Autor Wątek: Specyfikacja customowej siódemki - prośba o pomoc w wyborze specsów  (Przeczytany 33699 razy)

Offline Guitar Spot

  • Gaduła
  • Wiadomości: 190
  • www.guitarspot.pl
    • Autoryzowany Dealer Suhr, Aristides, Skervesen w Polsce
Cześć,
to mój pierwszy post, więc się może przedstawię - nazywam się Michał i jestem dosyć nowy w temacie gitar 7 strunowych, dlatego chciałbym Was prosić o pomoc.

Postanowiłem zamówić sobie 7kę robioną 'pod siebie'.
Jakie będą przystawki, klucze, elektronika to wiem, ale nie mogę się zdecydować w kwestii drewien oraz mostu.

1) Raczej będę chciał wiosło z hebanową podstrunnicą. Konstrukcja to będzie bolt-on i teraz pytanie, co wybrać dla uzyskania mocnego 'ciężaru'? Strój to będzie standard - jeden półton. Także bez jakichś ekstremów. Zależy mi, żeby gita naturalnie z siebie grała grubo.
Co będzie lepsze - korpus mahoń +  gryf mahoń   czy
                           korpus lipa +  gryf klon
bo na pewno nie chcę kombinacji mahoń + klon. Zależy mi, żeby oprócz ciężaru była też selektywność.

Wpływ jakiegoś topu flame czy quilt raczej pomijam, choć nie wykluczam.

2) Jaki most wybrać - stały (Gotoh) czy Floyda 7 (OFR) ? Znowuż wpłynie to na selektywność, wajcha nie jest koniecznością, bardziej chodzi tu o to, żeby gitara była możliwie 'żywa'

Napiszcie jakie są Wasze wrażenia i co powinno się najlepiej sprawdzić.
Autoryzowany dealer Suhr, CAA, Jim Kelley, Aristides : http://guitarspot.pl

Offline Bjørn

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 361
  • Imponderabilistyczny monopluralista.
To tak trochę dziwne myślenie, wszakże od bolt-on jak i klonowego gryfu będzie selektywnie...

Ogółem to polecam jesion na korpus.

A mostek bierz stały, jeśli nie czujesz potrzeby wajchowania.
. : : Death Metal und Jazz : : . || dubstepowe banjo w djencie || . : : Fractal > all your amps : : .

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 760
Zależy mi, żeby gita naturalnie z siebie grała grubo.

Zależy mi, żeby oprócz ciężaru była też selektywność.