Autor Wątek: Jak nadać więcej barwy podstrunnicy z palisandru?  (Przeczytany 15323 razy)

Offline Stachu

  • Gaduła
  • Wiadomości: 339
  • Trv
Czy znacie jakieś sposoby, żeby coś zmienić jeśli chodzi o wygląd podstrunnicy? Chodzi mi tutaj o efekt nadania jakiejś świeżości, tzn. rozjaśnić, pociemnić... Gita to Ibek RGD7421. Być może ją wcześniej sprzedam, ale gdyby u mnie została to może poeksperymentuje.

Jeszcze jedno zapytanie - czy wełna stalowa 0000 będzie zbliżona grubością do wełny brązowej o oznaczeniu - 50 mikronów, 0,05mm? nie znam się.
« Ostatnia zmiana: 03 Wrz, 2015, 10:00:36 wysłana przez Stachu »
Udane dile: metal, Dale Cooper, Donnie, AngelSTM, MadYarpen, marczaq, Musza, Orange (Polecam!)

Offline Mother Puncher

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 420
  • It is useless, to resist.
O ile dobrze kojarzę, to temu Ibkowi pamiętam olejek cytrynowy jest konieczny. Poprzedni właściciel chyba nie do końca dbał o odpowiednie nawilżenie. Śmigaj z np Dunlopem 65. Ale to zajmuje trochę czasu. Podobno szybciej wychodzi bejcowanie, ale to po jakimś czasie schodzi. Podobno.
Ogrywam wiosła na jutubie i się tego nie wstydzę. Mam konta na wszystkich forach.

Offline lwronk

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 428
  • Who said you need to buy a guitar?
    • Avernus Guitars
Podłączam się pod to, co pisze @Mother Puncher, poza tym, olejek nawilża odpowiednio podstrunnicę, co także jest nie bez znaczenia w tym temacie. Regularne stosowanie olejku cytrynowego przyciemnia podstrunnicę palisandrową do takiego stanu, że wygląda kolorystycznie bardziej, jak heban.

Offline Stachu

  • Gaduła
  • Wiadomości: 339
  • Trv
Mam taki olejek, a ostatnio trafiłem na: "Many string and accessory manufacturers offer conditioners for your guitar. But be aware that most of these products, including lemon oil, contain harmful chemicals and solvents that will damage your guitar’s wood and finish."
i z tego samego artykułu