Autor Wątek: GLS: klientowi kurier rozwalil gitare  (Przeczytany 4142 razy)

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
GLS: klientowi kurier rozwalil gitare
« 21 Gru, 2011, 13:00:27 »
sluchajcie,
Sprzedalem na allegro klasyka za 250zl i wyslalem ja kupujacemu w CZWARTEK kurierem gls.
Paczka zapakowana byla w pokrowcu, ten z kolei w kartonie i wszystko wokol upchane papierami.
Dzisiaj do mnie dzwoni typ z pretensjami,ze glowka jest peknieta i ze natychmiast chce zwrocic gitare.
Mowie mu,zeby natychmiast dzwonil po kuriera i zeby spisal protokol strat i ze dostanie odszkodowanie za to - a on mowi,ze nie chce tego robic tylko od razu odsyla. Nie sprawdzil przy kurierze czy wszystko bangla... jak powtorzylem,ze jego obowiazkiem bylo sprawdzic przy kurierze gitare to stwierdzil,ze nie bylo takiej potrzeby i dal mi czas na zastanowienie sie po czym rzucil sluchawka o_O
Jak reagowac w takiej sytuacji?


Spoiler

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 911
Z tymi gejami z GLS miałem taką oto przygodę, że dostarczyli mi ewidentnie mechanicznie uszkodzoną paczkę. Przesyłka była ubezpieczona od zniszczenia, więc pomyślałem: dobra nasza i napisałem reklamację - z myślą, że to formalność. Odpisało mie, że nie będzie uznania reklamacji mimo ubezpieczenia przesyłki, ponieważ wg nich nadawca za słabo zabezpieczył przesyłkę. Nie dostałem info co uważają, za dobre zabezpieczenie, ale chyba mało co wytrzyma potężne uderzenie czymś ostrym. Przygotuj się więc na przeprawy z nimi.
Moje urządzenie (tuner) mimo zewnętrznego uszkodzenia działało, więc nie drążyłem tematu, ale od paru lat: GLS - never!!!
Paczki z głów!

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
tylko,ze to nie ja dostalem rozwalone wioslo... jak to wyglada z perspektywy sprzedawcy?

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 911
Mówię tylko, że te pedały potrafią się wyłgać z oczywistej odpowiedzialności - żebyś nie był zdziwiony. Myślę, że zostaje Tobie sprawdzić ich regulamin, ew. zadzwonić do nich, albo fora internetowe, rzecznik praw końsumenta. Ten ostatni, przynajmniej u nas, chętnie odpowiada i realnie mi pomógł załatwić sprawę.
Paczki z głów!

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Sprawa prosta - koleś nie sprawdził, czy dostał nienaruszoną przesyłkę i niech teraz on się o to martwi.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 911
Prawdopodobnie to powinno skończyć sprawę, tylko, że skoro przeszło przez allegro, to kolo prawdopodobnie walnie negatywa, a szkoda se reputację zaburzać.
Paczki z głów!

Offline Hesu

  • Gaduła
  • Wiadomości: 266
    • www.HESU.pl
Zgadzam się z Wró, jeśli główka jest pęknięta to i karton musiał być wyraźnie uszkodzony.

Offline Musza

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 163
Mimo to, że to "już jego sprawa", warto byłoby mu pomóc. Przedstaw sprawę jasno, że nie jesteś temu winny, ale że z tego wspólnie wybrniecie i zrobisz co w Twojej mocy, żeby odzyskał rekompensatę za poniesione straty. Proponuję nie dać się ponieść emocjom w rozmowach telefonicznych i nie zwalać na niego winy (mimo, że jest jego), nawet, gdy będzie rzucał na Ciebie oskarżenia. Spokojnie przeczekiwać jego wyrzuty, które pewnie się pojawią niejednokrotnie i wracać do spokojnego, racjonalnego planu rozwiązania sprawy. Nikt z nas nie chciałby dostać uszkodzonego instrumentu, a czasem można się zapomnieć przy kurierze - trzeba gościa nerwy zrozumieć. Powodzenia!
« Ostatnia zmiana: 21 Gru, 2011, 14:32:45 wysłana przez Musza »
facebook.com/Musza.MorningWood

