
Ustawiam się na :

Fractal-końcówka-4x12(ale docelowo myślę o dwóch 2x12 - być może coś ala Atomic , może jedna)

Na próby będzie na razie jedna 4x12 , potem będę testował szerokopasmowe kolumny.
Sztuki - dwa razy XLR do PA , na scenie jedna paka 2x12 pod "odsłuch" dla spokojności (wiadomo jak jest z odsłuchami ect. ect. itd).

Potrzebuje od Was propozycji końcówek , najlepiej 1U z ukierunkowaniem na tranzystor.
kwota do 1000 zł, choć myślę ze transwestytę można by dużo taniej wyhaczyć (może jakaś cyfra  ;))

Proszę bardzo, można się rozpisywać  ;D
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Dale Cooper

  • American Pro Hater
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 358
    • CTG TV
Po co Ci XLR z końcówki? Fractal nie ma wyjścia XLRem?
mniut i piah

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
a gdzie ja tak napisałem? napisałem że na sztuki (koncerty) XLR z Fractala do PA, żeby mieć pełne stereo na przodach , a jack do końcówki mocy i z końcówki do paki.
To wyjscia Ultra:



XLR - na PA , stereo lewy i pracy,

obok z lewej dwa jack(wykorzystam jedno, może potem dwa żeby mieć stereo na próbach, a cooo) do końcówki mocy i dalej do kolumny.
« Ostatnia zmiana: 14 Gru, 2010, 13:51:34 wysłana przez Lechu_ »
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Dobra, nie uważałem.
To we Fractalu jest opcja, żeby wypuścić sygnał z XLR z zapiętą symulacja kolumny a z normalnego outputa bez?

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Pewnie najlepiej wziąć ART SLA2 - sprawdzone przez wiele osób z Axe, zbiera pozytywne opinie.

Yony -> można, tylko trzeba mieć odpowiednio spreparowane do tego presety i rezygnuje się wtedy z pętli efektów Fractala. Minus tego rozwiązania jest taki, że paka musi być wtedy na końcu toru sygnałowego (chyba, że zrobi się dwa zupełnie równoległe tory, ale to trochę przerost formy nad treścią).

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
Pewnie najlepiej wziąć ART SLA2 - sprawdzone przez wiele osób z Axe, zbiera pozytywne opinie.

Yony -> można, tylko trzeba mieć odpowiednio spreparowane do tego presety i rezygnuje się wtedy z pętli efektów Fractala. Minus tego rozwiązania jest taki, że paka musi być wtedy na końcu toru sygnałowego (chyba, że zrobi się dwa zupełnie równoległe tory, ale to trochę przerost formy nad treścią).

dlatego właśnie myślę o kolumnach szerokopasmowych, wiem ze to trochę kombinacja , preset z dwoma torami, jedno na PA drugi na paczkę do grania próby. Albo zakupie Atomica , co mi rozwiąże sprawę , albo myślę nad zrobieniem kolumn prze Noisy Box, dwie estradowki na wzor Atomica, wszystko zależny od ceny jaka NB sobie krzyknie.
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Hmmm. Ja to widzę, że najlepsze jednak byłyby dwa równoległe tory. Tylko teraz pytanie nr 2: co się dzieje ze stereo. Sorry, ale patrze z punktu widzenia linesixowca - robię dwa tory mono czy dwa stereo - czyli formalnie cztery?

Pomijam sprawę nr 1 i najważniejszą: żaden guhy hui w polskich klubach tego nie ogarnie :D
Jak to gitarę z XLR?!

