Autor Wątek: Problem z serwisem SoundTrade  (Przeczytany 2617 razy)

bandit112

  • Gość
Problem z serwisem SoundTrade
« 08 Lis, 2013, 15:41:45 »
Wyslalem pare tygodni temu do nich moje behringery MS20, poniewaz prawy glosnik stukal/klikal/swiszczal przy wiekszym natezeniu niskich. Po dwoch telefonach i ponad dwoch tygodniach czekania przychodzi kurier i kaze mi bulic 2 dychy za paczke! Okazalo sie, ze soundtrade nadalo paczke na moj koszt (w mailu informacyjnym pisali, ze oni ponosza koszty).
Sciagam folie, a tu pudelko cale poobijane (mam foty). Podpinam monitory - nie ruszone, jaka byla chujnia z prawym taka jest. Napisalem im maila w dosc oficjalny sposob, ze maja mi oddac forse przelewem za kuriera, wysylam im znow paczke, tym razem na ich koszt (bo za pierwszym razem do nich takze ja placilem), no i monitory wracaja sprawne (naprawione/wymienione - jebie mnie to).
Jakie mam szanse na spelnienie moich wymagan? W jaki sposob w takiej sytuacji broni mnie prawo i co mozna zrobic?
Nie jestem zorientowany w tym, wiec wole zapytac.

Offline y

  • Pr0
  • Wiadomości: 554
  • nisko albo jeszcze niżej
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #1 08 Lis, 2013, 15:55:36 »
nowe/na gwarancji?

bandit112

  • Gość
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #2 08 Lis, 2013, 16:07:25 »
No tak. Teraz dostalem odpowiedz na maila, ze cos tam cos tam jak wysle paczke na ich koszt to jej nie przyjma i chuj, zlewka totalna.

Offline y

  • Pr0
  • Wiadomości: 554
  • nisko albo jeszcze niżej
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #3 08 Lis, 2013, 16:08:35 »
co masz napisane w warunkach gwarancji?

bandit112

  • Gość
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #4 08 Lis, 2013, 16:16:40 »
Nie rozumiem za bardzo. Nie mam zadnej karty gwarancyjnej, posiadam tylko paragon i to na jego podstawie uznaja reklamacje. Glosniki sa zepsute, wiec wyslalem z paragonem i opisem usterki na moj koszt (21zl), wrocily po ponad 2 tygodniach na moj koszt (21zl) w tym samym stanie. A pracownik pali jana i na textwalla odpisal jednym zdaniem, dotyczacym jednej z wielu kwiestii.

Offline y

  • Pr0
  • Wiadomości: 554
  • nisko albo jeszcze niżej
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #5 08 Lis, 2013, 17:08:52 »
kupując powinieneś otrzymać kartę gwarancyjną. tam są podane warunki gwarancji.

Offline commelina

  • jestę skervesenę
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 375
  • ...grałbym EVER
    • Skervesen
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #6 08 Lis, 2013, 17:44:59 »
Niezależnie, po trzech naprawach masz prawo do zwrotu gotówki, więc skopiuj paragon by go "nie zgubili" i wyślij im za te 20 zł bo i np Warwick tez tak ma ze musisz do nich na swój koszt wysłac.
Jeśli nie dostałeś gwarancji a stanowi ją paragon obowiązują warunki ogólne które akurat są bardziej w strone klienta niz producenta.

Offline MadYarpen

  • Pr0
  • Wiadomości: 587
  • Petrolhead
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #7 08 Lis, 2013, 18:51:39 »
a to jest polski sklep?

Offline y

  • Pr0
  • Wiadomości: 554
  • nisko albo jeszcze niżej
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #8 08 Lis, 2013, 19:16:22 »
jest tak jak pisze Jarek, odesłać musisz na swój koszt, czasem sprzedawca wymaga aby transport nastąpił w oryginalnym opakowaniu, natomiast takie widzimisie to muszą być gdzieś określone - jeżeli tego nie było to obowiązują ogólne warunki.

poszperaj tutaj - masz tam wykładnię prawną jak to obowiązuje w EU.

http://www.konsument.gov.pl/pl/porady/zakupy-towarow-i-uslug/zakupy-towarow-i-uslug-2.html

Offline Dun

  • TW
  • Gaduła
  • Wiadomości: 424
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #9 09 Lis, 2013, 09:25:45 »
Mad, SoundTrade to dystrybutor. ;)

Jak piszą panowie - wysyłaj ponownie, z kopią paragonu, zachowuj listy przewozowe od kuriera i nie kasuj maili.
Jeśli następnym razem przyjdą zjebane, możesz postraszyć rzecznikiem praw konsumenta - możesz też wybrać się do biura RPK u siebie w mieście i dowiedzieć się jak najlepiej rozwiązać sytuację.