Offline oz

  • Pr0
  • Wiadomości: 969
przeprawy z kurierami: ostatnio koleś z dhla zostawił paczkę u sąsiadów nie pytając o zdanie,
tutaj musi być protokół szkody musisz z gościem pogadać bo w innym wypadku Ty będziesz stratny, ani kasy ani gitarki; jeśli paczka była ubezpieczona to właściwie gość sam się zrzeka odszkodowania :D, a jeśli chcesz być w porządku to Musza już opisał

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
LEGOlas i Velociraptor slusznie prawia.
facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 056
Ewentualnie sam przypadkiem uszkodził gitarę i teraz szuka sposobu jak z tego wybrnąć. Kiedyś na własnej skórze się przekonałem jak ludzie potrafią kombinować byle nie ponieść konsekwencji własnej głupoty.
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline Aston

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 971
    • Kanał YouTube
Trzeba ustalić sobie którego kuriera wybrać tak bajdełej. Możliwie, że któraś firma ma w danym mieście tylko przedstawicielstwo, jeśli tak, to jest problem. U nas tak jest z UPSem. Chwilkę tam pracowałem i nigdy, przenigdy nie skorzystam z tego kuriera.

Offline Rachet

  • Pr0
  • Wiadomości: 2 368
  • Meteoblitzkrieg begins
Bo mówię od kiedy pamiętam, że kurierzy to zło, a poczta polska to cud miód i maliny, to nie słuchają a potem pierdolą się z połamanym sprzętem.

To teraz cierpcie.
Wszystko ustabilizowane w najświętszy chuj!

Offline davqoniu

  • Gaduła
  • Wiadomości: 164
  • Brotherhood of Lefties ;)
Dobra, wysłałeś w czwartek, koleś dzwoni dzisiaj. Kurwa, to prawie tydzień, wiec zobacz na trackingu kiedy paczka została doręczona. Jeżeli dostał ją w piątek/poniedziałek ew. wtorek to nie musisz się niczym przejmować - mógł zgłosić od razu.

Offline Zbir

  • Gaduła
  • Wiadomości: 320
Dokładnie. Jak koleś się zorientował po kilku dniach że gitara jest uszkodzona, to ewidentnie jest coś "nie halo".

Ewentualnie jakbyś pisał/rozmawiał z firmą kurierską warto ich postraszyć rzecznikiem praw konsumenta. Żadna firma, w stosunku do której masz prawo do roszczeń nie bedzie brnąć w to, bo defakto jesteś na wygranej pozycji, a ewentualne kontrole BOPK to sajgon. (Często gdy się o tym magicznym biurze się wspomni, spokojnie nakreśli się jak to wygląda to ton rozmowy znacznie się zmienia ;)).

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
"Dobry wieczór Szanowny Panie,
Gitara,jako że miała być prezentem gwiazdkowym dla mojej Córki wylądowała u lutnika.
Koszt naprawy instrumentu to 100 PLN.
To,jak ustosunkuje się Pan do tej sprawy będzie tylko świadczyć o Panu.
Czekam na decyzje."

Offline niedziak

  • The Dark Lord
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 056
Haha, dlaczego domaga się forsy od Ciebie, a nie od firmy kurierskiej? Grubymi nićmi to wszystko jest szyte.
Jeżeli jesteś w czymś dobry to nie rób tego za darmo.

Offline Lothar

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 491
  • Ibanez <3
    • Spaceshark's Lair
Dostałeś zdjęcie uszkodzenia? Równie dobrze w ogóle mogła nie być uszkodzona.
facebook.com/EnolyBand

Rób perke.

