Na stronie
http://fulara.com umieściłem utwór "Colosseum" promujący naszą nową płytę "An Introduction to Counterpoint".
Zaczynam tą płytą moje zmagania z poszukiwaniem własnych nut, wyszło nieźle. To jest kompletnie poza światem tappingu i jazzu. Jakby jakiś gitarzysta, albo tapper chciał tą muzę w tej formie zagrać czeka go najpierw kilka ciężkich lat ćwiczeń.
. Gatunkowo brzmi (odległe skojarzenie) jak połączenie klasyki z muzyką filmową i jakimś fusion + nawiązania do innych gatunków.
Improwizacje (polifoniczne) - temat płyty- oparte są na metodzie Cantus Firmus i w równym stopniu na harmonii utworów , choć ta z założenia miała płynąć (jak u klasyków bardziej, nie łamać ucho jak w nowoczesnym fusion). Dlaczego? Kontrapunkt połączony z zawiłą harmonią zostawiam sobie na emeryturę.
Dzięki temu jest to muzyka całkowicie strawna dla przeciętnego, otwartego na muzykę słuchacza. Wszelkie "wirtuozerskie" środki staraliśmy się schować, żeby nie raziły i nie stanowiły o wartości utworów (kontrapunkt, nieparzyste metrum, polimetria, otwarte formy utworów, zaawansowany timing, zawiłe dominanty).
Płyta jest bardzo dynamiczna - kompresja ma charakter symboliczny, podobnie jak w klasyce, lub jazzie. Płytę robili chłopaki z Fonoplastykonu - Marcin Bors - robił mastering.
Na płycie mamy gości: Dorota Szczepańska (sopran operowy), Mateusz Rybicki (Chassis - gitary czadowe w dropie). Wokal ma charakter raczej sonorystyczny, to jest płyta instrumentalna.
Gilbertowi nagrania się podobały, zwłaszcza improwizacje, zagraliśmy razem z nim utwór "Fast and Serious" z płyty na The Great Guitar Escape.
Jest też mały konkurs dla kupujących - z nagrodami. Dwa utwory (3 i 4, jeden z wokalem i jeden instrumental) pozostają bez tytułów - szukamy najlepszych propozycji, do końca września. Szczegóły na stronie.
Zapraszam do nabycia - można to uczynić przez stronę
http://fulara.com, lub pisząc do mnie emaila, odeślę szczegóły. foolx maupa poczta.onet.pl