bardzo obszerna:
Helix Firmware 3.0
Wzmacniacze:
US Princess, bazuje na Fender Princeton Reverb
Das Benzin Lead, bazuje na kanale Lead wzmacniacza Diezel VH4
Das Benzin Mega, bazuje na kanale Mega wzmacniacza Diezel VH4
Głośniki
1x10 US Princess, bazuje na głośniku Fender Princeton Reverb
1x12 US Princess, bazuje na głośniku Fender Princeton Reverb z 12" Alnico Blue
Efekty
Distortion> Horizon Drive (mono, stereo), bazuje na Horizon Devices Precision Drive. Zawiera dodatkowy parametr Gate Range, który po ustawieniu na „Extended” obniża próg bramki do -90dB
Distortion> Swedish Chainsaw (mono, stereo), bazuje na BOSS HM-2 Heavy Metal (wersja z czarną etykietą Made in Japan)
Distortion> Pocket Fuzz (mono, stereo), inspirowany fuzzem Jordan Boss Tone
Distortion > Bighorn Fuzz (mono, stereo), bazuje na 1973 Electro-Harmonix Ram's Head Big Muff Pi
Distortion > Ballistic Fuzz (mono, stereo), bazuje na fuzzie Euthymia ICBM
Dynamics > Horizon Gate (mono, stereo), bazuje na obwodzie bramki Horizon Devices Precision Drive. Zawiera dodatkowy parametr Gate Range, który po ustawieniu na „Extended” obniża próg bramki do -90dB. Najlepiej działa przed wzmacniaczem.
EQ> Acoustic Sim (mono, stereo), bazuje na symulatorze gitary akustycznej BOSS AC-2
Modulation> Poly Detune (mono), polifoniczny detuner, Line 6 Original
Delay > Glitch Delay (mono, stereo), delay stworzony przez Line 6, w którym w czasie rzeczywistym można dowolnie manipulować zachowaniem powtórzeń. Pojawiają się w nim ciekawe parametry między innymi takie jak:
Delay Div – Dzieli czas opóźnienia na mniejsze wartości
SliceFdbk – Steruje liczbą słyszanych powtórzeń dla poszczególnych segmentów. Przy wyższych wartościach możesz ten parametr nazwać „Superchaotycznym sprzężeniem zwrotnym”
Shuffle – Określa prawdopodobieństwo wystąpienia powtórzenia zagranego wcześniej układu/przetasowania
Octaves – Określa prawdopodobieństwo powtórzenia odtwarzania oktawę wyżej lub niżej
Reverse – Określa prawdopodobieństwo powtórzenia odtwarzania w tył
Seq Drift – Określa prawdopodobieństwo zmiany całej sekwencji za każdym razem, gdy się ona zapętli. Przy ustawieniu 0%, ta sama sekwencja zapętla się na zawsze.
Smoothing – Wyższe wartości dotyczą wygładzania pomiędzy „wycinkami” i mogą dawać brzmienie zbliżone do syntezatorowych padów, niższe wartości podtrzymują transjenty. Albo… trzeba go ustawić na na tyle wysoko, aby uniknąć kilków itp.
Delay > Poly Sustain (Mono), Line 6 Original
· Przypisz Infinite Sustain do przełącznika nożnego. Domyślnie Poly Sustain ustawiony jest jako wyłączony.
· Zagraj dźwięk lub akord, a następnie naciśnij footswitch (włącz), aby brzmiał w nieskończoność. Graj dalej na zapętlonej w ten sposób nucie lub akordzie.
· Ponownie naciśnij przypisany footswitch (wyłącz), a zapętlona nuta lub akord wyciszą się.