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
Cytuj

Pomijam sprawę nr 1 i najważniejszą: żaden guhy hui w polskich klubach tego nie ogarnie :D
Jak to gitarę z XLR?!

normalnie, w PYTE która zawsze jest na scenach , lezą do perki to i dwa kable XLR się znajdą.
Wpinasz dwa (Fractal ma dwa takie wyjścia lewe i prawe) i masz stereo na przodach , pan realizator daje Ci pełna panoramę na kanałach i po sprawie. Tylko kwestia nagłośnienia na scenie. Przeglądam właśnie ceny Atomic`ów , pasywne i aktywne , ceny kolumn na allegro, ceny z cennika NB i jestem w kropce.
Chce mieć moc (bez przesady oczywiście, ale wiosło z paki 4x12 jednak bezproblemowo się przebija ) na próbach , i na scenie też fajnie jest się dobrze słyszeć ze swojego.
Zastanawia mnie tylko czy wystarczy jedna paczka Atomica na próby , nawet pasywna i do tego wspomniana końcówka ART SLA2.Albo jeden aktyw i po sprawie,Didejek jak sądzisz? wystarczy?  ;)
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Jak jedna, to brałbym Atomic Wedge - w końcu ma to robić za odsłuch i walić Tobie w facjatę.

se7en - nie trzeba robić dwóch równoległych torów. Axe ma blok FX Loop, który można wstawić w tor sygnałowy. FX Loop to nic innego jak In/Out 2. Czyli robimy tak:

Normalny tor->FX LOOP
                      \--------->CAB-->OUT1

W ten sposób uzyskujemy dwa w 100% stereo sygnały - jeden na przody, drugi na paczkę na scenie. Ponieważ Out1 występuje jako XLR i Jack, można jeszcze dodatkowo wysłać kolejne dwa wyjścia z symulacją np. do własnego rejestratora. :)

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Didej, ale w dalszym ciągu mogę sobie ustawiać normalny tor z efektami bo rezygnuję tylko z jakby zewnętrznej pętli?
Jak tak jest to ja to kurwa chce!!!

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
no właśnie można :) To są uroki Fractala :)
Ja ciągle myślę, Atomic Wedge mnie średnio urządza bo odsłuchy z reguły na scenach są. Jest opcja grania jak maczuga, tylko z odsłuchów na scenie ,  ja chyba na razie zrobię tak ze zostawię pakę 4x12 , zaopatrzę się w tego ART SLA2 (może znajdę w dobrej cenie :D) i zobaczymy jak to gada, potem ewentualnie szerokopasmówki  żeby jednak korzystać w pełni dobrodziejstw Fractala, choć sadzę ze na tej 4x12 będzie gadać. Potem ewentualnie bee kombinował z paczkami takimi czy innymi.
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline purpleman

  • zbananowany
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 025
  • hie hie hie
no właśnie można :) To są uroki Fractala :)
Jeśli dobrze to zrozumiałem, to w HD500 tez można tak zrobić :P
"grałeś kiedyś w samoloty?"

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
niewykluczone :) kiedyś by podobny temat i to wideo chyba rozwiązało moja sprawę :



jest kondycjoner mocy : ART SP4x4 ( nie upieram się, ale cena spoko i pewnie spełnia swoje zadanie)
poweramp : ART SLA-2
Axe Ultra
system bezprzewodowy (ja tu wpadne z G90 L6 , mam G60 i jest superos)
paka 2x12

gada to bardzo ładnie choć dziwie mnie max rozkręcenie SLA 2  :-\
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline youshy

  • Facebook follower No.1
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 422
  • Why do you wear that stupid mansuit?
    • Facebook
mam G60 i jest superos)


Możesz mi coś więcej o nim skrobnąć, bo też bym się nosił z zakupem? ;)

Z góry sorry za mały ot!
« Ostatnia zmiana: 14 Gru, 2010, 21:05:47 wysłana przez youshy »
"To, że nie mam projektu, nie znaczy, że nie mam projektu"

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Didej, ale w dalszym ciągu mogę sobie ustawiać normalny tor z efektami bo rezygnuję tylko z jakby zewnętrznej pętli?
Jak tak jest to ja to kurwa chce!!!

W praktyce da radę zrobić nawet 4 niezależne tory i każdy wysłać na inne wyjście mono - wymaga to trochę gimnastyki przy routingu i ustawieniu panoramy, ale się da. Oczywiście to już trochę przerost formy nad treścią. Ja w tej chwili podpinam Axe metodą 7 kablową :D, która jest rozwinięciem metody 4-kablowej, tyle tylko, że w pętli axe są preampy dwóch wzmacniaczy (Hellstone w lewym, Triamp w prawym) i efekty też idą w stereo na końcówki wzmaków i dwie paki. Czasami, w zależności od presetu, zamiast preampów wzmacniaczy grają symulacje z axe. Działa to bardzo dobrze...

