Autor Wątek: RG8 vs RG8PB  (Przeczytany 37428 razy)

Offline dobry

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 69
RG8 vs RG8PB
« 20 Kwi, 2015, 14:21:09 »
Witam,

Ponieważ to mój pierwszy post, odrobina wstępu. Od ponad roku obserwuję to forum kilka razy dziennie, nie udzielam się, z racji braku doświadczenia i wiedzy ale też i z racji wbudowanej introwersji ;-)

Żeby nie pisać dużo: jestem początkujący, za stary na gwiazdę rocka, kiedyś w czasach studenckich grałem na szóstce, teraz, po kilku latach przerwy, gram dla siebie w domowym zaciszu, na kanapie, w sypialni, w słuchawkach. Gram dla mojej własnej przyjemności i uspokojenia po stresujących trudach dnia. Ale mam jakiś taki niesamowity jak dla mnie zapał na naukę i się sobie powolutku rozwijam. Mam GAS na 8 strun. Nie jestem wcale mocno przyzwyczajony do 6 strun - 7 strun przyjąłem bez problemu (z racji tego, że dopiero zacząłem naukę, więc nie miałem się od czego odzwyczajać, żeby przyzwyczaić się do czegoś nowego), podejrzewam, że z 8 będzie podobnie (na 7 gram mniej więcej od lutego zeszłego roku, więc niedługo).

Ibanez wypuścił niedawno RG8PB - gitary z topem z topoli i naturalnym wykończeniem. Droższe to wypusty niż RG8 - mimo takiego samego osprzętu. Domyślam się, że taki wyrób potrzebuje lepszej jakości drewna (pod czarną farbą w RG8 niedokładności można dobrze zamaskować, nie?) No i dochodzi jeszcze ten top.
I teraz pytanie.
W jaki sposób inna budowa wpływa na brzmienie? Jak teoretycznie zastosowanie topu z innego drewna niż reszty body zmieni charakterystykę dźwięku jaki będzie wydobywał się z gitary?
Osprzęt RG8 i RG8PB jest taki sam. Jak bardzo mogą się różnić w brzmieniu?