Offline pivo

  • Pr0
  • Wiadomości: 736
    • VisionsOfTondal
Ostatni z nim kontakt miałem rano jak rzucił słuchawką... żadnych zdjęć i niczego innego nie dostałem oprócz tego maila powyżej.
Jebać to - najwyżej negatywa dostanę.

edit:
Ile lutnik może wziąć za klejenie główki?
« Ostatnia zmiana: 21 Gru, 2011, 21:06:01 wysłana przez pivovarit »

Offline Frantic

  • Pr0
  • Wiadomości: 725
To,jak ustosunkuje się Pan do tej sprawy będzie tylko świadczyć o Panu.
Czekam na decyzje."
Wyślij im kwiaty i laurkę.

Offline Thoth

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 434
  • Król djentu i chujowych piosenek
Ostatni z nim kontakt miałem rano jak rzucił słuchawką... żadnych zdjęć i niczego innego nie dostałem oprócz tego maila powyżej.
Jebać to - najwyżej negatywa dostanę.

edit:
Ile lutnik może wziąć za klejenie główki?

No tak koło 100zł.

Ja bym wytłumaczył, że to nie moja wina i niech ściga kuriera, ale jak już oddał do naprawy to nie ma czego kurierowi udowadniać.

IMO kolesiowi spadło wiosło połamał główkę i szuka idioty.

Kumpel gra z odklejoną podstrunnicą już 3 lata i nic się nie dzieje, wiec może to pęknięcie nie wymagało naprawy.
Koko dżambo i do przodu!

https://www.facebook.com/elinband/

Offline commelina

  • jestę skervesenę
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 375
  • ...grałbym EVER
    • Skervesen
"Dobry wieczór Szanowny Panie,
Gitara,jako że miała być prezentem gwiazdkowym dla mojej Córki wylądowała u lutnika.
Koszt naprawy instrumentu to 100 PLN.
To,jak ustosunkuje się Pan do tej sprawy będzie tylko świadczyć o Panu.
Czekam na decyzje."

Zapytaj dlaczego podjął decyzję bez Twojej zgody, mogłeś miec swojego lutnika. Postąpił po swojemu stawiajac Ciebie w sytuacji bez wyjscia. Zaproponuj mu 50 zł ew kontakt z rzeczonym lutnikiem i ze to jemu przekażesz te 50 zł
Ludzie to kurwy. Ostatnio klient tak pięknie na bezczela mnie załartwił ze az szkoda słów. Cięzko potem komukolwiek zaufac.
Po za tym słusznie bez zdjęć nie podchodź do tematu, Zażądaj ich kategorycznie i bezwarunkowo inaczej niech cie w pompe cmoknie NIKT NIC w takiej sytuacji ci nie zrobi a negatywa możesz skomentować i jemu oczywiście tez wystawić więc pies to ganiał.
Na pohybel skurwysynom.
« Ostatnia zmiana: 21 Gru, 2011, 22:06:41 wysłana przez commelina »

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Kiepski ze mnie doradca, bo ja najchętniej bym gościa opieprzył i olał. Po miesiącu wniósłbym o unieważnienie komentarzy :D

Offline ChopZeWsi

  • Pr0
  • Wiadomości: 870
Olać gościa. Ewidentnie wali w chuja. Nie sprawdził paczki przy odbiorze i jeszcze zawraca dupę zamiast szukać sprawiedliwości u kuriera.
Ja też kiedyś kupiłem taniego akustyka z allegro. Paczkę odebrała siostra, bo mnie nie było w domu. Jak wróciłem, to po rozpakowaniu okazało się że główka jest złamana. Nawet do głowy mi nie przyszło żeby dzwonić do sprzedawcy, bo przecież paczka nie została sprawdzona przy odbiorze. Skleiłem główkę i było cacy.

Offline Dexterek

  • Fanboy Mesy w niepomiętej kurtce
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 838
  • Pan Mroku
Koleś ten był osobą która zakupiła usługę u firmy kurierskiej więc nie mam pojęcia czego może chcieć od Ciebie.
Don't stick with your girl - that is gay and lame.
Rape some sluts who worship Satan's name!