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
Ja wchodzę w tą metodę którą napisałem post wyżej i końcówkę która mi podpowiedziałeś Didejek.
Ta końcówka daje stereo , po prostu dokupię pakę i wtedy będę miał na próbach po dwóch stronach sali paki co da mi ładne stereo , a na scenie przy sztukach będzie jedna paczka i wystarczy. W case zrobię na blaszkę 1U dwa terminale XLR żeby na koncertach akustyk podpinał do nich dwa kable i dalej na PA (żeby nie sięgać za każdym razem do środka casa i podpinać do Fractala). Nie trzeba będzie kombinować z rożnymi torami sygnału bo ta końcówka mocy powinna bardzo ładnie przenosić całe pasmo, kwestia dobru paczki. (paczek) na próby.
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Nie trzeba będzie kombinować z rożnymi torami sygnału bo ta końcówka mocy powinna bardzo ładnie przenosić całe pasmo, kwestia dobru paczki. (paczek) na próby.

W razie problemu z pasmem końcówki Axe oferuje dla każdej pary wyjść globalne graficzne EQ, którym da się skorygować to i owo.

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
Cytuj

W razie problemu z pasmem końcówki Axe oferuje dla każdej pary wyjść globalne graficzne EQ, którym da się skorygować to i owo.

I właśnie to uniwersalnością i globalnymi możliwościami Axe mnie ujęło  ;D
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Żebrak

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 34
Lechu_, gdybyś nadal się wahał co do końcówki (1U klasa D, czyli prawie cyfrowa) to zerknij też na ofertę ELMUZ seria Power D. Są różne opinie o Elmuzie, ale najlepiej mieć swoją - tak jak dupę.
Od ponad 2 lat podpinam PODa XTL pod końcówkę Elmuza, a jego z kolei pod 2 paczki 4x12 i jestem mega zadowolony. Graty trzymam na sali prób w Dąbrowie Górniczej (niedaleko Huty Katowice) i jak chcesz sobie to obakać to zapraszam.

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Co do końcówki - przypomniało mi się, że znalazłem w swoim czasie coś takiego rodzimej produkcji:
http://www.handbox.pl/Koncowka-Mocy-GMA-200-p65.html

Mam przeczucie, że może się sprawdzić z Axe.

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
Lechu_, gdybyś nadal się wahał co do końcówki (1U klasa D, czyli prawie cyfrowa) to zerknij też na ofertę ELMUZ seria Power D. Są różne opinie o Elmuzie, ale najlepiej mieć swoją - tak jak dupę.
Od ponad 2 lat podpinam PODa XTL pod końcówkę Elmuza, a jego z kolei pod 2 paczki 4x12 i jestem mega zadowolony. Graty trzymam na sali prób w Dąbrowie Górniczej (niedaleko Huty Katowice) i jak chcesz sobie to obakać to zapraszam.

No fajnie, jak mi przyjdzie Axe to się może umówimy, podepniemy u Ciebie i wtedy zobaczę :)
Dzieki za propozycje :)

Co do końcówki - przypomniało mi się, że znalazłem w swoim czasie coś takiego rodzimej produkcji:


http://www.handbox.pl/Koncowka-Mocy-GMA-200-p65.html

Mam przeczucie, że może się sprawdzić z Axe.

no kurde , Didejek  , wygląda to zajebiście, cena świetna (ART będzie dostępny w połowie stycznia a najprędzej na początku lutego wiec lipa, i pewnie cena się zmieni-VAT 23 %). Poszukam parametrów i chyba zamówię :) DZIĘKIE :D

A co sądzisz o tej ?
http://allegro.pl/wzmacniacz-elmuz-2204d-2x200w-koncowka-mocy-i1357640572.html
Didejek  ten hand box strasznie mi odradzali znajomi ze sklepu muzycznego  :-\
« Ostatnia zmiana: 15 Gru, 2010, 20:27:30 wysłana przez Lechu_ »
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Aerosmith

  • Pr0
  • Wiadomości: 520
Mam AXE FX + Atomic, brzmi to genialnie, ale że lubię czasami poeksperymentować to mam pytanie: czy tranzystorowa szerokopasmowa końcówka ART SLA-2 może zabrzmieć lepiej od lampowej (i chyba nie szerokopasmowej?), tej która jest w Atomicu? Zastanawiam się nad dwoma paczki pasywnymi Atomic i do tego jakaś bardzo dobra końcówka stereo i mam dylemat czy ART SLA-2 czy może jednak jakaś lampa?