Jeśli usterka faktycznie istnieje, to nie ma wuja, żeby się wymigali.
« Ostatnia zmiana: 09 Lis, 2013, 09:41:09 wysłana przez Dun »

Offline MadYarpen

  • Pr0
  • Wiadomości: 587
  • Petrolhead
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #10 09 Lis, 2013, 10:26:10 »
No ale nie rozumiem - bandit to kupił bezporednio od nich? jak tak to są normalnym sprzedawcą, a wymaganie od kupującego  zapłaty za wysyłkę jest niezgodne z ustawą. Usterkę ma naprawić na swój koszt i koniec. przy czym ta ustawa dotyczy relacji kupujący-sprzedawca, więc jeżeli wysłałeś do dystrybutora z pominięciem sklepu to trochę komplikuje, chociaż pozornie mogło wydawać się, że można zaoszczędzić czasu.

 W każdym razie zgadzam się - trzymaj wszystkie maile, całą dokumentację, a wycieczka do miejskiego rzecznika praw konsumentów jest rozsądną opcją.

Offline commelina

  • jestę skervesenę
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 375
  • ...grałbym EVER
    • Skervesen
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #11 09 Lis, 2013, 12:44:59 »
Sprzedający odpowiada za reklamację, nie ma ze dystrybutor czy producent. Jeśli sprzedający sprzedaje coś co nie ma serwisu gwarancyjnego, bierze na siebie całą odpowiedzialnośc za gwarancję i wszystko co z nią związane. Nie ma odsyłania do producentów i innych takich. Owszem jeśli jest serwis gwarancyjny to odsyłasz to do serwisu gwarancyjnego. Czas wywiązania sie z naprawy to 2 tyg. a w szczególnych przypadkach indywidualne ustalenia. Ale to są naprawdę szczególne przypadki, rzeczy sprowadzane na specjalne zamówienie, lub produkowane na specjalne zamówienie.

bandit112

  • Gość
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #12 10 Lis, 2013, 12:11:28 »
Faktycznie, z Lightingcenter napisali do mnie, zebym wyslal monitory do Soundtrade (gdzie posiadaja na miejscu autoryzowany serwis), zeby zaoszczedzic czas.

W obecnej sytuacji powinienem uderzyc do Lightingcenter i przedstawic im sytuacje? Da to cos? Po niedzieli bede dzwonil do ST i pytal o osobe odpowiedzialna za serwis, bo na infolinii potrafia tylko grzecznie splawic.

Posty połączone: 10 Lis, 2013, 22:37:34
http://www26.zippyshare.com/v/65830036/file.htm

Czy Wy to slyszycie? A wedlug kolsia przyjmujacego zwroty jest ok.
« Ostatnia zmiana: 10 Lis, 2013, 22:37:34 wysłana przez bandit112 »

Offline MadYarpen

  • Pr0
  • Wiadomości: 587
  • Petrolhead
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #13 11 Lis, 2013, 00:02:51 »
gadaj ze sklepem, dystrybutorowi to wszystko w tym momencie lotto. On nie jest w ogóle tutaj stroną.

Nagraj co jest nie tak, powiedz żeby przysłali kuriera po monitory. Do tego najlepiej opisz usterkę na piśmie. Wszystko wyślij razem z monitorami, to samo im napisz na maila - tak jakbyś od nowa zaczynał reklamację. Jak są uszkodzone to wszystkie argumenty są po twojej stronie.

