Autor Wątek: delay z midi i do tego w kostce?  (Przeczytany 16325 razy)

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
Zauważyłem, że to można zrobić z Eventide'm, niemniej coś mi w nim nie pasuje, jakoś nie podoba mi się...
To Nova Delay Ci się podoba a TimeFactor nie? wow, dla mnie te tanie delaye (włącznie z tymi z g-majora) od TC są mocno średnie. TimeFactor jest co najmniej dobry ale fakt są fajniejsze tyle, że nie w kostce i nie za taką cenę :)

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Bardzo fajnym delayem z midi, co prawda nie kostkowym, jest Line 6 Echo Pro. Używałem przez wiele lat i moim zdaniem nie ma nic fajniejszego w tej klasie cenowej i z takimi możliwościami, a produkty TC znam aż za dobrze :).

I nie piszę tego dlatego, że mam taki akurat na sprzedaż (chociaż inna sprawa, że mam).

Eventide nie znam, ale moim skromnym zdaniem 2k to trochę dużo jak na samego delaya jaki by nie był.

Offline Crank

  • Gaduła
  • Wiadomości: 122
  • 7
    • Made Of Hate - Facebook
To Nova Delay Ci się podoba a TimeFactor nie? wow, dla mnie te tanie delaye (włącznie z tymi z g-majora) od TC są mocno średnie. TimeFactor jest co najmniej dobry ale fakt są fajniejsze tyle, że nie w kostce i nie za taką cenę :)
[/quote]

A dla mnie linie opóźniające z G-major brzmią ładnie (jak za te pieniądze). Kiedy usłyszałem ND-1 od razu poczułem klimat linii z 2290. Słysząc z kolei Nova Repeater od razu rozpoznałem w nim linie używane przeze mnie w G-Maj.

TimeFactor uważam za genialny, ale jest to efekt za głęboki dla mnie i większość z jego funkcji u mnie była by off przez cały czas. Niemniej szansę mu jeszcze daję :)

Wiadomo, że są inne, lepsze rzeczy. Nad tym też się zastanawiam - czy nie przejść w jakiś dobry unit do samych pogłosów i delayów. Może ktoś ma tutaj jakiś pomysł ciekawy?

Co do line6 - nie wiem dlaczego, ale zawsze widzę produkty tej firmy przez pryzmat pod'ów, których fanem nigdy nie byłem...
made of hate

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691


Wiadomo, że są inne, lepsze rzeczy. Nad tym też się zastanawiam - czy nie przejść w jakiś dobry unit do samych pogłosów i delayów. Może ktoś ma tutaj jakiś pomysł ciekawy?
Eventide Eclipse albo któryś Lexicon pcm.

Eventide nie znam, ale moim skromnym zdaniem 2k to trochę dużo jak na samego delaya jaki by nie był.
2k za tego delaya to nie taka zła cena, na pewno lepsza niż 1.5k za EHX deluxe memory man.
Bardzo fajnym delayem z midi, co prawda nie kostkowym, jest Line 6 Echo Pro. Używałem przez wiele lat i moim zdaniem nie ma nic fajniejszego w tej klasie cenowej i z takimi możliwościami
No za 1k jest bardzo ok a 3 symulacje są nawet bardzo dobre no i full sterowanie midi plus kilka innych bajerów, nie ma nic wspólnego z Podem (na szczęście)
« Ostatnia zmiana: 25 Maj, 2010, 23:04:30 wysłana przez Pneumonia2 »

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Co do line6 - nie wiem dlaczego, ale zawsze widzę produkty tej firmy przez pryzmat pod'ów, których fanem nigdy nie byłem...

Akurat te rackowe procesory (Mod Pro, Echo Pro, Filter Pro) to nieco inna bajka niż Pody. Ich targetem były studia nagraniowe i debiutowały z cenami około 700-800$ za urządzenie. Całkiem sporo jak na rackowy procesor, który robi tylko jedno. Jakość algorytmów jest dużo lepsza niż w podzie - czyt. teoretycznie ten sam model w echo pro ma więcej parametrów i brzmi o niebo lepiej niż w podzie x3. Jest to możliwe dlatego, że procesor DSP przetwarza tylko ten jeden efekt w przeciwieństwie do Poda, gdzie procek jest dzielony na wiele efektów - stąd ich znacznie niższa jakość.