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 814
Jest parę wideo na YT jednego gościa który używa tej końcówki z Axe (sam miałem ją zamówić) , używa jej z paczka 2x12 i brzmi mu to zajebiście. Ja dziś odbieram końcówkę Reloop Empire D720 , testy prawdopodobnie też dziś.

Generalnie bawię się już axe od tygodnia , jest genialny i to trzeba mu przyznać , udało mi się też połączyć z Axe Edit , świetne możliwości ustawień na kompie. Teraz brzmienie - trzeba naprawdę pokręcić , możliwości ustawień są tak ogromne że aby wykręcić sobie "na początek" jakieś brzmienie trzeba troszkę czasu na to poświecić. Dla mnie np to zaleta bo uwielbiam siedzieć nad sprzętem. Czy brzmi jak lampa? Przy wstępnych próbkach które nagrywałem, TAK - dla mnie brzmi jak lampa , artykulacja, brzmienie. Teraz będę robił testy na końcówce tranzystorowej i paczce 4x12. Dotychczas kręciłem na "zwykłej" wieży stereo i w sali prób na końcówce mocy , mixerze i "nie pierwszej młodości" kolumnach Peavey`a których używamy do wokalu i klawiszy. Teraz taka konkluzja - wydaje mi się że aby otrzymać dobry sound z Axe który będzie wszędzie brzmiał dobrze trzeba użyć do tego dobrego nagłośnienia , np dobre monitory bądź kolumny szerokopasmowe.Ja mam taka sytuacje ze i na tej nieszczęsnej wieży i na tych kolumnach brzmiało to inaczej. Najlepiej znaleźć najbardziej miarodajne odsłuch. Trzeba sie przestawić na takie myślenie - uruchamiając wszystkie symulacje (kolumny mikrofony wzmaki) jesteśmy jakby w studiu nagrań - w jednym pomieszczeniu mamy nasz RIG w drugim stoi/stoją paczki i przy nich poustawiane mikrofony. Im studio ma lepszy odsłuch tym ustawimy brzmienie które będzie powtarzalne u innych odpalających potem naszą płytę. Tak owszem , realizator , możliwości studia mix master. TAK ALE to teraz my jesteśmy tymi osobami. Wiadomo że mogą być potem korekcje na śladzie gitary. Jednak mi chodzi o coś innego. Majac Fractala jesteśmy kreatorami swojego brzmienia w 99%. Wyobraźcie sobie ścianę wzmacniaczy , paczek mikrofonów, efektów (kolejnych paczek bo można ładować IR) w jakimś studiu nagrań. Macie ze sobą tylko swoje wiosło , umiejętności i macie możliwość podpinania wszystkiego jak tylko chcecie i testowania WSZYSTKICH USTAWIEŃ. Wpinacie Mese DR z dopałka równolegle z jakimś drugim piecem potem dajecie EQ potem kompresor, pomiędzy to dla Waszego widzimisię COŚ w pętli (trzeba nie trzeba , można :) ) potem ustawiacie dla każdego dwie paczki stereo z rożnymi głośnikami i rożnymi mikrofonami. Powiecie , mając lampę i ten sprzęt , nawet w okrojonej wersji też to wykręcę. Owszem , ale kto ma kasę żeby siedzieć w studio 2 tygodnie nad samym brzmieniem gitary? Ja nie , a mam taką możliwość z Fractalem. Każda zmiana elementu daję zmianę brzmienia. Nawet dodanie AIR przy paczce i mikrofonie już coś zmienia, pomnóżcie to przez ilość elementów i skali na "gałkach" , teraz sami wiecie jak ogromne możliwości daje Axe.
Trochę się rozpisałem ale chciałem pokazać (na razie słownie , próbki też postaram się wrzucić jak ukręcę coś z czego będę NAPRAWDĘ zadowolony) jak ogromne możliwości ma to urządzenie. Brzmi  naprawdę rewelacyjnie w moim odczuciu. Purystów , "dozbieraj kup lampę" przekonywać nie mam zamiaru :) Super jest mieć racka 17U z szafą z dwoma head`ami i 4 paczkami 4x12 z rożnymi głośnikami , macie transport i lubicie tachać , macie miejsce na scenie na to wszystko , macie swoje brzmienie , świetnie. Sam chętnie coś takiego sobie ustawię ale już nie w Polsce i nie w tym życiu. Fractal zapewnia mi (nie puryście) to samo w 2U w pełnym stereo na przodach.Mówię MI bo zawsze znajdzie się ktoś kto stwierdzi że to NIE BRZMI jak lampa albo nie brzmi w ogóle. Ja sobie ściągnę IR paczek (BDW mam 2GB na DVD, dostałem od poprzedniego właściciela, nie zdążyłem odpalić ani jednej) z netu będę miał kolejne mnogości ustawień i chyba już do końca życia będę miał nieodgadnione wszystkie rozwiązania AXE( notabene wyjdzie nowa aktualizacja i będą nowe brzmienia  :headbang: ) Pozostałem życzę z całego serca możliwość przetestowania tego sprzętu. Dla mnie on spełnia 200% tego co potrzebuje.
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Żebrak