Interval – ustawia wysokość podtrzymywanej nuty lub akordu. WSKAZÓWKA: Ten parametr jest szczególnie przydatny do tworzenia mięsistych niskich „dronów” (po polsku można by powiedzieć nut pedałowych, ale… to jednak nie to)
Attack (Atak) i Decay (Zanikanie) – ustawiają szybkość, z jaką dźwięk lub akord pojawiają się i zanikają
Mod Freq i Mod Depth – ustawia szybkość i głębokość modulacji zamrożonego brzmienia
RandDpth – wyższe wartości zwiększają przypadkowość podtrzymywanego dźwięku, co skutkuje bardziej naturalnym, ale mniej przewidywalnym brzmieniem
RandSpeed – kontroluje, jak szybko następuje losowa zmiana. Ustawienie RndDpth i RndSpd na wysokie wartości spowoduje pojawienie się pisków (… nie ma w tym nic złego)
Pitch/Synth > Poly Pitch (mono), Line 6 Original
WAŻNE! Nowe efekty polifoniczne 3.0 są niezwykle obciążające dla DSP. Niektóre z nich mogą potrzebować nawet 1/4 mniej z obu dostępnych DSP w Helix Floor, Rack lub LT lub połowę (!) mocy DSP w HX Stomp lub HX Effects. Nie można również uruchomić więcje niż jednego efektu Poly w jednym czasie.
Interval – ustawia wysokość przesunięcia dźwięku w półtonach
Cents – Ustawia wysokość efektu w setnych
ShiftTime – określa, jak długo trwa glis w górę lub w dół do ustawionej wysokości, gdy blok jest włączany. Naciśnięcie pokrętła, przełącza między wartościami ms/s i wartościami nutowymi/BMP.
WSKAZÓWKA: Chcesz nacisnąć footswitcha i zrobić polifoniczne dive bomb, lądując na w wybranym interwale dokładnie jeden takt dalej? Naciśnij pokrętło, aby wybrać wartości nut i ustaw ShiftTime na „1/1”.
ShiftCurve, ReturnCurv – określa jaką krzywą przybiera trajektoria zmiany wysokości dźwieku w czasie. Wartości StartSlow oznacza wklęsłą krzywą (wolniejsze zmiana na początku, szybsza pod koniec); StartFast jest wypukła i działa odwrotnie. Wartością domyślną jest wykres liniowy (Line), wprost proporcjonalny,
ReturnTime – Określa, jak długo trwa powrót brzmienia do normalnej wysokości, gdy blok jest wyłączany.
Auto EQ – określa poziom korekty zastosowanej do sygnału o zmienionej wysokości. Jeśli przepuszczony przez efekt sygnał brzmi zbyt ostro po zmianie wysokości w górę (lub jest przytłumiony po obniżeniu dźwieku), dostosuj to ustawienie pod własny gust. Przy ustawieniu na 0.0 nie działa żadna kompensacja.
Delay – Dodaje krótkie opóźnienie do sygnału o zmienionej wysokości
Pitch/Synth > Poly Wham (mono), Polifoniczne whammy, działa równie dobrze na gitarze i basie, Line 6 Original
Pitch/Synth > Poly Capo (mono), wirtualny kapodaster, działa równie dobrze na gitarze i basie, Line 6 Original
Pitch/Synth > 12 String (mono), polifoniczna emulacja gitary 12-strunowej, Line 6 Original
Volume/Pan > Stereo Imager (stereo), kreuje scenę stereo, Line 6 Original
Looper > Shuffling Looper (mono, stereo), Line 6 Original.
Trochę looper, trochę sampler, trochę generator inspiracji, trochę instrument. Shuffling Looper inteligentnie „podkręca” twoją grę i daje ci kontrolę w czasie rzeczywistym nad zmianą porządku, zmianą wysokości, cofaniem i powtarzaniem. To świetna zabawa, ale wymaga odpowiedniego sterowania:
1. Dodaj Looper > Shuffling Looper do presetu i przypisz go do przełącznika nożnego.
2. Obróć Pokrętło 1 (Slices), aby ustawić liczbę na ile fragmentów zostanie „pokrojona” pętla (nagranie). Wartość domyślna jest to 8 fragmentów.
3. Naciśnij przełącznik, aby rozpocząć nagrywanie. Dioda LED zaświeci się na czerwono, wskazując, że pętla jest w trakcie nagrywania.
4. Kiedy uznasz, że nagrałeś już całego loopa na końcu pętli ponownie naciśnij przełącznik. Dioda LED zaświeci się na zielono, a sekwencja podzielonej pętli zostanie natychmiast odtworzona.