A - co do tego zaoszczędzania czasu - pozornie czas zaoszczędziłeś, a faktycznie to oni zaoszczędzili na kurierze;) Przepisy są jakie są - usterkę usuwa sprzedawca na swój koszt, co dla sklepów internetowych może być kosztowne zapewne.
« Ostatnia zmiana: 11 Lis, 2013, 00:04:26 wysłana przez MadYarpen »

bandit112

  • Gość
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #14 11 Lis, 2013, 00:15:49 »
gadaj ze sklepem, dystrybutorowi to wszystko w tym momencie lotto. On nie jest w ogóle tutaj stroną.

Nagraj co jest nie tak, powiedz żeby przysłali kuriera po monitory. Do tego najlepiej opisz usterkę na piśmie. Wszystko wyślij razem z monitorami, to samo im napisz na maila - tak jakbyś od nowa zaczynał reklamację. Jak są uszkodzone to wszystkie argumenty są po twojej stronie.

A - co do tego zaoszczędzania czasu - pozornie czas zaoszczędziłeś, a faktycznie to oni zaoszczędzili na kurierze;) Przepisy są jakie są - usterkę usuwa sprzedawca na swój koszt, co dla sklepów internetowych może być kosztowne zapewne.

No to zrobie lepsze nagranie, podczas ktorego bede przelaczal R i L i uderze na sklep. Tylko watpie, czy zgodza sie na kuriera DO nich, za ktorego beda musieli zaplacic. A przedstawic im dokladnie sprawe z serwisem, czy po prostu zaczac tak jakby wszystko od nowa?

Offline MadYarpen

  • Pr0
  • Wiadomości: 587
  • Petrolhead
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #15 11 Lis, 2013, 01:24:17 »
Ja bym to zrobił tak:

powiedz im że chcesz to załatwić zgodnie z przepisami i żaden dystrybutor cię nie interere. Jeżeli trzeba to zaczekasz. O tym, że dystrybutor powiedział, że wszystko ok nie pisz na razie, po co. tylko im dasz argumenty, tak mi się przynajmniej wydaje.  Zresztą - kto wie czy oni tego nie wiedzą. Musisz pamiętać, że gadanie na zasadzie "a bo i tak musimy to do dystrybutora wysłać" to cię nie obchodzi - gadasz ze sklepem i koniec. Co więcej, oni mają określony czas (14 dni) na ustosunkowanie się do twoich twierdzeń i nie ma na to wpływu, że chcą to przekazać dystrybutorowi. Prawdę mówiąc nie wiem, od jakiego momentu w praktyce ten termin się liczy - czy od samego poinformowania o problemie (tutaj juz by czas leciał) czy bardziej zdroworozsądkowo od momentu kiedy sprzedawca otrzyma sprzęt - nie zajmuję się tym na codzień. Ale żeby wszystko było jasne to z monitorami wyslij tak jak mówiłem swoje oświadczenie w którym napiszesz co jest nie tak i udokumentowaną usterkę (zdjęcia, nagrania co tam będzie potrzebne). Będzie wtedy jednoznaczny termin od którego policzysz 14 dni.

Tylko dokładnie udokumentuj co jest nie tak, żeby można było powiedzieć "panie weź pan posłuchaj i powiedz czy tutaj wszystko jest ok" i żeby on się wtedy zawstydził;)

Co do kuriera - jak nie będą chcieli przysłać to jeszcze nie tragedia, bo jak potwierdzą że faktycznie monitory są uszkodzone to powinni oddać pieniądze za przesyłkę (cały czas zakładam, że monitory mają usterkę) - naprawa na koszt sprzedawcy obejmuje także koszt dostarczenia towaru do naprawy. Dlatego trzymaj wszystkie rachunki, listy przewozowe itd. Warto wszystkie swoje opisy i oświadczenia trzymać na piśmie, a przynajmniej zachować maile (na piśmie znaczy jedną kopię wysyłasz a jedną sobie zostawiasz).