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 34
Z pewnością Reactor FR Atomic Mono Block 50W (bo chyba o tym mowa) nie jest końcówką szerokopasmową.
Jedna lampa w przedwzmacniaczu (z pewnością 12AX7) robi za inwerter no i 2 6L6GC jako para Push-Pull to klasyczna konstrukcja stosowana we wszystkich głowach 50W głowach gitarowych. Tylko ten nieszczęsny transformator głośnikowy. To on głównie obcina (od góry) pasmo.

Jeżeli AXE FX brzmi też zajebiście na słuchawkach, to i na końcówce też tak zabrzmi. Najlepiej sprawdzić na żywo :D.

Lechu_: Czy tych wszystkich możliwości nie dawał chociażby POD X3 PRO? Czy różnica jest tylko w jakości symulacji wzmacniaczy, kolumn, mikrofonów, efektów? Czy może AXE ma coś więcej?
« Ostatnia zmiana: 14 Sty, 2011, 09:05:10 wysłana przez Żebrak »

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Cytuj
Czy tych wszystkich możliwości nie dawał chociażby POD X3 PRO? Czy różnica jest tylko w jakości symulacji wzmacniaczy, kolumn, mikrofonów, efektów? Czy może AXE ma coś więcej?

1. Potencjometr Master Volume w symulacjach wzmacniaczy w Axe działa tak jak w prawdziwych wzmacniaczach, czyli wpływa na saturację wirtualnej końcówki mocy (w przeciwieństwie do X3, gdzie reguluje tylko poziom wyjściowy symulacji)
2. Pełna dowolność ustawienia toru sygnałowego, możliwość łączenia efektów równolegle, szeregowo oraz pętla sprzężenia zwrotnego umożliwiająca wysłanie sygnału z dowolnego punktu a do punktu b (również "w lewo")
3. Kilka poważnych aktualizacji firmware'u rocznie
4. Wszystkie standardowe efekty gitarowe + możliwość przypisywania kontrolerów zewnętrznych i wewnętrznych do wielu parametrów efektów
5. Możliwość wrzucenia 10 własnych IR kolumn gitarowych

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
5724 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 31 Paź, 2009, 21:13:35
wysłana przez Rectifier
18 Odpowiedzi
14472 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Gru, 2009, 18:37:19
wysłana przez gavoja
51 Odpowiedzi
20606 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 18 Sty, 2010, 11:56:47
wysłana przez mariaczi
9 Odpowiedzi
6462 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Kwi, 2011, 16:32:46
wysłana przez g-zs
2 Odpowiedzi
8147 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Sie, 2011, 22:57:15
wysłana przez Yony