Witam,
Ponieważ to mój pierwszy post, odrobina wstępu. Od ponad roku obserwuję to forum kilka razy dziennie, nie udzielam się, z racji braku doświadczenia i wiedzy ale też i z racji wbudowanej introwersji ;-)
Żeby nie pisać dużo: jestem początkujący, za stary na gwiazdę rocka, kiedyś w czasach studenckich grałem na szóstce, teraz, po kilku latach przerwy, gram dla siebie w domowym zaciszu, na kanapie, w sypialni, w słuchawkach. Gram dla mojej własnej przyjemności i uspokojenia po stresujących trudach dnia. Ale mam jakiś taki niesamowity jak dla mnie zapał na naukę i się sobie powolutku rozwijam. Mam GAS na 8 strun. Nie jestem wcale mocno przyzwyczajony do 6 strun - 7 strun przyjąłem bez problemu (z racji tego, że dopiero zacząłem naukę, więc nie miałem się od czego odzwyczajać, żeby przyzwyczaić się do czegoś nowego), podejrzewam, że z 8 będzie podobnie (na 7 gram mniej więcej od lutego zeszłego roku, więc niedługo).
Ibanez wypuścił niedawno RG8PB - gitary z topem z topoli i naturalnym wykończeniem. Droższe to wypusty niż RG8 - mimo takiego samego osprzętu. Domyślam się, że taki wyrób potrzebuje lepszej jakości drewna (pod czarną farbą w RG8 niedokładności można dobrze zamaskować, nie?) No i dochodzi jeszcze ten top.
I teraz pytanie.
W jaki sposób inna budowa wpływa na brzmienie? Jak teoretycznie zastosowanie topu z innego drewna niż reszty body zmieni charakterystykę dźwięku jaki będzie wydobywał się z gitary?
Osprzęt RG8 i RG8PB jest taki sam. Jak bardzo mogą się różnić w brzmieniu?
Rozważam zakup RG8PB (nowej, z racji tego, że pewnie używanych za bardzo nie ma a i lubię nowe rzeczy) lub RG8 (mogłaby być używana). W obu wypadkach musiałby, zainwestować w pickupy (albo przynajmniej mostkowy) bo interesuje mnie bardziej zwarte średnio-wysokotonowe brzmienie (mniej mrocznego dołu) o ile dobrze potrafię to określić. Gitara miałaby być do "prawie djentowych" brzmień.