Jakby po takiej reklamacji był problem, to z pełnym zestawem dokumentów łatwiej pójść do rzecznika. Polecam też lekturę ustawy o sprzedaży konsumenckiej i o sprzedaży na odległość. Nie są długie, a warto znać, na pewno ci dużo rozjaśni.
Teksty jednolite masz tutaj:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20000220271&type=3

Jakbyś miał jakieś pytania co do ustaw to służę pomocą.

bandit112

  • Gość
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #16 06 Gru, 2013, 14:52:04 »
Po kolejnym odesłaniu i czekaniu chuj wie ile dostaję maila:

Szanowni Państwo,

 

W odniesieniu do zestawu MS20 (S/N: S1301487274) w dniu 2013-12-05 zakończono szczegółowe badania zestawu pod kątem zgłoszonych usterek reklamacyjnych. Zestaw został szczegółowo zbadany zarówno w kierunku pracy poszczególnych podzespołów jak też pod kątem jakości odsłuchu na obu kolumnach z uwzględnieniem wszystkich wejść z uwzględnieniem klasy i przeznaczenia urządzenia zdefiniowanego przez producenta. Niniejszym, nie stwierdza się usterek, które byłyby powodowane zniekształceniami, zakłóceniami i nieprzewidzianymi dla tego modelu niechcianymi efektami dźwiękowymi. Do badań jakości odsłuchu zastosowano 2 wzorcowe, skalibrowane mikrofony pomiarowe szerokopasmowe typu ECM 8000 oraz cyfrowy system rejestracji dźwięku z wyłączonym filtrem, za którego pośrednictwem zostały nagrane dwie strony – lewa i prawa. W analizie spektralnej nie da się stwierdzić zauważalnych różnic pomiędzy tymi stronami. Również, odczucia subiektywne w brzmieniu obu stron nie pozostawiają wątpliwości co do sprawności i porównywalnego podobieństwa strony lewej do prawej.  Zarówno po stronie lewej jak też prawej nie stwierdzono jakichkolwiek nieprawidłowości, mogących wskazywać na istnienie uszkodzeń, wad lub usterek o charakterze stochastycznym.

Posty połączone: 06 Gru, 2013, 14:56:40
Mogę napisać maila do sklep, że towar nie spełnia moich oczekiwań i chciałbym zwrot gotówki. Da to coś? W sumie trochę już czasu minęło, ale zaraz i tak na mój koszt przyjdą mi kulawe monitory, a tego nie chcę.
« Ostatnia zmiana: 06 Gru, 2013, 14:56:40 wysłana przez bandit112 »

Offline majkelk

  • Pr0
  • Wiadomości: 807
  • Teksty są osobiste
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #17 06 Gru, 2013, 15:22:35 »
A brałeś pod uwagę to, że może chujowo słyszysz? :D
"Raz na wozie, raz chuj ci w dupę..."

https://www.facebook.com/elinband/

bandit112

  • Gość
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #18 06 Gru, 2013, 15:30:00 »
Żeby prawy głośnik nie pierdział muszę skręcać pota bass na praktycznie 0, normalne to? Oczywiście w porównaniu do lewego, który pierdzi, ale przy już konkretnym nadmiarze niskich, co jest naturalne i zrozumiałe.

Offline g-zs

  • Pr0
  • Wiadomości: 4 305
  • got beagle?
Odp: Problem z serwisem SoundTrade
« Odpowiedź #19 06 Gru, 2013, 15:32:00 »
Mogę napisać maila do sklep, że towar nie spełnia moich oczekiwań i chciałbym zwrot gotówki. Da to coś? W sumie trochę już czasu minęło, ale zaraz i tak na mój koszt przyjdą mi kulawe monitory, a tego nie chcę.
Mogłeś zwrócić towar w przeciagu 10 dni od zakupu bez podawania przyczyn.

Ale jest jeszcze jakaś tam szansa na zwrot:

Cytuj
3 miesiące na zwrot towaru zamiast 10 dni – czy to możliwe?

Tak, okazuje się, że przy nie zachowaniu obowiązków informacyjnych konsument będzie miał aż trzy miesiące na odstąpienie od umowy zamiast 10 dni. Brak informacyjny o którym tutaj mowa to niedołączenie do przesyłanego towaru pisemnego wyciągu informacyjnego zawierającego informacje o:

1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3 wskazanej na wstępie ustawy,
7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
8 ) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący,
9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe,
10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3 wskazanej na wstępie ustawy.

Nie wiem na ile to się wiąze z Twoją sytuacją, ale kombinuj.
B ( o ) ( o ) B S