5. Podczas odtwarzania ustaw następujące pokrętła (lub przypisz je do kontrolerów, takich jak pedały ekspresji):
Slice – zmienia liczbę fragmentów, na które zostanie podzielona pętla
SeqLength – określa liczbę fragmentów w sekwencji. Ten parametr można zmienić nawet po nagraniu pętli
Shuffle – Określa prawdopodobieństwo wystąpienia powtórzenia zagranego wcześniej układu/przetasowania fragmentów
Octaves – Określa prawdopodobieństwo powtórzenia odtwarzania oktawę wyżej lub niżej
Reverse – Określa prawdopodobieństwo powtórzenia odtwarzania w tył fragmentów
Repeat - określa prawdopodobieństwo powtórzenia się plasterków
Smoothing (Wygładzanie) – Wyższe wartości dotyczą wygładzania pomiędzy „wycinkami” i mogą dawać brzmienie zbliżone do syntezatorowych padów, niższe wartości podtrzymują transjenty. Albo… trzeba go ustawić na na tyle wysoko, aby uniknąć kilków itp.
Seq Drift – określa prawdopodobieństwo zmiany całej sekwencji fragmentów przy każdym wykonaniu pętli. Przy ustawieniu 0.0, ta zapętla się zawsze ta sama sekwencja. Przy 10.0 za każdym razem gdy odtwarzana jest pętla, sekwencja zmienia się całkowicie.
WSKAZÓWKA: Przypisz ten parametr do przełącznika nożnego ustawionego na przełączanie między wyższą wartością a 0.0. Jeśli usłyszysz losową sekwencję, którą chcesz zachować, naciśnij przełącznik nożny, aby ustawić Seq Drift na 0.0, a będzie się powtarzać w nieskończoność.
6. Chcesz coś zmienić? Podczas odtwarzania pętli naciśnij przełącznik nożny, aby ustawić losowo sekwencję fragmentów.
7. Szybko, dwukrotne naciśnij footswitch. Odtwarzanie/Nagrywanie zatrzyma się, a dioda LED zaświeci się na biało, wskazując, że pętla jest w pamięci. Naciśnij znów, aby uruchomić ponownie.
8. Kiedy pętla jest odtwarzana lub zatrzymana naciśnij i przytrzymaj przełącznik nożny. Nagranie zostanie usunięte, a dioda LED świeci się przygaszony biały kolor.
Nowe funkcje
True Preset Spillover, czyli w końcu przelewający się niczym welon ogon
Helix Floor, Helix Rack/Control, Helix LT
Fakty są takie, że jedynymi cyfrowymi multiefektami z prawdziwie zaprogramowanym efektem spillover były DigiTech GSP1101, 2112 i 2120. DigiTech osiągnął to efekt, poświęcając jeden z dwóch procesorów DSP tylko i wyłącznie na obsługę spillover. (Generanie, aby usłyszeć dwa płynnie i bez opóźnienia przelewające się między sobą presety – a nie globalnie rozlanym pogłosem, mający przykryć „dziurę” – potrzebujesz wystarczającej ilości DSP, aby uruchomić je oba w tym samym czasie.) Więc ... jeśli chcesz poświęcić połowę swojego DSP – czyli CAŁKOWICIE WYŁĄCZYĆ PATH 2 – możesz cieszyć się płynnym przełączaniem presetów.
W tym celu w Global Settings > Preferences wybierz Preset Spillover.
WAŻNE! Niestety, nagrywanie lub odtwarzanie Loopera obecnie nie przenosi się z jednego presetu na drugi.
Favorites – ulubione
Jeśli ustawiłeś wzmacniacz lub blok efektu dokładnie tak, jak lubisz możesz teraz zapisać te ustawienia jako Favorites, dzięki czemu można je będzie bardzo szybko dodać – łącznie z przypisanymi przyciskami nożnymi – do kolejnego presetu. Ulubione pojawiają się w nowej kategorii Favorites i można zmieniać ich nazwy, kolejność i usuwać.
WSKAZÓWKA: Jeśli nie chcesz aby ulubiony blok był przywołany z przypisanym do niego przyciskiem nożnym, dodaj blok do Favorites zanim do niego przypiszesz przycisk.
