Autor Wątek: Wincyj szkla i blachy  (Przeczytany 1811 razy)

Offline ITHMW

  • Pr0
  • Wiadomości: 989
Wincyj szkla i blachy
« 04 Kwi, 2022, 21:21:12 »
Fetysz pedalboardowy chyba siegnal granic mozliwosci.
Oczywiscie moje zalozenie bylo sluszne i wszystkie urzadzenia dzialaja jak powinny. Czuje pod lapa jakby dzwiek wychodzil z jakiegos lampowego potwora. Feeling jest genialny i generowany dzwiek krok po kroku doprowadzony finalnie do swojej wizji dobrego tonu.

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 815
Odp: Wincyj szkla i blachy
« Odpowiedź #1 05 Kwi, 2022, 08:06:41 »
Opiszesz co robią te boosterki i gdzie je masz w łańcuchu?
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Dale Cooper

  • American Pro Hater
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 372
    • CTG TV
Odp: Wincyj szkla i blachy
« Odpowiedź #2 05 Kwi, 2022, 08:21:45 »
Pedalboard mistrz!
mniut i piah

Offline ITHMW

  • Pr0
  • Wiadomości: 989
Odp: Wincyj szkla i blachy
« Odpowiedź #3 05 Kwi, 2022, 09:24:36 »
Opiszesz co robią te boosterki i gdzie je masz w łańcuchu?

Mowisz o preampie i buforze Beyond z sygnatura Marty Friedman czy o boosterach Blackstar i francuskim customie P&P ?
INTERSTELLAR

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 815
Odp: Wincyj szkla i blachy
« Odpowiedź #4 05 Kwi, 2022, 09:28:58 »
Na razie pytam o te dwa nowe nabytki
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline ITHMW

  • Pr0
  • Wiadomości: 989
Odp: Wincyj szkla i blachy
« Odpowiedź #5 05 Kwi, 2022, 16:00:20 »
...spałem po nocce. Już jadę.

Wah - Freqout - Loop ON (Whammy - Fultone - Flanger - ENZO - Fuzz - RAT) Loop OFF - MF Buffor ( 1 wyjście na Tuner) - 2 wyjście na - Blackstar boost - P&P boost - AMT - Volume pedal - Delay/Reverb - MF Preamp - NUX IR/AMP sim - 7 Band EQ - finalnie przepinam do kompa albo do końcówki mocy.

MF Buffor (na full) - dodaje jakby lekki boost i wypełnia pasmo średnicą i górą. Zdecydowanie wzbogaca sygnał, ale do stopnia gdzie słyszysz pchnięcie bez siary. AMT jest dość ciepłym / plastycznym preampem i taki bufor świetnie dodaje pazura. Clean i Crunch z AMT jadę tylko z MF buforem i MF preampem bez boosterów.

MF Preamp (na full) - to jest clean boost preamp i podbija cały sygnał bez dodawania dodatkowego drive'u. Odmula, dodaje rasowego kopa. W moim setupie nie ruszam potków bass i treble. Ustawione są na 12 oclock, natomiast mid pot jest lekko pchnięty. Dostaję świetny balans. Sam AMT jest jakby aż za bardzo gumowato/ciepły, ale z MF preampem poprawia się warkot, krawędź. AMT w ustawieniu Lead chodzi wszystkie 6 lamp, ponieważ lampwe boostery także są włączone.

W przypadku tak skomplikowanego stack'owania gain stage'y trzeba mieć pojęcie o pewnych zależnościach. Nie można po prostu włączyć sobie wszystkiego na full bo klipowania czy breakup'u się nie pozbedziesz. Żeby dostać te soki trzeba znaleźć najlepszy punkt pracy każdego urządzenia.
Clean AMT jest bardzo czuły i nie lubi dużego sygnału wejściowego. Tak więc sam buffor na full i niski poziom gainu wejściowego AMT daje piękny pełny sound.
Crunch AMT na wejściu toleruje sam buffor wręcz wyśmienicie.
Lead AMT na wejściu łyka buffor na full i oba boostery na 50%. Rewelacyjne jest to, że każdy booster z osobna daje zupełnie coś innego, ale jako włączone osobno na 100% w układzie są tylko OK. Miazga dopiero wychodzi kiedy ustawione w szeregu na 50% dopalają AMT na wejściu. 250V Blackstar daje potężny omph/headroom natomiast P&P booster podkreśla magiczne ziarno/gruz, którego w żadnym ze wzmaków nigdy nie miałem.

