Autor Wątek: The Purr Factor™  (Przeczytany 2561 razy)

Offline youshy

  • Facebook follower No.1
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 471
  • Why do you wear that stupid mansuit?
    • Brudne Brzmienie
The Purr Factor™
« 20 Lis, 2015, 13:13:49 »
Ostatnio zebrało mnie na przemyślenia, jaka kombinacja drewien/konstrukcja pozwala uzyskać największy Purr Factor™ - czyli to takie miłe pierdolnięcie w niskim środku przy palmjutach, takie grrrrrr purrrr - czyli odwrotność djen djent :D

Z moich doświadczeń wychodzi na to, że największe pierdolnięcie udało mi się uzyskać na Regiusie, z hebanową podstrunnicą, klonowym (tym ich pojebanym, 11częściowym) gryfem przez cały korpus i jesionowym korpusie. Trochę mniejsze na blackacie było, gdzie było kombo palisander na podstrunnicy, też klon gryf i też jesion body, ino wkręcany gryf. I teraz pytanie - czy na ten właśnie wspomniany Purr Factor™ ma większy wpływ konstrukcja gitary (w tym wypadku że nek-sru-bady) czy same drewna, czy tak naprawdę, jak w tym całym naszym grajdołowym wudu, to jest czysty przypadek, magia i Harry Potter?

Brzmienie brzmieniem, ale zawsze najciekawsze jest to, że gitary które mają ten rzekomy Purr Factor™ rezonują tak, że przy palmjutach cały korpus aż drży.

I pytane jak z jutuba - a jakie są Wasze spostrzeżenia? :D
"To, że nie mam projektu, nie znaczy, że nie mam projektu"

Profile na Tonexa, Kempera i inne -> https://brudnebrzmienie.pl/

Offline Ghost_of_Cain

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 300
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #1 20 Lis, 2015, 15:42:51 »
Mam to! W tym najtańszym Zaku / Mayonesie z epoki rządu Waldemara Pawlaka.

Niestety nie wiadomo, z czego jest ta gitara. Może z eukaliptusa?

Spoiler

Offline gizmi7

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 542
  • Venus as a goodboi
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #2 20 Lis, 2015, 16:31:47 »
Ja takie coś najmocniej czułem w moim Kramerze - korpus bodajże olchowy, wkręcany klonowy gryf i palisandrowa podstrunnica. Kurwiło toto przeokrutnie.

Offline sify11

  • Pr0
  • Wiadomości: 2 614
  • Rap Metal Katowice
    • FejsBukowa Strona Kapeli
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #3 20 Lis, 2015, 16:49:53 »
chyba kwestia egzemplarza a nie konkretnych materiałów.
wiadomo jak to dwie niby takie same gitary potrafią różnie zabrzmieć.
materiały mogą wiosło gdzieś nakierować brzmieniowo, ale efektu nigdy nie przewidzisz.
weź np vizarda od muszy (ten machuniowy ten no), niby machuń, a brzmi zupełnie inaczej niż podobne konstrukcje (tylko wazy w uj :D)
i always go full retard

Offline Amal_68

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 035
  • You've heard of the golden rule, haven't you?
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #4 20 Lis, 2015, 17:16:14 »
Suhr od Jacka Polaka fajnie robił ruuur ruuur. Ale też nie wiem co to za materiały. Pikapy oryginalne. Ale na tej gitarze jak sie zagrało na siedzaco to aż po kichach telepalo.

Radek cichonski kiedyś przyjechał do nas z gitara z plastiku, albo jakiegoś kompozytu. Tez się to fajnie odzywalo. Aczkolwiek tak jakby bez dołu. Podparcia brakowało w tym dźwięku. Potem wszedł bass I nadal czegoś brak. Ale to takie coś w niskim środku miała. Pamiętam że z realizatorem gadałem wtedy to mówił że jemu to robi. 

Imho Mahoń będzie tak zarl. Może z klonem? Mhrok :D
Kompletna, jednoosobowa linia produkcyjna alkoholu wysokoprocentowego na czasy niepewne.
Sprzedaje graty !>>> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=5646688<<!
*** http://ucio94.soup.io/ ***

Offline lwronk

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 428
  • Who said you need to buy a guitar?
    • Avernus Guitars
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #5 20 Lis, 2015, 17:52:56 »
Zabawne, że jakiś czas temu sam się nad tym zastanawiałem.  Wpływa na to kilka czynników. Te które udało mi się zauważyć to:
1. Menzura- im krótsza, tym więcej purr, mniej djent.
2. Umiejscowienie pipaka- im dalej od mostu, tym więcej purr factor, lub mówiąc prościej, mięcha.
3. Drewno gryfu i podsromnicy- chcesz mieć gęsty gryf, twardy, ale bez przesady. Proponowałbym palisander indyjski, jeśli nie boisz się prawdziwie ciemnego soundu, jeśli nie jesteś aż takim ekstremistą- wenge. Do tego podstrunnica z tego samego, albo hebanu, jeśli chcemy trochę poszerzyć pasmo. Poza tym, im grubszy gryf, tym lepiej.
4. Drewno korpusu- lekkie i sprężyste. Olcha, swamp, korina, black limba, zależy co lubisz.
5. Najważniejsze- wpierdalasz warpiga pod most. Najlepiej alnico. Niemniej jednak, w takiej kombinacji pozostałych cech, prawie każdy humbucker zagada z odpowiednim wygarem w dolnym środku.