Co to daje?
W dowolnym momencie wybierz pusty blok i obróć joystick (duże pokrętło na efektach HX lub dolne pokrętło na HX Stomp). Wszystkie Twoje doskonale ustawione, ulubione wzmacniacze i efekty natychmiast się pojawiają, bez konieczności otwierania listy modeli. Jeśli zazwyczaj konkretne efekty masz przypisane do tych samych FS-ów to możesz stworzyć zupełnie nowy preset, zawierający wszystkie swoje ulubione komponenty – w tym wszystkie przypisania przełączników nożnych – w mniej niż 10 sekund.
WSKAZÓWKA: Jeśli masz jeden lub więcej zewnętrznych pedałów podłączonych do pętli efektów Helix, dodaj jako ulubione bloki pętli efektów, a następnie zmień ich nazwy zgodnie z rzeczywistością.
Czy zmiany wprowadzone w Favorites automatycznie aktualizują wszystkie instancje ulubionego bloku we wszystkich presetach (taki globalny blok)?
Nie, ale na to sposób: jeśli zmienisz jakiś blok, który jest w Favorites, nadpisując go, możesz wybrać „nowe” ustawienie w dowolnym innym presecie i obrócić joystick (duże pokrętło na serii HX lub dolne pokrętło na HX Stomp) o jeden kliknij dalej, a następnie z wrócić, aby skutecznie „przeładować” zaktualizowany blok. W ten sposób możesz łatwo aktualizować Favorites dla każdego bloku.
User Model Defaults
3.0 pozwala zapisać ustawienia dowolnego wzmacniacza, kolumny lub bloku efektów jako domyślne, więc za każdym razem, gdy wywołasz ten sam model, zabrzmi on dokładnie tak, jak chcesz (wciśnij ACTION, a potem User Default). Jeśli chcesz przywrócić domyślne ustawienia fabryczne, oczywiście możesz to zrobić.
UWAGA: W przeciwieństwie do Favorites, domyślne ustawienia modelu użytkownika nie przechowują żadnych przypisań przełączników nożnych.
Global Settings > Preferences > Auto Impedance
Helix Floor, Helix Rack/Control, Helix LT, HX Stomp
Nowy parametr w Global Settings> Preference określa, jak zachowuje się obwód impedancji wejścia Guitar In, gdy Wejście> In-Z jest ustawione na Auto.
Po ustawieniu na First Block (Pierwszy blok, wartość domyślna) obwód impedancji odzwierciedla impedancję pierwszego bloku na ścieżce 1A, niezależnie od tego, czy jest włączony, czy pominięty. Po ustawieniu na First Enabled obwód impedancji odzwierciedla poziom impedancji dla pierwszego włączonego bloku na ścieżce 1A.
Min/Max Value Indicators
Helix Floor, Helix Rack/Control, Helix LT, HX Stomp [Już było to obecne w HX Effects]
Parametry przypisane do kontrolerów lub snapshotów wyświetlają teraz małe wskaźniki dla wartości minimalnej (poniżej) i wartości maksymalnej (powyżej). Na ekranie głównym można teraz zobaczyć pełną listę kontrolerów(CC).
8 Blocks in HX Stomp
Liczba bloków w HX Stomp została zwiększona z sześciu do ośmiu.
WAŻNE! Chociaż HX Stomp ma teraz dwie dodatkowe lokalizacje bloków, nie oznacza to, że magicznie zyskał więcej mocy DSP, aby obsłużyć te bloki. Nie zdziw się, jeśli nie jesteś w stanie wypełnić wszystkich ośmiu bloków dokładnie tym, czego chcesz, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że polifoniczne efekty potrzebują znacznie bardziej obciążają procesor niż inne bloki.
UWAGA: Presety dla wersji 3.0 nie będą zgodne ze Stompem z firmware 2.92 lub starszym.
Command Center w HX Stomp
W HX Stomp pojawia się Command Center czyli centrum sterowania wszechświatem. Aby się do niego dostać trzeba nacisnąć razem <PAGE i PAGE> a następnie nacisnąć Pokrętło 3 (Command Center).