W rezultacie w echo pro uchwycono dość realistyczne zachowanie delayów analogowych i taśmowych, wliczając w to różne niuanse związane ze zmianami prędkości, dodatnim sprzężeniem zwrotnym itd. Przez długi czas nic takiego nie było na rynku, do momentu wprowadzenia kostek Eventide'a, które są w swojej filozofii bardzo podobne.

Miałem wiele Podów i nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby sprzedawać Echo Pro i Mod Pro. G-System też ich nie wyparł. Po zakupie Fractala zdecydowałem się je wreszcie pchnąć, ale trochę bez przekonania, bo Fractal też nie do końca mi zapewnia to co siedzi w tych konkretnych rackach... Bardziej idzie o zdrowy rozsądek, minimalizowanie rigu i nie trzymanie zbyt dużej kasy w sprzęcie.

A właśnie - co do stompboxów to jest jeszcze Damage Control - firma założona przez byłych pracowników Line 6. Mają takiego delaya sterowanego przez midi

Offline Icchok Lejb Perec

  • Leśnik
  • Zbanowany
  • Wiadomości: 126
A zastanowiłeś się jak technologia decydująca o jakości przetworników AD/DA od czasu, kiedy wysprodukowano rackowe Line 6 ? Pieprzysz jak potłuczony, posługując się logiką konika polnego z krzywą nóżką, który twierdzi, że Mac G3 kładzie na plecy Mac Pro 8-core 3.2GHz (analogia jest w 100% celna, bo interwał w czasie produkcji jest zbliżony) i bronisz tego stanowiska jak lew pederasta swojego partnera.
Wybacz, ale nie masz zielonego pojęcia o produktach Line 6 i opowidasz bzdury. Proponuję powrót na gitara.pl gdzie tego typu głupoty frajerzy wierzący we wszystko co zostało napisane beda łykali jak młody rekin wodę. Niech twoje złudzenia pozostaną twoją prywatną sprawą. Sorry za krytykę, ale twoja wiara w siebie przesłoniła Ci dar wyciągania logicznych wniosków.

ps. Faktycznie Echo Pro jest niezłym delayem, który  za stosunkowo nieduże (bo jest już starym produktem) pieniądze moze spełnić potrzeby zalożyciela tematu.
Kto kupi u niemca ten pedał.

Offline Pneumonia2

  • Pr0
  • Wiadomości: 691
Ja głupi Eventide z chyba 1996r kupiłem, taki szmelc a kilka ładnych 1000 zapłaciłem i co najdziwniejsze gada zajebiście. Oczywiście jako posiadacz Echo pro nie do końca zgadzam się z opisem usera Didejek no ale chłopak chce sprzedać to nie będę mu antyreklamy robił :) chociaż tak czy siak to dobry sprzęt za jeszcze lepszą kasę. No i skoro miał również poda x3 to chyba potrafi na słuch porównać które delaye brzmią lepiej. Nie cyferki świadczą o brzmieniu :)
« Ostatnia zmiana: 27 Maj, 2010, 22:16:56 wysłana przez Pneumonia2 »

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
A zastanowiłeś się jak technologia decydująca o jakości przetworników AD/DA od czasu, kiedy wysprodukowano rackowe Line 6 ?

Miałem ochotę napisać długą odpowiedź, ale chyba nie ma to sensu. Technologia przetworników przez ten czas przeszła może kosmetyczne zmiany. Echo Pro to 44.1/24 bit co jest zupełnie wystarczającym standardem. X3 z tego co kojarzę ma podobne parametry. Przetworniki nie mają nic wspólnego z jakością algorytmów. X3 nie jest w stanie uciągnąć efektów na takim poziomie jak są w Echo Pro, co stwierdził na przykład niejaki Rich Renken z tej firmy. Dlatego zrobili M13.

Icchok Lejb Perec, jak masz ochotę mnie obrażać to może osobiście a nie pod zasłoną sieci?
« Ostatnia zmiana: 28 Maj, 2010, 10:14:47 wysłana przez Didejek »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
25 Odpowiedzi
20538 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Maj, 2011, 07:59:00
wysłana przez sebasw
9 Odpowiedzi
5387 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Lut, 2014, 21:33:46
wysłana przez Omlet
2 Odpowiedzi
1687 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Lut, 2015, 13:18:05
wysłana przez Zomballo
0 Odpowiedzi
1441 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Kwi, 2016, 16:13:41
wysłana przez Stachu
4 Odpowiedzi
2073 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 22 Paź, 2017, 19:48:02
wysłana przez Mat