Co do poziomów głośności na wyjściu z AMT to także zaczyna się zabawa. Earthquaker Dispatch Master DEL/REV jest cholernie czuły. Przy dużym outpucie z AMT klipuje jak pojebany. Dlatego z preampu mam bardzo niski sygnał wyjściowy. Gały Clean na 8:00 Crunch i Lead na 9:00. Cały sygnał przelatuje przez nisko impedancyjny pedał volume do ww DEL/REV i wchodzi do MF Preampu. Tam cały sygnał jest podbijany na 100%.

NUX na wejściu też ma swoje limity. Jest chyba najbardziej tolerancyjnym urządzeniem na poziom sygnału wejściowego, jednakże ustawienie głośności na wyjściu z AMT było analizowane wiele razy, ponieważ zależało mi by MF Preamp chodził na full nie przesterowując mi NUX'a.

To z kolei nie koniec historii :-) Za Nuxem stoi 7 band EQ, który także ma swój limit na wysoki sygnał. Używam go tylko do basu.
W każdym razie gały drive i master NUXa są ustawione na full natomiast switch NUX'a na wyjściu na -10dB. I może się zdziwisz, ale ten konfig brzmieniowo jest o wiele lepszy niż switch wyjściowy na +4dB z redukcją NUX'a na potkach drive i master.

7 band EQ dla basu i jego poziom wyjściowy ustawiony jest na totalny full. Chyba jakieś +12dB do +15dB ale tylko dlatego, ponieważ tak ustawione EQ pod bas ze ścięciem wysokich (czystego kanału AMT) ma tendencję do niskiego poziomu wyjściowego. W każdym razie poziom głośności dla basu z EQ jest porównywalny z poziomem głośności wyjściowej dla gitary bez EQ.

Finalnie sygnał idzie do kompa albo na końcówkę mocy Habety, która musi dostać potężny sygnał bo jest dość cicha na wejściu. Zero klipowania przy tak wysterowanym sygnale. Wisienka na torcie to paka 2x12 spięta na 4 ohm co daje mi około 200W. Ryczy w pizdu. Przy 8 ohm było tylko 100W. Niby głośno, ale nie to co wyskakuje z głośników przy 200W :-)

Niestety nagranie jeszcze bez boostera od Blackstar'a i obu kostek od MF, ale takie brzmienie ukręciłem do tej pory. Z nowym trackiem będzie już wszystko na tapecie.

https://soundcloud.com/gehinnom-1/there-is-always-peace-after-the-storm


Oczywiście mówić można dużo, ale bez próbek trudno cokolwiek wyjaśnić. Oczywiście tutaj niekoniecznie muszę uderzyć w gusta każdego jeżeli chodzi o brzmienie gitary, jednakże nagrałem tak na szybko każdy z trzech kanałów AMT z pełnym ekwipunkiem. Kwestia IR też dużo zmienia.

Próbki z impulsem na celku C90 i wiosłem EART strój C#

https://soundcloud.com/gehinnom-1/eart-c-ir-c90-dist

https://soundcloud.com/gehinnom-1/eart-c-ir-c90-crunch

https://soundcloud.com/gehinnom-1/eart-c-ir-c90-clean


No i NK w stroju A#

https://soundcloud.com/gehinnom-1/nk-a-ir-c90-dist
« Ostatnia zmiana: 26 Kwi, 2022, 18:04:18 wysłana przez ITHMW »
INTERSTELLAR