Dziękuję za uwagę.

Offline indabrain

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 097
  • http://www.miastogniewu.pl/
    • Miasto Gniewu
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #6 20 Lis, 2015, 17:53:56 »
Ja mam wiosło całe z klonu, neck thru i tak właśnie warczy.
Zbieram na polu swej wiary, drobne fragmenty siebie....

Offline Wolfhorsky

  • Gaduła
  • Wiadomości: 311
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #7 20 Lis, 2015, 17:56:40 »
Dla mnie mahą-klą i ew. Nek-sru. Progi ze stali też robią różnicę, czyli pojaśniają brzmienie, ale dają pierdolnięcie. Chcesz pierdolnięcie i dynamikię, to bold on, jak chcesz dziam-dziam to nek-sr.
Sprzedaję graty -> lukaj na forumową giełdę.

Offline Musza

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 163
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #8 20 Lis, 2015, 18:55:35 »
chyba kwestia egzemplarza a nie konkretnych materiałów.
wiadomo jak to dwie niby takie same gitary potrafią różnie zabrzmieć.
materiały mogą wiosło gdzieś nakierować brzmieniowo, ale efektu nigdy nie przewidzisz.
weź np vizarda od muszy (ten machuniowy ten no), niby machuń, a brzmi zupełnie inaczej niż podobne konstrukcje (tylko wazy w uj :D)

ale weź takiego Regiusa, 95% testowanych miało purrr co dla mnie jest właśnie charakterystycznym Regiusowym brzmieniem.
facebook.com/Musza.MorningWood

Offline youshy

  • Facebook follower No.1
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 471
  • Why do you wear that stupid mansuit?
    • Brudne Brzmienie
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #9 20 Lis, 2015, 21:22:02 »
chyba kwestia egzemplarza a nie konkretnych materiałów.
wiadomo jak to dwie niby takie same gitary potrafią różnie zabrzmieć.
materiały mogą wiosło gdzieś nakierować brzmieniowo, ale efektu nigdy nie przewidzisz.
weź np vizarda od muszy (ten machuniowy ten no), niby machuń, a brzmi zupełnie inaczej niż podobne konstrukcje (tylko wazy w uj :D)

ale weź takiego Regiusa, 95% testowanych miało purrr co dla mnie jest właśnie charakterystycznym Regiusowym brzmieniem.

Właśnie mnie to interesuje, czy jakbym przyjebał np. ten gryf palisandrowy albo z jakiego wenge to czy byłoby tego purr jeszcze więcej - powiedzmy właśnie na przypadku Regiusa - gdzie mówi się, że te egzotyki dają to mrumrumru w niskim środku
"To, że nie mam projektu, nie znaczy, że nie mam projektu"

Profile na Tonexa, Kempera i inne -> https://brudnebrzmienie.pl/

Offline lwronk

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 428
  • Who said you need to buy a guitar?
    • Avernus Guitars
Odp: The Purr Factor™
« Odpowiedź #10 20 Lis, 2015, 21:39:22 »
chyba kwestia egzemplarza a nie konkretnych materiałów.
wiadomo jak to dwie niby takie same gitary potrafią różnie zabrzmieć.
materiały mogą wiosło gdzieś nakierować brzmieniowo, ale efektu nigdy nie przewidzisz.
weź np vizarda od muszy (ten machuniowy ten no), niby machuń, a brzmi zupełnie inaczej niż podobne konstrukcje (tylko wazy w uj :D)

ale weź takiego Regiusa, 95% testowanych miało purrr co dla mnie jest właśnie charakterystycznym Regiusowym brzmieniem.

Właśnie mnie to interesuje, czy jakbym przyjebał np. ten gryf palisandrowy albo z jakiego wenge to czy byłoby tego purr jeszcze więcej - powiedzmy właśnie na przypadku Regiusa - gdzie mówi się, że te egzotyki dają to mrumrumru w niskim środku

Jak ma ktoś humba do siódemki, mogę sprawdzić w swoim barytonie. Był pod to projektowany z pominięciem menzury, a p-90 dostał w ramach eksperymentu. Mam w planach jeszcze warpiga, właśnie żeby w razie potrzeby móc tego mięcha i agresji dodać.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
2159 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Sie, 2009, 17:16:11
wysłana przez DeathMaster
7 Odpowiedzi
6626 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Lip, 2010, 13:45:33
wysłana przez Pan Sinner